Echt n prachtige BMW
E30 M3 Cecotto verkopen ja/nee
-
Marc R
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: E30 M3 Cecotto verkopen ja/nee
Zelfs Ik zou deze niet wegdoen Michel......houden dus.... 8)
Echt n prachtige BMW
en dat meen ik.
Echt n prachtige BMW
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: E30 M3 Cecotto verkopen ja/nee
72 mensen stemmen voor houden. Is er niemand die met een goed bod kan komen ?

-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: E30 M3 Cecotto verkopen ja/nee
Jij toch?

-
Harrie
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Re: E30 M3 Cecotto verkopen ja/nee
Ik zou willen dat ik het kon.Macboy schreef:72 mensen stemmen voor houden. Is er niemand die met een goed bod kan komen ?
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: E30 M3 Cecotto verkopen ja/nee
Afgelopen vrijdag nog even met Aernoudt zitten babelen aan de telefoon i.v.m. de aankoop van de Falken banden, dan krijg je het snel weer over auto's.......... Net de auto even gepakt nadat ik er een nieuwe accu had ingezet, starten en lopen, dan even rustig warm rijden, en wat korte high RPM trips gemaakt, damn voelt strak, en erg gretig. en dan te bedenken dat een Caterham R500 ca. 50% lichter is en slechts 16pk minder heeft
zou ik als beperkte rijder dat uberhaubt wel onder controle kunnen houden bij het aanspreken van het volledige potentieel, of is het over kill en ben je met een R300 of 400 (175 en 200pk) ook al meer dan de koning? Ik vermoed zelf van wel.
Michel
Michel
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 M3 Cecotto verkopen ja/nee
Je hoeft niet zo snel...maar het kan, en als je wat over hebt blijft het verleidelijk
overigens als je alles net of makkelijk aan kunt spreken (vermogen) verveeld het me snel...en als je wat over hebt kun je net wat meer qua mogelijkheden.
overigens als je alles net of makkelijk aan kunt spreken (vermogen) verveeld het me snel...en als je wat over hebt kun je net wat meer qua mogelijkheden.
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: E30 M3 Cecotto verkopen ja/nee
Michel, als je je niet net als Rene laat opjagen door die rode, met verband ingepakte bmw van poedermans, moet dat wel goed komen. 
-
Tom
- Berichten: 22439
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: E30 M3 Cecotto verkopen ja/nee
Nodig is het niet in zo'n wagen, zou zelf denk ik voor de middelste gaan.. 200pk lijkt mij echt meer dan genoeg (en voor mij teveel). Tenzij het prijsverschil zo klein is dat je met iets meer centen die R500 kunt kopen.
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: E30 M3 Cecotto verkopen ja/nee
Denk dat ik al heel erg tevreden ben met een R300 Tom. 4,5 sec. naar de 100 in zo'n wagen is al genoeg beleving en op de Autobahn heb ik toch al niets te zoeken. Sterker nog. Wellicht dat ik me zelfs zou kunnen vermaken in een 1.6 Superlight, gezien ik toch het liefste over b / n wegen rijdt. 
-
Tom
- Berichten: 22439
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: E30 M3 Cecotto verkopen ja/nee
Zou ook meer tussen de oren zitten die 25pk.
Prijsverschil tussen de R300 en R400 is 2000 pond (~2100 euro), dat is natuurlijk niks... de R500 is gelijk flink duurder.
Prijsverschil tussen de R300 en R400 is 2000 pond (~2100 euro), dat is natuurlijk niks... de R500 is gelijk flink duurder.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 M3 Cecotto verkopen ja/nee
track technisch zou ik dan voor de R400 gaan, staat o.a een leuke te koop op PH die heeft ook al de Ford duratec motor en snel lijkt me
ik zou echt niet zoveel extra betalen...of je moet goed in de slappe was zitten
http://www.pistonheads.com/sales/823147.htm" onclick="window.open(this.href);return false; van 2007
want bv zó'n oude R500 heeft nog de rover motor
http://www.pistonheads.com/sales/433205.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
nu met het lage engelse pond een nieuwe LHD bestellen
en dan zeggen dat het eigen bouw is en weinig BPM? of geen kenteken alleen racen en helemaal geen bpm 
http://www.pistonheads.com/sales/823147.htm" onclick="window.open(this.href);return false; van 2007
want bv zó'n oude R500 heeft nog de rover motor
http://www.pistonheads.com/sales/433205.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
nu met het lage engelse pond een nieuwe LHD bestellen
-
Aernoudt
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: E30 M3 Cecotto verkopen ja/nee
Yep; met 200 PK in zo'n lichte auto gaat het prima van z'n plaats af elijkt mij; scheelt een hoop poen versus de R500, welk geld weer goed is voor vele circuitdagen + semi slicks = veel fun !!Tom schreef:Nodig is het niet in zo'n wagen, zou zelf denk ik voor de middelste gaan.. 200pk lijkt mij echt meer dan genoeg (en voor mij teveel). Tenzij het prijsverschil zo klein is dat je met iets meer centen die R500 kunt kopen.
Dat neemt echter niet weg dat ik je (zoals al aan de telefoon
Dat neemt niet weg dat het jouw keuze is
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: E30 M3 Cecotto verkopen ja/nee
Even een paar feiten van de Caterham Academy van afgelopen jaar:Aernoudt schreef:Dat neemt echter niet weg dat ik je (zoals al aan de telefoon) NIET zou aanraden zo'n Engels lor te kopen waar je altijd weer wat mee hebt (op de Ring rijden er soms ook een paar (als ze het al doen); altijd aan het sleutelen die mannen: Ford techniek + Engels ' vakmanschap' = garantie dat je altijd zult blijven sleutelen... daar mogen sommigen het niet mee eens zijn, dit is gewoon de dagelijkse praktijk op circuits waar ik toch wel met enige regelmaat kom)
* 0% geplofte motoren of motorschades
* Alle versnellingsbakken en koppelingen heel
* Geen mankementen aan wielophangingen of remmen
* Onderhoud beperkt tot olie bijvullen, remblokken en banden.
Die rijden met Ford Sigma motoren. Nu vraag ik mezelf af wat er nog op dat sardienenblikje vast kan zitten wat dagelijks kapot gaat.
Dat Engelse Lor met Duits logo van mij heeft me, kwa noodzakelijke dingen, tot nog toe alleen regulier onderhoud (schijntje), wat banden, remmen en olie gekost. Alle overige kosten hebben zich beperkt tot upgrades. Had ik dus niet voor hoeven kiezen. En ik gebruik dat Lorretje echt niet om op zondag naar de kerk te gaan. :idea:
Dan wil ik het nog wel even over Subaru's hebben, waarvan sommigen (let wel dat dit NIET mijn woorden zijn) beweren dat het op al die wagens wachten is tot de zuigers door het blok heen schieten. Die motoren zouden toch zo slecht in elkaar zitten. Geloof jij het? Maak je dan maar vast zorgen om je eigen auto straks. Als we één of zelfs twee slechte Turken tegenkomen hoeven we nog niet direct de conclusie te trekken dat Metin automatisch een crimineel is. Vooroordelen zijn helaas mens eigen...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 M3 Cecotto verkopen ja/nee
http://www.caterham.co.uk/assets/html/p ... earch.html" onclick="window.open(this.href);return false;
wat leuke R400 en R500 te koop
en vele anderen 2d hands en nieuw
wat leuke R400 en R500 te koop
en vele anderen 2d hands en nieuw
-
Aernoudt
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: E30 M3 Cecotto verkopen ja/nee
Blijkbaar kun je niet lezen:allen schreef:.... Vooroordelen zijn helaas mens eigen...
"Vooroordeel: Een vooroordeel is een oordeel dat voorafgaat aan de feitelijke waarneming." Aldus het woordenboek.
Als je wel gelezen had dan had je zien staan dat mijn opmerking gebaseerd is op feitelijk waarneming die is gebaseerd zowel op de Ring als op andere trackdays en driftdagen (in mijn geval zo'n 40 to 50 dagen per jaar). Dat heet een oordeel. Elise's, caterhams, Skylines, TVR's etc staan gewoon vaker in de berm dan andere auto's (en dan heb ik het niet over vangrail schade, maar electronica, motorproblemen etc).
Naast auto's die er geproduceerd worden geldt tevens voor de after-market spullen dat het helaas vaak net niet is wat het zou moeten zijn: schroefsets met bussen die net te dun of te dik zijn voor de wielbouten om er doorheen te kunnen (dan wel met speling er op), slordige lasnaden, geen juiste (sluitende) pasvorm van uitlaat (dan wel spruitstukken), Powerflex rubbers met verkeerde ribbels er in waardoor ze niet passen etc. etc.
Om evt leesfouten te voorkomen Allen: ook hier geldt: uit eigen ervaring, dus geen vooroordeel. Duitsers produceren (de A-merken) simpelweg betere produkten; zowel qua auto als qua aftermarket. Dat neemt niet weg dat bepaalde Engelse meuk best een bepaalde charme heeft, en als je daar voor valt moet je het vooral niet nalaten het te kopen.
Zo ongeveer het enige UK auto produkt (cq: er geproduceerd worden) wat niet vaak stuk gaat is een Honda Civic.
Er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen natuurlijk.
- Downforce Hans
- Berichten: 12614
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: E30 M3 Cecotto verkopen ja/nee
allen schreef:Even een paar feiten van de Caterham Academy van afgelopen jaar:Aernoudt schreef:Dat neemt echter niet weg dat ik je (zoals al aan de telefoon) NIET zou aanraden zo'n Engels lor te kopen waar je altijd weer wat mee hebt (op de Ring rijden er soms ook een paar (als ze het al doen); altijd aan het sleutelen die mannen: Ford techniek + Engels ' vakmanschap' = garantie dat je altijd zult blijven sleutelen... daar mogen sommigen het niet mee eens zijn, dit is gewoon de dagelijkse praktijk op circuits waar ik toch wel met enige regelmaat kom)
* 0% geplofte motoren of motorschades
* Alle versnellingsbakken en koppelingen heel
* Geen mankementen aan wielophangingen of remmen
* Onderhoud beperkt tot olie bijvullen, remblokken en banden.
Die rijden met Ford Sigma motoren. Nu vraag ik mezelf af wat er nog op dat sardienenblikje vast kan zitten wat dagelijks kapot gaat.:
Dat Engelse Lor met Duits logo van mij heeft me, kwa noodzakelijke dingen, tot nog toe alleen regulier onderhoud (schijntje), wat banden, remmen en olie gekost. Alle overige kosten hebben zich beperkt tot upgrades. Had ik dus niet voor hoeven kiezen. En ik gebruik dat Lorretje echt niet om op zondag naar de kerk te gaan. :idea:
Dan wil ik het nog wel even over Subaru's hebben, waarvan sommigen (let wel dat dit NIET mijn woorden zijn) beweren dat het op al die wagens wachten is tot de zuigers door het blok heen schieten. Die motoren zouden toch zo slecht in elkaar zitten. Geloof jij het? Maak je dan maar vast zorgen om je eigen auto straks. Als we één of zelfs twee slechte Turken tegenkomen hoeven we nog niet direct de conclusie te trekken dat Metin automatisch een crimineel is. Vooroordelen zijn helaas mens eigen...
Nou, Metin is gelijk ook wel het slechtste voorbeeld wat je kan noemen zeg
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: E30 M3 Cecotto verkopen ja/nee
Heb je het dan over een vooroordeel of een feitelijk waarneming Hans? Uitleg van het woord staat een stukje hierboven! 
- Downforce Hans
- Berichten: 12614
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: E30 M3 Cecotto verkopen ja/nee
Ik dacht even aan een feitelijk vooroordeel,oenemeloen.allen schreef:Heb je het dan over een vooroordeel of een feitelijk waarneming Hans? Uitleg van het woord staat een stukje hierboven!
Ik heb helemaal geen tijd om te lezen want ik ben integenstelling tot jou aan het werk.
Ga jij ook maar eens wat doen, zoals je wok restaurant in haarlem opengooien.
Zo krijg je nooit klanten
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: E30 M3 Cecotto verkopen ja/nee
Ik heb nog een uitsmijter nodig Hans... 
-
Harrie
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Re: E30 M3 Cecotto verkopen ja/nee
Je gaat toch geen uitsmijters serveren in je wokrestaurant?allen schreef:Ik heb nog een uitsmijter nodig Hans...
- Opa
- Berichten: 6864
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: E30 M3 Cecotto verkopen ja/nee
Jaaa, Hansje als uitsmijter, dan kunnen we die tent zonder veel problemen op z'n kop zetten.allen schreef:Ik heb nog een uitsmijter nodig Hans...
Ik geloof er niks van.allen schreef: Dan wil ik het nog wel even over Subaru's hebben, waarvan sommigen (let wel dat dit NIET mijn woorden zijn) beweren dat het op al die wagens wachten is tot de zuigers door het blok heen schieten. Die motoren zouden toch zo slecht in elkaar zitten. Geloof jij het?
- Remko
- Berichten: 401
- Lid geworden op: 16 jun 2008, 09:40
- Locatie: Frl
Re: E30 M3 Cecotto verkopen ja/nee
Niets zo veranderlijk als de mens. Als je de M3 de ene dag wilt verkopen dan kun je daar de volgende dag weer geheel anders over denken. Stel jezelf eens voor dat je de auto na veel wikken en wegen verkocht hebt en hem 6 maanden later in het wild tegenkomt. 10 tegen 1 dat je hart dan een aantal slagen mist en je de auto zult achtervolgen om te kijken of de nieuwe eigenaar wel netjes met jouw M3 omgaat en natuurlijk om te kijken of er een kans is om een praatje te maken. Misschien baal je ook wel zo hard dat je volledig gedesillusioneerd de eerste afslag neemt om de M3 zo snel mogelijk uit het oog te verliezen.
Misschien een kleine vergelijking. Ik heb een Klein Adroit mountainbike van 1995. Dat is een bijzonder model. Ik durf zelfs te stellen dat deze fiets onder kenners dezelfde status heeft als de E30 M3 onder DF'ers. Klein heeft t/m 1995 zelfstandig zeer hoogwaardige mountainbikes geproduceerd. Mijn Adroit is van het laatste productiejaar en staat tot de oudere Adroits als een M3 Sportevo tot de M3 Cecotto en de eerste M3. In Schoorl wordt ik bijna elke keer dat ik de atb route fiets wel aangesproken door mensen die vragen of hij te koop is en of ik hem al lang heb, etc. Afgelopen zaterdag was mijn fiets na het rijden van een toertocht zwart van de drek. Op de wasplaats werd wat geouwehoerd door mensen die wachtten om hun fiets af te laten spuiten. Toen mijn fiets werd afgespoten en de prachtige paarsblauwe lak weer tevoorschijn kwam viel het geouwehoer stil. Ja, zo mooi is die fiets
Ik zou er ongeveer 1000 euro voor kunnen krijgen maar wat schiet ik daarmee op. Nieuwe fietsen die qua bouwkwaliteit, materiaalgebruik en geometrie in de buurt komen van deze Adroit kosten minimaal 3500 euro. Om over de afwerking en lak niet eens te spreken. En bovendien mis je de heritage van een merk als Klein. En waarschijnlijk is er niemand geinteresseerd in die nieuwe fiets. Gewoon de zoveelste dikke Trek, Specialized of Klein (post 1995 periode).
Ik denk dat je spijt krijgt wanneer je de M3 verkoopt, vooral ook omdat wij een tijd tegemoet gaan waarin wij volop moeten gaan genieten van PK's oude stijl en het échte autorijden. Ik verwacht dat je na de huidige kabinetsperiode nog drie kabinetsperiodes in je M3 mag rijden, daarna eventueel nog op het circuit. Een M3 is dan altijd nog betere handel dan een Elise.
Ik heb trouwens 2 keer met een E30 M3 Cecotto op de Nordschleife gereden. Wat een heerlijke auto!
Misschien een kleine vergelijking. Ik heb een Klein Adroit mountainbike van 1995. Dat is een bijzonder model. Ik durf zelfs te stellen dat deze fiets onder kenners dezelfde status heeft als de E30 M3 onder DF'ers. Klein heeft t/m 1995 zelfstandig zeer hoogwaardige mountainbikes geproduceerd. Mijn Adroit is van het laatste productiejaar en staat tot de oudere Adroits als een M3 Sportevo tot de M3 Cecotto en de eerste M3. In Schoorl wordt ik bijna elke keer dat ik de atb route fiets wel aangesproken door mensen die vragen of hij te koop is en of ik hem al lang heb, etc. Afgelopen zaterdag was mijn fiets na het rijden van een toertocht zwart van de drek. Op de wasplaats werd wat geouwehoerd door mensen die wachtten om hun fiets af te laten spuiten. Toen mijn fiets werd afgespoten en de prachtige paarsblauwe lak weer tevoorschijn kwam viel het geouwehoer stil. Ja, zo mooi is die fiets
Ik zou er ongeveer 1000 euro voor kunnen krijgen maar wat schiet ik daarmee op. Nieuwe fietsen die qua bouwkwaliteit, materiaalgebruik en geometrie in de buurt komen van deze Adroit kosten minimaal 3500 euro. Om over de afwerking en lak niet eens te spreken. En bovendien mis je de heritage van een merk als Klein. En waarschijnlijk is er niemand geinteresseerd in die nieuwe fiets. Gewoon de zoveelste dikke Trek, Specialized of Klein (post 1995 periode).Ik denk dat je spijt krijgt wanneer je de M3 verkoopt, vooral ook omdat wij een tijd tegemoet gaan waarin wij volop moeten gaan genieten van PK's oude stijl en het échte autorijden. Ik verwacht dat je na de huidige kabinetsperiode nog drie kabinetsperiodes in je M3 mag rijden, daarna eventueel nog op het circuit. Een M3 is dan altijd nog betere handel dan een Elise.
Ik heb trouwens 2 keer met een E30 M3 Cecotto op de Nordschleife gereden. Wat een heerlijke auto!
Laatst gewijzigd door Remko op 23 dec 2008, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
Re: E30 M3 Cecotto verkopen ja/nee
Absoluut NIET doen!!!
Een M3 Cecotto zijn gewoon erg zeldzaam, lekker houden!
Een M3 Cecotto zijn gewoon erg zeldzaam, lekker houden!
- Kazimir
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 11 sep 2007, 15:11
- Locatie: van Hertogen tot Bosch
-
Metchu
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: E30 M3 Cecotto verkopen ja/nee
HANZ06 schreef:allen schreef:Even een paar feiten van de Caterham Academy van afgelopen jaar:Aernoudt schreef:Dat neemt echter niet weg dat ik je (zoals al aan de telefoon) NIET zou aanraden zo'n Engels lor te kopen waar je altijd weer wat mee hebt (op de Ring rijden er soms ook een paar (als ze het al doen); altijd aan het sleutelen die mannen: Ford techniek + Engels ' vakmanschap' = garantie dat je altijd zult blijven sleutelen... daar mogen sommigen het niet mee eens zijn, dit is gewoon de dagelijkse praktijk op circuits waar ik toch wel met enige regelmaat kom)
* 0% geplofte motoren of motorschades
* Alle versnellingsbakken en koppelingen heel
* Geen mankementen aan wielophangingen of remmen
* Onderhoud beperkt tot olie bijvullen, remblokken en banden.
Die rijden met Ford Sigma motoren. Nu vraag ik mezelf af wat er nog op dat sardienenblikje vast kan zitten wat dagelijks kapot gaat.:
Dat Engelse Lor met Duits logo van mij heeft me, kwa noodzakelijke dingen, tot nog toe alleen regulier onderhoud (schijntje), wat banden, remmen en olie gekost. Alle overige kosten hebben zich beperkt tot upgrades. Had ik dus niet voor hoeven kiezen. En ik gebruik dat Lorretje echt niet om op zondag naar de kerk te gaan. :idea:
Dan wil ik het nog wel even over Subaru's hebben, waarvan sommigen (let wel dat dit NIET mijn woorden zijn) beweren dat het op al die wagens wachten is tot de zuigers door het blok heen schieten. Die motoren zouden toch zo slecht in elkaar zitten. Geloof jij het? Maak je dan maar vast zorgen om je eigen auto straks. Als we één of zelfs twee slechte Turken tegenkomen hoeven we nog niet direct de conclusie te trekken dat Metin automatisch een crimineel is. Vooroordelen zijn helaas mens eigen...
Nou, Metin is gelijk ook wel het slechtste voorbeeld wat je kan noemen zeg

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Berry1000RR, kennethr, RJK, Semrush [Bot], Will F. en 9 gasten
