De Caterham DVD's moeten dan helemaal om te smullen zijn. Allen, wanneer ben je weer in de buurt?!
lightweight cars, talk and video's
-
indobesar
- Berichten: 9986
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: lightweight cars, talk and video's
Gaaf filmpje Michel!
De Caterham DVD's moeten dan helemaal om te smullen zijn. Allen, wanneer ben je weer in de buurt?!
De Caterham DVD's moeten dan helemaal om te smullen zijn. Allen, wanneer ben je weer in de buurt?!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
Lotus Exige S vs Caterham R300
Leuk informatief filmpje, alhoewel bij de uitleg over de Exige ze Honda zeggen ipv Toyota
maar verder mooi filmpje.
wat weinig ruimte om te sturen in die R300...op rechte lijk de Exige iets sneller, op een mickey mouse de R300 sneller...
Verder valt op dat de R300 veel speelser is zonder echt gevaar zeg maar, lijkt me leuk speelgoed, maar doe mij toch maar de Exige die is toch wat meer bruikbaar, ook al zou je hem alleen maar van en naar en op circuits rijden.
http://www.myvideo.de/watch/293011/Lotu ... rham_R_300" onclick="window.open(this.href);return false;
Leuk informatief filmpje, alhoewel bij de uitleg over de Exige ze Honda zeggen ipv Toyota
wat weinig ruimte om te sturen in die R300...op rechte lijk de Exige iets sneller, op een mickey mouse de R300 sneller...
Verder valt op dat de R300 veel speelser is zonder echt gevaar zeg maar, lijkt me leuk speelgoed, maar doe mij toch maar de Exige die is toch wat meer bruikbaar, ook al zou je hem alleen maar van en naar en op circuits rijden.
http://www.myvideo.de/watch/293011/Lotu ... rham_R_300" onclick="window.open(this.href);return false;
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: lightweight cars, talk and video's
Leuk filmpje, zeker op de kartbaan
Michel
Michel
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
Ik was net aan het kijken naar een filmpje over time attack met een 450pk
Lotus Elise...kom ik op die site staan er nog meer fraaie lichtgewichten te koop...helaas is die Exige 330pk met audi conversie weg, maar nog een goedkope RX8 en ene super snelle TVR Tuscan racer maar met dak
heel apart die dingen zijn ook rete snel en maar 900kg? Andre...wgere are you
http://www.scaredstifff.com/forsale.html" onclick="window.open(this.href);return false;
TVR Tuscan - Time Attack 2008 Club Winner Ready to Win again £26,950
Naturally aspirated
900kg
5.15 Ltr dry sumped V8
365Hp @5510
355ft / lbs @ 5438 ( 325ft / lbs @ 2500

http://www.scaredstifff.com/forsale.html" onclick="window.open(this.href);return false;
TVR Tuscan - Time Attack 2008 Club Winner Ready to Win again £26,950
Naturally aspirated
900kg
5.15 Ltr dry sumped V8
365Hp @5510
355ft / lbs @ 5438 ( 325ft / lbs @ 2500
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: lightweight cars, talk and video's
Leuk filmpje met de Caterham en Exige alleen kan je van een echt lichtgewicht niet meer spreken.. 935kilo voor die Exige
Dat scheelt bijna 300kilo met mijn Dax maar krijgt blijkbaar zijn vermogen veel beter op de weg want die Exige zit volgens deze test op 4,7 sec op de 100
en ik heb mijn Dax niet sneller gekregen dan 5,1sec met de performance box, met bergen wielspin..
Dat scheelt bijna 300kilo met mijn Dax maar krijgt blijkbaar zijn vermogen veel beter op de weg want die Exige zit volgens deze test op 4,7 sec op de 100
en ik heb mijn Dax niet sneller gekregen dan 5,1sec met de performance box, met bergen wielspin..
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
Wat doet jou Dax dan van 100 tot 160 en van 100 tot 200? ben benieuwd...Hans GP schreef:Leuk filmpje met de Caterham en Exige alleen kan je van een echt lichtgewicht niet meer spreken.. 935kilo voor die Exige![]()
Dat scheelt bijna 300kilo met mijn Dax maar krijgt blijkbaar zijn vermogen veel beter op de weg want die Exige zit volgens deze test op 4,7 sec op de 100
en ik heb mijn Dax niet sneller gekregen dan 5,1sec met de performance box, met bergen wielspin..
Zo'n Exige heeft inderdaad bergen grip met de motor zo op de as zeg maar, maja das ook weer z'n nadeel als ie uitbreekt
Las trouwens net ergens dat je of een Exige S1 moet kiezen of een Exige S2 early model...qua gewicht dan...als je bv een motor conversie wil doen maja op de S2 hoeft dat niet met de yota, echter die kun je wel wat tunen want 192pk is gewoon niet genoeg om je zelf te laten genieten qua acceleratie dan, het blijft natuurlijk een heerlijk stuurbakkie
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: lightweight cars, talk and video's
Ik zal het eens meten.. als het 20 graden isGTRene schreef:Wat doet jou Dax dan van 100 tot 160 en van 100 tot 200? ben benieuwd...Hans GP schreef:Leuk filmpje met de Caterham en Exige alleen kan je van een echt lichtgewicht niet meer spreken.. 935kilo voor die Exige![]()
Dat scheelt bijna 300kilo met mijn Dax maar krijgt blijkbaar zijn vermogen veel beter op de weg want die Exige zit volgens deze test op 4,7 sec op de 100
en ik heb mijn Dax niet sneller gekregen dan 5,1sec met de performance box, met bergen wielspin..
Zo'n Exige heeft inderdaad bergen grip met de motor zo op de as zeg maar, maja das ook weer z'n nadeel als ie uitbreekt![]()
Las trouwens net ergens dat je of een Exige S1 moet kiezen of een Exige S2 early model...qua gewicht dan...als je bv een motor conversie wil doen maja op de S2 hoeft dat niet met de yota, echter die kun je wel wat tunen want 192pk is gewoon niet genoeg om je zelf te laten genieten qua acceleratie dan, het blijft natuurlijk een heerlijk stuurbakkie
Exige S1 lijkt mij veel meer lol.. maarja die komen niet boven de 190pk of je moet er idd een Honda motor in hangen..
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: lightweight cars, talk and video's
Zo'n exige S1 is inderdaad een stuk meer hardcore dan de exige S2, de S2 is daarentegen weer veel makkelijker op te voeren door de compressor motor.
Toch zou ik elke keer weer voor de S1 kiezen, net iets minder mooi, net iets minder snel, maar wat ontzettend hardcore!
Toch zou ik elke keer weer voor de S1 kiezen, net iets minder mooi, net iets minder snel, maar wat ontzettend hardcore!
- Robin
- Berichten: 56083
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: lightweight cars, talk and video's
Super die oudere Tuscan.That's more like it. Staan wel ergens vids op 't net van de competitie van die dingen in de UK zo'n 15 jaar terug. CLOSE racing. 
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: lightweight cars, talk and video's
Geweldig filmpje Michel 
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
haah geen smoesjes HansHans GP schreef:Ik zal het eens meten.. als het 20 graden is![]()
Exige S1 lijkt mij veel meer lol.. maarja die komen niet boven de 190pk of je moet er idd een Honda motor in hangen..
Ja de S1 moet je echt aanpakken, velen zijn al voorzien van Honda motoren, maar ook een paar met VAG motoren omdat ze makkelijk te tunen zijn, en zelfs met Duratec motoren en NA 275pk :banaan: ikz al wel ff wat opzoeken
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: lightweight cars, talk and video's
In een lotus? NA All the way!
:drinking:
:drinking:- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
hm, men link heeft kuren, anyway 275pk is geen probleem uit een 2.3 duratec NA.
verder kwam ik deze link tegen, gele Exige S1 met Honda en blower opbouw...best gaaf, de hele bouw hier>>
http://www.lotustalk.com/forums/f157/s1 ... etc-62303/" onclick="window.open(this.href);return false;

verder kwam ik deze link tegen, gele Exige S1 met Honda en blower opbouw...best gaaf, de hele bouw hier>>
http://www.lotustalk.com/forums/f157/s1 ... etc-62303/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: lightweight cars, talk and video's
Wat een geweldig projekt! 8)
Is toch wel mooier en bruter zo'n Exige S1
Is toch wel mooier en bruter zo'n Exige S1
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
Er staat trouwens in DLD nog een mooie S2 Cup te koop maar voor op straat die zijn ook zeldzaam, is wit en standaard 192pk dat wel, verder racyHans GP schreef:Wat een geweldig projekt! 8)
Is toch wel mooier en bruter zo'n Exige S1
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
Als je nu in de aanbieding iets meer geld te besteden hebt, namelijk 44.000,-euro heb je deze Exige Cup met bemani 260pk bij RED motorsport
http://www.red-motorsport.de/html/cup_exige.html" onclick="window.open(this.href);return false;

mmmmmmooi
rest van hun hier...
http://www.red-motorsport.de/html/fahrzeugmarkt.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.red-motorsport.de/html/cup_exige.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mmmmmmooi
rest van hun hier...
http://www.red-motorsport.de/html/fahrzeugmarkt.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: lightweight cars, talk and video's
Goed op de hoogte of niet Rene? 
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
Ik kijk te veel naar andere leuke auto's...wil best veel proberen, maja dan moet je weer verkopen en kopen en hopen dat het goed is en ruimte hebben enz...maar ideeen genoegTom Westendorp schreef:Goed op de hoogte of niet Rene?
Lotus kijk ik al na vanaf men 13d jaar (ben net 46 lol) toen zag ik toen ik van school kwam fietsen een super gave paarse Lotus Europa twincam staan...de eigenaar woonde daar of op bezoek bij z'n moeder in Nijverdal, zag hem later vaak daar staan...en toen zat ik al te dromen
Heb al een paar Lotus Elises en Exige gereden maar nog nooit gekocht (miste vermogen, reed zelf dan bv 300pk GTI-R of getunede M3 dat soort auto's)
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: lightweight cars, talk and video's
Ik droom ook zo'n beetje vanaf die tijd van Lotus! Mijn buurman kocht toen zijn eerste lotus green Elise mk1, eerst helemaal standaard en later laten tunen tot 160pk. echt een geweldig karretje. Toen kwam die mk1 Exige, echt wat een geluid ik werd er wakker van! En nu dan die Exige S2. Ondanks dat ik niet veel vergelijkingsmateriaal heb kan ik me haast niet voorstellen dat er beter sturende auto's te koop zijn dan voor het geld van een Lotus.
Met een standaard Elise maak je het al redelijk wat auto's lastig op het circuit
Met een standaard Elise maak je het al redelijk wat auto's lastig op het circuit
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
dat is zeker zo, maar daar gaat het me niet om, ik kom misschien een paar x per jaar op trackdays, dus meeste van de tijd wil je ook power hebben...anders fluiten de diesels je om de oren boven de 160Tom Westendorp schreef:Ik droom ook zo'n beetje vanaf die tijd van Lotus! Mijn buurman kocht toen zijn eerste lotus green Elise mk1, eerst helemaal standaard en later laten tunen tot 160pk. echt een geweldig karretje. Toen kwam die mk1 Exige, echt wat een geluid ik werd er wakker van! En nu dan die Exige S2. Ondanks dat ik niet veel vergelijkingsmateriaal heb kan ik me haast niet voorstellen dat er beter sturende auto's te koop zijn dan voor het geld van een Lotus.
Met een standaard Elise maak je het al redelijk wat auto's lastig op het circuit
Verder blijft als je het goed doet de balans hetzelfde maar kun je sneller uit bochten en op rechte stukken ook :banaan:
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: lightweight cars, talk and video's
Dat is inderdaad wel jammer. Maar toch zou ik het belangrijker vinden dat dat de auto goed in balans is dan dat hij keihard rechtdoor kan.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
Daarom ook, als je de balans goed houd maar wel extra power hebt kun je er gewoon veel meer meeTom Westendorp schreef:Dat is inderdaad wel jammer. Maar toch zou ik het belangrijker vinden dat dat de auto goed in balans is dan dat hij keihard rechtdoor kan.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: lightweight cars, talk and video's
Dat is waar maar ik denk dat je zeker niet verder moet gaan dan een pk of 300 als je het lekker in balans wil houden bij een lotus. En aangezien het allemaal niks weegt kun je het daar heel wat hedendaagse auto's lastig mee maken.
-
Steven N.
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: lightweight cars, talk and video's
Dus moet de auto ook niet teveel lawaai maken :jenna:GTRene schreef:dat is zeker zo, maar daar gaat het me niet om, ik kom misschien een paar x per jaar op trackdays
- Niels v D
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
- Locatie: Sønderborg(DK)
Re: lightweight cars, talk and video's
ja je moet van tevoren wel even kijken of er rondom de uitlaat genoeg ruimte is om gaten te boren... 
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Baidu [Spider] en 4 gasten
