Lotus Elise S2 135R

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
YvoTuk

Re: Lotus Elise

Bericht door YvoTuk » 15 feb 2009, 10:43

grrrr.... ik kreeg mijn Elise niet op tijd af.. (en moest een stapel spulletjes meenemen) ..had ook wel ff open willen knallen..

dat jeukt zo aan het einde van de winter.. nou ja.. einde ;)

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 15 feb 2009, 13:24

Maik schreef:Ben jij de buurman van Stephane geworden?! :shock:
Tsskkkk.... Ik hoef niet te passen of ik een S2 beter zit dan een S1, ze passen mij beiden perfect. :mrgreen: 8)

Maik

Bericht door Maik » 15 feb 2009, 17:16

De S2 heeft een lagere neus, misschien kon jij daar dan wel overheen kijken zonder buttkussen....

Stéphane

Bericht door Stéphane » 15 feb 2009, 17:41

Maik schreef:De S2 heeft een lagere neus, misschien kon jij daar dan wel overheen kijken zonder buttkussen....
Dat jij steeds zonder dak moet rijden omdat anders je kapsel sowieso al in de war raakt door je dak is een ander verhaal natuurlijk, Maik. Ik ben ook blij voor de deelnemers aan LoT dat een helm verplicht is :mrgreen:

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 16 feb 2009, 17:09

Stéphane schreef:Vandaag met bevriende buurman even naar Van Sten geweest. Hij had laatst in mijn Elise gereden en was toch wel geïnteresseerd of hij beter in een S2 Elise zou passen. Dat was het geval, al was het nog steeds een beetje passen en meten.

Verder de 340R van Hans gezien. Superdik ding, alleen jammer dat ik hem niet heb horen, zien en voelen rijden. Dat komt hopelijk binnenkort op Zandvoort ;) Nieuwe banden zaten er ook al op, zag ik.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Verder nog een mooie Caterham Super Seven te zien. Afgelopen weken de DVD van Michel Pol over het 50 jarige jubileum van de Seven en Caterham zitten kijken. Bedankt hiervoor nog, Michel! Was een mooie DVD.
Afbeelding
Dan natuurlijk ook het heugelijke moment dat ik voor de eerste keer dit jaar weer met het dak open gereden heb. Gelijk ook weer een goeie voor de buurman, want die vond dat ook wel gaaf. Die zie ik ook nog wel een Elise kopen :D

En dat heugelijke feit liet mijn Elise zien met een mooie Pistonheads smilie op haar kont :D
Afbeelding

Mooie 340 8) :P Was druk zo te zien.. en mooi weer!

Stéphane

Bericht door Stéphane » 16 feb 2009, 18:34

Hans GP schreef:Mooie 340 8) :P Was druk zo te zien.. en mooi weer!
Was druk en gezellig inderdaad. En inderdaad prima weer om met het dakje open te rijden. Of gewoon zonder dak, als je er geen hebt :D

Hans R

Bericht door Hans R » 19 feb 2009, 23:55

Afbeelding

Dit is een mooie uitvoering! 8) Zwarte wielen, die spoiler.. eigenlijk nog een Exige neus..
iets voor jou?

Stéphane

Bericht door Stéphane » 22 feb 2009, 00:14

Zwarte wielen komen er aan, maar ik ga voor de Team Dynamics omdat ik die mooier vind en omdat ze volgens mij ook lichter zijn:
Afbeelding

Spoiler is grappig, maar niet persé nodig. Voorkant wordt anders met de twin headlight kit. En misschien nog wat anders 8)

Verder dit nog even for old times sake. Kwam hem nog tegen op YouTube bij mijn videos:

Max V

Bericht door Max V » 22 feb 2009, 01:36

Hele mooie velgen! Kan niet anders dan dat dat donders geil gaat staan :D

Hans R

Bericht door Hans R » 22 feb 2009, 08:02

Ik vind zwarte Rota's ook erg mooi onder een Elise zoals onder die van Ferry 8)
Hier even onder mijn 340
Afbeelding

Maar die team dynamics zijn idd ook geil

zit trouwens even je verhaal te lezen.. maarre hier ben ik wel benieuwd naar! :D
Pinpas door de gleuf (nee, niet die, Tom en Rene) gehaald en het bedrag betaald. Daarop de dame van RDW gebeld om door te geven dat het fiscaal akkoord was. Zij hield me online op de hoogte of het doorgekomen was in het systeem. Een paar minuten later belde ze me dat het toch net niet gelukt was om het opeenvolgend te krijgen. Tussen die van Jurriaan en die van mij zitten 12 nummers en het is ook net het begin van een andere serie. Jammer, maar helaas. Was wel grappig geweest als het opeenvolgend geweest was. Later nog per SMS het kenteken doorgekregen, dus dat was ultiem prima service :D

Diezelfde dame kende Hans (GP1630) trouwens ook nog, dus wat dat betreft is de wereld echt klein als het om auto's gaat in Nederland :D
Wie was dat? Lekker wijf? Ik ben niet in zwijndrecht geweest.. daar is trouwens wel de Dax gekeurd maar dat heeft John Kox gedaan!

Stéphane

Bericht door Stéphane » 22 feb 2009, 10:09

Hans GP schreef:zit trouwens even je verhaal te lezen.. maarre hier ben ik wel benieuwd naar! :D
Pinpas door de gleuf (nee, niet die, Tom en Rene) gehaald en het bedrag betaald. Daarop de dame van RDW gebeld om door te geven dat het fiscaal akkoord was. Zij hield me online op de hoogte of het doorgekomen was in het systeem. Een paar minuten later belde ze me dat het toch net niet gelukt was om het opeenvolgend te krijgen. Tussen die van Jurriaan en die van mij zitten 12 nummers en het is ook net het begin van een andere serie. Jammer, maar helaas. Was wel grappig geweest als het opeenvolgend geweest was. Later nog per SMS het kenteken door gekregen, dus dat was ultiem prima service :D

Diezelfde dame kende Hans (GP1630) trouwens ook nog, dus wat dat betreft is de wereld echt klein als het om auto's gaat in Nederland :D
Wie was dat? Lekker wijf? Ik ben niet in zwijndrecht geweest.. daar is trouwens wel de Dax gekeurd maar dat heeft John Kox gedaan!
Hahaha :mrgreen: Daar kom je nu mee :D Ze was wel aardig, laat ik het zo zeggen. Als je wilt kan ik je haar nummer nog wel geven :P

HJ

Bericht door HJ » 22 feb 2009, 11:07

Stéphane schreef:Zwarte wielen komen er aan, maar ik ga voor de Team Dynamics omdat ik die mooier vind en omdat ze volgens mij ook lichter zijn:
Spoiler is grappig, maar niet persé nodig. Voorkant wordt anders met de twin headlight kit. En misschien nog wat anders 8)

Verder dit nog even for old times sake. Kwam hem nog tegen op YouTube bij mijn videos:
Mooie wielen! Staat goed bij zilver.
Bij de spoiler heb je keuze uit die van de 111S:
Afbeelding

en die van de 160:
Afbeelding

Zij eigenlijk gelijk maar die van de 160 staat op blokjes en is wat hoger.

allen

Bericht door allen » 22 feb 2009, 12:51

Goede keuze van de wielen Stéphane! Ik heb ze zelf ook..... bolbolbolboooolllll

Elise

Bericht door Elise » 23 feb 2009, 10:22

@Stéphane

Weet je zeker dat die Team Dynamics Pro Race 1.2 velgen gaan passen?

Max V

Bericht door Max V » 23 feb 2009, 10:26

HJ schreef:
Stéphane schreef:Zwarte wielen komen er aan, maar ik ga voor de Team Dynamics omdat ik die mooier vind en omdat ze volgens mij ook lichter zijn:

Mooie wielen! Staat goed bij zilver.
Bij de spoiler heb je keuze uit die van de 111S:
Afbeelding

en die van de 160:
Afbeelding

Zij eigenlijk gelijk maar die van de 160 staat op blokjes en is wat hoger.
HJ, even in de url van de img de s in een m veranderen, dan kunnen we ze ook zien :P

Elise

Bericht door Elise » 23 feb 2009, 10:49

Wat vind je van deze TMR velgen Stéphane?
Daarmee win je bijna 3KG per velg 8)

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 0348501335" onclick="window.open(this.href);return false;

Stéphane

Bericht door Stéphane » 23 feb 2009, 19:47

Elise schreef:@Stéphane

Weet je zeker dat die Team Dynamics Pro Race 1.2 velgen gaan passen?
Volgens deze website wel. Aangezien zij ook redelijk veel doen met de Lotus Elise Trophy denk ik dat ze wel weten waar ze het over hebben:
http://www.hot-lap.com/#/buywheels12/4529937956" onclick="window.open(this.href);return false;

Die TMR velgen vind ik trouwens niet mooi. En dan kunnen ze nog zo licht zijn, dan gaan ze dus niet onder mijn auto :P

Elise

Bericht door Elise » 23 feb 2009, 20:25

Reden dat ik twijfelde is deze posting, http://forums.seloc.org/viewthread.php?tid=199174" onclick="window.open(this.href);return false;

Vind trouwens 6J voor en 8J achter beter bij de bandenmaten passen dan de 7J / 7J van die team dynamics eerlijk gezegd.
Zijn wel mooie velgen overigens :P

Stéphane

Bericht door Stéphane » 23 feb 2009, 20:45

Elise schreef:Reden dat ik twijfelde is deze posting, http://forums.seloc.org/viewthread.php?tid=199174" onclick="window.open(this.href);return false;

Vind trouwens 6J voor en 8J achter beter bij de bandenmaten passen dan de 7J / 7J van die team dynamics eerlijk gezegd.
Zijn wel mooie velgen overigens :P
Fijn dat jij dat allemaal voor me uitzoekt, Bert. Ga zo door! Ook nog bedankt voor je persoonlijke berichtje over de oliedruk/temperatuur-meters, trouwens.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 23 feb 2009, 22:55

Nitrons lopen helaas vertraging op. In theorie zouden ze dinsdag komende week nog wel gemonteerd moeten kunnen worden, maar dat lijkt me eigenlijk een beetje onrealistisch:
I have just spoken to Nitron and they are awaiting parts which will be with them on Wednesday. They have been remiss in advising of this and I regret that we have not been able to update you before now.
The Nitrons will be with us on Monday 2nd March and we will ship your order as a matter of priority.
Dan maar zonder Nitrons, Pagid RS42s, Goodridge remleidingen, nieuw stuurhuis, uitlijnen en uitwegen Zandvoort op volgende week. Gaat ook wel goed ;)
Vervelende is alleen wel dat ik al betaald heb voor de Nitrons and Pagids...dan wil je er ook van gebruik kunnen maken normaal gesproken :P

RobS

Bericht door RobS » 24 feb 2009, 10:55

Heb je de harness al binnen?

Michel P

Bericht door Michel P » 24 feb 2009, 11:46

Rota wielen zouden ook mijn voorkeur hebben, zijn ook makelijker schoon te houden :D

Michel

Stéphane

Bericht door Stéphane » 24 feb 2009, 15:25

Rob Schouten schreef:Heb je de harness al binnen?
Die zijn al binnen, maar die liggen nog bij Hessing. Ik heb nog geen tijd gehad om het op te halen. Is nogal een uitdaging omdat het in principe alleen doordeweeks kan. En ik heb momenteel echt geen tijd om even op en neer naar Utrecht/Breukelen te rijden. Moet vóór 26 maart er langs gaan i.v.m. LoT, dus ik heb nog even ;)

@Michel: Smaken verschillen ;) Ik vind ze ook niet superlelijk, maar wel die andere mooier. Terechte opmerking van Bert of ze gaan passen dus. Kan zijn dat ik toch voor de Rota's (zwart) ga als dat het eenvoudigste alternatief is. Of nog eens wat speuren op Seloc. Huidige wielen vind ik ook erg mooi en ze zijn voor zover ik weet ook relatief licht. Nog zo'n set vinden is ook een optie.

RobS

Bericht door RobS » 24 feb 2009, 15:30

Afbeelding

:bag:

Heb zelf ook een setje voor de mx5 :df:

Hans R

Bericht door Hans R » 24 feb 2009, 15:36

Haha.. mooie foto! Best zuur

Plaats reactie