Cannonball run op de AUTOBAHN
- RVV
Cannonball run op de AUTOBAHN
Dit is iets wat me altijd al gefascineerd heeft. Met een groepje mensen een parcours/route rijden over de Duitse autobahn en dan gewoon knallen zoals we ook altijd doen tijdens de ritjes naar de ring.
Ik weet dat dit een beetje glad ijs is, want al snel word het afgedaan als racen op de openbare weg. Maar dat is juist ook het spannende er aan. Ik vind de kicks om te knallen met een groepje bekenden waanzinnig. In Nederland is dit ondenkbaar maar vlak over de grens heb je nog genoeg ongerepte stukken autobahn waar je pedal to the metal kan gaan. Natuurlijk oppassen op de stukken waar een maximum geld maar daarbuiten gaat je autohart helemaal leven.
Is dit onderwerp hier bespreekbaar ? Zijn er ook mensen hiervoor te porren ?
Ik weet dat dit een beetje glad ijs is, want al snel word het afgedaan als racen op de openbare weg. Maar dat is juist ook het spannende er aan. Ik vind de kicks om te knallen met een groepje bekenden waanzinnig. In Nederland is dit ondenkbaar maar vlak over de grens heb je nog genoeg ongerepte stukken autobahn waar je pedal to the metal kan gaan. Natuurlijk oppassen op de stukken waar een maximum geld maar daarbuiten gaat je autohart helemaal leven.
Is dit onderwerp hier bespreekbaar ? Zijn er ook mensen hiervoor te porren ?
- Peter Tunissen
Ja & ja, ik vind het in ieder geval een geweldig idee!
Stond in 1995 al een stuk in de AV over een stel Japanners die dat deden (illegaal, want max. snelheden van 50-60mph in Japan) met heftig getunede auto's (tot 800pk). Politie was geen probleem, want die konden hun toch niet bijhouden.
Midnight Speciall (ja, met twee ll'en) Club heette dat geloof ik, de meeste mensen hadden twee banen (80uur+ per week) om zich hun weekend-hobby te kunnen veroorloven.
Dat is een beetje de enige bedenking die ik heb, volgens mij vind zo'n motor dat niet fijn om een uur lang in de hoogste versnelling tegen het rood aan te draaien, verder lijkt het me geweldig om mee te maken.

Stond in 1995 al een stuk in de AV over een stel Japanners die dat deden (illegaal, want max. snelheden van 50-60mph in Japan) met heftig getunede auto's (tot 800pk). Politie was geen probleem, want die konden hun toch niet bijhouden.

Midnight Speciall (ja, met twee ll'en) Club heette dat geloof ik, de meeste mensen hadden twee banen (80uur+ per week) om zich hun weekend-hobby te kunnen veroorloven.
Dat is een beetje de enige bedenking die ik heb, volgens mij vind zo'n motor dat niet fijn om een uur lang in de hoogste versnelling tegen het rood aan te draaien, verder lijkt het me geweldig om mee te maken.
Laatst gewijzigd door Peter Tunissen op 10 feb 2006, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ja leuk!... lekker hard rijden op een kaarsrechte autoweg van 30 km, liefst met cruise-control aan en een film in de dvd speler.
Waneer? Kan niet wachten.....*gaaaap*....*zucht*....
Of was deze topic alleen voor de echte "die-hards" ? (lees: BMW rijders)
Is er trouwens geen stukje autoweg langs een hoge snelheidsspoor? Dan kan ik naar Rico zwaaien als ik hem voorbij vlieg onder het genot van een kopje koffie.
Waneer? Kan niet wachten.....*gaaaap*....*zucht*....

Of was deze topic alleen voor de echte "die-hards" ? (lees: BMW rijders)
Is er trouwens geen stukje autoweg langs een hoge snelheidsspoor? Dan kan ik naar Rico zwaaien als ik hem voorbij vlieg onder het genot van een kopje koffie.
Laatst gewijzigd door Rebel op 10 feb 2006, 18:55, 2 keer totaal gewijzigd.
- Peter Tunissen
- Dennis Cavallino
- Hans
Duitse Autobahn [img:15:15]http://images.fok.nl/s/heart.gif[/img] In Oktober op een maandagochtend nog een ritje Berlijn naar Helmond gedaan in 4,5 uur. Om dat te gaan doen met meerdere auto's, kweenie, je gaat onbewust mischien toch meer op de andere letten en dat kan lijden tot wat gevaarlijkere situaties, bijvoorbeeld om toch de groep niet uit het oog te verliezen. Maar aande andere kant is het wel gaaf om met een treintje auto's eens flink door te poken. :twisted:
-
@ Hans,
Is inderdaad handig om op te letten. Wat je daarom kan doen is met een groep ergens afspreken en daar één voor één (een minuut na elkaar ofzo) wegrijden.
Vanuit dat punt dus x aantal snelwegkilometers volle pijp en dan omdraaien en dan aan de andere kant weer verder gaan.
Dan kom je gezellig op hetzelfde punt uit (wegrestaurant ?) om de ervaringen te delen. Een geheel nieuwe soort meeting voor NL denk ik.
"Waarom? Omdat het kan!"
Is inderdaad handig om op te letten. Wat je daarom kan doen is met een groep ergens afspreken en daar één voor één (een minuut na elkaar ofzo) wegrijden.
Vanuit dat punt dus x aantal snelwegkilometers volle pijp en dan omdraaien en dan aan de andere kant weer verder gaan.
Dan kom je gezellig op hetzelfde punt uit (wegrestaurant ?) om de ervaringen te delen. Een geheel nieuwe soort meeting voor NL denk ik.
"Waarom? Omdat het kan!"
- Peter Tunissen
-
Is van grens bij arnhem tot Kreuz oberhausen west, ongeveer 60 km. Ik deed het meestal in 20 minuten toen ik nog elk weekend dusseldorf/wageningen deed. Niet spectaculair, reed wel lekker door. Daar kan je echt heel goed knallen omdat er bijna geen afslagen zijn en de snelweg heel overzichtelijk is. 2 baans en veel stukken waar je ver vooruit kunt kijken.
- Knot
Wel leuk testen altijd daar, toen ik nog niet op gummen.org kwam had ik mn astra sport 2.0dti net, netjes ingereden en toen ie 1001km had meteen vol plank heen en weer daar... nee dat is lekker inrijden.. NOT.Peter Tunissen schreef:Oberhausen straight is volgens mij van Arnhem in rechte lijn naar het oosten (Oberhausen dus).
Wel vaker langs gekomen, maar nog nooit erop gereden voor zover ik weet.
190km/u voluit heen en 200km/u voluit terug.. knot in zn jonge jaren.
- RVV
- Peter Tunissen