Winterbanden en marketing

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
jaydee

Re: Winterbanden en marketing

Bericht door jaydee » 13 jan 2009, 23:41

Dutch schreef:Ding bestaat al jááren. Daar zijn toch wel wat ervaringen over te vinden?
/me is lui ;)

Nee, ik heb zo'n ding tot nog toe niet serieus overwogen, dus nog niet echt naar ervaringen en reviews gezocht.

Misschien moet een van de moderators dit even afsplitsen naar een nieuw topic.

RVV

Bericht door RVV » 13 jan 2009, 23:45

Als ik deze hele quote doorlees lijkt het erop dat je jezelf aan het tegenspreken bent. In de eerste alinea heb je het over het gevoelsmatige meer vertrouwen. Maar je schrijft ook dat je het dweilen van diezelfde winterbanden na een paar dagen zat bent.
Nogmaals, je zomerbanden geven het gevoel dat je strakker rijdt dan de winterbanden. Dus ik ben het eens met je dat winterbanden minder strak aanvoelen. Dat wil ik dus even als feit vaststellen, winterbanden rollen meer over de bandwang.

Het eerste deel van de alinea, betreffende het vertrouwd aanvoelen was niet specifiek van toepassing op mijn ervaringen met winterbanden, maar meer een algemene stelling dat winterbanden in koude omstandigheden veiliger aanvoelen dan zomerbanden.

Wat ik aangeef en jij zelf ook is dat door het rollen over de bandwang minder strak aanvoelt, eigenlijk voelt het aan als een beperking in het onderstel/banden gebeuren. Eigenlijk valt en staat daar alles bij denk ik. Want wat heb je een meer grip als het gevoel is dat die grip voor de heldeuren weggehaald moet worden in die koude omstandigheden ?

Eigenlijk is het punt waarom ik geen voorstander van winterbanden ben in de geteste omstandigheden. Is dat ik me erger aan de tekortkoming van de winterband. En dat is dat rollen over de bandwang.

Het verhaal betreffende de bandenmaat begrijp ik, je gaat standaard zomerbanden natuurlijk niet vervangen voor smallere zomerbanden. Het winterbandenparadox is ook niet specifiek op jou van toepassing maar meer hoe er in het algemeen vanuit de auto/bandenhandel qua advies e.d. tegen aan word gekeken. Door een smallere band te verkopen word de veiligheidsmarge van de banden vergroot. Alleen blijf ik er dan bij dat je geen zuiver vergelijk hebt. Sportauto test over het algemeen wel winterbanden in de juiste breedtemaat.

@Jaydee, het ging mij er niet om om de test onderuit te schoffelen. Of mijn gelijk te halen door het aangeven van de diverse kritiekpunten, sterker nog deze wilde ik helemaal niet aantonen, maar in het verloop van de discussie was het onomkeerbaar. Ik hoef ook helemaal geen gelijk, vanuit mijn theoretische kritiek zou dit ook niet terecht zijn.

Er zijn altijd nog wel weer punten te bedenken.. Maar het is geen welles nietes spelletje.. lijkt me.. Aangetoond is dat SteV6 voorzich zelf de juiste keuze heeft gemaakt door te kiezen voor winterbanden, de testcijfers hoelang je daar ook over kunt discusiëren bevestigen dat.

Maar is zijn keuze voor winterbanden, ook voor iedereen de beste keuze in deze winterse tijd in NL? Daar is voor mij geen overtuiging.

Ik laat mijn keuze vooral afhangen van mijn gevoel, net nog een half uur wezen stoeien op vochtig bij plus 4 graden... de lol die ik net heb gehad zou door winterbanden echt verpest zijn.

Ik vergelijk het wel eens met een matrassentest van de consumentenbond, het beste matras is bijna nooit het fijnst liggende matras.

jaydee

Bericht door jaydee » 14 jan 2009, 00:08

Rico schreef:een algemene stelling dat winterbanden in koude omstandigheden veiliger aanvoelen dan zomerbanden.
Ik neem aan dat je het psychologische effect bedoelt: "ik kan harder, want ik heb winterbanden" en niet hoe de banden aanvoelen in het stuur en je stoel.
Rico schreef:de tekortkoming van de winterband. En dat is dat rollen over de bandwang.
Dit lijkt me geen algemene tekortkoming, maar zit hem voornamelijk in de maatvoering, denk ik.
Rico schreef:@Jaydee, het ging mij er niet om om de test onderuit te schoffelen.
Zo heb ik het ook niet opgevat :thumbup: Het gaat mij er even om of het voor mensen die er niet bij waren duidelijk is in hoeverre we geprobeerd hebben eerlijk te vergelijken.
Rico schreef:Ik laat mijn keuze vooral afhangen van mijn gevoel, net nog een half uur wezen stoeien op vochtig bij plus 4 graden... de lol die ik net heb gehad zou door winterbanden echt verpest zijn.
Gezien dit wel heel algemeen is gesteld, zou je voor mijn beeldvorming even willen aangeven wat jij voor winterbanden hebt? Ik denk dat als je A-merk winterbanden in dezelfde maat als je zomerbanden en op lichtmetalen velgen zou hebben, je deze bewering niet zou doen, of op z'n minst meer zou nuanceren.

Groet,
Jelle

RVV

Bericht door RVV » 14 jan 2009, 00:20

Pirelli winter snowsport 240.

Ook allemaal iets smaller dan de standaard bandenmaat (2 cm)

Ik heb inderdaad ook stalen velgen.

Maar zoals ik al eerder aanhaalde, 1 serie en 3 serie zijn RFT auto's, ik zou eigenlijk die banden moeten hebben die Tristan heeft.. maar dat is me allemaal ook weer tegek voor die paar dagen sneeuw in het jaar dat ik winterbanden er onder gooi.

Mijn winterbanden slijten niet zo hard :bag:

RVV

Bericht door RVV » 14 jan 2009, 00:24

Ik had trouwens vorig jaar vrij lang doorgereden op winterbanden op de e46 325i touring (auto van mijn vrouw toen), de grootste ergenis was toen het weer wat warmer werd, temperaturen van 10 graden plus.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 14 jan 2009, 08:25

allen schreef: Volgens mij vroeg Niels zich nog wat af over de verschillende bandenmaten. Vind ik aan de ene kant een interessante opmerking, maar aan de andere kant misschien ook weer niet. Want precies dezelfde bandenmaat testen klopt denk ik niet met wat winterbanden kopend Nederland doet in de praktijk. Mijn winterbanden zijn iig 16 inchers met 205 banden, waarbij de zomerwielen 17 inchers zijn met 235 banden.

Wil ook wel uitdrukkelijk vermelden dat ik niet vind dat een winterband absoluut noodzakelijk is. Maar beweren dat het een onzinnig voortvloeisel van wat marketingmensen is, is gewoon klinkklare onzin.
Ja en nee Allen. Niet iedereen rijdt op 235 brede jetsers natuurlijk. Bij de dikke bakken gaat men 1 of 2 breedte maten terug maar bij leasende Golf of Polo (klasse) rijders vraag ik me dat af. In eerste instantie was ik het met jouw reaktie eens in combinatie met Stev6 z'n conclusie voor wat betreft mijzelf. De Touring staat zomers op 225/45/17 en in de winter terug gaan naar 205/55/16 op winterrubber blijkt volgens de test van Stephan zeker voordelen te bieden maarrrrr die 17 inch velgen zeggen mij helemaal niets. Ik ga net zo lief terug naar 16 inch en dan zou ik zowieso kunnen kiezen voor een 205 brede band :hmmm: Mijn pa z'n 1455kg zware E46 staat zelfs op 195/65/15 (genoeg druk per bandoppervlak en genoeg wang om zo lang mogelijk grip te houden) is dan de basis bandenmaat een goed uitganspunt voor de te nemen winterbanden maat en is het de moeite om die man winterbanden te adviseren i.p.v. die Michelin balon banden? Ook van hem heb ik nog geen klachten m.b.t. grip/tractie gehoord en hij rijdt genoeg zij het op z'n Gronings => rustig aan dan komen we er wel :mrgreen: De vraag of winterbanden in dezelfde maat ook zoveel beter zijn is voor mij althans zeker wel relevant.

Momenteel heb ik de 16 inch velgen van de Z3 eronder geschroeft met 225/50/16 Michelin Premacy (lekker sportief ook :bag: ) en waar ze onder de Z3 totaal geen vertrouwen geven heb ik met E46 helemaal geen klachten. Zit er veel beweging in een band dan houden ze op gladder ondergrond nu eenmaal langer grip. Echter zitten de Alpina's nog onder de Z3 en dat is gewoon niet zoals ik het graag zou willen. Vandaar dat ik ook overweeg om wat aan te schaffen en vandaar ook mijn interesse :nerd: Aan de andere kant zit ik totaal niet te wachten op nog een extra set velgen die me in de weg liggen.

Verder heeft Rico wel een aantal steekhoudende punten imho. Terugkomend op Stev's test resultaten vs. (mijn) praktijk kilometers. Een verschil in remweg tussen droog en nat van 4 meter is zeker significant te noemen maar vanaf 100km/h naar stilstand heb ik mijn 3 ton aan km. ervaring nog nooit hoeven doen (ja het is hier lekker rustig in het Noorden :nana: ). Niet een reden om niet voor winterbanden te gaan begrijp me goed maar je moet de zaken wel realistisch bekijken. Het beste product is natuurlijk niet per se noodzakelijk, daarin kan een fatsoenlijk product ook toereikend zijn helemaal als je instelling in het verkeer voldoende aanpast.

Met een dergelijk klimaat blijft het toch altijd een niet ideale situatie waar je een compromis voor moet sluiten.....

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 14 jan 2009, 08:43

Mooi discussie idd..............

Ik volg het met belangstelling.................

Dutch

Bericht door Dutch » 14 jan 2009, 10:34

Even een ander punt: ik zie een paar keer in deze draad dat er wordt verondersteld dat UHP-zomerbanden het in de winter beter doen dan toerbanden 'omdat ze meer grip hebben'.

Maar is dat wel zo?

Mijn ervaring (met de gebruikelijke prutser-disclaimer) is dat ik met gewone toerbanden minder problemen in de winter heb gehad dan met het sportrubber op de laatste paar auto's. Dat wordt tegen het vriespunt (en soms al bij hogere temperaturen, zoals de P-Zero Nero die ik onder de ST heb) behoorlijk hard tot keihard, waardoor je flink over de weg stuitert. En een band die (bijna) loskomt van het wegdek, heeft nu niet bepaald grip.

Want is het niet zo dat UHP-banden pas goed gaan werken als er voldoende hitte in zit? En dus meer grip krijgen naarmate het warmer wordt? Toerbanden hebben bovendien hogere wangen, dus ze zullen ook bij koud weer niet zo snel gaan stuiteren. Verder zijn die Nero's die zo hard worden bij kou ook in de regen behoorlijk matig. Kennelijk houden ze echt van een warme en droge ondergrond. Dus in de regen in de winter?

Stuiterende SportContacts zouden ook de reden kunnen zijn voor de wisselende meetresultaten van SteV6 met de zomerbanden. Als het ene stuk asfalt net iets hobbeliger is dan het andere, schiet je zo een paar meter verder door.

RVV

Bericht door RVV » 15 jan 2009, 00:19

Dutch schreef:Even een ander punt: ik zie een paar keer in deze draad dat er wordt verondersteld dat UHP-zomerbanden het in de winter beter doen dan toerbanden 'omdat ze meer grip hebben'.

Maar is dat wel zo?

Mijn ervaring (met de gebruikelijke prutser-disclaimer) is dat ik met gewone toerbanden minder problemen in de winter heb gehad dan met het sportrubber op de laatste paar auto's. Dat wordt tegen het vriespunt (en soms al bij hogere temperaturen, zoals de P-Zero Nero die ik onder de ST heb) behoorlijk hard tot keihard, waardoor je flink over de weg stuitert. En een band die (bijna) loskomt van het wegdek, heeft nu niet bepaald grip.

Want is het niet zo dat UHP-banden pas goed gaan werken als er voldoende hitte in zit? En dus meer grip krijgen naarmate het warmer wordt? Toerbanden hebben bovendien hogere wangen, dus ze zullen ook bij koud weer niet zo snel gaan stuiteren. Verder zijn die Nero's die zo hard worden bij kou ook in de regen behoorlijk matig. Kennelijk houden ze echt van een warme en droge ondergrond. Dus in de regen in de winter?

Stuiterende SportContacts zouden ook de reden kunnen zijn voor de wisselende meetresultaten van SteV6 met de zomerbanden. Als het ene stuk asfalt net iets hobbeliger is dan het andere, schiet je zo een paar meter verder door.
Goed punt.

Macboy

Bericht door Macboy » 15 jan 2009, 17:14

Ik begon al erg boos te worden over deze onzindraad, totdat Niels gelukkig begon in te grijpen :!:

Ik twijfel niet aan het intelligentieniveau van de meeste deelnemers in deze draad, maar mij moet toch echt van het hart dat het belangrijkste argument waarom de test van SteV6 een compleet zinloze en niet-wetenschappelijke test is betreffende het verschil zomer/winterband gewoon vergeten wordt:
Macboy schreef:Een zomer/winterbanden test heeft enkel nut als het volgende gebeurt:

1. identieke bandenmaat en bandengrootte
SteV6 schreef: - Continental SportContact3 225/45ZR17 Y
- Continental WinterContact TS810S 205/55R16 V
De bandenmaat en bandengrootte is niet gelijkwaardig, zodat je NOOIT en te NIMMER een conclusie kan trekken over het verschil tussen zomerband en winterband.

Het feit dat heel Nederland een kleinere winterband koopt en dat dáárom de winterband beter is dan de zomerband (die groter en breder is) is natuurlijk een eersteklas drogreden.

Het gaat om gelijkwaardige banden, zomer/winter. Niet 16" tegen 17" en 225/45 tegen 205/55 :bignews:

Kortom deze hele test kan ik niet anders dan als een zinloze test beschouwen voor de vraag of er een verschil is tussen zomer/winterband.

Je had net zo goed twee zomerbanden kunnen testen, één met 16" en één met 19". En meer rubber is in natte omstandigheden enkel maar meer ellende, doordat meer water moet worden afgevoerd. Dus die opmerking die ik hierboven daarover las was helemaal eerste klas onzin :)

Sorry dat ik mij zo irritant uitdruk, maar dit moest mij toch echt even van het hart...

PS Betreffende het verschil zomer/winterband heb ik schuin geschreven, omdat de test van SteV6 natuurlijk hartstikke leuk gedaan is, leuke moeite erin en leuke resultaten die zeker schokkend zijn en in de praktijk ZEKER van belang zijn !!!! Maar wat ik wilde weten wat het verschil is tussen een zomerband en winterband en dat kan je alleen vaststellen door gelijke banden te gebruiken en niet verschillende maten en grootte. Even respect dus voor SteV6, probeer hem dus niet af te kraken in het algemeen, maar enkel voor zover dit het verschil in zomer/winterband is. Feit is namelijk dat in NL winterbanden kleinere maat zijn dan zomerbanden. Dus in de praktijk is de test van SteV6 zeker helder, omdat dit het verschil voor de meeste rijders zal uitmaken. Kortom: echt wel schokkend. Maar mij ging het daar niet zozeer om. Hopelijk is dit nu helder zo, dat ik daar geen negatieve reacties op krijg.
Laatst gewijzigd door Macboy op 15 jan 2009, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 15 jan 2009, 17:20

Nieuwe ronden, nieuwe kansen :mrgreen:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 15 jan 2009, 17:32

Kheb nog 2 velgen met 17" 225/45 winterbanden liggen ;)

Herkansing :idea:

jaydee

Bericht door jaydee » 15 jan 2009, 22:07

Had je meer van Stephans test verwacht, Ilija?
Ik snap niet zo goed waarom je je boos zou moeten maken.

Uit je ps blijkt dat je Stephans intenties wel begrijpt, dus waarom zo fel van leer getrokken over de kwaliteit van de test?

SteV6

Bericht door SteV6 » 15 jan 2009, 22:18

Vooropgesteld dat ik me echt niet aangevallen voel!

Maar wat willen sommigen van jullie nu in hemelsnaam?! Er is inderdaad bijna niemand in NL die dezelfde maat winterband en zomerband heeft. Wat ik heb gedaan is een praktijktest UIT de praktijk van alledag ... En daaruit blijkt dat een zorgvuldig uitgekozen winterband het beter doet dan een UHP-zomerband (goed punt van Dutch over dat stuiteren) in de verhouding die banden- en autofabrikant adviseren. En naar blijkt doen ze dat dus niet helemaal voor niets. Voor mij is wel bewezen dat er een kern van waarheid in zit en dat het niet puur marketing is.

Tuurlijk is het interessant om te zien hoe een 225/45ZR17 Y zomerband zich verhoudt tot een 225/45R17 V winterband, maar dat komt in de alledaagse praktijk veel minder voor. Rico, heb jij dezelfde bandenmaat voor zomer en winter? Ilija, als jij toestemming zou krijgen van de leasemaatschappij voor een set winterbanden, welke maat wordt dan aangeschaft? Ik bedoel maar ...

Wat betreft de test heb ik al een paar keer aangegeven dat het geen wetenschappelijk onderzoeksniveau heeft, maar daar ging de hele opzet ook niet om. Het is en blijft een praktijktest met verrassende resultaten. Ik wacht nu op de testjes van Wooter ...

Stephan

P.s. Ilija, waar was je? 14.00 was toch een tijd om te kunnen halen ... En anders wil ik weten hoe ze heet en waar je zulke vrouwen kan vinden

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 jan 2009, 22:22

Hij had geen winterbanden en ook nog eens wintertenen/voeten.............................tja, dan is 14.00 überhaubt onhaalbaar.......... :mrgreen: :wink:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 15 jan 2009, 22:27

Gas intrappen giet dan zo moeilijk wou je zeggen ;)^^

SteV6

Bericht door SteV6 » 15 jan 2009, 22:31

frank de jonge schreef:Kheb nog 2 velgen met 17" 225/45 winterbanden liggen ;)

Herkansing :idea:
Frank, ik heb er 4 nodig vanwege de 4wd ...

Stephan

allen

Bericht door allen » 15 jan 2009, 22:37

Stephan, van mij hoef je echt niet nog een keer op pad omdat die Accuzuur zo'n wijsneus uithangt hoor. 99% van de Nederlanders die winterbanden heeft, rijdt dan op een kleinere maat. De test is wat mij betreft goed genoeg om de kern van het topic onderuit te halen. Winterbanden is niet pure marketing!

SteV6

Bericht door SteV6 » 15 jan 2009, 22:53

allen schreef:Stephan, van mij hoef je echt niet nog een keer op pad omdat die Accuzuur zo'n wijsneus uithangt hoor. 99% van de Nederlanders die winterbanden heeft, rijdt dan op een kleinere maat. De test is wat mij betreft goed genoeg om de kern van het topic onderuit te halen. Winterbanden is niet pure marketing!
Lekker raggen is altijd leuk ... Dus ik doe het graag hoor :bag:

SteV6

Dutch

Bericht door Dutch » 15 jan 2009, 23:32

allen schreef:Winterbanden is niet pure marketing!
De 7 graden wel. Was dat niet het hele punt?

RVV

Bericht door RVV » 16 jan 2009, 00:17

Tuurlijk is het interessant om te zien hoe een 225/45ZR17 Y zomerband zich verhoudt tot een 225/45R17 V winterband, maar dat komt in de alledaagse praktijk veel minder voor. Rico, heb jij dezelfde bandenmaat voor zomer en winter? Ilija, als jij toestemming zou krijgen van de leasemaatschappij voor een set winterbanden, welke maat wordt dan aangeschaft? Ik bedoel maar ...

Nee, maar dat had ik ook al een paar posts eerder vermeld.

Het is natuurlijk onzin dat "we" moeten door blijven hameren op de manier hoe je getest hebt en welke conclusie je er voor je zelf hebt uitgetrokken. Wat "wij" met die conclusie doen is aan ons. Macboy zijn reactie is natuurlijk mosterd na de maaltijd, want zijn punt was al verschillende keren aangehaald.

Maar nu even een paar stappen terug,.. de kop van dit topic "Winterbanden en marketing" want daar draait dit topic om.

Marketing is in de basis een chique woord voor het "aansmeren van handel" door een verkopende partij, in dit geval dus de bandenfabrikant.

De winterband is in de eerste plaats bedacht om een niche te creëren. Natuurlijk met allerlei "valide" argumenten zoals veiligheid, betere remweg bij kou, sneeuw etc. Logisch dat die argumenten "bedacht" zijn. Want de marketing zou zuigen als winterbanden helemaal geen voordelen zouden bieden tov gewone "zomer" danwel all round banden.

Maar wat zegt de ontwikkeling van de winterband eigenlijk ? Heel simpel.. dat de bandenfabrikanten een standaard (zomer) band niet als een volwaardig product in de markt kunnen zetten. De standaard band loopt tegen een paar fysische/natuurkundige grenzen aan. Eigenlijk zou je het dus ook kunnen omdraaien, een standaard band is eigenlijk inferieur als het aankomt op extreme situaties zoals sneeuw en gladheid.

Maar daar wisten de bandenfabrikanten wel een oplossing voor, een rubbersamenstelling die in de winter goed functioneert (maar bij een beetje warmte Plus zeven graden als een gek gaat smeren) en een lammelen profiel om de sneeuw en andere gladheidsprut op te vangen en af te voeren. Diezelfde lamellen doen de band wel rottiger presteren maar bij gladheid en sneeuw zijn die normaliter belangrijke eigenschappen en prestaties van een band van onderschikt belang.

Eigenlijk is een winterband ook een inferieur product als het aankomt op goed te functioneren boven de 10 graden. Daar kom je wel achter als je tot in het voorjaar doorblijft rijden op je winterbanden.

Maar door een vakkundige en uitgekiende marketing hebben de banden fabrikanten de winterband belangrijk gemaakt. Dit gaat zover dat ze het bijna doen voorkomen dat de winterband onmisbaar is voor de moderne auto/automobilist. Het discutabele veiligheid argument word gebruikt om de winterband de waarheid te laten wezen.

Met het uiteindelijke doel om natuurlijk zoveel mogelijk extra banden te verkopen. We hebben hopelijk toch niet de illusie dat de bandenfabrikant het echt op heeft met de veiligheid van de automoblist ? Het enige wat ze doen is het als schijn argument gebruiken.. Dat heet uitgekiende marketing.

De autofabrikant: Waarom hoor of lees je nooit iets van je autofabrikant over het advies betreffende winterbanden ? Autofabrikanten propageren helemaal geen winterbanden. zoek maar eens op in je instructie boekje van je auto of er in staat dat de autofabrikant dwingend adviseert om winterbanden te monteren als de omstandigheden daar om vragen DUS BENEDEN DE 7 GRADEN zoals de bandenfabrikanten beweren.

Het antwoord is heel eenvoudig, als een autofabrikant een auto ontwikkeld, dan speelt de bandenkeuze in dat ontwerp betreffende de rij eigenschappen een extreem belangrijke rol. In Duitsland bv geeft de fabrikant zelfs officieel maar 2 of 3 soorten banden vrij, op die banden is de auto ontwikkeld. De autofabrikant weet als geen ander dat door het monteren van winterbanden, (ongeacht welk merk), de oorspronkelijke wegligging en rijeigenschappen behoorlijk verkloot kunnen worden. Het hoeft niet maar de kans is aanwezig.

WANT als een winterband echt zo noodzakelijk is als de uitgekiende marketing van de bandenfabrikanten wil doen geloven dan zouden de autofabrikanten er alles in stellen om hun produkt (de auto) OOK met winterbanden te verkopen alszijnde noodzakelijk voor het optimale presteren in alle omstandigheden. Maar geen autofabrikant die zich daar aan waagt.

Worden winterbanden dmv marketing verkocht ? Dan is het antwoord JA... Zijn winterbanden kwalitatief een goed vermarkt produkt ? Dan is het antwoord ook JA.

Zijn winterbanden noodzakelijk ? NEE.

Zijn winterbanden handig in sneeuw en op ijs ? JA behoorlijk handig.

Wie wint het meest met de verkoop van de winterband ? De bandenfabrikant.. en die gebruikt zoveel mogelijk marketing als nodig is.

Hielke

Bericht door Hielke » 16 jan 2009, 09:40

Steengoed verhaal Rico.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 16 jan 2009, 10:02

Die Rico snapt wel hoe marketing in elkaar steekt :wink:

Het gevaar wat schuilt in deze "marketing" en wat nu al een beetje de kop op steekt is de sociale controle. Net als het feit dat steeds meer Nederlanders het voor jouw onverantwoord vinden dat je te hard rijdt of inhaalt word je nu ook al gevraagd of al wel je winterbanden eronder hebt zitten :bag: De volgende stap is dat je zeeeer onverantwoordelijk bezig bent als je ze niet monteert :blabla:

Marc R

Bericht door Marc R » 16 jan 2009, 12:44

Dus Rico....

Winterbanden zijn NIET nodig als ik je verhaal goed lees maar wel beter als het onder de 7 graden duikt en het gaat sneeuwen.

Dus die feiten gebruiken ze in de marketingstrategie om de consument de banden beter te verkopen.

Ergo: Die winterbanden hoeven niet maar kunnen je wel beter uitkomen in winterse omstandigheden.

Mag iedereen zelf uitmaken.

Simpel... :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 16 jan 2009, 12:49

Niels schreef:De volgende stap is dat je zeeeer onverantwoordelijk bezig bent als je ze niet monteert :blabla:
Welnee, ik lach je hooguit toe wanneer ik je zie prutsen door de sneeuw op een winterse dag. Je wint geen 5 minuten op een rit bij een mooie dag van me, en omgekeerd win ik makkelijk 2,5 uur omdat jij met een schepje jezelf aan het uitgraven bent omdat je nog naar de supermarkt moet... :mrgreen:

Plaats reactie