Kan je het materiaal ook zelf gieten? En waar te krijgen?Erik Klootwijk schreef:....interessant weetje over polyurethaan....
Voor mijn Viper is namelijk geen alternatief dan de standaard rubbers te verkrijgen.
Goede vraag. In principe kan dat, maar wordt een lastig verhaal. Dat gaat door middel van spuitgieten, waarbij het materiaal wordt verwarmd tot 160 - 220 Graden en vervolgens onder hoge druk in een mal wordt geperst. Deze mallen zijn van aluminium of staal. Voor producten met een klein volume heb je maar een kleine machine nodig (15 ton - 20 ton). Een proefzak met benodigd materiaal, zou je bij een goede distributeur vrij eenvoudig moeten kunnen krijgen.Elmar schreef:Kan je het materiaal ook zelf gieten? En waar te krijgen?Erik Klootwijk schreef:....interessant weetje over polyurethaan....
Voor mijn Viper is namelijk geen alternatief dan de standaard rubbers te verkrijgen.
Ik ben geen circuitridder, wil gewoon een wat strakkere en minder overhellende en ondersturende auto. Deze rubbers worden in combinatie met braces en een dikkere stabi achter geplaatst.Dick Hoekendijk schreef:Dat waren de zware zwarte. En nee, in het geval van deze auto absoluut geen storende kraak en piep geluiden. Ook in mijn 540 trouwens niet. En dat was zeker geen sportwagen.
De paarse zijn zeker in het begin een verbetering t.o.z. van de originele rubbers. Bij zwaarder gebruik worden ze echter best snel week.
Pescatore schreef:Schopje.
Ben bezig met de montage van zwarte powerflexbussen in de voorste draagarmen. Uiteraard gaat dit minder soepel dan gepland; de oude, versleten rubbers blijven soort van 'plakken'. Met een beetje zaag-, boor- en hamerwerk komen ze er redelijk uit, maar er blijft altijd een klein laagje achter. Kan ik dit met een normale aansteker even kort laten branden zodat het spul makkelijker los komt? Of gaan de draagarmen hier kapot aan?
Smeltpunt van gevulkaniseerd rubber ligt ergens op 170 - 180 C. Polyurethaan uit m'n hoofd een graad of 10 - 20 hoger. Vraag me af of je dat redt met een gewone aansteker.Pescatore schreef:Schopje.
Ben bezig met de montage van zwarte powerflexbussen in de voorste draagarmen. Uiteraard gaat dit minder soepel dan gepland; de oude, versleten rubbers blijven soort van 'plakken'. Met een beetje zaag-, boor- en hamerwerk komen ze er redelijk uit, maar er blijft altijd een klein laagje achter. Kan ik dit met een normale aansteker even kort laten branden zodat het spul makkelijker los komt? Of gaan de draagarmen hier kapot aan?
Kick,Elmar schreef:Erik, bedankt voor je antwoord.
Mijn buurman heeft een draaibank en is zeker handig genoeg om de bussen te draaien. Nu nog aan Delrin zien te komen.
Om het raadsel van de verschillende hardheidsschalen (Shore A, Shore D & Rockwell A) enigszins op te lossen, hierbij een link: http://www.machinist-materials.com/hardness.htm" onclick="window.open(this.href);return false;Elmar schreef:Jelte, heb nog wel gezocht naar Delrin staaf, maar dat heb je ook weer in verschillend de soorten (hardheid?).
Dus ik ben nog net zo ver als 10 maanden geleden...
Laat ze gelijk voor je BMW maken , ik ben van zwartpowerflex naar Delrin gegaan omdat de poxerfelx al weer zacht was na een jaar !Elmar schreef:Maar dan is de vraag weer: Welke hardheid moet ik hebben?
word toch ook tijd, daar wil je niet in gezien wordenAad schreef:Gaat die de deur weer uit die viper !
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten