Lotus Elise S2 135R
-
Re: Lotus Elise
Ga je met de smart morgen?
- Stéphane
Nee, dat kan niet helaas. Die rijd ik alleen zakelijk nu.Christoph schreef:Ga je met de smart morgen?
-
Dat verhaal ging over CAT-C.N!co schreef:Op PH. Maar daar stond wel een heel vaag verhaal bij wat ik niet snapte... iets over kentekens enzo.
Simpel gezegd: In Engeland worden auto's die schade hebben in een register opgenomen en dit register kun je raadplegen.
Er zijn 5 categorieen.
CAT ‘A’
Technisch Totaal loss en de auto moet compleet vernietigd worden inclusief alle onderdelen (geen sloop dus).
CAT ‘B’
Technisch Totaal loss, mag gesloopt worden voor onderdelen maar het cassis moet vernietigd worden.
CAT ‘C’
Economisch Totaal loss, maar kan eventueel nog gerepareerd worden.
CAT ‘D’
Afgeschreven door de verzekeraar.
CAT ‘X’
Dit zijn meestal auto's die teruggevonden zijn na diefstal.
Er worden nog wel eens fouten (menselijke beoordeling) gemaakt bij het aangeven onder welke categorie een schade valt.
CAT C kan dus echt meevallen, maar het kan ook zijn dat een CAT D eigenlijk een CAT B had moeten zijn.
Zie het een beetje zoals de duplicaatcode op het NL kenteken (die 1 of 2 die er soms opstaat).
Dat kan zijn omdat het kenteken is ingenomen na schade, maar kan natuurlijk ook zijn omdat iemand een kentekenplaat verloren is.
In ieder geval een aanwijzing om op je hoede te zijn.
Een ander iets waar je rekening mee moet houden als je een auto in Engeland koopt is Hire purchase (kortweg HPI).
In het kort komt dit er op neer dat als een auto gekocht wordt met een lening, deze eigendom is/blijft van de crediet verstrekker.
Koop je een auto waar nog een lening op zit, dan krijg je de lening erbij !!!
Dus mocht je een auto in de UK kopen, ALTIJD een HPI check uitvoeren !!!
zie ook : http://en.wikipedia.org/wiki/Hire_purchase" onclick="window.open(this.href);return false;
Oh en de auto waar het hier om ging was binnen 2 uur verkocht....

http://forums.seloc.org/viewthread.php?tid=206095" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Mooi lullig voor je zeg.....Stéphane schreef:Helaas, buggerAuto was vandaag niet klaar en dat wordt ook pas morgen eind van de dag. Met andere woorden: ik kan er morgen niet bij zijn...

- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Dat is erg balen Stéphane!!!!
- Stéphane
Elise is weer terug. Nitrons er onder, Goodridge remleidingen en ook de Pagid RS42s. Ook uitgewogen en uitgelijnd. Was nog mooi, want er was een steekproef op mijn auto bij de APK. Daardoor duurde het allemaal nogal wat langer. Auto staat nu wel paar centimeter lager. Voelt beter aan. Ook harder nu vooral, omdat het oude spul versleten was. Binnenkort eens goed gaan proberen allemaal.

En ik had al een ontzettende hekel aan dat peloton drempels in mijn straat voor mijn garage, maar nu helemaal. Net zoals met de zwarte roadster en de Brabus moet ik nu ook met de Elise er schuin overheen. En heel voorzichtig om de onderkant niets te laten raken.
En ik had al een ontzettende hekel aan dat peloton drempels in mijn straat voor mijn garage, maar nu helemaal. Net zoals met de zwarte roadster en de Brabus moet ik nu ook met de Elise er schuin overheen. En heel voorzichtig om de onderkant niets te laten raken.
-
Tof he zo'n verlaagde Elise
Heb mijn kentekenplaat wat lager gehangen zodat die mij waarschuwt als ik er niet overheen kan , ben al eens achteruit de straat uit moeten rijden
Bij forse tik komt kentekenplaat los overigens als bescherming.

Heb mijn kentekenplaat wat lager gehangen zodat die mij waarschuwt als ik er niet overheen kan , ben al eens achteruit de straat uit moeten rijden

Bij forse tik komt kentekenplaat los overigens als bescherming.
-
Mooi Stéphane! Zodra je een keertje van kiet kan, zul je vast en zeker blij zijn met die Nitrons. 8)
- Stéphane
Sowieso eind van de maand natuurlijk op Abbeville en hopelijk Croix-en-Ternoisallen schreef:Mooi Stéphane! Zodra je een keertje van kiet kan, zul je vast en zeker blij zijn met die Nitrons. 8)

-
Hoe hoog staat de auto nu met de Nitrons Stéphane?
Veersterkte 325/400 neem ik aan?
Veersterkte 325/400 neem ik aan?
- Stéphane
Ik zou het even moeten nameten, Bert. Peter heeft hem uitgewogen in ieder geval.Elise schreef:Hoe hoog staat de auto nu met de Nitrons Stéphane?
Ik heb inderdaad de standaard 325lbs front / 400lbs rear genomen.Elise schreef:Veersterkte 325/400 neem ik aan?
Gisteravond bewust nog even bewust een beetje wat hobbelige weggetjes gereden. In vergelijking met de oude dempers voel je dat de auto nu beter contact houdt met de weg. Koni achterdempers hadden de neiging te gaan zweven.
Dus in dat opzicht duidelijke verbetering. Algeheel is het nu wel een stuk stugger en harder dan het eerst was, mede ook door de slechtere dempers eerst. Ik ga er gewoon eens lekker mee rijden een tijdje en kijken wat het doet. Het voelt in ieder geval beter nu maar ik kan er verder nog niet zo veel over zeggen. Waarschijnlijk is er eind van de maand meer over te zeggen

- Jouke Dijkstra
Als je ermee het circuit op wilt, is 325/400 eigenlijk wat aan de zachte kant. Dus niet al te sticky banden er onder, anders loop je alsnog tegen je bumpstops of je spatborden aan!
Maar wel heel veel
op deze manier!
Jammer dat LoT al vol zit einde maart, anders had ik graag ook weer een stukje meegestuurd met de mijne.
Maar wel heel veel

Jammer dat LoT al vol zit einde maart, anders had ik graag ook weer een stukje meegestuurd met de mijne.
- HJ
Goed werk Stephane,
Ik wil wel een keertje met je meerijden om die Nitrons te voelen. Ik had ze ook onder mijn Speedster en daar was het verschil gigantisch.
Ik wil wel een keertje met je meerijden om die Nitrons te voelen. Ik had ze ook onder mijn Speedster en daar was het verschil gigantisch.
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Ik wil ze ook even voelen.. is het echt veel harder? Hoeveel clicks staan ze nu?
-
Rij met 400/500 , lekker stug allemaal
Ach is allemaal goed te doen, het is geen auto voor dagelijks gebruik

Ach is allemaal goed te doen, het is geen auto voor dagelijks gebruik

- HJ
Bij de Speedster moet je ze er gewoon onder hebben maar bij de Elise vind ik de noodzaak wat minder. Het enige echte probleem vind ik de hoogte van de auto. Mijn nummerbord aan de voorkant valt er weer bijna af omdat ik af en toe een drempel raak en met de Nitrons wordt dat alleen maar erger.
- Ar
- Auto: Prius
Waar kun je een check uitvoeren? Ik vind het een raar systeem.Elise schreef:
Een ander iets waar je rekening mee moet houden als je een auto in Engeland koopt is Hire purchase (kortweg HPI).
In het kort komt dit er op neer dat als een auto gekocht wordt met een lening, deze eigendom is/blijft van de crediet verstrekker.
zie ook : http://en.wikipedia.org/wiki/Hire_purchase" onclick="window.open(this.href);return false;
- Stéphane
Valt wel mee volgens mij en hard hoeft niet beter te zijn. Bovendien heb je op de Ring juist geen harde veren nodig omdat je anders alle kanten op stuitert. Ik ga het wel zien, dus bedankt voor het meedenkenJouke Dijkstra schreef:Als je ermee het circuit op wilt, is 325/400 eigenlijk wat aan de zachte kant. Dus niet al te sticky banden er onder, anders loop je alsnog tegen je bumpstops of je spatborden aan!

Komt goed. Referentiekader is bij mij de Koni set-up, dus voor mij sowieso al beter.HJ schreef:Ik wil wel een keertje met je meerijden om die Nitrons te voelen. Ik had ze ook onder mijn Speedster en daar was het verschil gigantisch.
Komt ook goed. Nu op 10 clicks ingesteld.Hans GP schreef:Ik wil ze ook even voelen.. is het echt veel harder? Hoeveel clicks staan ze nu?
- RobS
Er komt een moment dat je je nrbord verliest en dan heb je dus een lelijk 1tje, vraag me niet hoe ik het weetHJ schreef:Bij de Speedster moet je ze er gewoon onder hebben maar bij de Elise vind ik de noodzaak wat minder. Het enige echte probleem vind ik de hoogte van de auto. Mijn nummerbord aan de voorkant valt er weer bijna af omdat ik af en toe een drempel raak en met de Nitrons wordt dat alleen maar erger.

ps. ga zsm voor een mooie sticker

-
10 Rondom?
Heb ze zelf op 10-12 staan.
HJ, gewoon zo'n stickerplaat pakken. Nu al wel een keer of 6-7 aangehouden, maar de boeten nooit gekregen. Wel moeten praten als een zogenoemde keukenverkoper...
Heb ze zelf op 10-12 staan.
HJ, gewoon zo'n stickerplaat pakken. Nu al wel een keer of 6-7 aangehouden, maar de boeten nooit gekregen. Wel moeten praten als een zogenoemde keukenverkoper...
-
Is nog wel een andere manier maar dan moet je PM sturen 
Moet ze hier nog wat stugger gaan zetten overigens, maar dat is pas als de temperaturen weer wat omhoog gaan, is nu 9/10.

Moet ze hier nog wat stugger gaan zetten overigens, maar dat is pas als de temperaturen weer wat omhoog gaan, is nu 9/10.
- Stéphane
Ik ben al 2x aangehouden met de Elise met sticker aan de voorkant en nog geen commentaar op de platen
Moet dus wel goed gaan
@allen: 10-12, OK. Ik ga het gewoon proberen op Abbeville hoe het gaat en dan zien we het wel

Moet dus wel goed gaan

@allen: 10-12, OK. Ik ga het gewoon proberen op Abbeville hoe het gaat en dan zien we het wel

- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
10 clicks - of + ik heb de Mini nu 0 rondom en het is al hard! 

-
Officieel moet je tellen van hard naar Zacht. Ik heb het laatst om zitten rekenen maar eigenlijk moet ik dus zeggen dat ik momenteel 16/17 rijd, en in de toekomst naar 10/11 ga of.
Reden hiervoor is het mechanischme in de schokdemper welke beter zou blijven functioneren als je ze , steeds bij het bijstellen, eerst full hard zetten en dan naar de gewenste zachtere stand.
Op seloc is er wel een stuk te vinden van iemand van Nitron of die het verhandeld dat Nitron schijnbaar eea zo heeft gebouwd dat het niet stuk zou moeten kunnen gaan
, maarja old habits die hard dus blijf het doen zoals ik destijds geleerd heb.
Reden hiervoor is het mechanischme in de schokdemper welke beter zou blijven functioneren als je ze , steeds bij het bijstellen, eerst full hard zetten en dan naar de gewenste zachtere stand.
Op seloc is er wel een stuk te vinden van iemand van Nitron of die het verhandeld dat Nitron schijnbaar eea zo heeft gebouwd dat het niet stuk zou moeten kunnen gaan

-
Checks kun je op diverse websites uitvoerenAr schreef:Waar kun je een check uitvoeren? Ik vind het een raar systeem.Elise schreef:
Zoek even met google http://www.google.co.uk/search?hl=en&q=HPI+check" onclick="window.open(this.href);return false;