Cannonball run op de AUTOBAHN
- Jeroen Watermulder
-
- Arthur
- Auto: Nr.51
Haa, dat is tenminste eens in de buurt. Binnen 15 minuten zit ik op de A31. Is de auto net mooi warm.
Alleen dan het volgende:
A; euh Esther?? (da's m'n vrouw
). Ik ga ff een eindje sturen...
E; Ohja, waarheen?
A; Nou euh, ff naar Duitsland, top proberen.
E; Ga je alleen?
A; Euh nou, d'r gaan nog een aantal mensen mee, een stuk of 10.
E; Oh en willen die allemaal met jou meerijden.
A; Nou, euh, nee, euh, we gaan achter elkaar aan racen...
E; BEN JIJ HELEMAAL GEK GEWORDEN!!!
En dan durf ik ook nog te stellen dat ik niet onder de plak zit :!:
Maar het idee is goed
Alleen dan het volgende:
A; euh Esther?? (da's m'n vrouw

E; Ohja, waarheen?
A; Nou euh, ff naar Duitsland, top proberen.
E; Ga je alleen?
A; Euh nou, d'r gaan nog een aantal mensen mee, een stuk of 10.
E; Oh en willen die allemaal met jou meerijden.
A; Nou, euh, nee, euh, we gaan achter elkaar aan racen...
E; BEN JIJ HELEMAAL GEK GEWORDEN!!!
En dan durf ik ook nog te stellen dat ik niet onder de plak zit :!:
Maar het idee is goed

- Knot
- Jeroen Watermulder
- markk
Nee en nee. Is vragen om moeilijkheden.
Groepsdynamiek dwingt gewoon af dat dit een keer fout gaat. Hoe verstandig, volwassen, beheerst e.d. we allemaal ook denken te zijn.
Zie het al helemaal voor me als voorbeeld:
- Adje duikt met 260 in een 4WD evo een flauwe snelwegbocht pedal to the metal in.
- Een mindere bestuurder denk wat hij kan kan ik ook en gaat daar in z'n willekeurige RWD BMW achteraan, met zweethandjes en ook 260 op de klok.
- Deze mindere bestuurder twijfelt en lift...
Leed is niet te overzien.
Kon me nog een sessie herinneren waarbij een gele S3, een grijze S3, een Lexus, een GTT en wat M spul door NL aan het crossen was vanaf Duifjes z'n huis. De grijze S3 moest nog ingereden worden maar het gehele treintje ging pedal-to-the metal op de invoegstrook en bleef dat de rest van de tijd ook. Gekkenhuis en is vragen om moeilijkheden.
Mark.
Groepsdynamiek dwingt gewoon af dat dit een keer fout gaat. Hoe verstandig, volwassen, beheerst e.d. we allemaal ook denken te zijn.
- Adje duikt met 260 in een 4WD evo een flauwe snelwegbocht pedal to the metal in.
- Een mindere bestuurder denk wat hij kan kan ik ook en gaat daar in z'n willekeurige RWD BMW achteraan, met zweethandjes en ook 260 op de klok.
Kon me nog een sessie herinneren waarbij een gele S3, een grijze S3, een Lexus, een GTT en wat M spul door NL aan het crossen was vanaf Duifjes z'n huis. De grijze S3 moest nog ingereden worden maar het gehele treintje ging pedal-to-the metal op de invoegstrook en bleef dat de rest van de tijd ook. Gekkenhuis en is vragen om moeilijkheden.
Mark.
- Hans
Eens met Mark.markk schreef:Nee en nee. Is vragen om moeilijkheden.
Mark.
- Knot
Mark, ik heb dan die de 130i of een andere "dikke" RWD BMW, maar als ik dat met de GTC doe is het geen probleem om met 180km/u rap van baan te wisselen (eigenlijk ben ik dan aan het gooien dus), rechts, links, esp grijp in (eingenlijk niet nodig want ik wilde zelf tegensturen maar zover komt het dus niet) en niets aan het handje, alleen even knipperende lampen door de esp.markk schreef: - Deze mindere bestuurder twijfelt en lift...
Met 250 heb ik het niet getest, helaas niet mogelijk, maar als je twijfelt vraag maar aan Edwin van der Velden, die dacht dat ik eraan ging toen ik zo'n actie maakte, maar niks aan t handje hoor.
- Joy
De keren dat ik met een paar andere mensen door Duitsland ben gereden ging het altijd prima. Niet fulltime max. snelheid maar gemiddeld rond de 170, 180. Ruimte laten, koploper moet duidelijke signalen geven.
Op den duur merk je ook niet echt dat het hard gaat.
Denk dat het anders gaat worden als er een competitie-element in gaat zitten. Niets is zonder gevaar natuurlijk. Maar de ene auto pakt een Autobahn-curve met gemak op hoge snelheid terwijl de andere door zijn stugge onderstel gaat dribbelen. Dus hou gewoon marge aan. Ik neem aan dat men verstand genoeg heeft om voor zichzelf een limiet in te stellen.
Op den duur merk je ook niet echt dat het hard gaat.
Denk dat het anders gaat worden als er een competitie-element in gaat zitten. Niets is zonder gevaar natuurlijk. Maar de ene auto pakt een Autobahn-curve met gemak op hoge snelheid terwijl de andere door zijn stugge onderstel gaat dribbelen. Dus hou gewoon marge aan. Ik neem aan dat men verstand genoeg heeft om voor zichzelf een limiet in te stellen.
- Knot
Vanochtend naar Hoogezand gereden, over de a12 en a27 nog "rustig" gedaan, wilde er eerst een mulderritje van maken met max 40 te hard (op de gps) maar op de a6 en a7 dacht ik soms zelfs met 160 "Knot, waar slaat dit op?".... hup naar 200+ op de teller, het is hier in t noorden gewoon helemaal leeg op zondagochtend!