kredietcrisis & leasebakken

Dit is ons algemene autoforum.
Arthur
Auto: Nr.51

Re: kredietcrisis & leasebakken

Bericht door Arthur » 09 feb 2009, 11:13

Oh, had ik de zinnen achter elkaar moeten zetten? Sorry hoor :bag: Spijkers op laag water zoeken nu iemand het ff niet met je eens is. Betekent niet dat jij gelijk een lul bent hoor :wink: Ik reageer gewoon in dezelfde stijl. Het is idd mijn mening en geen waarheid. Zoals jij het nu doet voorkomen is jouw "mening" wel de waarheid? En men betaald wel voor een A4 of whatever. Niet het grootste bedrag, dat doet de wergever maar die "drukt" hen ook in die auto als,bv, arbeidsvoorwaarde. Minder salaris maar wel die A4, dus betaal je er, indirect, voor. Ik betaal voor mijn Mondeo als ik dan een Mondeo wil als vervangende auto is dat mijn goed recht, staat zelfs in m'n leasecontract. Gelijkwaardige auto dan, hoeft geen Mondeo te zijn. Misschien heeft jouw "omgeving" dat niet en hebben ze daar voor getekend/gekozen. Dan is het wat anders. Maar we denken altijd zo makkelijk voor een ander.
Laatst gewijzigd door Arthur op 09 feb 2009, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Arthur

Bericht door Arthur » 09 feb 2009, 11:14

Maximus schreef:
Wouter81 schreef:En hou eens op met enters geven na elke regel. :bag:
:roflol:
Zien jullie het liever ala GTRene?
Is ook goed.

Max V

Bericht door Max V » 09 feb 2009, 11:14

Nee dank je :P

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 09 feb 2009, 11:22

Arthur schreef:Oh, had ik de zinnen achter elkaar moeten zetten?
Sorry hoor :bag:
Spijkers op laag water zoeken nu iemand het ff niet met je eens is.
Betkent niet dat jij gelijk een lul bent hoor :wink:
Ik reageer gewoon in dezelfde stijl.
Het is idd mijn mening en geen waarheid.
Zoals jij het nu doet voorkomen is jouw "mening" wel de waarheid?
En men betaald wel voor een A4 of whatever.
Niet het grootste bedrag, dat doet de wergever maar die "drukt" hen ook in die auto als,bv, arbeidsvoorwaarde.
Minder salaris maar wel die A4, dus betaal je er, indirect, voor.
Ik betaal voor mijn Mondeo als ik dan een Mondeo wil als vervangende auto is dat mijn goed recht, staat zelfs in m'n leasecontract. Gelijkwaardige auto dan, hoeft geen Mondeo te zijn.
Misschien heeft jouw "omgeving" dat niet en hebben ze daar voor getekend/gekozen.
Dan is het wat anders.
Maar we denken altijd zo makkelijk voor een ander.
No hard feelings verder, beide verschillende mening waarvoor beide wat valt te zeggen. En die opmerking over die enters gelijk maar erbij gezet, viel me al langer op.

Arthur

Bericht door Arthur » 09 feb 2009, 11:26

Wouter81 schreef:No hard feelings verder, beide verschillende mening waarvoor beide wat valt te zeggen. En die opmerking over die enters gelijk maar erbij gezet, viel me al langer op.
Okay, prima. Maar dat van die enters had je beter anders kunnen doen dan. In deze context vliegt iemand maar zo uit z'n vel :wink: Als dat storend is, had ik geen id van, had je me gerust een PB kunnen sturen, ofzo. Ik dacht dat we alleen GTRene publiekelijk aanpakten hier op :mrgreen:

Edit: ik heb het ff aangepast :wink:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 09 feb 2009, 11:43

Arthur verander je nick ff in 'Enthur' :lol:

Arthur

Bericht door Arthur » 09 feb 2009, 11:45

:roflol:
Heb nu al een "enter-arm", ik edit niet alles hoor. Zal eraan proberen te denken in het vervolg :wink:

RVV

Bericht door RVV » 09 feb 2009, 11:48

Nou ik krijg door jullie last van mijn endeldarm :| :mrgreen:

Max V

Bericht door Max V » 09 feb 2009, 11:50

Neem wat Ricola, dat helpt :roflol:

ADV

Bericht door ADV » 09 feb 2009, 12:25

lol @ maximus..

Wat leaseauto's betreft.. ik heb er ook 1, gelukkig hebben wij niet een corporate policy ofzo, ik mag gewoon leasen wat ik wil.. ik zeg overigens ik en niet we, want de laatste keren dat we een nieuwe werknemer kregen, kregen zij mijn leasebak en mocht ik een nieuwe uitzoeken.

Zo heb in het afgelopen jaar in 3 nieuwe leaseauto's gereden; Suzuki Swift, Cooper S Clubman en de 118d.

Met de kilometers die ik zowel zakelijk als prive maak kan het niet anders. Ik rij 2-4 keer per 4weken/maand op en neer naar Amsterdam, 500km per keer, dus dat is tussen de 1000 en 2000km per maand, de rest rij ik prive, gemiddeld totaal doe ik rond de 3000km per maand. Mijn diesel, zowel zakelijk als prive, wordt vergoed en ik mag 35.000km op jaarbasis ermee rijden.

Ik betaaal hier bruto 650 euro bijtelling voor en een eigenbijdrage van 150 euro. Opgeteld lever ik netto ongeveer 400 euro in. Voor 400 euro kan ik prive inderdaad niet een auto rijden zoals ik nu doe en dan heb ik het nog niet eens over het type auto, want voor 400 euro per maand kan ik ook niet een daihatsu uit 1991 rijden.. Ik heb dus niks te klagen, tuurlijk wil ik wel graag die van mij inruilen op de 130 van arthur, maar dat kan volgens de leasemij niet uit..

Ik ben 22 en rij een auto van 30k, wat heb ik te klagen?

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 09 feb 2009, 13:46

Arthur schreef:
Wouter81 schreef:Interessant topic, geeft te denken. In mijn omgeving is me dit wel vaker opgevallen. De gemiddelde werknemer met een leasebak raakt snel gewend aan deze luxe. Mooi voorbeeld: zo hoor ik regelmatig bekenden schelden op hun leasemaatschappij/garage/dealer omdat ze tijdens een onderhoudsbeurt tijdelijk 1 of 2 dagen in een Ford Fiesta / Opel Corsa oid. moeten rijden. Is niet van hetzelfde niveau als hun Astra/Golf/Passat/A4 leasebak. Pffff, verwend volk denk ik dan. Zelfs zo'n nieuwe Fiesta/Corsa zouden jullie privé al niet kunnen betalen, laat staan die grotere bak. Beide beentjes even terug op de grond aub.
Allemachtig wat een dom gezever!
Zelf heb ik er geen problemen mee, geef vaak aan dat ik een occasion mee wil want ik plan het onderhoud op m'n vrije dag!
Maar er zijn van die principiele mensen die zeggen: ik betaal voor een A4 dan wil ik ook een A4 vervangende auto.
Is wat voor te zeggen vind ik.
En definieer luxe.
Waarom zijn ze dan gelijk verwend? En kun je in hun portemonnee kijken wat ze wel kunnen betalen?
Ik denk dat jij je beide beentjes op de grond moet houden en niet zo laatdunkend over je "omgeving" moet praten.

Ik merk het ook wel eens; "ja, jij hebt een leaseauto". En die kost geen geld, denk je? Waarschijnlijk rijdt die 4 of 5 jaar oude Scenic of AR156 goedkoper dan mijn leaseauto. Alleen voor mij maakt het niet uit waar de reis heen gaat, 15km of 150km, da's even duur. Maar ga niet voor anderen denken, wat ze wel of niet kunnen.
Grappig stukje maar beide waarheid. Je hebt twee soorten leaserijders en die komen beide hier voorbij. Wat het leuke is dat mensen die er op staan gelijkwaardig vervangend vervoer te krijgen hebben in het contract vaak recht op een klasse lager :bag: In mijn periode was er zo'n arrogant A3 1.6 rijdertje die bij Businesslease leaste en die diende alleen geen klacht in als ie groter mee kreeg aangezien we geen A3 in de verhuur vloot hadden. Bij dat soort arrogante figuren ben ik wel benieuwd (nou...eigenlijk ook niet, ik weet het antwoord vaak wel) of er 30K op de bank aanwezig is om desnoods de A3 zelf even te kunnen betalen.

Ergo: mensen die zich niet hoeven te bewijzen en zelf hun leaseauto zouden kunnen betalen zijn niet de veeleisende arogante klanten, dat zijn veelal mensen die zelf geen potten kunnen breken :hammer: Je moet toch wat compenseren immers :whistle:

Dutch

Bericht door Dutch » 09 feb 2009, 14:40

En dan heb je nog de categorie 'auto van de zaak' (dus gewoon gekocht en niet geleaset), zoals mijn Fiesta. Is alweer lastiger om die 'uitbetaald' te krijgen, want je hebt geen vast maandbedrag. Dan moet je zelf een rekensommetje gaan maken.

Maar ik denk er nu serieus over na om de Fiesta zonder bijtelling te gaan rijden en daarvan nog een aardig autootje erbij te nemen. Aan de ene kant is 't natuurlijk ontzettend makkelijk, zeker in mijn geval (geen eigen bijdrage, onbeperkte privé-km's), maar aan de andere kant bekruipt je na een paar jaar toch dat Hollandse gevoel: die auto is de catalogusprijs allang niet meer waard, dus elk jaar betaal je relatief steeds meer voor je auto van de zaak, ook al kun je 'm er nog steeds niet privé van rijden.

Het zou veel eerlijker zijn als de bijtelling daalt met de afschrijving. Maar ja, dat is de bijl aan de wortel van de auto-industrie, want dan worden er minder nieuwe auto's verkocht. En die hebben nu qua 'nieuwe auto's zijn beter' ook nog de groene lobby mee, dus dat gaat nooit gebeuren.

ADV

Bericht door ADV » 09 feb 2009, 14:59

Ik kan zelf mijn leaseauto niet betalen (althans, ik heb geen 30k op mn bankrekening), maar maakt mij dat dan een leaserijder die het eigenlijk niet verdient en al blij moet zijn met een leasebak?

Met die swift was ik ook blij hoor en ook 15k heb ik niet op mn spaarrekeningetje staan.. maar dat wil niet zeggen dat ik het niet verdien? Het is gewoon een onderdeel van mijn loon lijkt me?

Max V

Bericht door Max V » 09 feb 2009, 15:03

Ergens blij mee zijn en ergens over klagen is natuurlijk heel iets anders...

Als ik een lease auto krijg die naar mijn mening minder mooi is en minder lekker rijdt dan mijn bmw, dan zou ik daar ook niet tevreden mee zijn. Dat heeft niets te maken met hoeveel geld ik op mijn rekening heb, maar alles met hoe ik auto rijden ervaar...

Maar het gelul over dat je naar eigen zeggen een dikkere auto verdient omdat je bij je vorige baas een bepaald soort auto reed is natuurlijk onzin.

Macboy

Bericht door Macboy » 09 feb 2009, 15:32

Interessante discussie. Net als Arthur (leuk Robin, Entur hehe) vind ik de post van Wouter wat kort door de bocht. Je kunt niet alle leaserijders over een kam scheren. Je hebt de goede soort, de minder goede soort, je hebt de groep waarvan leasen noodzaak is, je hebt een groep waarvan het een secundaire arbeidsvoorwaarde is. [ik durf geen enter te plaatsen ;) ] Ik kan ook alleen maar voor mij zelf spreken. In mijn geval rijd ik in een auto van EUR 40.900,=. Welke klasse het is maakt mij niet uit, je betaalt geen leaseprijs per klasse, maar op basis van de aanschafprijs. Een Audi A3 van EUR 66.000,= is toch een stap duurder dan een 520i business van EUR 49.000,= of een A3 1.6 van EUR 25.000. De leaseprijs is daarvoor bepalend. Die betaalt je werkgever, maar dat is een drogreden. Wie de auto betaalt is niet belangrijk, feit is dát er voor die auto betaald wordt. Op het moment dat er een probleem is met die auto en je vervangend vervoer krijgt, dan mag je iets vergelijkbaars eisen. Dat is niet arrogant, dat is gewoon redelijk en billijk. Het vloeit immers uit de overeenkomst voort: je betaalt bedrag X en mag daarvoor ook wat verwachten. Dus als ik een Corsa meekrijg als vervangende auto, dan accepteer ik die natuurlijk zonder problemen, maar niet van harte. Je hoort hier iedereen verhalen vertellen over "het naar klanten rijden" met bepaalde auto's, wat is not done, wat wordt wel geaccepteerd? Dan hoef je toch niet genoegen te nemen met minder ? Ik bevind mij in de bevoorrechte positie dat ik met de verkoper fantastische afspraken heb gemaakt. Ik krijg ook wel een Audi A5 mee etc. Maar toch vind ik dat je wel recht van spreken hebt. Want je werkgever betaalt zich helemaal suf aan de lease, dus dan mag de leasemaatschappij of de dealer daar ook wel iets tegenover zetten ! En je werkgever betaalt iets als arbeidsvoorwaarde en jij bent de werknemer in die relatie: het is dan toch logisch dat je recht van spreken hebt ? Veel personen hadden immers ook een hoger loon kunnen bedingen (veel ook niet natuurlijk). Kortom, die luxe opmerking snijdt wat mij betreft geen hout. Je betaalt ergens voor, dan mag je daarvoor ook iets verwachten. Oh wee als dit met een privé rijder zou gebeuren. Of met een privé aankoop. Dan mag opeens alles niet, dan is het opeens "echt geld", maar als het de leaserijder is, dan is het een verwend rotkind ? Erg bekrompen instelling Wouter. Of het nu je mening is of niet :).

Tot slot wil ik benadrukken dat de leasemarkt de belangrijkste markt in de gehele wereld is. Zonder leasemarkt zou de halve economie instorten en daar is weinig van gelogen denk ik. Of dacht iedereen dat de meeste nieuwe auto's privé worden gekocht 8)

Laurens T.

Bericht door Laurens T. » 09 feb 2009, 15:42

Bedrijven die alles van één merk kopen is opzich nog niet zo slecht op één punt na, ik heb bij mijn oude baas (Hilti) een Astra Station gehad, niets mis mee maar de kofferbak lag val met boormachines... Niets mis mee behalve het feit dat wij verplicht een 1.3cdti moesten rijden.
De baas daarna had een voorliefde voor duits, en men kreeg een auto naar de werkzaamheden/kilometers en natuurlijk gezinssituatie.
Ik reed 100.000km per jaar dus goede stoelen waren een pré. Nieuwe 3-serie en klaar.
Wat ik mij nog steeds afvraag, iedereen die zuinig wil zijn rijd prius of civic hybrid, maar rendabel zijn die niet op de snelweg, geen accu-hulp en beide benzine...

2000USA

Bericht door 2000USA » 09 feb 2009, 15:56

Helemaal eens.
De "leaserijder" zal afhankelijk van de situatie (leasebedrag, eigen bijdrage, gezinssituatie, autogek ja/nee) een keuze maken. Heb je hierbij wat te zeuren, dan heb je blijkbaar de verkeerde keuze gemaakt, of is die keuze voor je gemaakt door de eerder genoemde beperkingen, maar is dat aan diegene om het te veranderen of erover te zwijgen.

Qua leaseregelingen snap ik niet dat er niet flexibeler omgegaan wordt met het toekennen (buiten bedrijfsuitstraling) van bijvoorbeeld een persoonsgebonden mobiliteitsbudget. Ik ben er van overtuigd dat dit bijdraagt, omdat dit mensen dan gemotiveerd worden om hun eigen situatie (dus incl bijtelling/bijdrage/parkeren etc) te overzien en hier bewuste keuzes in te maken, en zelfs zo kostenbesparing te stimuleren. Zo had ik legio collega's die in de binnenstad woonden, maar wel verplicht een auto hadden, waar in hun situatie (weinig zakelijk verkeer) een scooter meer op hun plaats was (bijtellingsvrij!). Deze collega's werden hiermee zowat op kosten gejaagd, evenals het bedrijf zelf. Sinds de 'cashoptie' werd ingevoerd zijn er ook heel wat randstadauto's van het parkeerterrein verdwenen...

ADV

Bericht door ADV » 09 feb 2009, 16:20

Even een andere kant van het leasen: bijtelling..

Ik zat me zo te bedenken, maar wat nu als ik de 940 euro ex btw die mijn baas aan de leasemij betaald, voor benzine en lease, aan mij wordt gegeven.En ik vervolgens prive deze auto lease, kan ik zo de bijtelling niet ontwijken?

Is het uberhaupt mogelijk om prive te leasen? Ik kan echter niet garant staan voor het leasebedrag, maar kan er bijv een overeenkomst worden getekend met de leasemij dat het bedrijf garant staat?

Iemand hier ooit eens over nagedacht?

RVV

Bericht door RVV » 09 feb 2009, 16:50

Daar is vast over nagedacht :wink: je werkgever kan jou nooit netto dit bedrag uitbetalen zonder dat het brutobelast word. Die brutobelasting is in principe hoger dan jou netto bijtelling. Neem maar aan dat de overheid alles dichtgetimmerd heeft.

Macboy

Bericht door Macboy » 09 feb 2009, 16:54

Iedereen kan natuurlijk leasen. Als je het niet kan betalen, dan houdt het op. Vergeet de BTW aftrek niet. Leaseprijzen zijn ex btw en lijken soms aantrekkelijk, maar als daar die 19% nog eens overheen komt wordt het een ander verhaal. Bijtelling betaal je natuurlijk niet als je privé least. Als je dat niet eens snapt wordt het een moeilijk te voeren discussie ;) Bovendien is het bijtellingsverhaal vaak een eigen keuze en ik denk niet altijd even relevant. Immers, je kunt er ook voor kiezen om je leaseauto enkel zakelijk te gebruiken en niet privé. Maakt dit dan uit voor het leasebedrag ? En voor het eisen van een goede vervangende auto ?

Dat je via een luikje prive least, maar door de werkgever wordt gefinancierd is verder niet zo relevant: bijtelling is namelijk bedoeld om verkapt loon tegen te gaan. In jouw voorbeeld is dit zo verkapt als de hel, dus ook gewoon belast :)

Ik denk dat iedereen een afweging moet kunnen maken of een leaseauto wel of niet nodig is. Persoonlijk vind ik het een slechte zaak dat werkgevers niet persoonsgebonden naar die aspecten kijken (sommigen hebben echt geen auto nodig inderdaad).

Daarbij is het wel een onzin-opmerking van 2000USAdat mensen ongevraagd op kosten worden gejaagd ! Een leaseauto heeft voor de werknemer namelijk 0 kosten, behalve dan mogelijk te hard rijden (eigen keuze) en bijtelling (eigen keuze). Je hoeft je leaseauto niet prive te rijden, dus je wordt ook niet op kosten gejaagd. Woon/werk verkeer valt gewoon onder zakelijke kosten, dus geen bijtelling. Als jij er zelf voor kiest de baas zijn auto prive te gebruiken, dan is dat niet door de werkgever op kosten gejaagd worden, dan is dat een eigen keuze. Je kunt ook een prive auto daarvoor kopen toch?

2000USA

Bericht door 2000USA » 09 feb 2009, 17:12

Lijkt me niet mogelijk, en niet interessant:
- Bedrijf moet BTW betalen, maar kan dit terugvorderen, jij niet.
- Als jij dit uitgekeerd krijgt zal er (in de regel) inkomstenbelasting over betaald moeten worden, waardoor er effectief al minder overblijft van de 940 euro.

Als je voor een 'cashoptie' variant gaat (dus de centen ipv de auto) en zelf een auto naar keuze aanschaft (indien de omstandigheden dit toelaten), kan het je geld schelen omdat je dan belasting betaalt over geld wat je daadwerkelijk krijgt (in tegenstelling tot bij bijtelling waarbij je virtueel inkomen hebt). Globaal rekenvoorbeeld (zeg even 45% belasting):
Je verdient 5.000 euro per maand * 55% = 2750 euro netto, leasebudget is 940 euro, de waarde van de auto is 40.000 euro.

Leaseauto kost netto per maand: 40.000 * 25% / 12 mnd = 833 euro bijtelling * 45% = 375 euro.
Netto hou je over: ((5.000 + 833)*55%)-833 = 2375 euro

Cashoptie levert je op per maand: 940 euro * 55% = 517 euro
Netto hou je over: (5.000 + 940)*55% = 3267 euro

Het verschil tussen beide opties is groter van de genoemde 517 euro, omdat vaak vergeten wordt dat je naast de bijtelling, je een deel aan inkomsten waar wel belasting over geheven wordt niet ontvangt, zij het in natura (auto).
Feitelijk hou je dus per maand 3267-2375 = 892 euro over. Daar kan je een aardige auto van rijden; je moet hem alleen nog even kopen, en daar zit vaak de crux.

Macboy: deels heb je gelijk. Priverijden is een (heel makkelijke) keuze, waardoor inderdaad kosten ontstaan, daarnaast doelde ik op parkeerkosten/vergunning, en het onthouden van de mogelijkheid van een cashoptie zoals bovengenoemd.

Fabian

Bericht door Fabian » 09 feb 2009, 19:45

Ik moet toch even wat van t hart als leasemaatschappij-medewerker. Wat een gedoe over die vergelijkbare vervangende auto enzo.

Je krijgt waarvoor je betaald in je leasetarief! PUNT. Heb je geen vergelijkbaar vervangend vervoer? Nou, dan beaal je dus ook x-Euro per maand minder als iemand die dat wel krijgt. Simpeler als dat is het niet.

Het leasetarief is niets meer als een optelsom van alle services die je wilt hebben (en je afschrijving, onderhoud, banden, rente, verzekering, wegenbelasting, etc etc etc).

Dus eisen dat het maar geregeld moet worden omdat je toch al zoveel per maand voor die leasebak betaald is gewoon vette bullshit.

Thomas
Auto: Bmw 1-serie

Bericht door Thomas » 09 feb 2009, 20:42

Gezeur altijd over vervangend vervoer. Hoor collega's ook wel eens klagen, dan denk ik het is maar voor een dagje..
Een keer heb ik een vervangende auto geweigerd: toen wilden ze me de Peugeot service bus meegeven met reclame erop. Daar ga ik dus niet mee naar m'n klanten rijden.
Moet wel zeggen dat het ook per dealer verschilt. Toen ik Peugeot reed was het altijd wel erg karig geregeld, soms konden afspraken niet doorgaan omdat ze gewoon geen vervangend vervoer hadden. Ook hebben ze toen wel eens een autotje gehuurd voor me omdat de Peug er weer eens een weekje moest staan voor allerlei vage problemen. Bij de huidige VW/Seat dealer waar ik nu zit is het gewoon prima geregeld.

Verder bij ons geen moeilijk gedoe met leasewagens op het werk (klein bedrijf, 10 auto's op 12 man). Als er een nieuwe wagen moet komen krijg je een budget en de voorwaarden en mag je je wagen gaan uitzoeken. Verder geen gedoe met eigen bijdrages en zo. Heel soms wordt er een auto doorgeschoven, maar dat gaat allemaal in goed overleg. Keertje ruilen met een collega voor een paar dagen komt wel eens vaker voor, Soms wel handig als je wat meer ruimte nodig hebt.

StefanW
Auto: 106 Rallye S2

Bericht door StefanW » 09 feb 2009, 21:02

Vervangend vervoer is altijd gevoelig. Maar wat is gelijkwaardig vervangend vervoer?
Vorige week had ik toevallig zo'n gevalletje. Een meneer liep te zeiken dat ie een 316i meekreeg, terwijl ie zelf een 330d rijdt.

De fiscale waarde van zo'n 330d ligt natuurlijk een stuk hoger, maar kwa ruimte is het gelijk.
Ik kan er niet tegen als mensen hierom gaan huilen.

Ik vind het persoonlijk zelf altijd wel mooi om een "mindere" vervangend vervoer wagen mee te krijgen. Als ik mijn eigen wagen dan weer ophaal, dan waardeer je je eigen auto weer.
Je weet dan hoe fijne auto je hebt :!:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 09 feb 2009, 21:06

StefanCS schreef:Vervangend vervoer is altijd gevoelig. Maar wat is gelijkwaardig vervangend vervoer?
Vorige week had ik toevallig zo'n gevalletje. Een meneer liep te zeiken dat ie een 316i meekreeg, terwijl ie zelf een 330d rijdt.

De fiscale waarde van zo'n 330d ligt natuurlijk een stuk hoger, maar kwa ruimte is het gelijk.
Ik kan er niet tegen als mensen hierom gaan huilen.

Ik vind het persoonlijk zelf altijd wel mooi om een "mindere" vervangend vervoer wagen mee te krijgen. Als ik mijn eigen wagen dan weer ophaal, dan waardeer je je eigen auto weer.
Je weet dan hoe fijne auto je hebt :!:
Dit bedoel ik exact, misschien drukte ik me eerder niet helemaal duidelijk uit.

Had onlangs een Fiat 500 mee en ook eens een Panda, vind ik wel leuk voor een dagje. Sterker nog, kreeg een Grande Punto aangeboden maar had liever juist die Panda voor 1 dag. Zelfs een Ford Ka voor 1 dag was best leuk. Eigen auto daarna was ineens weer een raceauto, zo snel. :)

Ach ja, had vorige week de commerciëel directeur van een toonaangevend NL bedrijf op bezoek op de zaak. Kwam voor in de Renault Twingo (oude type) van zijn vrouw, die had de auto nodig voor de kids. Lekker belangrijk, vind het juist wel leuk. Moeten dat geijkte 'moet er wel mee voor kunnen komen rijden bij mijn klanten' ook niet overdrijven. Denk dat dat idee meer tussen de eigen oren leeft dan bij de gemiddelde klant.

Plaats reactie