kom ik je vast nog eens tegen ergens
Exige met Speedster kern
- GTRene
Re: Exige met Speedster kern
kom ik je vast nog eens tegen ergens
- Herman Gast
Nog een paar plaatjes.

Centre-lock wielen17x9 met 048's (links)

Achterwielophanging, 2.8cm naar voren geplaatst

Bijna 12 maanden na aanvang van dit project...

Z20LET
Centre-lock wielen17x9 met 048's (links)
Achterwielophanging, 2.8cm naar voren geplaatst
Bijna 12 maanden na aanvang van dit project...
Z20LET
- GTRene
Handig om die luchthapper normaal voor de laadkoeler te gebruiken voor je luchtfilter 
- Petrolhead Tom
Staat wel gaaf dat luchtfilter, maar het eerste waar ik aan dacht toen ik dat zag: Wordt dat ding niet mega snel heel erg vies door die plek?
- Jeroen R
Wat een project zeg!
Echt super gaaf, hoe heb je eigenlijk de achterwiel ophanging 2,8 cm naar voren gekregen?
Echt super gaaf, hoe heb je eigenlijk de achterwiel ophanging 2,8 cm naar voren gekregen?
- Herman Gast
Valt wel mee. Ik vang de lucht die langs de voorruit over het dak komt. Onder de motorkap is het te heet om bruikbare koele lucht te vinden. Voorheen zat de aanzuigbuis veel lager, links achter de deur bij de wielen (daar zit nu de grotere oliekoeler.) Als ik ooit problemen krijg met vocht kan ik nog wat naar achteren of naar boven.Tom Westendorp schreef:Staat wel gaaf dat luchtfilter, maar het eerste waar ik aan dacht toen ik dat zag: Wordt dat ding niet mega snel heel erg vies door die plek?
Daarvoor zijn de wishbones op maak gemaakt. Best lastig (niet zelf gedaan) om rekening te houden met bestaande ophangpunten, de aandrijfas en de scholbreker die min of meer op dezelfde plaats moesten blijven. Er is nu net te weinig ruimte voor de dikkere 46mm Ohlins die ik eigenlijk wilde gaan gebruiken. Wel aardig dat de fouthoek van de as bij de homokineten kleiner is ten opzichte van origineel.Jeroen R schreef:Wat een project zeg!
- Jeroen R
Maar hierdoor zal de spoor breedte wel iets veranderd zijn, door die 2,8 cm, maar neem aan dat dit wel verwaarloosbaar is, zal enkele mm-ers zijn.Herman Gast schreef:Valt wel mee. Ik vang de lucht die langs de voorruit over het dak komt. Onder de motorkap is het te heet om bruikbare koele lucht te vinden. Voorheen zat de aanzuigbuis veel lager, links achter de deur bij de wielen (daar zit nu de grotere oliekoeler.) Als ik ooit problemen krijg met vocht kan ik nog wat naar achteren of naar boven.Tom Westendorp schreef:Staat wel gaaf dat luchtfilter, maar het eerste waar ik aan dacht toen ik dat zag: Wordt dat ding niet mega snel heel erg vies door die plek?
Daarvoor zijn de wishbones op maak gemaakt. Best lastig (niet zelf gedaan) om rekening te houden met bestaande ophangpunten, de aandrijfas en de scholbreker die min of meer op dezelfde plaats moesten blijven. Er is nu net te weinig ruimte voor de dikkere 46mm Ohlins die ik eigenlijk wilde gaan gebruiken. Wel aardig dat de fouthoek van de as bij de homokineten kleiner is ten opzichte van origineel.Jeroen R schreef:Wat een project zeg!
Erg knap in ieder geval dit project, maar kan je geen probleme krijgen bij eventuele APK met je centre wheel locks?
Daar het immers niet orgineel is, mij lijkt het geen probleem, maar uit nieuwsgierigheid erg benieuwd daar naar.
- Jeroen R
Dubbel.
- Herman Gast
Af

Woensdag opgehaald
Vandaag Lambda probleempje opgelost
Morgen APK
Woensdag opgehaald
Vandaag Lambda probleempje opgelost
Morgen APK
- Herman Gast
Er zijn een paar duidelijke APK-risico's:Jeroen R schreef:..., maar kan je geen probleme krijgen bij eventuele APK met je centre wheel locks?...
- Scherpe rand voorzijde
- Scherpe rand vleugel
Beide zijn wel op te lossen door demontage of afscherming met zachter materiaal.
Ik denk dat de centrale wielmoeren geen probleem hoeven te zijn. Worden vaker gebruikt (zelfs in enkele productie auto's) en geeft geen veiligheids-gevolgen.
Maar, morgen APK, ik ben benieuwd
-
indobesar
- Auto: M3P, 130i
Succes morgen, Herman! 
- Herman Gast
APK Goedgekeurd, mag de weg weer op!
:banaan:

-
allen
TOP Herman! Wordt het nu weer je woon- werkwagen? Lijkt me machtig omdat even in de ochtend in de file tegen te komen haha.
- Max V
Wow, goed man! Ging het makkelijk of deden ze toch nog wat moeilijk over bijvoorbeeld de lip?
- GTRene
Goed te horen Herman, bij dit soort auto's is het altijd fingers crossed 
- Mathieu
Helemaal goed 
-
Racinggreen
- Auto: E46 318TI, Smart Roadster
Kan het zijn dat je gister avond rond 6 uur bij arnhem in de buurt was?? Er kwam namelijk ineens een lotus GT3 body langs
Verder: machtig mooie auto!!! :banaan: Veel plezier ermee

- frank de jonge
Gaaf Herman!!!!
Nu snel wat meer pics en vids van die bolide :banaan:
- Herman Gast
Tuurlijk. Zolang ik vanuit Zeeland iedere dag naar de Maasvlakte tuf, geen file te bekennen. Met deze paddle clutch geen genot om file te rijden.allen schreef:TOP Herman! Wordt het nu weer je woon- werkwagen? Lijkt me machtig omdat even in de ochtend in de file tegen te komen haha.
CO2 net aan de goede kant, kentekenplaat voorkant even opgehangen en beschermstrookje op de splitter.Maximus schreef:Wow, goed man! Ging het makkelijk of deden ze toch nog wat moeilijk over bijvoorbeeld de lip?
Klopt. Als het in Dld was kwam ik mogelijk rap voorbij maar in Nld keurig gereden (want nog zonder APK en kon ff geen gezeur gebruikenRacinggreen schreef:Kan het zijn dat je gister avond rond 6 uur bij arnhem in de buurt was?? Er kwam namelijk ineens een lotus GT3 body langs![]()
(Ik zag pas toen ik weer terug was op de foto's dat kentekensticker aan de voorzijde er nog niet op zat
Kwas even bij de tuner voor Lambda aanpassingkje. Helemaal niet verkeerd, zo'n stukje autobahn.
Thanks.
Laatst gewijzigd door Herman Gast op 27 feb 2009, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- Herman Gast
Paar plaatjes ...frank de jonge schreef:Gaaf Herman!!!!
- Bijlagen
-
- Af 3.jpg (99.14 KiB) 1729 keer bekeken
-
- Af 2.jpg (122.31 KiB) 1728 keer bekeken
-
- Af 1.jpg (73.57 KiB) 1728 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Herman Gast op 27 feb 2009, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- Herman Gast
...
- Bijlagen
-
- Af 6.jpg (125.26 KiB) 1729 keer bekeken
-
- Af 5.jpg (155.77 KiB) 1725 keer bekeken
-
- Af 4.jpg (126.97 KiB) 1727 keer bekeken
- Herman Gast
...
- Bijlagen
-
- Af 8.jpg (108.95 KiB) 1725 keer bekeken
-
- Af 7.jpg (118.09 KiB) 1725 keer bekeken
- dale vito
zo-de-kneiter. Geniaal.
- Stéphane
Gefeliciteerd, Herman! Ziet er goed uit! Ik zie de auto hopelijk eind van de maand in Frankrijk in actie 8)
-
indobesar
- Auto: M3P, 130i
Super Herman!
Ben heel benieuwd naar de auto irl!
Ben heel benieuwd naar de auto irl!