Welke banden gebruiken jullie op trackdays (vs dagelijks)?

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Jeroen van Emmerik
Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992

Re: Welke banden gebruiken jullie op trackdays (vs dagelijks)?

Bericht door Jeroen van Emmerik » 24 feb 2009, 16:37

banden en olie-topics zijn eindeloos... volgens mij het ligt helemaal aan welke auto,rijstijl,motor en weet ik al niet meer om te bepalen welke banden het beste zijn voor jouw auto met jouw rijstijl...
en de enige manier om daar achter te komen is onderzoek doen op een wetenschappelijke methode

gelukkig heb ik meer verstand van leidingen, voor mij is dit abracadabra :roll:
Laatst gewijzigd door Jeroen van Emmerik op 24 feb 2009, 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Elmar

Bericht door Elmar » 24 feb 2009, 16:38

Hans, volgens hem is als het droog is ook gelijk +20 graden. :?

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 24 feb 2009, 16:59

Downforce Hans schreef:
Roadrage David schreef:Bert, het is een zuster merk van toyo ja dat klopt, maar de prijs qualitijd verhouding is beter. de nitto drag radial staan bekend als de beste grip band in de wereld op dit momend.
Damir Vukovic ik betaal voor een Nitto drag radial in de maat 17x315x35 in de usa 184 $$ per stuk wat uit komt op 146 euro x 2 = 295 euro voor de achter banden. opsturen via myn UPS bisenis acound komt uit op 100 a 125 euro + de 25% belasting en 15% profit komen ze uit op 567a 593 euro. let wel op dit is een ""spoed"" zending die geleverd word binnen 9 dagen van uit de USA....
Dus als je ze snel moet hebben is dat een optie. ik denk niet dat ik tegen de auto banden boys kan conqureren, maar gezien de maat en de qualitijd van de band en snelheid van de versheping, vind ik het meevallen... last but not least ze hebben een veel meer en gloofwaardig profiel dan de Hoosiers....
Op straat word je er niet voor aangehouden , en je valt aleen door de mand bij een algeheele controle.... wat zoals we weten niet veel voorkomt. apk is ook geen probleem met deze banden omdat ze nooit naar type goedkeuring kijken aleen naar profiel diepte......
Ik ben benieuwd wat er gebeurt wanneer je in een aanrijden betrokken raakt en ze checken je banden.
Verzekering`s maatschappijen checken tegenwoordig werkelijk alles na een goede klapper.
Natuurlijk niet na een schade van 1500 euro maar wel wanneer je auto goed plat is.
Zo goedkoop zijn ze nu ook weer niet.. :? als je ziet wat er allemaal bijkomt.

Ik vind het wel leuk om die Hoosiers te proberen laat het hier wel weten wat mijn bevindingen zijn.
Voorlopig doen de Toyo R1R het erg goed op de Lotus maar ben nog niet op het circuit geweest.. zondag weet ik meer.

Elmar

Bericht door Elmar » 24 feb 2009, 17:20

Denk dat de R1R het op een hele lichte auto best nog wel goed doet. Met de M3 deden ze het 2 rondjes prima, daarna werd het minder.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 24 feb 2009, 17:24

Elmar schreef:Denk dat de R1R het op een hele lichte auto best nog wel goed doet. Met de M3 deden ze het 2 rondjes prima, daarna werd het minder.
Het gewicht van de m3 was ook niet de boosdoener :mrgreen:

Elmar

Bericht door Elmar » 24 feb 2009, 17:25

OK, had ook nog een volle tank. :wink:

Aad

Bericht door Aad » 24 feb 2009, 17:29

Elmar schreef:Denk dat de R1R het op een hele lichte auto best nog wel goed doet. Met de M3 deden ze het 2 rondjes prima, daarna werd het minder.
Weet niet of je het vaker heb geprobeerd dan alleen die geweldige dag , maar was toen wel bloetheet en mijn Slicks gingen zelfs op een gegeven moment smeren en daartegen rij je ook nog eens met meer dan 300 pk rondt denk idd dat wat jij zei met een lichtere auto dat het wel beter gaat !

Als je niet de stap wilt maken naar semislicks denk ik persoonelijk dat je dan een van de betere banden heb !

Aad

Bericht door Aad » 24 feb 2009, 17:29

Downforce Hans schreef:
Het gewicht van de m3 was ook niet de boosdoener :mrgreen:
NEE dat was ik :banaan:

Elmar

Bericht door Elmar » 24 feb 2009, 17:35

Aad, ook bij minder warme dagen voldeden ze niet aan mijn wensen. Zelfs na een half rondje N'ring (waar ik lang niet op de limiet rij) begonnen ze minder te plakken. Smeren over het loopvlak was optisch niet aanwezig.

Vind de R1R een zeer geschikte band voor als het heeft geregend en de baan wordt gedeeltelijk droog. Temperatuur in de band blijft laag, dus de band doet het dan zeer redelijk op droog en prima op de natte stukken.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 24 feb 2009, 17:45

HEE Aad,

Wat is dat rode ding op je dashboard in het filmpje.....lijkt wel het achterlicht van een opoe fiets :sealed:

Dient het ergens voor en werkt het ook of zit het daar voor de gezelligheid.

Allen heeft ook zo`n rood lampje in die slopel van hem, maar dat doet hij alleen aan als hij s`avonds aan het cruisen is achter het centraal station. :roflol:

Grtz,Hanz06 :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 24 feb 2009, 18:05

Downforce Hans schreef:HEE Aad,

Wat is dat rode ding op je dashboard in het filmpje.....lijkt wel het achterlicht van een opoe fiets :sealed:

Allen heeft ook zo`n rood lampje in die slopel van hem, maar dat doet hij alleen aan als hij s`avonds aan het cruisen is achter het centraal station. :roflol:

Das vast zo'n buslampje als een passagier uit wil stappen :bag:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 24 feb 2009, 18:10

Ik zie eigenlijk hetzelfde terug als Elmar aan die R1R's.

Het rubber is heel erg zacht, er blijft op zomerdagen ook van alles aan plakken enz maar ze lijken niet beter te worden als de temperaturen oplopen, eerder slechter. Maar je kan er dus gewoon zo mee weg rijden, je hebt meteen grip en ze hoeven niet op te warmen.

Profiel is vrij zwak, stukjes vlogen er bij mij al af na een paar keer over die driftbaan in lelystad gegaan te zijn. Maar de auto hield wel grip op die ondergrond.

Temperaturen onder 10 graden worden ze minder, vooral richting het vriespunt.

Regen blijven ze het idd heel goed doen, door het profiel.

Aad

Bericht door Aad » 24 feb 2009, 19:20

Downforce Hans schreef:HEE Aad,

Heb diverse extra metertjes op het dashbord , maar als ik aan het rijden was keek ik gewoon nergens naar , dat was mijn monteur
ook opgevallen en vondt het oliedruklampje wel belangerijk en heb daarom iets grotere genomen zodat ik die niet over het hoofd kan zien ! :oops:

Hans R

Bericht door Hans R » 24 feb 2009, 23:45

Bert ///M3 schreef:Ik zie eigenlijk hetzelfde terug als Elmar aan die R1R's.

Het rubber is heel erg zacht, er blijft op zomerdagen ook van alles aan plakken enz maar ze lijken niet beter te worden als de temperaturen oplopen, eerder slechter. Maar je kan er dus gewoon zo mee weg rijden, je hebt meteen grip en ze hoeven niet op te warmen.

Profiel is vrij zwak, stukjes vlogen er bij mij al af na een paar keer over die driftbaan in lelystad gegaan te zijn. Maar de auto hield wel grip op die ondergrond.

Temperaturen onder 10 graden worden ze minder, vooral richting het vriespunt.

Regen blijven ze het idd heel goed doen, door het profiel.
Ik denk dat gewicht veel te maken heeft met de band.. Onder mijn Dax zatten Toyo T1S ofzo op die hete dag op Zandvoort bleven ze perfect!
Gingen ook niet smeren.. terwijl de R888 onder mijn vorige Mini GP na 5 rondjes al smeerde..
Kortom iedereen aan plastic auto's! :P

Maar idd de R1R zijn erg zacht alles plakt eraan.. en de steentjes vliegen om je oren.. Daarom ben ik erg benieuwd wat ze op zandvoort doen!
Wel stukken minder afrolgeluid dan R888 of Yokohama's, stuk fijner in een cabrio op de weg.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 25 feb 2009, 16:11

Die Semi's van Hankook, is dat wat?

Zit eraan te denken dat wanneer mn huidige bandjes af zijn die semi's onder de BMW te knallen.
Zoveel km's rij ik er toch niet mee.

Hans R

Bericht door Hans R » 11 mar 2009, 14:53

Die Ps2 geloof ik zijn best goed van Hankook ik hoor er goede verhalen over, zeker voor dat geld!

Ik heb mijn nieuwe semi slicks binnen :D nou ja zeg maar slicks! Dit mag toch nooit op de weg?? Ze zeggen van wel en het heeft een DOT keurmerk.
Ik ben benieuwd wat dit gaat brengen 8) Compound is nog zachter dan de R888 alleen moet je geen regenbuitje tegenkomen..
Het is de bedoeling dat ik deze ga gebruiken voor op de Ring of af en toe op Zandvoort met de Mini want ze hadden niet de goede maat voor de Lotus helaas..

Afbeelding

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 11 mar 2009, 14:56

Nice.

op CPZ zal het niet zo veel boeien maar op de Ring betwijfel ik of ze je doorlaten als ze het zien eerlijk gezegd.

Hans R

Bericht door Hans R » 11 mar 2009, 14:58

Bert ///M3 schreef:Nice.

op CPZ zal het niet zo veel boeien maar op de Ring betwijfel ik of ze je doorlaten als ze het zien eerlijk gezegd.
Tja daar ben ik ook al bang voor.. dus neem ik ze voor de zekerheid los mee dan kan ik altijd nog mijn straatbanden eronder zetten..

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 11 mar 2009, 15:01

Lijken lang niet op semi's :P

Max V

Bericht door Max V » 11 mar 2009, 16:01

Als dat semi's zijn, eet ik mijn hoed op :mrgreen:

(ten eerste heb ik geen hoed, en ten tweede zal het net precies op de grens zitten tussen semi en slick, waardoor ze er maar de titel semi aan geven omdat dat beter uit komt)

RJay

Bericht door RJay » 11 mar 2009, 19:11

Bon appetit dan, slicks, met wel 2 groeven.

Ben wel benieuwd hoe die dingen grippen en slijten tov de 888/

Aad

Bericht door Aad » 11 mar 2009, 19:52

Hans GP schreef:Die Ps2 geloof ik zijn best goed van Hankook ik hoor er goede verhalen over, zeker voor dat geld!

Ik heb mijn nieuwe semi slicks binnen :D nou ja zeg maar slicks! Dit mag toch nooit op de weg?? Ze zeggen van wel en het heeft een DOT keurmerk.
Ik ben benieuwd wat dit gaat brengen 8) Compound is nog zachter dan de R888 alleen moet je geen regenbuitje tegenkomen..
Het is de bedoeling dat ik deze ga gebruiken voor op de Ring of af en toe op Zandvoort met de Mini want ze hadden niet de goede maat voor de Lotus helaas..

Afbeelding
Hoi Hans,

Waar heb jij die banden vandaan ?

Gr Aad

Joy

Bericht door Joy » 11 mar 2009, 19:56

Beek Auto Racing dacht ik. Ik kan me niet voorstellen dat die DOT keur ook voor Europa geldig is. Als je hiermee aan de kant gezet wordt krijg je of een preek of een bekeuring lijkt mij :bignews: :D Ben wel nieuwsgierig wat ze doen kwa grip.

Hans R

Bericht door Hans R » 11 mar 2009, 21:58

Idd via http://www.beekautoracing.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en ze hebben toch echt een DOT keurmerk! Staat zelfs op de band!
Beek is Importeur geworden voor Hoosier banden en gaat het nog precies uitzoeken hoe het zit met deze band op de Nederlandse weg.

RJay

Bericht door RJay » 11 mar 2009, 22:10

Hans GP schreef:Idd via http://www.beekautoracing.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en ze hebben toch echt een DOT keurmerk! Staat zelfs op de band!
Beek is Importeur geworden voor Hoosier banden en gaat het nog precies uitzoeken hoe het zit met deze band op de Nederlandse weg.
Kan me nog herinneren dat Hoosier zelf op de website meld dat ze ondanks het DOT keurmerk toch vooral NIET street legal zijn :hmmm:

Plaats reactie