Ja geweldig! He brought an atomic bomb to a gunfight.

Ik vond het misschien wel de beste race van Schumacher ooit, na Donington '93 hebben we nu China '06; kijk maar eens in de uitslag waar de andere Bridgestone rijders terug te vinden zijn. Webber nog redelijk, de rest knudde.
Ik denk dat toen eenmaal duidelijk werd dat het een regenrace zou worden en zeker na die openingsronden waarin Alonso met negen vingers in de neus wegreed echt niemand daar nog gedacht heeft dat Schumacher ook maar Fisichella zou kunnen gaan bedreigen, laat staan Alonso.
Natuurlijk verloor die veel tijd op zijn nieuwe intermediates, maar dan nog, Schumacher en Fisichella waren toen al gestopt en hadden niet gewisseld; Alonso had een voorsprong die groot genoeg was om de race uit te zingen, er was eigenlijk geen enkele reden om zijn taktiek af te laten wijken van die van Fisichella en Schumacher. Klein blundertje dus, had het goed uitgepakt, dan was zijn voorsprong 40 i.p.v. 20 seconden geworden, maar dat is nou ook weer niet zo belangrijk. Nu ging het mis en kost het hem minstens 4 punten.
Even over pure racesnelheid trouwens:
Schumacher stopt, verwisseld zijn intermediates voor slicks. Fisichella doet dat een ronde later en komt met ongeveer dezelfde voorsprong als hij al had terug de baan op (iets meer, maar zijn stop ging ook 0.6 seconde sneller). De ronde daarna is de voorsprong van Schumacher op Fisichella 7.6 seconden. Dat is dus hoeveel tijd hij in de eerste openingsronde wint! :!:
Alonso haal Fisichella in met nog 20 ronden te gaan, beiden hebben niet echt meer iets om voor te vechten, al zal hij wel gedroomd hebben van een klein buitje en een van de baan af drijvende Ferrari. Het verschil bij op de streep was 44 seconden....
En Fisichella was toch altijd zo'n talent, och arme, wat zullen zijn oren vandaag blinken....
En dat ga ik volgend jaar missen, op dit moment rijden er 20 coureurs die erg goed zijn en twee die bijzonder zijn. Dat is leuker dan 21 goede coureurs en eentje die bijzonder is. Maar hopen dat Hamilton of Kovalainen dat gat op kunnen gaan vullen.
Verder nog een ongelofelijk suffe actie van Coulthard (stuur die man langs Hans Anders) en Sato. Superrace (14e op een ronde, Albers finishte bijvoorbeeld op 3 ronden, dan doe je toch echt iets goed in zo'n Super Aguri), maar Heidfeld blokken om je Honda-vriendjes er langs te laten hoort niet; zou me niks verbazen als die zijn thuisrace gaat missen.
Oh, en Kimi, die had de race ook kunnen winnen. In iedere andere auto dan een McLaren. Alonso zal al wel zin hebben in volgend jaar....