Lotus Elise S2 135R

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Christoph

Re: Lotus Elise

Bericht door Christoph » 03 mar 2009, 16:15

Ga je met de smart morgen?

Stéphane

Bericht door Stéphane » 03 mar 2009, 16:23

Christoph schreef:Ga je met de smart morgen?
Nee, dat kan niet helaas. Die rijd ik alleen zakelijk nu.

Elise

Bericht door Elise » 03 mar 2009, 17:32

N!co schreef:Op PH. Maar daar stond wel een heel vaag verhaal bij wat ik niet snapte... iets over kentekens enzo.
Dat verhaal ging over CAT-C.
Simpel gezegd: In Engeland worden auto's die schade hebben in een register opgenomen en dit register kun je raadplegen.
Er zijn 5 categorieen.

CAT ‘A’
Technisch Totaal loss en de auto moet compleet vernietigd worden inclusief alle onderdelen (geen sloop dus).

CAT ‘B’
Technisch Totaal loss, mag gesloopt worden voor onderdelen maar het cassis moet vernietigd worden.

CAT ‘C’
Economisch Totaal loss, maar kan eventueel nog gerepareerd worden.

CAT ‘D’
Afgeschreven door de verzekeraar.

CAT ‘X’

Dit zijn meestal auto's die teruggevonden zijn na diefstal.

Er worden nog wel eens fouten (menselijke beoordeling) gemaakt bij het aangeven onder welke categorie een schade valt.
CAT C kan dus echt meevallen, maar het kan ook zijn dat een CAT D eigenlijk een CAT B had moeten zijn.

Zie het een beetje zoals de duplicaatcode op het NL kenteken (die 1 of 2 die er soms opstaat).
Dat kan zijn omdat het kenteken is ingenomen na schade, maar kan natuurlijk ook zijn omdat iemand een kentekenplaat verloren is.
In ieder geval een aanwijzing om op je hoede te zijn.

Een ander iets waar je rekening mee moet houden als je een auto in Engeland koopt is Hire purchase (kortweg HPI).
In het kort komt dit er op neer dat als een auto gekocht wordt met een lening, deze eigendom is/blijft van de crediet verstrekker.
Koop je een auto waar nog een lening op zit, dan krijg je de lening erbij !!!
Dus mocht je een auto in de UK kopen, ALTIJD een HPI check uitvoeren !!!
zie ook : http://en.wikipedia.org/wiki/Hire_purchase" onclick="window.open(this.href);return false;

Oh en de auto waar het hier om ging was binnen 2 uur verkocht.... :whistle:
http://forums.seloc.org/viewthread.php?tid=206095" onclick="window.open(this.href);return false;

Elise

Bericht door Elise » 03 mar 2009, 17:33

Stéphane schreef:Helaas, bugger :( Auto was vandaag niet klaar en dat wordt ook pas morgen eind van de dag. Met andere woorden: ik kan er morgen niet bij zijn...
Mooi lullig voor je zeg..... :'(

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 03 mar 2009, 17:42

Dat is erg balen Stéphane!!!!

Stéphane

Bericht door Stéphane » 04 mar 2009, 21:57

Elise is weer terug. Nitrons er onder, Goodridge remleidingen en ook de Pagid RS42s. Ook uitgewogen en uitgelijnd. Was nog mooi, want er was een steekproef op mijn auto bij de APK. Daardoor duurde het allemaal nogal wat langer. Auto staat nu wel paar centimeter lager. Voelt beter aan. Ook harder nu vooral, omdat het oude spul versleten was. Binnenkort eens goed gaan proberen allemaal.
Afbeelding
En ik had al een ontzettende hekel aan dat peloton drempels in mijn straat voor mijn garage, maar nu helemaal. Net zoals met de zwarte roadster en de Brabus moet ik nu ook met de Elise er schuin overheen. En heel voorzichtig om de onderkant niets te laten raken.

Emiel

Bericht door Emiel » 04 mar 2009, 23:28

Tof he zo'n verlaagde Elise :mrgreen:

Heb mijn kentekenplaat wat lager gehangen zodat die mij waarschuwt als ik er niet overheen kan , ben al eens achteruit de straat uit moeten rijden :bag:

Bij forse tik komt kentekenplaat los overigens als bescherming.

allen

Bericht door allen » 04 mar 2009, 23:33

Mooi Stéphane! Zodra je een keertje van kiet kan, zul je vast en zeker blij zijn met die Nitrons. 8)

Stéphane

Bericht door Stéphane » 04 mar 2009, 23:59

allen schreef:Mooi Stéphane! Zodra je een keertje van kiet kan, zul je vast en zeker blij zijn met die Nitrons. 8)
Sowieso eind van de maand natuurlijk op Abbeville en hopelijk Croix-en-Ternois :D

Elise

Bericht door Elise » 05 mar 2009, 09:40

Hoe hoog staat de auto nu met de Nitrons Stéphane?
Veersterkte 325/400 neem ik aan?

Stéphane

Bericht door Stéphane » 05 mar 2009, 09:54

Elise schreef:Hoe hoog staat de auto nu met de Nitrons Stéphane?
Ik zou het even moeten nameten, Bert. Peter heeft hem uitgewogen in ieder geval.
Elise schreef:Veersterkte 325/400 neem ik aan?
Ik heb inderdaad de standaard 325lbs front / 400lbs rear genomen.

Gisteravond bewust nog even bewust een beetje wat hobbelige weggetjes gereden. In vergelijking met de oude dempers voel je dat de auto nu beter contact houdt met de weg. Koni achterdempers hadden de neiging te gaan zweven.

Dus in dat opzicht duidelijke verbetering. Algeheel is het nu wel een stuk stugger en harder dan het eerst was, mede ook door de slechtere dempers eerst. Ik ga er gewoon eens lekker mee rijden een tijdje en kijken wat het doet. Het voelt in ieder geval beter nu maar ik kan er verder nog niet zo veel over zeggen. Waarschijnlijk is er eind van de maand meer over te zeggen :D

Jouke Dijkstra

Bericht door Jouke Dijkstra » 05 mar 2009, 16:31

Als je ermee het circuit op wilt, is 325/400 eigenlijk wat aan de zachte kant. Dus niet al te sticky banden er onder, anders loop je alsnog tegen je bumpstops of je spatborden aan!

Maar wel heel veel :df: op deze manier!

Jammer dat LoT al vol zit einde maart, anders had ik graag ook weer een stukje meegestuurd met de mijne.

HJ

Bericht door HJ » 06 mar 2009, 09:21

Goed werk Stephane,

Ik wil wel een keertje met je meerijden om die Nitrons te voelen. Ik had ze ook onder mijn Speedster en daar was het verschil gigantisch.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 06 mar 2009, 10:49

Ik wil ze ook even voelen.. is het echt veel harder? Hoeveel clicks staan ze nu?

Emiel

Bericht door Emiel » 06 mar 2009, 12:08

Rij met 400/500 , lekker stug allemaal ;)

Ach is allemaal goed te doen, het is geen auto voor dagelijks gebruik :)

HJ

Bericht door HJ » 06 mar 2009, 16:07

Bij de Speedster moet je ze er gewoon onder hebben maar bij de Elise vind ik de noodzaak wat minder. Het enige echte probleem vind ik de hoogte van de auto. Mijn nummerbord aan de voorkant valt er weer bijna af omdat ik af en toe een drempel raak en met de Nitrons wordt dat alleen maar erger.

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 06 mar 2009, 16:46

Elise schreef:
Een ander iets waar je rekening mee moet houden als je een auto in Engeland koopt is Hire purchase (kortweg HPI).
In het kort komt dit er op neer dat als een auto gekocht wordt met een lening, deze eigendom is/blijft van de crediet verstrekker.
zie ook : http://en.wikipedia.org/wiki/Hire_purchase" onclick="window.open(this.href);return false;
Waar kun je een check uitvoeren? Ik vind het een raar systeem.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 06 mar 2009, 19:08

Jouke Dijkstra schreef:Als je ermee het circuit op wilt, is 325/400 eigenlijk wat aan de zachte kant. Dus niet al te sticky banden er onder, anders loop je alsnog tegen je bumpstops of je spatborden aan!
Valt wel mee volgens mij en hard hoeft niet beter te zijn. Bovendien heb je op de Ring juist geen harde veren nodig omdat je anders alle kanten op stuitert. Ik ga het wel zien, dus bedankt voor het meedenken ;)
HJ schreef:Ik wil wel een keertje met je meerijden om die Nitrons te voelen. Ik had ze ook onder mijn Speedster en daar was het verschil gigantisch.
Komt goed. Referentiekader is bij mij de Koni set-up, dus voor mij sowieso al beter.
Hans GP schreef:Ik wil ze ook even voelen.. is het echt veel harder? Hoeveel clicks staan ze nu?
Komt ook goed. Nu op 10 clicks ingesteld.

RobS

Bericht door RobS » 06 mar 2009, 19:13

HJ schreef:Bij de Speedster moet je ze er gewoon onder hebben maar bij de Elise vind ik de noodzaak wat minder. Het enige echte probleem vind ik de hoogte van de auto. Mijn nummerbord aan de voorkant valt er weer bijna af omdat ik af en toe een drempel raak en met de Nitrons wordt dat alleen maar erger.
Er komt een moment dat je je nrbord verliest en dan heb je dus een lelijk 1tje, vraag me niet hoe ik het weet :bag:

ps. ga zsm voor een mooie sticker :)

allen

Bericht door allen » 06 mar 2009, 19:17

10 Rondom?

Heb ze zelf op 10-12 staan.
HJ, gewoon zo'n stickerplaat pakken. Nu al wel een keer of 6-7 aangehouden, maar de boeten nooit gekregen. Wel moeten praten als een zogenoemde keukenverkoper...

Emiel

Bericht door Emiel » 06 mar 2009, 19:33

Is nog wel een andere manier maar dan moet je PM sturen :)

Moet ze hier nog wat stugger gaan zetten overigens, maar dat is pas als de temperaturen weer wat omhoog gaan, is nu 9/10.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 06 mar 2009, 20:14

Ik ben al 2x aangehouden met de Elise met sticker aan de voorkant en nog geen commentaar op de platen :bag:
Moet dus wel goed gaan ;)

@allen: 10-12, OK. Ik ga het gewoon proberen op Abbeville hoe het gaat en dan zien we het wel ;)

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 07 mar 2009, 08:31

10 clicks - of + ik heb de Mini nu 0 rondom en het is al hard! :shock:

Emiel

Bericht door Emiel » 07 mar 2009, 09:06

Officieel moet je tellen van hard naar Zacht. Ik heb het laatst om zitten rekenen maar eigenlijk moet ik dus zeggen dat ik momenteel 16/17 rijd, en in de toekomst naar 10/11 ga of.

Reden hiervoor is het mechanischme in de schokdemper welke beter zou blijven functioneren als je ze , steeds bij het bijstellen, eerst full hard zetten en dan naar de gewenste zachtere stand.

Op seloc is er wel een stuk te vinden van iemand van Nitron of die het verhandeld dat Nitron schijnbaar eea zo heeft gebouwd dat het niet stuk zou moeten kunnen gaan ;) , maarja old habits die hard dus blijf het doen zoals ik destijds geleerd heb.

Elise

Bericht door Elise » 09 mar 2009, 11:33

Ar schreef:
Elise schreef:
Waar kun je een check uitvoeren? Ik vind het een raar systeem.
Checks kun je op diverse websites uitvoeren
Zoek even met google http://www.google.co.uk/search?hl=en&q=HPI+check" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie