Ervaringen met Tarox remklauwen en schijven

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Ervaringen met Tarox remklauwen en schijven

Bericht door Michel P » 15 mar 2009, 20:59

De zwakste schakel op mijn m3 is het remvermogen, ben dus al een tijd opzoek naar een upgrade, waarbij Movit helaas geen optie heeft voor de M3, daarover is als contact geweest met Dick van Movit.

Er is nu een set voor de e30 M3 te krijgen die onder de originele 16" velgen past.
6 pot brake kit 310mm
Afbeelding

Afbeelding

Wie heeft ervaring met deze set?

Heb ooit Tarox schijven op mijn GTT gehad, en daar was ik over te spreken.

Michel

Online
Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2886
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Ervaringen met Tarox remklauwen en schijven

Bericht door Mark 320iS » 15 mar 2009, 21:07

Ik heb geen ervaringen met Tarox.

Maar waar ik voor uit zou kijken is het monteren van (te) grote remmen aan de voorkant. Ik heb er zelf ook last van met mijn 320iS, vandaar dat ik terug ga naar een originele maat schijven in combinatie met een set goede blokken.

Ik rijd zelf nu met 312mm schijven met e36 m3 klauwen. Mijn auto is sterk overberemd aan de voorkant.

Als je gaat wijzigen aan de remmerij zou ik meteen de achterkant meenemen waardoor de auto wat beter in balans blijft.

Wouter81
Berichten: 9435
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Re: Ervaringen met Tarox remklauwen en schijven

Bericht door Wouter81 » 15 mar 2009, 21:08

Heeft/had HansGP niet zoiets op zijn Mini Works?

edit: yep, http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... ox#p310953" onclick="window.open(this.href);return false;

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Ervaringen met Tarox remklauwen en schijven

Bericht door steve smith » 15 mar 2009, 21:21

Mark 320iS schreef:Ik heb geen ervaringen met Tarox.

Maar waar ik voor uit zou kijken is het monteren van (te) grote remmen aan de voorkant. Ik heb er zelf ook last van met mijn 320iS, vandaar dat ik terug ga naar een originele maat schijven in combinatie met een set goede blokken.

Ik rijd zelf nu met 312mm schijven met e36 m3 klauwen. Mijn auto is sterk overberemd aan de voorkant.

Als je gaat wijzigen aan de remmerij zou ik meteen de achterkant meenemen waardoor de auto wat beter in balans blijft.
Pak dan aan de achterkant ff Z1 schijven met e30 M3 klauwtjes. En een DS2500 of HT10. Probleem opgelost!

Te grote remmen aan de voorzijde bestaan niet. Te weinig remkracht achter bestaat wel. Op de 156 zit voor Movit 322mm en achter een origineel GTA 276mm massief schoteltje. Je zou zeggen dat dit een veel te groot verschil is, (en dat was het ook met de std. 156 259mm) maar na wat gegoochel met verschillende blokjes is er nu een setup die achter scherp genoeg aangrijpt om de kont stabiel te houden. Onderschat niet wat een verschil blokjes kunnen maken, en de absolute remkracht achter hoeft echt niet veel te zijn, als het maar vergelijkbaar aangrijpt.

Oh @ OP: Robert heeft voorheen ook 330mm Tarox G88 schijven op de 156 gehad. Laten we hopen dat wat jij nu geleverd krijgt beter is!
Laatst gewijzigd door steve smith op 15 mar 2009, 21:25, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Ervaringen met Tarox remklauwen en schijven

Bericht door Michel P » 15 mar 2009, 21:22

@Mark,

Je zou ook een agressief remblok achter kunnen monteren.

Michel

Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 172
Lid geworden op: 28 sep 2006, 19:45
Locatie: Zuiden

Re: Ervaringen met Tarox remklauwen en schijven

Bericht door Berthil » 15 mar 2009, 21:36

Ik ben zeer tevreden over mijn Tarox set.

Ik weet wel dat lekker onbenullig groot (zoals de StopTech) heel mooi staat maar ik heb foto's gezien van een dergelijk grote set naast de standaard remmetjes van een Works Mini en de remblokken zelf zijn niet eens zo heel veel groter.

Afbeelding

De Tarox set is niet zo onbenullig groot en blijft ook mooi na circuit gebruik omdat het geanodiseerd is i.p.v. gespoten.

Hans GP heeft inderdaad dezelfde in rood.
Bijlagen
4.jpg
4.jpg (254.56 KiB) 2868 keer bekeken
3.jpg
3.jpg (291.44 KiB) 2870 keer bekeken

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Ervaringen met Tarox remklauwen en schijven

Bericht door Niels » 15 mar 2009, 22:24

steve smith schreef:
Mark 320iS schreef:Ik heb geen ervaringen met Tarox.

Maar waar ik voor uit zou kijken is het monteren van (te) grote remmen aan de voorkant. Ik heb er zelf ook last van met mijn 320iS, vandaar dat ik terug ga naar een originele maat schijven in combinatie met een set goede blokken.

Ik rijd zelf nu met 312mm schijven met e36 m3 klauwen. Mijn auto is sterk overberemd aan de voorkant.

Als je gaat wijzigen aan de remmerij zou ik meteen de achterkant meenemen waardoor de auto wat beter in balans blijft.
Pak dan aan de achterkant ff Z1 schijven met e30 M3 klauwtjes. En een DS2500 of HT10. Probleem opgelost!

Te grote remmen aan de voorzijde bestaan niet. Te weinig remkracht achter bestaat wel. Op de 156 zit voor Movit 322mm en achter een origineel GTA 276mm massief schoteltje. Je zou zeggen dat dit een veel te groot verschil is, (en dat was het ook met de std. 156 259mm) maar na wat gegoochel met verschillende blokjes is er nu een setup die achter scherp genoeg aangrijpt om de kont stabiel te houden. Onderschat niet wat een verschil blokjes kunnen maken, en de absolute remkracht achter hoeft echt niet veel te zijn, als het maar vergelijkbaar aangrijpt.

Oh @ OP: Robert heeft voorheen ook 330mm Tarox G88 schijven op de 156 gehad. Laten we hopen dat wat jij nu geleverd krijgt beter is!
Of je zou wat minder bekrachtiging kunnen nemen + remdruk naar achteren aanpassen :wink: Krijg je er ook meer gevoel in :df:

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3894
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Re: Ervaringen met Tarox remklauwen en schijven

Bericht door markk » 16 mar 2009, 07:37

Ik heb Tarox (G88 ofzo ???) schijven met Ferodo DS2500 blokken op de GT Turbo gehad. Ik vond het bagger. Dagje assen en het was krom.

Maar goed Subbie remsysteem was ook bagger. Of een hele Tarox set (schijven, blokken, klauwen) goed is weet ik niet.

PS: Adwo heeft nog een setje Brembo klauwen liggen van de EVO...

Mark.

Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 172
Lid geworden op: 28 sep 2006, 19:45
Locatie: Zuiden

Re: Ervaringen met Tarox remklauwen en schijven

Bericht door Berthil » 16 mar 2009, 17:05

De set afgebeeld in de eerste post lijkt exact dezelfde als ik heb, die is ook 310 en 6-pots.

Als je de set bij Beek Auto Racing weet ik dat ze je een set nieuwe schijven geven als je ze krom rijdt.
Dat is op een Mini zonder remkoeling ook een keer gebeurd maar de volgende set had het niet, de mijne ook niet en die van Hans ook niet.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Ervaringen met Tarox remklauwen en schijven

Bericht door Michel P » 16 mar 2009, 17:29

Berthil schreef:De set afgebeeld in de eerste post lijkt exact dezelfde als ik heb, die is ook 310 en 6-pots.

Als je de set bij Beek Auto Racing weet ik dat ze je een set nieuwe schijven geven als je ze krom rijdt.
Dat is op een Mini zonder remkoeling ook een keer gebeurd maar de volgende set had het niet, de mijne ook niet en die van Hans ook niet.
Beek zit op 2150 euro in de UK kost de set 1650 euro :shock:

Michel

Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 172
Lid geworden op: 28 sep 2006, 19:45
Locatie: Zuiden

Re: Ervaringen met Tarox remklauwen en schijven

Bericht door Berthil » 16 mar 2009, 17:54

Je kan mijn naam noemen en die van Hans en wat korting vragen, 10% moet mogelijk zijn.
Ik heb pas nog de hele Minispeed.nl website voor hun gemaakt en ben bezig met http://www.porscheperformance.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor ze.

Verder moet je ook even zeker weten dat de UK set wel de zwevende remschijven heeft?
Er zijn er dacht ik in die maat ook uit één stuk en dan is de kans op kromtrekken natuurlijk een stuk groter.

Anders moet je natuurlijk die uit Engeland kopen, scheelt een slok op een borrel.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Ervaringen met Tarox remklauwen en schijven

Bericht door Michel P » 17 mar 2009, 15:35

@Berthil,

Bedankt voor de Tip, Klaas heeft de prijs aangepast. Welk type remblok heb jij?

Michel

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: Ervaringen met Tarox remklauwen en schijven

Bericht door Steven N. » 17 mar 2009, 15:47

Misschien dat hier iets voor je bij zit? Geen idee van kwaliteit, alleen moest even aan de site denken bij remmen icm e30.

http://www.300mm.de/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Ervaringen met Tarox remklauwen en schijven

Bericht door Michel P » 17 mar 2009, 15:55

Steven Nauta schreef:Misschien dat hier iets voor je bij zit? Geen idee van kwaliteit, alleen moest even aan de site denken bij remmen icm e30.

http://www.300mm.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoi Steven, dan je voor de tip, heb al eens contact gehad met die gasten. Zijn wel mogelijkheden, maar die spreken me minder aan.

Michel

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Ervaringen met Tarox remklauwen en schijven

Bericht door Hans R » 17 mar 2009, 17:23

Michel, let even op welke blokken je erbij neemt.. de standaard straatblokken van Tarox vond ik niet echt top.. ik heb nu Ferodo DS2500 erin zitten! En het remt weer top! :thumbup:
Maar je kan ook andere blokken krijgen van Tarox zijn ook goed! Klaas weet ervan!
Mooi spul dat Tarox!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 172
Lid geworden op: 28 sep 2006, 19:45
Locatie: Zuiden

Re: Ervaringen met Tarox remklauwen en schijven

Bericht door Berthil » 17 mar 2009, 19:17

Ik had eerst de standaard Tarox remblokken. Remmen ook goed maar er moet iets harder getrapt worden. Ze zijn ook één keer uitgesmeerd omdat ze wat te heet waren geworden op de Ring. Ik heb nu net de DS2500 er op zitten, daarmee remt het wel een stuk beter maar ze zijn nog niet echt heet geweest.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten