De Caterham DVD's moeten dan helemaal om te smullen zijn. Allen, wanneer ben je weer in de buurt?!

Wat doet jou Dax dan van 100 tot 160 en van 100 tot 200? ben benieuwd...Hans GP schreef:Leuk filmpje met de Caterham en Exige alleen kan je van een echt lichtgewicht niet meer spreken.. 935kilo voor die Exige![]()
Dat scheelt bijna 300kilo met mijn Dax maar krijgt blijkbaar zijn vermogen veel beter op de weg want die Exige zit volgens deze test op 4,7 sec op de 100
en ik heb mijn Dax niet sneller gekregen dan 5,1sec met de performance box, met bergen wielspin..
Ik zal het eens meten.. als het 20 graden isGTRene schreef:Wat doet jou Dax dan van 100 tot 160 en van 100 tot 200? ben benieuwd...Hans GP schreef:Leuk filmpje met de Caterham en Exige alleen kan je van een echt lichtgewicht niet meer spreken.. 935kilo voor die Exige![]()
Dat scheelt bijna 300kilo met mijn Dax maar krijgt blijkbaar zijn vermogen veel beter op de weg want die Exige zit volgens deze test op 4,7 sec op de 100
en ik heb mijn Dax niet sneller gekregen dan 5,1sec met de performance box, met bergen wielspin..
Zo'n Exige heeft inderdaad bergen grip met de motor zo op de as zeg maar, maja das ook weer z'n nadeel als ie uitbreekt![]()
Las trouwens net ergens dat je of een Exige S1 moet kiezen of een Exige S2 early model...qua gewicht dan...als je bv een motor conversie wil doen maja op de S2 hoeft dat niet met de yota, echter die kun je wel wat tunen want 192pk is gewoon niet genoeg om je zelf te laten genieten qua acceleratie dan, het blijft natuurlijk een heerlijk stuurbakkie
haah geen smoesjes HansHans GP schreef:Ik zal het eens meten.. als het 20 graden is![]()
Exige S1 lijkt mij veel meer lol.. maarja die komen niet boven de 190pk of je moet er idd een Honda motor in hangen..
Er staat trouwens in DLD nog een mooie S2 Cup te koop maar voor op straat die zijn ook zeldzaam, is wit en standaard 192pk dat wel, verder racyHans GP schreef:Wat een geweldig projekt! 8)
Is toch wel mooier en bruter zo'n Exige S1
Ik kijk te veel naar andere leuke auto's...wil best veel proberen, maja dan moet je weer verkopen en kopen en hopen dat het goed is en ruimte hebben enz...maar ideeen genoegTom Westendorp schreef:Goed op de hoogte of niet Rene?
dat is zeker zo, maar daar gaat het me niet om, ik kom misschien een paar x per jaar op trackdays, dus meeste van de tijd wil je ook power hebben...anders fluiten de diesels je om de oren boven de 160Tom Westendorp schreef:Ik droom ook zo'n beetje vanaf die tijd van Lotus! Mijn buurman kocht toen zijn eerste lotus green Elise mk1, eerst helemaal standaard en later laten tunen tot 160pk. echt een geweldig karretje. Toen kwam die mk1 Exige, echt wat een geluid ik werd er wakker van! En nu dan die Exige S2. Ondanks dat ik niet veel vergelijkingsmateriaal heb kan ik me haast niet voorstellen dat er beter sturende auto's te koop zijn dan voor het geld van een Lotus.
Met een standaard Elise maak je het al redelijk wat auto's lastig op het circuit
Daarom ook, als je de balans goed houd maar wel extra power hebt kun je er gewoon veel meer meeTom Westendorp schreef:Dat is inderdaad wel jammer. Maar toch zou ik het belangrijker vinden dat dat de auto goed in balans is dan dat hij keihard rechtdoor kan.
Dus moet de auto ook niet teveel lawaai maken :jenna:GTRene schreef:dat is zeker zo, maar daar gaat het me niet om, ik kom misschien een paar x per jaar op trackdays
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten