Lotus Elise S2 135R

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
GTRene

Re: Lotus Elise

Bericht door GTRene » 26 jan 2009, 12:55

das wel handig, maar ik zie toch ook schroefdraad...als je die grote moer aandraait gaat de wagen toch omhoog? en in die moer zitten ook gaatjes voor 1 of andere tool...zo lijkt het.
Maar je hoeft dus alleen maar aan die blauwe knop te draaien voor wat stugger dempen? of is die grote moer ook nog eens voor de hoogte, of tot een aanslag om de veer vast te zetten :roll:

allen

Bericht door allen » 26 jan 2009, 13:01

Schroefdraad is voor de hoogte verstelling en de gaatjes die je ziet zijn voor de verstelsleutel. :idea:

GTRene

Bericht door GTRene » 26 jan 2009, 13:12

allen schreef:Schroefdraad is voor de hoogte verstelling en de gaatjes die je ziet zijn voor de verstelsleutel. :idea:
Dus hij kan toch in de hoogte en hardheid versteld worden :mrgreen: had al zo'n vermoeden...
Neem aan dat als je zo''n set nieuw koopt dat gereedschap erbij zit? helaas zat bij mijn auto de KW sleutel niet bij...grrr :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 26 jan 2009, 13:17

Als je hem meebesteld zit hij in de verpakking... :angel:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 26 jan 2009, 16:25

GTRene schreef: helaas zat bij mijn auto de KW sleutel niet bij...grrr :mrgreen:
Gewoon KW bellen of mailen en dan sturen ze zo'n sleutel gewoon op. Ik had hetzelfde met Bilstein onderstel op mijn roadster waar de sleutel van zoek was geraakt. Zaterdagmiddag mailtje naar Bilstein gestuurd en dinsdagmiddag had ik hem in de brievenbus.

Maik

Bericht door Maik » 26 jan 2009, 20:46

Waarom zou je (voor de Nitrons) een aparte tool moeten hebben voor de hoogteverstelling? In die gaten past van alles! (Niet tever doordenken).
Ik heb er mooie paspen ingestoken en hoppa :)

Stéphane

Bericht door Stéphane » 27 jan 2009, 16:17

Damned :shock: Throttle body en Hurricane zitten er op. Dat gaat toch wel erg lekker en klinkt ook erg geinig. Beetje slecht voor mij is dit, want de verleiding om gas te geven is erg groot. Ik zal binnenkort ook even kijken hoeveel het uitmaakt met een simpele quarter mile test met mijn iPhone. Die heb ik ook gedaan zonder, dus wellicht minimaal verschil. Ga zometeen ook nog even een foto maken uiteraard, want het oog wil ook wat ;) Nieuwe banden zitten er ook weer onder trouwens.

Verder ook afspraak gemaakt voor over een maand voor APK, remleidingen, remblokken, Nitron onderstel inclusief uitwegen en uitbalanceren en een ander stuurhuis. Er zit iets speling op, dus dat willen we niet hebben.

Dan zou hij eind komende maand helemaal klaar moeten zijn voor dit seizoen :clap:

Al met al ben ik er weer erg blij mee kan ik zeggen :D

Michel P

Bericht door Michel P » 27 jan 2009, 16:31

Stéphane schreef:Damned :shock: Throttle body en Hurricane zitten er op. Dat gaat toch wel erg lekker en klinkt ook erg geinig. Beetje slecht voor mij is dit, want de verleiding om gas te geven is erg groot.
Mooi, pas dus maar op. Net de M3 opgehaald met een nieuwe APK even over de Holterberg heen geknald, en op de Holterweg aan de kant gezet......... doordat de Audi A4 net zo hard mee inhaalde, maar even het gas gelicht, maar toen was het leed deels al geleden, doch onder rijbewijs kwijt grens :oops: 113km/h na meet correctie..... wel een klusje voor de officier......... agenten vonden verder dat ik netjes reed, en vonden het geluid van de m3 erg fraai........

Michel

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 27 jan 2009, 16:33

Hoe hard mocht je daar, snap je zin niet helemaal :oops:
En dat je netjes reed daar koop je niets voor... :wink:

allen

Bericht door allen » 27 jan 2009, 16:36

:shocking: Ach ja Michel, je kunt altijd de eetkamer wat later inrichten straks... :mrgreen:

Goed bezig Stéphane. Wellicht gelijk een directer stuurhuis overwegen als je toch bezig bent met modden? Jaja, ik weet het... Het onderstelverhaaltje. Ik ben alweer stil hoor. :mrgreen: :wink:

Max V

Bericht door Max V » 27 jan 2009, 16:37

Waarschijnlijk mocht hij 70 of 80 :P

Arthur

Bericht door Arthur » 27 jan 2009, 16:39

Waarschijnlijk wel, 1 van de 2 :wink:
Dan heeft Michel er al meer gehad of lopen van 30+.

Michel P

Bericht door Michel P » 27 jan 2009, 16:40

@Arthur,

80kmh maximum snelheid daar.

Michel

Max V

Bericht door Max V » 27 jan 2009, 16:40

30+ komt altijd bij de ovj... ook als het de eerste keer is

Arthur

Bericht door Arthur » 27 jan 2009, 16:41

Ik dacht aan voorkomen.
1e keer 30+ is iig gewoon betalen.
Maar goed, zo'n draadje hebben we al ergens.

Ging dit niet over een Elise ofzo?
:mrgreen:

Max V

Bericht door Max V » 27 jan 2009, 16:42

True, na de eerste keer loop je inderdaad risico ook nog eens voor te moeten komen...

Mijn eerste keer 30+ was ook alleen dokken (E230)

GTRene

Bericht door GTRene » 27 jan 2009, 17:04

Michel P schreef:@Arthur,

Michel
Holterberg? je bedoelt de toeristenweg daar? daar is het meeste 50km/u toch?

http://www.nederland-in-beeld.nl/Overij ... rgweg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bestuurder raakt rijbewijs kwijt
De politie hield dinsdagavond tussen 19.45 en 21.30 uur een snelheidscontrole op de Holterbergweg, ter hoogte van sportpark Strandvliet. Hierbij maakte de politie gebruik van een lasergun. In ruim anderhalf uur tijd werden 15 overtreders aan de kant gezet. Een bestuurder van een auto reed 113 km/u terwijl 50 km/u is toegestaan. De politie heeft zijn rijbewijs ingevorderd en een bekeuring uitgeschreven voor te hard rijden. Voor de andere rijrichting had de politie een radarauto neergezet. Deze maakte in hetzelfde tijdsbestek 55 opnames. Hoogst gemeten snelheid bedroeg 73 km/u. Alle overtreders kunnen binnenkort een acceptgirokaart in de bus verwachten.
ben jij dat? oew...

Stéphane

Bericht door Stéphane » 27 jan 2009, 17:20

@alllen: Nee, geen directer stuurhuis :P

@Michel: Zout :? Maar dat is inderdaad precies wat ik bedoel. Daarom dus.

Elise

Bericht door Elise » 27 jan 2009, 17:41

Stéphane schreef:en een ander stuurhuis. Er zit iets speling op, dus dat willen we niet hebben.
Ga je een geheel nieuw stuurhuis plaatsen of laat je deze reviseren?

Als het een compleet nieuw stuurhuis is, zou ik in ieder geval geen stuurhuis van Titan nemen (wat er nu opzit) maar een aftermarket stuurhuis van Eliseparts.
http://www.eliseparts.com/shop/index.ph ... cts_id=552" onclick="window.open(this.href);return false;

Die stuurhuizen van Titan zijn gewoon ronduit slecht. Ook al koop je een nieuwe, na verloop van tijd krijg je vanzelf weer speling.
Reviseren is overigens een fluitje van een cent en relatief goedkoop, heb ik zelf ook gedaan.
Meeste werk is het demonteren/monteren van het stuurhuis zelf.
http://wiki.seloc.org/a/Replace_the_ste ... nditioning" onclick="window.open(this.href);return false;

Elise

Bericht door Elise » 27 jan 2009, 17:46

GTRene schreef:
allen schreef:Schroefdraad is voor de hoogte verstelling en de gaatjes die je ziet zijn voor de verstelsleutel. :idea:
Dus hij kan toch in de hoogte en hardheid versteld worden :mrgreen: had al zo'n vermoeden...
Dat verstellen doe je om de voorspanning van de veer aan te passen, dat je daarmee ook de rijhoogte iets aanpast is een bijkomstigheid.
Als je echt de rijhoogte wilt aanpassen zou ik andere brackets nemen/maken.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 27 jan 2009, 17:51

@Elise: Is geregeld, komt goed.

Was trouwens nog vergeten te zeggen dat bumpsteer aanpassing (verhogen stuurhuis) vanwege verlaging door Nitrons ook gelijk uitgevoerd wordt.

Zo ziet het er dan uit:
Afbeelding
Ik voel wel iets verschil, maar dat komt misschien deels ook door het geluid. Probeer het dus binnenkort even te testen.

Michel P

Bericht door Michel P » 27 jan 2009, 18:17

GTRene schreef:
Michel P schreef:@Arthur,

Michel
Holterberg? je bedoelt de toeristenweg daar? daar is het meeste 50km/u toch?

http://www.nederland-in-beeld.nl/Overij ... rgweg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bestuurder raakt rijbewijs kwijt
De politie hield dinsdagavond tussen 19.45 en 21.30 uur een snelheidscontrole op de Holterbergweg, ter hoogte van sportpark Strandvliet. Hierbij maakte de politie gebruik van een lasergun. In ruim anderhalf uur tijd werden 15 overtreders aan de kant gezet. Een bestuurder van een auto reed 113 km/u terwijl 50 km/u is toegestaan. De politie heeft zijn rijbewijs ingevorderd en een bekeuring uitgeschreven voor te hard rijden. Voor de andere rijrichting had de politie een radarauto neergezet. Deze maakte in hetzelfde tijdsbestek 55 opnames. Hoogst gemeten snelheid bedroeg 73 km/u. Alle overtreders kunnen binnenkort een acceptgirokaart in de bus verwachten.
ben jij dat? oew...
Slik, heb gruwelijk lopen rammen over de Holterberg toeristenweg, heen met de starlet van mijn vrouw/zoon, er terug met de M3!!! Lucky mee.......

Michel

@Stephane, mooi spul!!!

Michel

Stéphane

Bericht door Stéphane » 27 jan 2009, 22:38

Ik ben erg blij dat ik de afgelopen dagen toch weer een aantal dingen in gang heb gezet voor de Elise. Straks met het nieuwe onderstel, aangepaste remmerij, nieuwe stuurhuis, uitlijning en uitwegen moet hij er weer helemaal klaar voor zijn. En dat dan niet eens omdat-ie nu slecht was, verre van dat zelfs. Enige wat ik nu nog echt erbij wil hebben zijn andere stoelen en gordels. Ik heb al rond gekeken en de keuze is ook al wel gemaakt. Even kijken wanneer ik dat ga regelen.

Verder dan ook nog de twin headlight conversion, met projectorlenzen in plaats van de spiegeleieren. Hierdoor dus wel goed licht bij xenon inbouw. Dat gaat ook gebeuren. Vandaag ook met Peter over gehad. Er is trouwens één van de driving lights (ronde lampje in de grille) gescheurd, dus daar gaat nu ook een nieuwe in de 24e. En dan gelijk protectors er over heen om herhaling te voorkomen.

En om allen toch een beetje te laten lachen: Van Sten is bezig met voorbereiding voor gaan leveren van een kop-upgrade met een nieuwe leverancier waardoor je 160+pk uit het blok kunt peuteren. Ergens begon dat bij mij ook al weer te kriebelen. Argumenten vóór dit verhaal zijn meerdere Elises die al 80-90KKM zonder problemen er mee rond rijden. En het gebeurt bij iemand die echt verstand van zaken heeft binnen een week. We houden het in overweging, zullen we maar zeggen ;)

Michel P

Bericht door Michel P » 27 jan 2009, 22:51

Kosten van die 160pk mod???

S1 doet mij namelijk erg veel.

Michel

allen

Re:

Bericht door allen » 27 jan 2009, 22:55

Stéphane schreef:@Allen/Stefan: Vond het wel indrukwekkend, maar ik blijf lekker standaard rondrijden ;)
Zo sprak hij vorig jaar... :mrgreen:

het kriebelt bij mij ook weer hoor. Tunen is net een virus. :shocking:

Plaats reactie