lightweight cars, talk and video's

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door indobesar » 13 jan 2009, 12:31

Gaaf filmpje Michel!
De Caterham DVD's moeten dan helemaal om te smullen zijn. Allen, wanneer ben je weer in de buurt?! :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 13 jan 2009, 12:47

Lotus Exige S vs Caterham R300

Leuk informatief filmpje, alhoewel bij de uitleg over de Exige ze Honda zeggen ipv Toyota ;-) maar verder mooi filmpje.

wat weinig ruimte om te sturen in die R300...op rechte lijk de Exige iets sneller, op een mickey mouse de R300 sneller...

Verder valt op dat de R300 veel speelser is zonder echt gevaar zeg maar, lijkt me leuk speelgoed, maar doe mij toch maar de Exige die is toch wat meer bruikbaar, ook al zou je hem alleen maar van en naar en op circuits rijden.

http://www.myvideo.de/watch/293011/Lotu ... rham_R_300" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Michel P » 13 jan 2009, 12:58

Leuk filmpje, zeker op de kartbaan :mrgreen:

Michel

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 13 jan 2009, 13:09

Ik was net aan het kijken naar een filmpje over time attack met een 450pk :shocking: Lotus Elise...kom ik op die site staan er nog meer fraaie lichtgewichten te koop...helaas is die Exige 330pk met audi conversie weg, maar nog een goedkope RX8 en ene super snelle TVR Tuscan racer maar met dak :roll: heel apart die dingen zijn ook rete snel en maar 900kg? Andre...wgere are you :D

http://www.scaredstifff.com/forsale.html" onclick="window.open(this.href);return false;

TVR Tuscan - Time Attack 2008 Club Winner Ready to Win again £26,950
Naturally aspirated
900kg
5.15 Ltr dry sumped V8
365Hp @5510
355ft / lbs @ 5438 ( 325ft / lbs @ 2500

Afbeelding

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Hans R » 13 jan 2009, 15:05

Leuk filmpje met de Caterham en Exige alleen kan je van een echt lichtgewicht niet meer spreken.. 935kilo voor die Exige :shock:
Dat scheelt bijna 300kilo met mijn Dax maar krijgt blijkbaar zijn vermogen veel beter op de weg want die Exige zit volgens deze test op 4,7 sec op de 100
en ik heb mijn Dax niet sneller gekregen dan 5,1sec met de performance box, met bergen wielspin.. :?

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 13 jan 2009, 15:20

Hans GP schreef:Leuk filmpje met de Caterham en Exige alleen kan je van een echt lichtgewicht niet meer spreken.. 935kilo voor die Exige :shock:
Dat scheelt bijna 300kilo met mijn Dax maar krijgt blijkbaar zijn vermogen veel beter op de weg want die Exige zit volgens deze test op 4,7 sec op de 100
en ik heb mijn Dax niet sneller gekregen dan 5,1sec met de performance box, met bergen wielspin.. :?
Wat doet jou Dax dan van 100 tot 160 en van 100 tot 200? ben benieuwd...

Zo'n Exige heeft inderdaad bergen grip met de motor zo op de as zeg maar, maja das ook weer z'n nadeel als ie uitbreekt :mrgreen:
Las trouwens net ergens dat je of een Exige S1 moet kiezen of een Exige S2 early model...qua gewicht dan...als je bv een motor conversie wil doen maja op de S2 hoeft dat niet met de yota, echter die kun je wel wat tunen want 192pk is gewoon niet genoeg om je zelf te laten genieten qua acceleratie dan, het blijft natuurlijk een heerlijk stuurbakkie :df:

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Hans R » 13 jan 2009, 16:36

GTRene schreef:
Hans GP schreef:Leuk filmpje met de Caterham en Exige alleen kan je van een echt lichtgewicht niet meer spreken.. 935kilo voor die Exige :shock:
Dat scheelt bijna 300kilo met mijn Dax maar krijgt blijkbaar zijn vermogen veel beter op de weg want die Exige zit volgens deze test op 4,7 sec op de 100
en ik heb mijn Dax niet sneller gekregen dan 5,1sec met de performance box, met bergen wielspin.. :?
Wat doet jou Dax dan van 100 tot 160 en van 100 tot 200? ben benieuwd...

Zo'n Exige heeft inderdaad bergen grip met de motor zo op de as zeg maar, maja das ook weer z'n nadeel als ie uitbreekt :mrgreen:
Las trouwens net ergens dat je of een Exige S1 moet kiezen of een Exige S2 early model...qua gewicht dan...als je bv een motor conversie wil doen maja op de S2 hoeft dat niet met de yota, echter die kun je wel wat tunen want 192pk is gewoon niet genoeg om je zelf te laten genieten qua acceleratie dan, het blijft natuurlijk een heerlijk stuurbakkie :df:
Ik zal het eens meten.. als het 20 graden is :lol:

Exige S1 lijkt mij veel meer lol.. maarja die komen niet boven de 190pk of je moet er idd een Honda motor in hangen..
Afbeelding

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Petrolhead Tom » 13 jan 2009, 16:39

Zo'n exige S1 is inderdaad een stuk meer hardcore dan de exige S2, de S2 is daarentegen weer veel makkelijker op te voeren door de compressor motor.

Toch zou ik elke keer weer voor de S1 kiezen, net iets minder mooi, net iets minder snel, maar wat ontzettend hardcore!

Robin
Berichten: 55321
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Robin » 13 jan 2009, 16:40

Super die oudere Tuscan.That's more like it. Staan wel ergens vids op 't net van de competitie van die dingen in de UK zo'n 15 jaar terug. CLOSE racing. :df:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Macboy » 13 jan 2009, 16:40

Geweldig filmpje Michel :shock:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 13 jan 2009, 16:49

Hans GP schreef:Ik zal het eens meten.. als het 20 graden is :lol:

Exige S1 lijkt mij veel meer lol.. maarja die komen niet boven de 190pk of je moet er idd een Honda motor in hangen..
haah geen smoesjes Hans :wink: trouwens bij 20c heb je weer minder boost, warme lucht :wink:

Ja de S1 moet je echt aanpakken, velen zijn al voorzien van Honda motoren, maar ook een paar met VAG motoren omdat ze makkelijk te tunen zijn, en zelfs met Duratec motoren en NA 275pk :banaan: ikz al wel ff wat opzoeken :wink:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Petrolhead Tom » 13 jan 2009, 17:07

In een lotus? NA All the way! :popcorn: :popcorn: :popcorn: :popcorn: :popcorn: :drinking:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 13 jan 2009, 18:17

hm, men link heeft kuren, anyway 275pk is geen probleem uit een 2.3 duratec NA. :clap:

verder kwam ik deze link tegen, gele Exige S1 met Honda en blower opbouw...best gaaf, de hele bouw hier>>

http://www.lotustalk.com/forums/f157/s1 ... etc-62303/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Hans R » 13 jan 2009, 18:36

Wat een geweldig projekt! 8)
Is toch wel mooier en bruter zo'n Exige S1

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 13 jan 2009, 18:43

Hans GP schreef:Wat een geweldig projekt! 8)
Is toch wel mooier en bruter zo'n Exige S1
Er staat trouwens in DLD nog een mooie S2 Cup te koop maar voor op straat die zijn ook zeldzaam, is wit en standaard 192pk dat wel, verder racy :df: en een faire prijs voor de auto...

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 13 jan 2009, 18:48

Als je nu in de aanbieding iets meer geld te besteden hebt, namelijk 44.000,-euro heb je deze Exige Cup met bemani 260pk bij RED motorsport :df:

http://www.red-motorsport.de/html/cup_exige.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

mmmmmmooi

rest van hun hier...
http://www.red-motorsport.de/html/fahrzeugmarkt.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Petrolhead Tom » 13 jan 2009, 23:38

Goed op de hoogte of niet Rene? ;)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 13 jan 2009, 23:58

Tom Westendorp schreef:Goed op de hoogte of niet Rene? ;)
Ik kijk te veel naar andere leuke auto's...wil best veel proberen, maja dan moet je weer verkopen en kopen en hopen dat het goed is en ruimte hebben enz...maar ideeen genoeg :mrgreen:
Lotus kijk ik al na vanaf men 13d jaar (ben net 46 lol) toen zag ik toen ik van school kwam fietsen een super gave paarse Lotus Europa twincam staan...de eigenaar woonde daar of op bezoek bij z'n moeder in Nijverdal, zag hem later vaak daar staan...en toen zat ik al te dromen :mrgreen:
Heb al een paar Lotus Elises en Exige gereden maar nog nooit gekocht (miste vermogen, reed zelf dan bv 300pk GTI-R of getunede M3 dat soort auto's)

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Petrolhead Tom » 14 jan 2009, 00:02

Ik droom ook zo'n beetje vanaf die tijd van Lotus! Mijn buurman kocht toen zijn eerste lotus green Elise mk1, eerst helemaal standaard en later laten tunen tot 160pk. echt een geweldig karretje. Toen kwam die mk1 Exige, echt wat een geluid ik werd er wakker van! En nu dan die Exige S2. Ondanks dat ik niet veel vergelijkingsmateriaal heb kan ik me haast niet voorstellen dat er beter sturende auto's te koop zijn dan voor het geld van een Lotus.

Met een standaard Elise maak je het al redelijk wat auto's lastig op het circuit :D

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 14 jan 2009, 00:07

Tom Westendorp schreef:Ik droom ook zo'n beetje vanaf die tijd van Lotus! Mijn buurman kocht toen zijn eerste lotus green Elise mk1, eerst helemaal standaard en later laten tunen tot 160pk. echt een geweldig karretje. Toen kwam die mk1 Exige, echt wat een geluid ik werd er wakker van! En nu dan die Exige S2. Ondanks dat ik niet veel vergelijkingsmateriaal heb kan ik me haast niet voorstellen dat er beter sturende auto's te koop zijn dan voor het geld van een Lotus.

Met een standaard Elise maak je het al redelijk wat auto's lastig op het circuit :D
dat is zeker zo, maar daar gaat het me niet om, ik kom misschien een paar x per jaar op trackdays, dus meeste van de tijd wil je ook power hebben...anders fluiten de diesels je om de oren boven de 160 :?
Verder blijft als je het goed doet de balans hetzelfde maar kun je sneller uit bochten en op rechte stukken ook :banaan:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Petrolhead Tom » 14 jan 2009, 00:25

Dat is inderdaad wel jammer. Maar toch zou ik het belangrijker vinden dat dat de auto goed in balans is dan dat hij keihard rechtdoor kan.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 14 jan 2009, 10:49

Tom Westendorp schreef:Dat is inderdaad wel jammer. Maar toch zou ik het belangrijker vinden dat dat de auto goed in balans is dan dat hij keihard rechtdoor kan.
Daarom ook, als je de balans goed houd maar wel extra power hebt kun je er gewoon veel meer mee :df:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Petrolhead Tom » 14 jan 2009, 10:53

Dat is waar maar ik denk dat je zeker niet verder moet gaan dan een pk of 300 als je het lekker in balans wil houden bij een lotus. En aangezien het allemaal niks weegt kun je het daar heel wat hedendaagse auto's lastig mee maken.

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Steven N. » 14 jan 2009, 11:06

GTRene schreef:dat is zeker zo, maar daar gaat het me niet om, ik kom misschien een paar x per jaar op trackdays
Dus moet de auto ook niet teveel lawaai maken :jenna:

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Niels v D » 14 jan 2009, 11:07

ja je moet van tevoren wel even kijken of er rondom de uitlaat genoeg ruimte is om gaten te boren... :goodnight:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mark en 9 gasten