kom ik je vast nog eens tegen ergens
Exige met Speedster kern
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Exige met Speedster kern
kom ik je vast nog eens tegen ergens
- Herman Gast
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 16:12
- Locatie: Zeeland
Re: Exige met Speedster kern
Nog een paar plaatjes.

Centre-lock wielen17x9 met 048's (links)

Achterwielophanging, 2.8cm naar voren geplaatst

Bijna 12 maanden na aanvang van dit project...

Z20LET
Centre-lock wielen17x9 met 048's (links)
Achterwielophanging, 2.8cm naar voren geplaatst
Bijna 12 maanden na aanvang van dit project...
Z20LET
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Exige met Speedster kern
Handig om die luchthapper normaal voor de laadkoeler te gebruiken voor je luchtfilter 
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Exige met Speedster kern
Staat wel gaaf dat luchtfilter, maar het eerste waar ik aan dacht toen ik dat zag: Wordt dat ding niet mega snel heel erg vies door die plek?
- Jeroen R
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 02 sep 2008, 11:44
- Locatie: Emmeloord
Re: Exige met Speedster kern
Wat een project zeg!
Echt super gaaf, hoe heb je eigenlijk de achterwiel ophanging 2,8 cm naar voren gekregen?
Echt super gaaf, hoe heb je eigenlijk de achterwiel ophanging 2,8 cm naar voren gekregen?
- Herman Gast
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 16:12
- Locatie: Zeeland
Re: Exige met Speedster kern
Valt wel mee. Ik vang de lucht die langs de voorruit over het dak komt. Onder de motorkap is het te heet om bruikbare koele lucht te vinden. Voorheen zat de aanzuigbuis veel lager, links achter de deur bij de wielen (daar zit nu de grotere oliekoeler.) Als ik ooit problemen krijg met vocht kan ik nog wat naar achteren of naar boven.Tom Westendorp schreef:Staat wel gaaf dat luchtfilter, maar het eerste waar ik aan dacht toen ik dat zag: Wordt dat ding niet mega snel heel erg vies door die plek?
Daarvoor zijn de wishbones op maak gemaakt. Best lastig (niet zelf gedaan) om rekening te houden met bestaande ophangpunten, de aandrijfas en de scholbreker die min of meer op dezelfde plaats moesten blijven. Er is nu net te weinig ruimte voor de dikkere 46mm Ohlins die ik eigenlijk wilde gaan gebruiken. Wel aardig dat de fouthoek van de as bij de homokineten kleiner is ten opzichte van origineel.Jeroen R schreef:Wat een project zeg!
Echt super gaaf, hoe heb je eigenlijk de achterwiel ophanging 2,8 cm naar voren gekregen?
- Jeroen R
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 02 sep 2008, 11:44
- Locatie: Emmeloord
Re: Exige met Speedster kern
Maar hierdoor zal de spoor breedte wel iets veranderd zijn, door die 2,8 cm, maar neem aan dat dit wel verwaarloosbaar is, zal enkele mm-ers zijn.Herman Gast schreef:Valt wel mee. Ik vang de lucht die langs de voorruit over het dak komt. Onder de motorkap is het te heet om bruikbare koele lucht te vinden. Voorheen zat de aanzuigbuis veel lager, links achter de deur bij de wielen (daar zit nu de grotere oliekoeler.) Als ik ooit problemen krijg met vocht kan ik nog wat naar achteren of naar boven.Tom Westendorp schreef:Staat wel gaaf dat luchtfilter, maar het eerste waar ik aan dacht toen ik dat zag: Wordt dat ding niet mega snel heel erg vies door die plek?
Daarvoor zijn de wishbones op maak gemaakt. Best lastig (niet zelf gedaan) om rekening te houden met bestaande ophangpunten, de aandrijfas en de scholbreker die min of meer op dezelfde plaats moesten blijven. Er is nu net te weinig ruimte voor de dikkere 46mm Ohlins die ik eigenlijk wilde gaan gebruiken. Wel aardig dat de fouthoek van de as bij de homokineten kleiner is ten opzichte van origineel.Jeroen R schreef:Wat een project zeg!
Echt super gaaf, hoe heb je eigenlijk de achterwiel ophanging 2,8 cm naar voren gekregen?
Erg knap in ieder geval dit project, maar kan je geen probleme krijgen bij eventuele APK met je centre wheel locks?
Daar het immers niet orgineel is, mij lijkt het geen probleem, maar uit nieuwsgierigheid erg benieuwd daar naar.
- Jeroen R
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 02 sep 2008, 11:44
- Locatie: Emmeloord
Re: Exige met Speedster kern
Dubbel.
- Herman Gast
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 16:12
- Locatie: Zeeland
Re: Exige met Speedster kern
Af

Woensdag opgehaald
Vandaag Lambda probleempje opgelost
Morgen APK
Woensdag opgehaald
Vandaag Lambda probleempje opgelost
Morgen APK
- Herman Gast
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 16:12
- Locatie: Zeeland
Re: Exige met Speedster kern
Er zijn een paar duidelijke APK-risico's:Jeroen R schreef:..., maar kan je geen probleme krijgen bij eventuele APK met je centre wheel locks?...
- Scherpe rand voorzijde
- Scherpe rand vleugel
Beide zijn wel op te lossen door demontage of afscherming met zachter materiaal.
Ik denk dat de centrale wielmoeren geen probleem hoeven te zijn. Worden vaker gebruikt (zelfs in enkele productie auto's) en geeft geen veiligheids-gevolgen.
Maar, morgen APK, ik ben benieuwd
-
indobesar
- Berichten: 9986
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Exige met Speedster kern
Succes morgen, Herman! 
- Herman Gast
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 16:12
- Locatie: Zeeland
Re: Exige met Speedster kern
APK Goedgekeurd, mag de weg weer op!
:banaan:

-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Exige met Speedster kern
TOP Herman! Wordt het nu weer je woon- werkwagen? Lijkt me machtig omdat even in de ochtend in de file tegen te komen haha.
- Max V
- Berichten: 2646
- Lid geworden op: 09 jan 2009, 16:09
- Locatie: Arnhem
Re: Exige met Speedster kern
Wow, goed man! Ging het makkelijk of deden ze toch nog wat moeilijk over bijvoorbeeld de lip?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Exige met Speedster kern
Goed te horen Herman, bij dit soort auto's is het altijd fingers crossed 
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Exige met Speedster kern
Helemaal goed 
-
Racinggreen
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 14:02
- Auto: E46 318TI, Smart Roadster
- Locatie: Oosterbeek
Re: Exige met Speedster kern
Kan het zijn dat je gister avond rond 6 uur bij arnhem in de buurt was?? Er kwam namelijk ineens een lotus GT3 body langs
Verder: machtig mooie auto!!! :banaan: Veel plezier ermee
Verder: machtig mooie auto!!! :banaan: Veel plezier ermee

- frank de jonge
- Berichten: 9954
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Exige met Speedster kern
Gaaf Herman!!!!
Nu snel wat meer pics en vids van die bolide :banaan:
Nu snel wat meer pics en vids van die bolide :banaan:
- Herman Gast
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 16:12
- Locatie: Zeeland
Re: Exige met Speedster kern
Tuurlijk. Zolang ik vanuit Zeeland iedere dag naar de Maasvlakte tuf, geen file te bekennen. Met deze paddle clutch geen genot om file te rijden.allen schreef:TOP Herman! Wordt het nu weer je woon- werkwagen? Lijkt me machtig omdat even in de ochtend in de file tegen te komen haha.
CO2 net aan de goede kant, kentekenplaat voorkant even opgehangen en beschermstrookje op de splitter.Maximus schreef:Wow, goed man! Ging het makkelijk of deden ze toch nog wat moeilijk over bijvoorbeeld de lip?
Klopt. Als het in Dld was kwam ik mogelijk rap voorbij maar in Nld keurig gereden (want nog zonder APK en kon ff geen gezeur gebruikenRacinggreen schreef:Kan het zijn dat je gister avond rond 6 uur bij arnhem in de buurt was?? Er kwam namelijk ineens een lotus GT3 body langs![]()
Verder: machtig mooie auto!!! :banaan: Veel plezier ermee
(Ik zag pas toen ik weer terug was op de foto's dat kentekensticker aan de voorzijde er nog niet op zat
Kwas even bij de tuner voor Lambda aanpassingkje. Helemaal niet verkeerd, zo'n stukje autobahn.
Thanks.
Laatst gewijzigd door Herman Gast op 27 feb 2009, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- Herman Gast
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 16:12
- Locatie: Zeeland
Re: Exige met Speedster kern
Paar plaatjes ...frank de jonge schreef:Gaaf Herman!!!!
Nu snel wat meer pics en vids van die bolide :banaan:
- Bijlagen
-
- Af 3.jpg (99.14 KiB) 1729 keer bekeken
-
- Af 2.jpg (122.31 KiB) 1728 keer bekeken
-
- Af 1.jpg (73.57 KiB) 1728 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Herman Gast op 27 feb 2009, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- Herman Gast
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 16:12
- Locatie: Zeeland
Re: Exige met Speedster kern
...
- Bijlagen
-
- Af 6.jpg (125.26 KiB) 1729 keer bekeken
-
- Af 5.jpg (155.77 KiB) 1725 keer bekeken
-
- Af 4.jpg (126.97 KiB) 1727 keer bekeken
- Herman Gast
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 12 aug 2007, 16:12
- Locatie: Zeeland
Re: Exige met Speedster kern
...
- Bijlagen
-
- Af 8.jpg (108.95 KiB) 1725 keer bekeken
-
- Af 7.jpg (118.09 KiB) 1725 keer bekeken
- dale vito
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 28 feb 2006, 13:45
- Locatie: Amersfoort
Re: Exige met Speedster kern
zo-de-kneiter. Geniaal.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Exige met Speedster kern
Gefeliciteerd, Herman! Ziet er goed uit! Ik zie de auto hopelijk eind van de maand in Frankrijk in actie 8)
-
indobesar
- Berichten: 9986
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Exige met Speedster kern
Super Herman!
Ben heel benieuwd naar de auto irl!
Ben heel benieuwd naar de auto irl!
