
VW Golf 1 conversie naar 1.8 20vt (210pk) RDW-goedgekeurd!!!
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Bouwverslag VW Golf 1 cabrio 1.8 20vt
Dat is een van de mooie dingen ja! Het zelf doen en de ervaring opdoen het lijkt mij ook heel gaaf om te doen, het geeft al voldoening om het luchtfilter van m'n micra aan te passen en daardoor een iets mooiere vermogensloop te realiseren. Dus dan moet het wel enorm veel voldoening geven om zo'n project tot een goed einde te brengen 

- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Bouwverslag VW Golf 1 cabrio 1.8 20vt
Ik krijg echt gruwelijke jeuk in mijn vingers om een soortgelijk project te beginnen bij het zien van de foto's van dit project. Heb je misschien wat meer achtergrond info en foto's over hoe je de achteras op schijfremmen overgebouwd hebt?
Re: Bouwverslag VW Golf 1 cabrio 1.8 20vt
Denk dat ie een Scirocco 16v achteras gebruikt heeft../ heb ik toen wel gebruikt bij mn type 1 cabrio.. daar zitten meteen schijfremmen onder..
- Kevin20v
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 05 nov 2008, 20:48
Re: Bouwverslag VW Golf 1 cabrio 1.8 20vt
dankje!!
Ik had inderdaad zo een scirocco 16v achteras eronder kunnen zetten, alleen die zijn tegenwoordig erg zeldzaam wegens de autocrossers....
Ik heb een zgan 1993'er Cabrio achteras gepakt (zo jong als maar kan) met corrado remmerij (Girling 38).
In principe zijn het gewoon losse astappen (zolang het maar een astap is voor schijfremmen), remankers en daarop monteer je de schijven waarin de lagers geperst zijn.
Ik heb er verder niet heel veel foto's meer van...
Dit is de achteras met daarop de astap en stofblik gemonteerd.
Ik had inderdaad zo een scirocco 16v achteras eronder kunnen zetten, alleen die zijn tegenwoordig erg zeldzaam wegens de autocrossers....
Ik heb een zgan 1993'er Cabrio achteras gepakt (zo jong als maar kan) met corrado remmerij (Girling 38).
In principe zijn het gewoon losse astappen (zolang het maar een astap is voor schijfremmen), remankers en daarop monteer je de schijven waarin de lagers geperst zijn.
Ik heb er verder niet heel veel foto's meer van...
Dit is de achteras met daarop de astap en stofblik gemonteerd.
- Kevin20v
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 05 nov 2008, 20:48
Re: Bouwverslag VW Golf 1 cabrio 1.8 20vt
dussssssssssssssssssss na vandaag weet ik weer wat het is om een heel weekend al sleutelend bij de cab door te brengen.
Handen stuk, koud, pijnlijke gewrichten, hele lange dagen etc.
Zaterdag zoveel mogelijk voorbereidingen getroffen, om dan vandaag de nieuwe achteras onder de auto te kunnen zetten, voor de wilwoods eronder, en dan de scirocco 16v hoofdremcilinder te kunnen monteren.
Dit is de oude achteras (uit 1983, dunne achteras, geen stabi, en trommelremmen).

en dit is de nieuwe achteras (uit 1993, dikkere achteras, dikke stabi, powerflexrubbers en omgebouwd naar Corrado schijfremmen).

Helaas ging het vanmorgen niet helemaal goed... Bij een golf 1 zit de achteras met 4 moeren aan 4 stukken draadeind bevestigd (naar mijn persoonlijke mening niet heel snugger...)
De eerste moer ging goed los, de 2e brak echter af

Nou ja dit moet dus eerst opgelost worden voordat er weer een achteras onder kan
Aan de voorzijde is het wel gelukt:

Deze zijn nu helemaal bevestigd (eerder was het alleen om te passen), en ook hebben we de Scirocco 16v remcilinder en bekrachtiger gemonteerd!
De komende dagen dan maar weer veel tijd besteden aan het uitboren etc. zodat de nieuwe achteras er zsm weer onder kan
Handen stuk, koud, pijnlijke gewrichten, hele lange dagen etc.

Zaterdag zoveel mogelijk voorbereidingen getroffen, om dan vandaag de nieuwe achteras onder de auto te kunnen zetten, voor de wilwoods eronder, en dan de scirocco 16v hoofdremcilinder te kunnen monteren.
Dit is de oude achteras (uit 1983, dunne achteras, geen stabi, en trommelremmen).
en dit is de nieuwe achteras (uit 1993, dikkere achteras, dikke stabi, powerflexrubbers en omgebouwd naar Corrado schijfremmen).
Helaas ging het vanmorgen niet helemaal goed... Bij een golf 1 zit de achteras met 4 moeren aan 4 stukken draadeind bevestigd (naar mijn persoonlijke mening niet heel snugger...)
De eerste moer ging goed los, de 2e brak echter af

Nou ja dit moet dus eerst opgelost worden voordat er weer een achteras onder kan

Aan de voorzijde is het wel gelukt:
Deze zijn nu helemaal bevestigd (eerder was het alleen om te passen), en ook hebben we de Scirocco 16v remcilinder en bekrachtiger gemonteerd!
De komende dagen dan maar weer veel tijd besteden aan het uitboren etc. zodat de nieuwe achteras er zsm weer onder kan

- bartje325i
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 06 nov 2007, 00:53
- Locatie: ede
Re: Bouwverslag VW Golf 1 cabrio 1.8 20vt
Mooi gedaan allemaal hoor
Ontzettend stoer als mensen aan zulke projecten beginnen en afmaken. Volgens mij kom je altijd meer tegen als je op internet leest.

Ontzettend stoer als mensen aan zulke projecten beginnen en afmaken. Volgens mij kom je altijd meer tegen als je op internet leest.
- Kevin20v
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 05 nov 2008, 20:48
Re: Bouwverslag VW Golf 1 cabrio 1.8 20vt
Dankje Bart!
Je komt zo inderdaad een hoop tegen! Gelukkig is mijn cab voor zijn 25,5 jarige leeftijd nog in een erg goede staat, dit is daadwerkelijk de eerste roest die ik tegenkom op de hele auto.
Om het overzichtelijk te houden post je natuurlijk ook een hoop niet, maar over het algemeen is het wel te doen het is vooral een hoop uitzoekwerk wat wel of niet past.
Wat natuurlijk redelijk vaak inhoud dat je iets voor niets koopt, gelukkig heb ik een goede verstandhouding met de magazijnmedewerkers bij mijn lokale dealer, en kunnen de verkeerd bestelde onderdelen zo weer terug!

Je komt zo inderdaad een hoop tegen! Gelukkig is mijn cab voor zijn 25,5 jarige leeftijd nog in een erg goede staat, dit is daadwerkelijk de eerste roest die ik tegenkom op de hele auto.

Om het overzichtelijk te houden post je natuurlijk ook een hoop niet, maar over het algemeen is het wel te doen het is vooral een hoop uitzoekwerk wat wel of niet past.
Wat natuurlijk redelijk vaak inhoud dat je iets voor niets koopt, gelukkig heb ik een goede verstandhouding met de magazijnmedewerkers bij mijn lokale dealer, en kunnen de verkeerd bestelde onderdelen zo weer terug!
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Bouwverslag VW Golf 1 cabrio 1.8 20vt
Ah, dus jij ook wel... Dacht al dat ik de enige was waarbij dat altijd gebeurt..Kevin20v schreef:Handen stuk, koud, blabla

Kun je de bouten niet gewoon door en door maken Kevin?
Of anders uitfrezen en er een strip inzetten met bouten er op gelast..
Succes ermee..

- Kevin20v
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 05 nov 2008, 20:48
Re: Bouwverslag VW Golf 1 cabrio 1.8 20vt
@ Peric:
Ik moet even kijken wat ik ga doen met die bout, ga hem waarschijnlijk toch maar uitboren.
Vandaag is de uitlaat gekomen, deze gaat er pas definitief onder NA de rdw keuring (maar ik ga natuurlijk hem wel even proefplaatsen, wil wel weten hoe die klinkt
)
De downpipe was al 2,5" nu is de rest van de uitlaat ook 2.5"




Ik moet even kijken wat ik ga doen met die bout, ga hem waarschijnlijk toch maar uitboren.
Vandaag is de uitlaat gekomen, deze gaat er pas definitief onder NA de rdw keuring (maar ik ga natuurlijk hem wel even proefplaatsen, wil wel weten hoe die klinkt

De downpipe was al 2,5" nu is de rest van de uitlaat ook 2.5"

-
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: Bouwverslag VW Golf 1 cabrio 1.8 20vt
Niet gemist :banaan: Dit keer voor de deur blijven liggen?



- Kevin20v
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 05 nov 2008, 20:48
Re: Bouwverslag VW Golf 1 cabrio 1.8 20vt
m'n ma was thuis
Het pakketje pastte inderdaad niet bepaald door de brievenbus

Het pakketje pastte inderdaad niet bepaald door de brievenbus

- Kevin20v
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 05 nov 2008, 20:48
Re: Bouwverslag VW Golf 1 cabrio 1.8 20vt
Nou de afgebroken stud voor de achteras bevestiging is uitgeboord en een nieuwe bout erin gezet, de vliegroest verwijderd.
De achteras is helemaal klaar, beugels voor de flexibele remleidingen zitten op de as, remleidingen gebogen, dus zondag kan ie onder de auto!
Als dit allemaal gelukt is kan ik volgende week dan eindelijk de voorkant opkrikken (geen handrem blijft lastig krikken) en dan de downpipe pakking vervangen en de nieuwe 2,5" uitlaat fatsoenlijk monteren....
Kunnen we dan eindelijk een flink stuk gaan testrijden op een stuk industrieterrein van m'n baas
De achteras is helemaal klaar, beugels voor de flexibele remleidingen zitten op de as, remleidingen gebogen, dus zondag kan ie onder de auto!
Als dit allemaal gelukt is kan ik volgende week dan eindelijk de voorkant opkrikken (geen handrem blijft lastig krikken) en dan de downpipe pakking vervangen en de nieuwe 2,5" uitlaat fatsoenlijk monteren....
Kunnen we dan eindelijk een flink stuk gaan testrijden op een stuk industrieterrein van m'n baas

- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- a.levasier
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 01 feb 2009, 15:13
Re: Bouwverslag VW Golf 1 conversie naar 1.8 20vt (210pk)
Beter laat dan nooit
, wat een mooi project 


- Kevin20v
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 05 nov 2008, 20:48
- Kevin20v
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 05 nov 2008, 20:48
Re: Bouwverslag VW Golf 1 conversie naar 1.8 20vt (210pk)
Nou vandaag zat het dan weer een beetje mee!!!
De achter as zit eronder, remmen ontlucht, handremkabel gesteld etc. etc.
Foto's volgen weer
De achter as zit eronder, remmen ontlucht, handremkabel gesteld etc. etc.

Foto's volgen weer
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Bouwverslag VW Golf 1 conversie naar 1.8 20vt (210pk)
We wachten in spanning af 8)
- Kevin20v
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 05 nov 2008, 20:48
Re: Bouwverslag VW Golf 1 conversie naar 1.8 20vt (210pk)
Van:

Naar:

Zo lijkt het er meer op, waarom mensen überhaupt trommels rood spuiten mag joost weten
Vandaag dus de nieuwe as kunnen monteren, remmen ontlucht en handrem afgesteld, we zijn weer goed bezig geweest dus :drinking:
EDIT: Bijna vergeten, als je de auto opgebokt hebt, en je bent met 2 man aan die achter-as aan het trekken om al dat gewicht op z'n plek te krijgen.........
Duw dan niet zo hard dat de volledige auto 1 cm verschuift op de bokken.... en je er bijna onder ligt met 2 man
Naar:
Zo lijkt het er meer op, waarom mensen überhaupt trommels rood spuiten mag joost weten

Vandaag dus de nieuwe as kunnen monteren, remmen ontlucht en handrem afgesteld, we zijn weer goed bezig geweest dus :drinking:
EDIT: Bijna vergeten, als je de auto opgebokt hebt, en je bent met 2 man aan die achter-as aan het trekken om al dat gewicht op z'n plek te krijgen.........
Duw dan niet zo hard dat de volledige auto 1 cm verschuift op de bokken.... en je er bijna onder ligt met 2 man

- Kevin20v
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 05 nov 2008, 20:48
Re: Bouwverslag VW Golf 1 conversie naar 1.8 20vt (210pk)
Nou vorige week is ook de uitlaat eronder gegaan. Ik moet alleen nog even aan het eindstuk wennen, ik was altijd een 2,5" pijpje dat rechtop stond gewend!
maar nu zit er dus een volledige 2,5" uitlaat onder (ook 2,5" downpipe zonder kat)

en de hitte isolatiefolie geplakt, was best een prutswerkje maar het zit erop!! Weer een puntje van de lijst...

maar nu zit er dus een volledige 2,5" uitlaat onder (ook 2,5" downpipe zonder kat)
en de hitte isolatiefolie geplakt, was best een prutswerkje maar het zit erop!! Weer een puntje van de lijst...

- bartje325i
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 06 nov 2007, 00:53
- Locatie: ede
Re: Bouwverslag VW Golf 1 conversie naar 1.8 20vt (210pk)
Heb je al een deadline wanneer je hem/haar af wilt hebben? Voor zover je ooit klaar kunt zijn met een project 

- Kevin20v
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 05 nov 2008, 20:48
Re: Bouwverslag VW Golf 1 conversie naar 1.8 20vt (210pk)
Ik wil in Mei in lelystad zijn geweest bij de rdw dan kan ik lekker in Juni rondrijden!
Ik heb nu nog een aantal punten op de lijst staan die ik zelf echt niet kan oplossen, en het zijn niet echt makkelijke punten dus ik ben bang dat ik een beetje in tijdnood kom!
Een maat van me helpt me ermee en daar heb ik nu weer een datum mee geprikt om zsm een begin te maken met de elektronika...
Ik heb namelijk een originele Golf 1 tellerunit gebruikt, en aangezien de 20vt motor heel andere sensoren en lage spanning gebruikt gaan die 2 niet lekker met elkaar om.
Het enige dat nu goed werkt is de km-teller omdat ik daar een corrado tellerkabel voor gebruikt heb (02a g60 versnellingsbak), deze kabel pastte zo p&p op de golf 1 teller unit!!
Het waarschuwingslampje voor de oliedruk blijft aan, de watertemperatuur gaat gelijk helemaal hoog en de toerenteller werkt niet.
Oliedruk zou een verkeerde sensor zijn 0.23/0.25 bar ipv 1.8 bar met drukschakelaar, deze heb ik dus geplaatst maar nu werkt het alsnog niet. Dus moeten we even uitzoeken wat daar mis gaat.
De watertempsensor van het blok werkt met een ander signaal dan de klok, dus moet er gewerkt worden met weerstanden, of een koppelstuk in de waterleiding en dan een originele sensor erbij plaatsen.
Ik kan de watertempsensor van het blok niet vervangen want de ecu leest daar ook de watertemp van uit en gaat in noodloop als dat niet klopt
De toerenteller van een golf 1 krijgt het signaal direct van de bobine dus een veel hoger voltage dat met een bepaald ritme een signaal afgeeft (de zuigers die op en neer gaan) op basis daarvan maakt de teller er een toerental van.
De 20vt motor geeft een signaal naar de ecu en vanuit de ecu gaat er een laag voltage signaal naar de klokkenset, een mogelijkheid is met een signaalomvormer te werken (maar die zijn duur en geen garantie dat het gaat werken).
Of je gaat kabels leggen naar de bobine's en die dan met diodes zo aansluiten dat er een vergelijkbaar signaal naar de golf 1 toerenteller gaat.
Dus we hebben nog aardig wat te doen!
Ik heb nu nog een aantal punten op de lijst staan die ik zelf echt niet kan oplossen, en het zijn niet echt makkelijke punten dus ik ben bang dat ik een beetje in tijdnood kom!
Een maat van me helpt me ermee en daar heb ik nu weer een datum mee geprikt om zsm een begin te maken met de elektronika...
Ik heb namelijk een originele Golf 1 tellerunit gebruikt, en aangezien de 20vt motor heel andere sensoren en lage spanning gebruikt gaan die 2 niet lekker met elkaar om.
Het enige dat nu goed werkt is de km-teller omdat ik daar een corrado tellerkabel voor gebruikt heb (02a g60 versnellingsbak), deze kabel pastte zo p&p op de golf 1 teller unit!!

Het waarschuwingslampje voor de oliedruk blijft aan, de watertemperatuur gaat gelijk helemaal hoog en de toerenteller werkt niet.
Oliedruk zou een verkeerde sensor zijn 0.23/0.25 bar ipv 1.8 bar met drukschakelaar, deze heb ik dus geplaatst maar nu werkt het alsnog niet. Dus moeten we even uitzoeken wat daar mis gaat.
De watertempsensor van het blok werkt met een ander signaal dan de klok, dus moet er gewerkt worden met weerstanden, of een koppelstuk in de waterleiding en dan een originele sensor erbij plaatsen.
Ik kan de watertempsensor van het blok niet vervangen want de ecu leest daar ook de watertemp van uit en gaat in noodloop als dat niet klopt
De toerenteller van een golf 1 krijgt het signaal direct van de bobine dus een veel hoger voltage dat met een bepaald ritme een signaal afgeeft (de zuigers die op en neer gaan) op basis daarvan maakt de teller er een toerental van.
De 20vt motor geeft een signaal naar de ecu en vanuit de ecu gaat er een laag voltage signaal naar de klokkenset, een mogelijkheid is met een signaalomvormer te werken (maar die zijn duur en geen garantie dat het gaat werken).
Of je gaat kabels leggen naar de bobine's en die dan met diodes zo aansluiten dat er een vergelijkbaar signaal naar de golf 1 toerenteller gaat.
Dus we hebben nog aardig wat te doen!
- Kevin20v
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 05 nov 2008, 20:48
Re: Bouwverslag VW Golf 1 conversie naar 1.8 20vt (210pk)
Zo vanavond hebben we hem eens gewassen met Meg's, en hij ziet er weer tip top uit!!
Deze week eens kijken wat een polijst en wax beurt nog doet, ik blijf me verbazen hoe de lak glimt zelfs zonder blanke lak :o





Edit: oh ja, bijna vergeten er zitten nieuwe sierstrips op
Deze week eens kijken wat een polijst en wax beurt nog doet, ik blijf me verbazen hoe de lak glimt zelfs zonder blanke lak :o
Edit: oh ja, bijna vergeten er zitten nieuwe sierstrips op

- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Bouwverslag VW Golf 1 conversie naar 1.8 20vt (210pk)
Dat is een leuk puzzeltje met die elektronica
Ik blijf het jammer vinden dat je er een carbrio voor gebruikt hebt
Maar het resultaat mag er zijn :shakeit:


- Kevin20v
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 05 nov 2008, 20:48
Re: Bouwverslag VW Golf 1 conversie naar 1.8 20vt (210pk)
hehe
Dankje!
Het was oorspronkelijk de bedoeling om deze voor de vriendin te bouwen, en dat ik voor mijzelf een golf 2 vr6 turbo in elkaar zou gaan knutselen...
Financieel gezien zit dat er gewoon niet in, de vriendin heeft ondertussen ook al een leuk polo'tje, maar wie weet komt er nog een dedicated trackauto!

Het was oorspronkelijk de bedoeling om deze voor de vriendin te bouwen, en dat ik voor mijzelf een golf 2 vr6 turbo in elkaar zou gaan knutselen...
Financieel gezien zit dat er gewoon niet in, de vriendin heeft ondertussen ook al een leuk polo'tje, maar wie weet komt er nog een dedicated trackauto!

- a.levasier
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 01 feb 2009, 15:13
Re: Bouwverslag VW Golf 1 conversie naar 1.8 20vt (210pk)
kevin je heb afgelopen week kunnen zien hoe leuk een tracktool is, volgend project weet je wat je te doen staat 

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Andry, Arstey, Bakker, Berry1000RR, Bokkepoot, Fabian, Hitz, Joost H., jvb, Marc Sierra, Mark 320iS, Martijn M en 5 gasten