Cannonball run op de AUTOBAHN

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 11 feb 2006, 10:06

Ik weet alleen niet of ik op snelheid kan meekomen met jullie :cry:

Albèrt
Berichten: 212
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:49
Locatie: Yamaha R1 50th Anniversary

Bericht door Albèrt » 11 feb 2006, 10:23

Count me in :)

Als het van de zomer wordt kom ik wel op de motor :twisted:

Gebruikersavatar
Jeroen Watermulder
Berichten: 374
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:50
Locatie: Veluwe

Bericht door Jeroen Watermulder » 11 feb 2006, 10:32

80 liter tank aan boord en 300km af te leggen? Das 1 op 4 ongeveer. Dat ga ik redden op 1 tank en geen tractormotor in het vooronder. Hmm, wel een begrenzer, das weer minder met dit soort acties.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 11 feb 2006, 11:01

kijk eens aan er begint al een leuk groepje te vormen

Hammer
Rico
Tom Heax
Peter Teunnissen
Knot
Hans
Mathieu
Albert
JeroenW

Jeroen05
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
Locatie: Breda

Bericht door Jeroen05 » 11 feb 2006, 11:03

Aha vandaar dat ik dat niet wist, dat is een stuk noordelijker van mij en eigenlijk kom ik daar dus nooit. Idee is wel erg ok!!

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 11 feb 2006, 11:28

Ik stel een kortere route voor, op de A31 zou perfect zijn. Iedereen kan wel 100km voluit rijden op een tank, en de verschillen tussen de auto´s zullen niet al te groot zijn bij aankomst.

Hammer
Rico
Tom Haex
Peter Tunnissen
Knot
Hans
Mathieu
Albert
JeroenW

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 11 feb 2006, 11:39

Tom dat zou ook goed zijn. Jeroen het voordeel van de A31 is dat het een hele rustige snelweg is, helemaal op een Zondag. Dan heb je ook bijna geen vrachtverkeer.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 11 feb 2006, 15:16

Compleet met bontjassen, grote goude zonnebrillen, en blonde bimbo's ?
Count me in
Of word het een saaie heaumeau-race-meeting?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 11 feb 2006, 15:34

Dat hangt natuurlijk van cavallino af 8)

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 11 feb 2006, 15:39

Die blonde Bimbo's ? Of dat Heaumeau gehalte?

Nou dan weet ik al genoeg...daar heb ik geen oren na....
Ik zal er niet gaan zijn die dag...

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40064
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 11 feb 2006, 17:49

Moeten jullie wel vast een bakkie bestellen voor mij he... dan kan ik mn best doen om te zorgen dat ie net niet koud is als ik m op kan drinken ;)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 42963
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 11 feb 2006, 20:02

Haa, dat is tenminste eens in de buurt. Binnen 15 minuten zit ik op de A31. Is de auto net mooi warm.
Alleen dan het volgende:
A; euh Esther?? (da's m'n vrouw :wink: ). Ik ga ff een eindje sturen...
E; Ohja, waarheen?
A; Nou euh, ff naar Duitsland, top proberen.
E; Ga je alleen?
A; Euh nou, d'r gaan nog een aantal mensen mee, een stuk of 10.
E; Oh en willen die allemaal met jou meerijden.
A; Nou, euh, nee, euh, we gaan achter elkaar aan racen...
E; BEN JIJ HELEMAAL GEK GEWORDEN!!!

En dan durf ik ook nog te stellen dat ik niet onder de plak zit :!:

Maar het idee is goed :mrgreen:

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 11 feb 2006, 20:09

Zoals al eerder gepost is, "Waarom? Omdat het kan!"

Lijkt me duidelijk. 8)

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40064
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 11 feb 2006, 20:36

Arthur schreef: E; Oh en willen die allemaal met jou meerijden.
ROFL!

Maareh, hoeveel km actie praten we over?

Als ik daar aan kom is mn auto ook precies warm... ben beniewd hoeveel die dikke woages uitlopen als ik steady op 210 teller / 195gps blijf.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 42963
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 11 feb 2006, 20:53

Een kleine 300km staat hierboven.

Gebruikersavatar
Jeroen Watermulder
Berichten: 374
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:50
Locatie: Veluwe

Bericht door Jeroen Watermulder » 11 feb 2006, 21:23

ben beniewd hoeveel die dikke woages uitlopen als ik steady op 210 teller / 195gps blijf.
Das niet zo moeilijk he. Ik doe steady 255 op de GPS, das dus 60 km in het uur, oftewel 1000m per minuut of 16 2/3m per seconde.

Had u nog meer vragen? :D

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40064
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 11 feb 2006, 21:24

/rent naar een hoekje en begint te huilen... :(

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 12 feb 2006, 10:21

Wanneer gaan we?

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3893
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 12 feb 2006, 11:34

Nee en nee. Is vragen om moeilijkheden.
Groepsdynamiek dwingt gewoon af dat dit een keer fout gaat. Hoe verstandig, volwassen, beheerst e.d. we allemaal ook denken te zijn.

Zie het al helemaal voor me als voorbeeld:
- Adje duikt met 260 in een 4WD evo een flauwe snelwegbocht pedal to the metal in.
- Een mindere bestuurder denk wat hij kan kan ik ook en gaat daar in z'n willekeurige RWD BMW achteraan, met zweethandjes en ook 260 op de klok.
- Deze mindere bestuurder twijfelt en lift...

Leed is niet te overzien.


Kon me nog een sessie herinneren waarbij een gele S3, een grijze S3, een Lexus, een GTT en wat M spul door NL aan het crossen was vanaf Duifjes z'n huis. De grijze S3 moest nog ingereden worden maar het gehele treintje ging pedal-to-the metal op de invoegstrook en bleef dat de rest van de tijd ook. Gekkenhuis en is vragen om moeilijkheden.


Mark.

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3893
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 12 feb 2006, 11:37

Maar opzich het idee is wel leuk natuurlijk ;-)
Mark.

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Bericht door Hans » 12 feb 2006, 12:43

markk schreef:Nee en nee. Is vragen om moeilijkheden.
Groepsdynamiek dwingt gewoon af dat dit een keer fout gaat. Hoe verstandig, volwassen, beheerst e.d. we allemaal ook denken te zijn.

Zie het al helemaal voor me als voorbeeld:
- Adje duikt met 260 in een 4WD evo een flauwe snelwegbocht pedal to the metal in.
- Een mindere bestuurder denk wat hij kan kan ik ook en gaat daar in z'n willekeurige RWD BMW achteraan, met zweethandjes en ook 260 op de klok.
- Deze mindere bestuurder twijfelt en lift...

Leed is niet te overzien.


Kon me nog een sessie herinneren waarbij een gele S3, een grijze S3, een Lexus, een GTT en wat M spul door NL aan het crossen was vanaf Duifjes z'n huis. De grijze S3 moest nog ingereden worden maar het gehele treintje ging pedal-to-the metal op de invoegstrook en bleef dat de rest van de tijd ook. Gekkenhuis en is vragen om moeilijkheden.


Mark.
Eens met Mark.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40064
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 12 feb 2006, 12:54

markk schreef: - Deze mindere bestuurder twijfelt en lift...

Leed is niet te overzien.
Mark, ik heb dan die de 130i of een andere "dikke" RWD BMW, maar als ik dat met de GTC doe is het geen probleem om met 180km/u rap van baan te wisselen (eigenlijk ben ik dan aan het gooien dus), rechts, links, esp grijp in (eingenlijk niet nodig want ik wilde zelf tegensturen maar zover komt het dus niet) en niets aan het handje, alleen even knipperende lampen door de esp.

Met 250 heb ik het niet getest, helaas niet mogelijk, maar als je twijfelt vraag maar aan Edwin van der Velden, die dacht dat ik eraan ging toen ik zo'n actie maakte, maar niks aan t handje hoor.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10867
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 12 feb 2006, 13:02

De keren dat ik met een paar andere mensen door Duitsland ben gereden ging het altijd prima. Niet fulltime max. snelheid maar gemiddeld rond de 170, 180. Ruimte laten, koploper moet duidelijke signalen geven.
Op den duur merk je ook niet echt dat het hard gaat.
Denk dat het anders gaat worden als er een competitie-element in gaat zitten. Niets is zonder gevaar natuurlijk. Maar de ene auto pakt een Autobahn-curve met gemak op hoge snelheid terwijl de andere door zijn stugge onderstel gaat dribbelen. Dus hou gewoon marge aan. Ik neem aan dat men verstand genoeg heeft om voor zichzelf een limiet in te stellen.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40064
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 12 feb 2006, 13:08

Vanochtend naar Hoogezand gereden, over de a12 en a27 nog "rustig" gedaan, wilde er eerst een mulderritje van maken met max 40 te hard (op de gps) maar op de a6 en a7 dacht ik soms zelfs met 160 "Knot, waar slaat dit op?".... hup naar 200+ op de teller, het is hier in t noorden gewoon helemaal leeg op zondagochtend!

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 12 feb 2006, 14:00

Die EVO gaat niet eens 260 :-) maar mark dat was toen wel mega gaaf! Maar te druk en NL:-( Duitsland is geen probleem.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Wimo en 19 gasten