Tja, ik ben ook geen expert.
Maar het verschil tussen die elfers, daar kan ik nog redelijk in komen. Kwestie van gewichts- en vermogens voordeel en wellicht ook een voordeel op het gebied van gewichtsverdeling en andere kleine details. De GT2 zal toch wel wat GT3 DNA in zich hebben, terwijl de 997TT tegenwoordig bijna de moderne 928 is qua rij-eigenschappen voor alle dag. Of is de GT2 gewoon een 997TT zonder AWD? Ik denk daarnaast ook dat je de verschillen tussen Porsche AWD en GT-R AWD tekort doet. Ik denk dat de aandrijflijn van de Jap toch iets geavanceerder is qua snelle diffs, Yaw- & G-sensors, software, carbon onderdelen etc. Maar dat is gewoon zooi wat ik uit de boekies haal.
V.w.b. het te kleine verschil tussen de MC12 en de GT-R, geen idee. Wat bij de snelle GT-R tijd (of die nu wel of niet klopt) niet onderschat mag worden, is dat die auto zo'n beetje om testrijder Suzuki heen gebouwd is. Of terwijl, wat hij er mee kan zal bijna niemand kunnen evenaren. Tenzij die andere persoon ook een heel ontwikkeltraject meegelopen heeft, plus wat talent natuurlijk

Ik weet nog goed dat Herr Röhrl na zijn 'record lap' op de NS in de CGT zei, "de auto kan nog wel iets sneller, maar ik durf er niet harder mee te rijden". Misschien dat Suzuki dat met de GT-R wel durft. Er blijven natuurlijk kamikaze genen in die jappen zitten
Daan...