Winterbanden en marketing

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
frank de jonge

Re: Winterbanden en marketing

Bericht door frank de jonge » 11 feb 2009, 18:01

Ferdinand, en dan al die bladerrommel om het huis :O

Nee dankje ;)

Snipe

Bericht door Snipe » 11 feb 2009, 18:09

Ferdinand schreef:Runflats onder mijn 135i zijn niet eens te krijgen in het type 'winterband'.
Ferdi, in vijf minuten heb ik al wat leuke winterbanden voor je:
http://www.salesafter.de/product_details.php?id=880

wjn

Bericht door wjn » 11 feb 2009, 18:10

Ferdinand schreef:
Hielke schreef:..Tenzij jij het bent die rijdt als tante Truus. In dat geval raad ik je een ander forum aan :wink:
(Voor de rest met hylke eens vbw. die marketing winterbanden zooi. Runflats onder mijn 135i zijn niet eens te krijgen in het type 'winterband'. Helemaal niet nodig, werd mij verteld)
Kijk dat gaat er nu fout in de meeste gevallen en hopelijk wordt het ras minder.

Kundige en van materie bewuste verkopers bestaan niet in autoland, bij de bandenboer niet (wat heb ik op voorraad), bij de BMW dealer niet (oh, zit dat ook op die auto meneer ??). Je krijgt alleen onzin (noem het verkoop/marketingpraat) over je heen.

Tuurlijk zijn er wel runflat te krijgen (Tristan bevestigd het ook), je moet alleen wel even zoeken en het zal niet goedkoop zijn.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 11 feb 2009, 18:10

nee, nee, een beetje goed duffuser onder je kofferbak, zuigt die bladeren als het ware onder je auto vandaan naar achteren. Nee hoor, geen enkel probleem. Moet dit nog even testen, maar wat mij betreft nu al 'het beste idee van nederland'.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 11 feb 2009, 18:16

wjn schreef:
Ferdinand schreef:
Hielke schreef:..Tenzij jij het bent die rijdt als tante Truus. In dat geval raad ik je een ander forum aan :wink:
(Voor de rest met hylke eens vbw. die marketing winterbanden zooi. Runflats onder mijn 135i zijn niet eens te krijgen in het type 'winterband'. Helemaal niet nodig, werd mij verteld)
Kijk dat gaat er nu fout in de meeste gevallen en hopelijk wordt het ras minder.

Kundige en van materie bewuste verkopers bestaan niet in autoland, bij de bandenboer niet (wat heb ik op voorraad), bij de BMW dealer niet (oh, zit dat ook op die auto meneer ??). Je krijgt alleen onzin (noem het verkoop/marketingpraat) over je heen.

Tuurlijk zijn er wel runflat te krijgen (Tristan bevestigd het ook), je moet alleen wel even zoeken en het zal niet goedkoop zijn.
Ja, ben niet precies genoeg geweest. Want ik heb - voila - All Season banden!!! Problem soved, dit draadje kan closed. All Season banden. (Zo even, de vierjaargetijden van Vivaldi opzetten)

wjn

Bericht door wjn » 11 feb 2009, 18:23

Hielke schreef:Het punt is en blijft hetzelfde. Bij sneeuw en ijs zul je je aan de veranderde omstandigheden aan moeten passen in Nederland. Ongeacht welke banden je eronder hebt. Want als jij met winterbanden in staat bent het maximum van de adhesie en grip op dat stuk weg waar je op dat moment rijdt te vinden (die kans is al zeer gering) dan is tante Truus die met winterbanden voor je rijdt daar niet toe in staat. Die sukkelt dan op 20% van het kunnen van haar banden voor je uit. Daarmee is het pleit beslecht. We leven in het dichtstbevolkte land van Europa. Degene die voor je rijdt bepaalt hier jouw tempo. Tenzij jij het bent die rijdt als tante Truus. In dat geval raad ik je een ander forum aan :wink:
Zie ook mijn conclusie ca. 10 paginas geleden, één van de punten is dat winterbanden in Nederland gewoon niet nodig zijn, wegens te weinig (kans op) sneeuw/ijzel.

Ik rij hier de hele week al rond onder/rond nul graden in sneeuw en natte sneeuw --> Winterbanden.

Aanpassen aan veranderende omstandigheden (sneeuw/ijzel) betekent dus soms ook met zomerbanden niet vertrekken en noodgedwongen thuis blijven :popcorn:

PS. Gek genoeg heb ik nooit last van files, die staan altijd achter mij :mrgreen:

Gijzer

Bericht door Gijzer » 11 feb 2009, 18:30

Ik rij nu al 2 weken lang in Doetinchem rond met sneeuwkettingen.......

Werkt ook niet echt....

Tristan

Bericht door Tristan » 11 feb 2009, 18:45

Gijs te Kaat schreef:Ik rij nu al 2 weken lang in Doetinchem rond met sneeuwkettingen.......

Werkt ook niet echt....
:mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 11 feb 2009, 19:12

Ferdinand schreef:Ja, ben niet precies genoeg geweest. Want ik heb - voila - All Season banden!!! Problem soved, dit draadje kan closed. All Season banden. (Zo even, de vierjaargetijden van Vivaldi opzetten)
Ah, daar las ik laatst een test van. Samenvatting van de conclusie: het hele jaar door kut.

Metchu

Bericht door Metchu » 11 feb 2009, 19:14

Snipe schreef:
Ferdinand schreef:Ja, ben niet precies genoeg geweest. Want ik heb - voila - All Season banden!!! Problem soved, dit draadje kan closed. All Season banden. (Zo even, de vierjaargetijden van Vivaldi opzetten)
Ah, daar las ik laatst een test van. Samenvatting van de conclusie: het hele jaar door kut.
LOL :mrgreen:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 11 feb 2009, 19:28

potver, heb ik weer ... :shakeit:

Snipe

Bericht door Snipe » 11 feb 2009, 21:05

By the way, die site die ik linkte is een officiële BMW-dealer waar de accessoires flink goedkoper zijn. Ik zag dat een set velgen inclusief banden daar goedkoper is dan een set nieuwe runflats hier bij de dealer.....
Punt is alleen: wat moet ik met 19" winterbanden?

allen

Bericht door allen » 11 feb 2009, 21:30

LOL@Robin. Gooi een balletje op en het hele verhaal begint opnieuw. Hap gerust verder. Pacman is er niets bij vergeleken. :roflol:

wjn

Bericht door wjn » 11 feb 2009, 23:22

Snipe schreef:By the way, die site die ik linkte is een officiële BMW-dealer waar de accessoires flink goedkoper zijn. Ik zag dat een set velgen inclusief banden daar goedkoper is dan een set nieuwe runflats hier bij de dealer.....
Punt is alleen: wat moet ik met 19" winterbanden?
Eigenlijk moet je dat spul gewoon in Duitsland of verder weg halen. In Duitsland in men min of meer verplicht winterbanden te koop aan te bieden voor de modellen die daar verkocht worden.

P.S. Winterbanden voor motoren is een interessante, die bestaan nl. niet voor motoren dus heb je met elke "zomer" band de meest geschikte banden onder je motor??? Misschien zijwieltjes monteren :wink:

Gijzer

Bericht door Gijzer » 12 feb 2009, 07:32

De motor moet met dit weer binnen blijven :bag:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 12 feb 2009, 08:14

Ik wist niet dat er geen winterbanden voor motoren 'bestaan'...

En de motorpolitie dan? Zie ze toch nog wekelijks op de snelwegen etc. in weer in wind.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 12 feb 2009, 09:13

Voor de motor zijn er geloof ik wel regenbanden te krijgen.

Winterbanden zijn er idd niet.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 12 feb 2009, 17:32

regenbanden? lol

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 12 feb 2009, 17:44

Ja of hoe heet die rommel, extra geprofilleerd???

Zag Robert Menzen er een keer mee rijden met zn suuz 1000GSX0-R

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 12 feb 2009, 21:49

Regenbanden idd maar dan heb je het wel over circuit banden :wink:

wjn

Bericht door wjn » 13 feb 2009, 17:56

Gijs te Kaat schreef:De motor moet met dit weer binnen blijven :bag:
Nee joh. Noppenbanden met spikes eronder en gaan.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 13 feb 2009, 17:59

Gaat goed hoor, met regenbanden in de winter motorrijden. :) Echt behoorlijk veel grip dan nog. Rubber van regenbanden is extreem zacht dus wil nog steeds wel plakken. Rijdt ze echter wel snel kapot.

Xave30

Bericht door Xave30 » 02 dec 2010, 00:34

From our freinds @ Tire Rack

vid 1: 4-seizoenen banden vs. winterbanden
http://www.tirerack.com/videos/index.js ... tab=winter" onclick="window.open(this.href);return false;

vid 2: Combinatie 4-seizoenen banden met winterbanden op hetzelfde voertuig
http://www.tirerack.com/videos/index.jsp?video=22" onclick="window.open(this.href);return false;

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 02 dec 2010, 08:49

Toch wel behoorlijk verschil :)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 02 dec 2010, 09:25

Natuurlijk in de sneeuw 100% winterbanden! Er ligt hier nu net 'n centimetertje, meer niet en ben blij met m'n winterbanden nu. Voor hoe lang de sneeuw duurt.

Op droog de laatste dagen moet ik genoegen nemen met minder stuurprecisie, zwabberigheid en weinig vertrouwen in 't rubber(!) tov m'n 19" 275 achter zomerpatsers....en meer kabaal ook valt dat wel mee.

Dus marketing? Jazeker als 't niet heeft gesneeuwd etc.

Maar je weet niet wat 'n winter doet dus uit voorzorg winterbanden voor de 2e keer er onder....

Plaats reactie