Je mag wel stoppen met Rico bashen hoor

Gelukkig gaat het weer over winterbanden en niet over het op de man te moeten spelen van een paar pagina's terug!
SteV6
allen schreef:Eigenlijk had Rico gewoon een setje banden moeten inladen in een van de wagens en mee moeten doen. Hij liet verstek gaan en heeft nu nog een grote mond ook...
Afknijpen die handel!
En jaydee heeft hem een aardige kei op de maag gelegd. Kijken waar Rico mee komt
Ondertussen dacht ik dat ik in het verslag en in mijn reacties genoeg gewezen had op de "tekortkomingen" van mijn benadering
Jan,Jan Speed schreef:Stev6, mijn complimenten voor deze test! Erg leuk en leerzaam.
als ik naar de door jou gebruikte test-banden kijkt zie ik dat je notabene de zomerbanden zelfs nog een voordeeltje hebt gegeven(20mm breder!) en NOG konden ze het niet winnen van de winterbanden. Precies onder die omstandigheden waar ze het volgens de zomerbandtobbers even goed zouden moeten doen.
ter info: waar profiel zit zit lucht(droog wegdek) en geen rubber...er is alleen tractie 'where the rubber meets the road'.
Grt,
Jan
Qua winterse omstandigheden tussen zomer en winterbanden helemaal niets Niels. Daarvoor zou je moeten testen in hoeverre de door de lage temperatuur harder geworden banden van karakter zijn veranderd.Niels schreef:Hielke, kun jij iets zinnigs zeggen over het verschil in remweg tussen 205-55-16 en 225-45-17. Ik zou me kunnen voorstellen dat dit gewoon uitmaakt
Dat is wat Rico als de crux aanwijst Wooter. Van de factor "durf" of "kunde" van de rijder als testuitslagbepalend element kan en mag natuurlijk nooit sprake zijn. Heb je een testsituatie gekozen waarbij de factor durf ineens in de vergelijking een rol gaat spelen, dan heb je het helemaal verkeerd gedaan. Dan moet je een nieuwe wegsituatie zoeken (testterrein zoals autojournalisten die gebruiken is natuurlijk optimaal) die je wel in staat stelt om het absolute maximale uit een band te halen.wooter schreef:Rico,
Bij een rotonde pakken kan je nog stellen dat ie met zomerbanden niet harder durfde,
Jawel, hoor! Heb Bridgestone Blizzak RFT's onder mijn auto. Behoorlijk stijf voor een winterband.Rico schreef:
Het feit dat er geen runflat winterbanden zijn onderstreep dit voor mij ook nog eens.
Tristan schreef:Jawel, hoor! Heb Bridgestone Blizzak RFT's onder mijn auto.Rico schreef:
Het feit dat er geen runflat winterbanden zijn onderstreep dit voor mij ook nog eens.
Nou ja zeg!Rico schreef:Jammer SteV6 voor de discussie dat door sommigen geen "kritiek" word geduld.. en daarmee bedoel ik jou niet mee
Mischien dat het komt omdat ik Groninger benallen schreef:
@Stephan: ik denk dat Rico als een van de weinige Friezen wel tegen vriendschappelijke bash op z'n kop kan hoor.
Dat is ook appels met peren vergelijken, dan moet je twee dezelfde bravos neerzetten met dezelfde rijder, maar dan krijg je weer dezelfde argumenten als Rico al aangafHielke schreef:Echte Friezen daarentegen kunnen ook prima tegen een vriendschappelijk bash op hun kop![]()
Laat Stephan anders eens naar de kartmeeting van volgende week komen. Laat ie daar zien tot welke snelheden zijn van winterbanden voorziene Leon V6 op het klaverblad in staat is. Tegen bijv. een Bravo 1.4 op gas op zomerbanden. Ik zeg maar wat
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten