Zowat alle opties behalve traction control en bijrijders airbag (die naar mijn weten pas in 1994 geïntroduceerd werd) zitten er op: leer, airco, electrische raambediening, schuif/kanteldak, mistlampen voor, BC...
De auto is van juli 1993 en in 2000 ingevoerd, heeft krap 176000 op de teller en perst er zowel letterlijk als figuurlijk 204pk en 280Nm uit, een vooruitgang van ongeveer 90pk en 105Nm.
's Ochtends om 8 uur opgestaan en om 9 uur de trein richting Alkmaar gepakt, in Nijmegen 1 keer over moeten stappen en zonder vertraging rond 12 uur aangekomen op station Alkmaar, waarvandaan de bus er 15 minuten over deed om mij precies voor de deur van het garagebedrijf in Warmenhuizen af te zetten. Altijd handig als de halte daar precies voor de deur is

Een rondje om de auto gelopen en vastgesteld dat hij nog zeer netjes in de lak zit voor zijn leeftijd met slechts hier en daar een paar kleine jeugdpuistjes, geen in Finland gebouwde auto volgens het chassisnummer en dus een "minder goede" anti-roest behandeling maar in dit geval valt het nog mee. Hierna een praatje gemaakt met de bedrijfsleider en met hem ernaast een proefrit gemaakt om niet te verdwalen, mijn eerste rit in een auto met aandrijving op alle 4 de wielen en turbo... gloeiende gloeiende dat ging er goed vandoor

Eenmaal terug uiteraard de auto even van onderen bekeken en gezien dat ook daar amper of geen roest te bekennen viel, dus de koop was gesloten en ik kon na een telefoontje met de verzekering en het kenteken op mijn naam gezet te hebben de auto mee naar huis nemen. Helaas heeft deze Calibra het vaak voorkomende probleem dat de verdeelbak hydraulische olie uit de ontluchtingsslang kotst maar daar had ik al rekening mee gehouden voor mezelf, de rest van mijn spaargeld is precies voldoende om hem weer 100% te krijgen. Turbo en cilinderkop (helaas geen coscast maar een KS700 die vaak scheuren krijgt van de oliekanalen naar het koelwater toe) bleken beiden gereviseerd te zijn dus dat zou voorlopig geen problemen op moeten leveren.
Foto's van de motorruimte laten nog even op zich wachten omdat ik die eerst op orde moet brengen, maar hier onder alvast de buitenkant en het interieur:
Oud en nieuw bij elkaar vorige week zaterdag toen de oude opgehaald werd, was me nog een behoorlijk rotwerk om het standaard stuur er weer terug op te zetten

"Was dat ding toch eens man!" ja I know, ik moet er alleen wel tijd voor hebben
Hier nog even mijn voormalige beestje, gaat volgens de nieuwe eigenaar nog voor de APK in februari opgeknapt worden.. mis hem toch ergens wel een beetje
Even later ging ze met de nieuwe eigenaar op weg naar dr nieuwe thuis... heel merkwaardig maar vooral gemengd gevoel heb je dan als je hem na alle tijd, moeite en geld met een ander weg ziet rijden... zou hij er even zuinig op zijn als je er zelf op geweest bent, zou hij even goed onderhouden worden als je dat zelf deed enzovoorts... je zult zeggen het is een levenloos ding maar het is toch ergens een beetje je kindje
Fast forward naar deze woensdag morgen toen ik zowat het hele Autoglym programma bij een automaterialenzaak in de buurt gekocht heb á iets over de €100. Schijnt een nogal goede naam te hebben en met het Engelse koninklijke zegel van goedkeuring er op mag het ook wel, de velgen van mijn pa z'n auto zijn er in ieder geval vele malen beter schoon van geworden als met die rommel van Meguiars

Getverdegetver wat een vuillak

Ik wil voortaan niets anders meer dan dit merk, het doet echt super zijn werk
Zoals je in deze foto kunt zien. Goed wassen, flink schrobben en dan ziet het er even later (lees: deze foto's heb ik donderdag genomen) zo uit, om door een ringetje te halen.
Het kantoor met gek genoeg een facelift airbagstuur, wat in 1993 ingevoerd werd en in 1994 vergezeld werd door een bijrijders airbag op de plaats van de kaartenbak aan de passagierskant. Stoelen en achterbank moeten echt nodig een keer opnieuw bekleed worden vanwege de droogtescheuren maar ik ben voorlopig al blij dat de roest lang niet zo erg is.
Super zo'n schuif/kanteldak, gaat vandezomer lekker touren worden :shakeit: