Er is nu een set voor de e30 M3 te krijgen die onder de originele 16" velgen past.
6 pot brake kit 310mm
Wie heeft ervaring met deze set?
Heb ooit Tarox schijven op mijn GTT gehad, en daar was ik over te spreken.
Michel
Pak dan aan de achterkant ff Z1 schijven met e30 M3 klauwtjes. En een DS2500 of HT10. Probleem opgelost!Mark 320iS schreef:Ik heb geen ervaringen met Tarox.
Maar waar ik voor uit zou kijken is het monteren van (te) grote remmen aan de voorkant. Ik heb er zelf ook last van met mijn 320iS, vandaar dat ik terug ga naar een originele maat schijven in combinatie met een set goede blokken.
Ik rijd zelf nu met 312mm schijven met e36 m3 klauwen. Mijn auto is sterk overberemd aan de voorkant.
Als je gaat wijzigen aan de remmerij zou ik meteen de achterkant meenemen waardoor de auto wat beter in balans blijft.
Of je zou wat minder bekrachtiging kunnen nemen + remdruk naar achteren aanpassensteve smith schreef:Pak dan aan de achterkant ff Z1 schijven met e30 M3 klauwtjes. En een DS2500 of HT10. Probleem opgelost!Mark 320iS schreef:Ik heb geen ervaringen met Tarox.
Maar waar ik voor uit zou kijken is het monteren van (te) grote remmen aan de voorkant. Ik heb er zelf ook last van met mijn 320iS, vandaar dat ik terug ga naar een originele maat schijven in combinatie met een set goede blokken.
Ik rijd zelf nu met 312mm schijven met e36 m3 klauwen. Mijn auto is sterk overberemd aan de voorkant.
Als je gaat wijzigen aan de remmerij zou ik meteen de achterkant meenemen waardoor de auto wat beter in balans blijft.
Te grote remmen aan de voorzijde bestaan niet. Te weinig remkracht achter bestaat wel. Op de 156 zit voor Movit 322mm en achter een origineel GTA 276mm massief schoteltje. Je zou zeggen dat dit een veel te groot verschil is, (en dat was het ook met de std. 156 259mm) maar na wat gegoochel met verschillende blokjes is er nu een setup die achter scherp genoeg aangrijpt om de kont stabiel te houden. Onderschat niet wat een verschil blokjes kunnen maken, en de absolute remkracht achter hoeft echt niet veel te zijn, als het maar vergelijkbaar aangrijpt.
Oh @ OP: Robert heeft voorheen ook 330mm Tarox G88 schijven op de 156 gehad. Laten we hopen dat wat jij nu geleverd krijgt beter is!
Beek zit op 2150 euro in de UK kost de set 1650 euroBerthil schreef:De set afgebeeld in de eerste post lijkt exact dezelfde als ik heb, die is ook 310 en 6-pots.
Als je de set bij Beek Auto Racing weet ik dat ze je een set nieuwe schijven geven als je ze krom rijdt.
Dat is op een Mini zonder remkoeling ook een keer gebeurd maar de volgende set had het niet, de mijne ook niet en die van Hans ook niet.
Hoi Steven, dan je voor de tip, heb al eens contact gehad met die gasten. Zijn wel mogelijkheden, maar die spreken me minder aan.Steven Nauta schreef:Misschien dat hier iets voor je bij zit? Geen idee van kwaliteit, alleen moest even aan de site denken bij remmen icm e30.
http://www.300mm.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikers op dit forum: S-RS en 3 gasten