E30 M3 Cecotto verkopen ja/nee

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Verkopen of houden ?

Verkopen natuurlijk ! Je bent toe aan iets nieuws en Lotus is übervet !
32
26%
Houden uiteraard ! Hier ga je spijt van krijgen !
89
74%

Totaal aantal stemmen: 121

Michel P

E30 M3 Cecotto verkopen ja/nee

Bericht door Michel P » 15 sep 2008, 18:27

Ik loop al een tijdje met de overweging om de e30 m3 te verkopen, ik heb nog erg veel plezier als ik er in rij, maar ben aan het overwegen een Elise S1 Honda conversie, S2 met Toyota motor of Exige S1 NA met Toyota motor.

Grote vraag blijft ga ik spijt krijgen van de verkoop? Wat zou een goede prijs zijn om de E30 M3 te verkopen?

Schiet maar met pro's en contra's, tips en prijs ideen.

Michel
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Metchu

Re: E30 M3 Cecotto verkopen ja/nee

Bericht door Metchu » 15 sep 2008, 18:32

Niet doen, hij wordt steeds specialer...

Andre

Bericht door Andre » 15 sep 2008, 18:34

Tja moeilijk

als je goeie vervanger vindt waar je ook weer je ei in kwijt kan dan wel

Rickstah

Bericht door Rickstah » 15 sep 2008, 18:37

niet doen! ik doe mijn E30 M3 Evolution II ook nooit meer weg :)

Tristan

Bericht door Tristan » 15 sep 2008, 18:39

Wat is de vraagprijs? :mrgreen: :bag:

markk

Bericht door markk » 15 sep 2008, 18:41

Ik zou het niet doen in jouw geval.

Maar goed, JIJ moet beslissen ;-)

Bij je nieuwe huis had je toch genoeg ruimte ? Oplossing ist simpel. Elise erbij...

Mark.

Tom

Bericht door Tom » 15 sep 2008, 18:45

Lastig Michel.
Je E30 M3 is echt schitterend, auto heeft erg veel indruk gemaakt op mij, ook al zat ik slechts op de bijrijderstoel. Looks van de E30 M3 zijn geweldig, exemplaar zelf schitterend, motorisch prachtig. Zo'n exemplaar zul je niet meer krijgen, of je moet er echt de hoofdprijs (en terecht) voor geven.

Een Exige S1 is wel echt een gaaf ding, volgens mij ook een klassieker in wording zoals je M3 is. Elise is net zo gaaf maar om er een icoon als je M3 voor in te ruilen, ik denk het niet.

Vraag is of je em uberhaupt verkocht krijgt, zoiets kan lang duren. Uiteindelijk is er altijd en liefhebber voor te vinden natuurlijk :)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 15 sep 2008, 18:47

Wat vind je de nadelen van de E30 t.o.v. een dergelijke Lotus? Beter wordt het qua E30 M3 niet imho dus het hangt er vanaf wat je wilt en wat je zoekt.

Qua prijs zou ik er geen zinnig woord over kunnen zeggen :bag:

PeerH

Bericht door PeerH » 15 sep 2008, 18:49

Elise, versie maakt in principe niet uit, conversie ook niet. Zijn gewoon betrouwbare fun wagens. Maar zelfs in 20 jaar zullen ze niet de status hebben, die de E30 M3 nu heeft. Laat staan een Cecotto...

De M3 is een wagen die alleen maar in waarde en aanzien zal stijgen de komende jaren, en die jou volgens mij. Elke keer nog een smile op je gezicht geeft.

Dus:
Re: E30 M3 Cecotto verkopen: NEE

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 15 sep 2008, 18:52

e30 M3's moet je op dit moment sowieso niet wegdoen. De prijsvlucht die ze hebben gemaakt is nog niet ten einde en daarnaast, je gaat hem missen. Er zijn weinig auto's als een e30 M3, en er weer één vinden als je deze gaat missen... vergeet dat maar. Ik zou m lekker houden, in een warme garage.

HansD

Bericht door HansD » 15 sep 2008, 18:52

Nee, je bent zo enthousiast over deze auto en hebt hem helemaal naar jouw wens gemaakt. Ik ben bang dat je binnen korte termijn spijt krijgt als je hem wegdoet. Persoonlijk zie ik de meerwaarde van een Lotus niet maar dat is uiteraard persoonlijk.

Ik heb dit vrijdag nog met Gerrit besproken en we zijn het eens :D

Mocht je hem toch wegdoen bied ik 5K voor dat ouwe hok.

Macboy

Bericht door Macboy » 15 sep 2008, 19:01

Ik heb gestemd dat je de E30 weg moet doen. Niet vanwege de auto. De auto is subliem. Maar je hebt hem sinds 2001. Ik bedoel je kunt een auto niet enkel houden omdat ie gaaf is :)

En tuurlijk, als ie EUR 5000 waard zou zijn moet je hem er gewoon naast houden. Maar gelet op de waarde van deze klassieker denk ik dat je hem in de verkoop kunt zetten. Het zal toch maanden kunnen duren voor je een liefhebber hebt gevonden. In die tijd kun je alles rustig overzien.

Maar dit verhaal geldt enkel indien je een Exige als vervanger neemt. Met een Elise krijg je niet dezelfde avonturistische beleving terug, omdat er altijd een stapje hoger is (Exige). Bij de E30 was dit the top of the top.

Gelet op de uitzonderlijke unieke staat van deze auto, vooral motorisch en technisch en de aanpassingen die in alle betrouwbaarheid zijn uitgevoerd denk ik dat je vraagprijs gewoon EUR 25.000 zal moeten zijn.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 15 sep 2008, 19:16

25K zou mij te weinig zijn aangezien het opbouwen, aanpassen en afstellen van de huidige motor al kapitalen heeft gekost (aardig richting 10K, als het er al niet overheen is lijkt mij). In Duitsland staat een vergelijkbare (qua specs) al te koop voor 26K, dus zonder een NL kenteken en een auto die mij minder aanspreekt qua uitstraling. Daarnaast moet er dan nog een pak geld bij voor een Exige.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 15 sep 2008, 19:57

Lastig, Michel. Maar ik zou toch deze Cecotto houden en een Exige erbij kopen. Gemakkelijk gezegd natuurlijk, want ik kan niet in jouw portemonnee kijken. Beide leuke auto's. Maar als ik de keuze voor 1 van de 2 had dan toch een Elise met Honda-blok of een Exige.

Adje ///M3

Bericht door Adje ///M3 » 15 sep 2008, 20:32

Nooit meer wegdoen!

Krijg je zoveel spijt van. Deze auto's worden steeds schaarser, en bovendien is dit het pure autorijden.

Ik zal de mijne ook nooit de deur uitdoen!

Suc6 er mee

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 15 sep 2008, 20:39

Óf verkopen en zorgen dat hij bij een liefhebber terecht komt, of gewoon houden als er geen serieuze gegadigden op af komen. Het laatste dat je wil is dat er een sjonnie op af komt die wel voldoende geld heeft maar niet voldoende hersens om er met het respect dat de auto verdient mee om te gaan.

Maik

Bericht door Maik » 15 sep 2008, 20:57

Moeilijk hoor. Alle voors en tegens zijn al aan bod gekomen, soms wat verdraaid door een vleugje emotie lijkt het :wink:
De M3 is puur natuurlijk, maar een elise achtig apparaat natuurlijk nog puurder.
Je M3 is een plaatje en technisch 200%, maar wat Ilija zegt, soms wil je weleens wat anders.
Ikzelf ben nog lang niet uitgekeken op mijn speedstertje, terwijl er natuurlijk ook nog veel mooiers/puurders te krijgen is, maar tot nu toe zeg ik nog steeds dat ik hem nooit meer weg doe. Dus ik zou hetzelfde standpunt van jou met je M3 zeker kunnen begrijpen. Maar ik zie nu dus dat je twijfelt :)

Je staat gewoon voor een onmogelijke keus eigenlijk, dus succes ermee!!! :lol:

Toch nog een kleine tip: rij er nog een half jaar mee (rij je er ook mee in de winter?), als je gevoel om iets anders te kopen dan nog sterker wordt, dan weet je genoeg, verkopen dat te zware pooierige bradwurst ding, en anders hou je die prachtige machine gewoon :wink:
En je moet ook eens rijden in dat badkuipdingetje van mij, misschien ben je dan nog sneller verkocht om zoiets te nemen 8) (ding van Allen is natuurlijk waardeloos met die fietspompen :twisted: ).

Keep us posted!

Macboy

Bericht door Macboy » 15 sep 2008, 20:57

Met alle respect Inject, maar toch lachwekkende opmerking: je gelooft toch niet daadwerkelijk dat een reguliere "sjonnie" echt voor zo'n auto gaat ?? En als ie er wel voor gaat en het geld heeft, dan moet het een liefhebber zijn en hoef je ook niet bang te zijn :)

Of ben je serieus bang dat er LED's op een E30 cecotto M3 komen hahaha.

Shakes

Bericht door Shakes » 15 sep 2008, 21:05

Even stallen oid?

N.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 15 sep 2008, 21:11

Macboy schreef:Met alle respect Inject, maar toch lachwekkende opmerking: je gelooft toch niet daadwerkelijk dat een reguliere "sjonnie" echt voor zo'n auto gaat ?? En als ie er wel voor gaat en het geld heeft, dan moet het een liefhebber zijn en hoef je ook niet bang te zijn :)

Of ben je serieus bang dat er LED's op een E30 cecotto M3 komen hahaha.
Je hebt ze erbij zitten.. I'm just saying :) Ik ken iemand die zijn auto grondig verbouwd had tot en met zowel exterieur, interieur als motorisch, kerel verkoopt hem na er een paar jaar plezier aan beleefd te hebben en degene die hem koopt ragt hem op zo'n manier af dat het ding nu in Polen rond rijdt bij weer een andere eigenaar :(

Kasteel

Bericht door Kasteel » 15 sep 2008, 21:20

Ik heb nee gestemd, auto lijkt me te moeilijk te vervangen, als je ooit 'terug' wilt, is dat nogal lastig, helemaal met dergelijk schaarse klassieker. Ding is toch he-le-maal 100, en je hebt de ruimte? Dan zie ik geen probleem om hem ernaast te houden. Reden voor verkoop lijkt me de 'ruimte' die je dan maakt voor Elise, lijkt mij misschien qua fun nog iets beter, maar qua icoon redt hij het (voor mij) niet.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 15 sep 2008, 21:27

Houden!!!!

Ik kan al niet eens afscheid nemen van mijn 323ti Compact, laat staan een klassieker als jouw E30 M3 Cecotto...ik heb hem hier op schaal van AutoArt, daar mag al niemand aankomen 8)

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 15 sep 2008, 21:31

Verkopen....

Why? Been there, done that sinds 2001 dus nu eens tijd voor wat ander leuks :) Je kunt zo'n wagen niet eeuwig houden omdat ie zo mooi of uniek is. Tenzij je natuurlijk een snel groeiende geldboom achterin de tuin hebt....

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 15 sep 2008, 21:51

Erg lastige kwestie, ik hoorde het al van Ilija. Maar wat al vaker voorbij komt, je kan zo'n auto niet eeuwig houden omdat hij zo speciaal is. Jij bent duidelijk opzoek naar een échte fun auto. Met een fun auto wil je ook fun hebben en daarmee komen risico's tot schade, alles is mogelijk. Schade bij deze Cecotto zou echt zonde zijn en zal je minder snel de grens opzoeken. Wanneer je een andere fun auto neemt waarmee je meer risico durft te nemen beleef je misschien ook wel meer fun. Die keuze is natuurlijk aan jou.

De prijs is écht lastig tegenwoordig. De prijzen van e30's rijzen de pan uit en daar is moeilijk een touw aan vast te knopen. Gevalletje, wat een gek ervoor geeft. Misschien een verzamelaar die een super net exemplaar zoekt.

frankv

Bericht door frankv » 15 sep 2008, 21:52

ik heb voor houden gestemd, maar ik snap je gevoel misschien wel een beetje, ik vraag me ook wel eens af wat ik er nu echt mee doe

alleen denk ik dat misschien meer het rijden in het algemeen de twijfel veroorzaakt en niet de auto

is een elise overall een fijnere auto dan de e30 m3? misschien wel, maar een elise was er niet in 1989 toen ik 18 was en dit mijn droomauto was, maar of je nu om nostalgische redenen de m3 moet houden?

je moet er wel heel erg zeker van zijn omdat je nooit meer zo'n mooie terugkrijgt als je spijt krijgt en er eentje terug wilt

frank

Plaats reactie