Helaas ben jij debet aan de hoge prijzen tegenwoordig
Je eerste auto!?
-
Steven N.
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: Je eerste auto!?
Zo Aad, wat een geweldige wagen zeg! Ben nog altijd enorm gecharmeerd van de Turbo.
Helaas ben jij debet aan de hoge prijzen tegenwoordig
Helaas ben jij debet aan de hoge prijzen tegenwoordig
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Je eerste auto!?
Mijn eerste auto was een Ford Fiësta MK1, zwart, met leuke uitbouwset erop.
(dit is 'm niet)

Dat heeft een half jaar geduurd, toen stak er een brugleuning over..
Dennis, ik meen me te herinneren jouw verhaal over Dickie ergens gelezen te hebben, en dan niet hier..
Welke sites stond dat hele verhaal?
(dit is 'm niet)
Dat heeft een half jaar geduurd, toen stak er een brugleuning over..
Dennis, ik meen me te herinneren jouw verhaal over Dickie ergens gelezen te hebben, en dan niet hier..
Welke sites stond dat hele verhaal?
-
jeust
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 11 sep 2007, 17:51
- Auto: Peugeot 205 1.9 CTI
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Je eerste auto!?
Een 2002 Turbo als eerste auto? holy crap! Die dingen zijn goud waard.
- Aad
- Berichten: 761
- Lid geworden op: 06 sep 2007, 13:02
Re: Je eerste auto!?
Toen waren ze ook al schaars hij was 5 jaar oud , verraad gelijk mijn leeftijd nogalSteven Nauta schreef:Zo Aad, wat een geweldige wagen zeg! Ben nog altijd enorm gecharmeerd van de Turbo.
Helaas ben jij debet aan de hoge prijzen tegenwoordig
Had ik er eindelijk eentje , rij ik hem in puin , fontaal , motorblok lag onder de auto , zat geen heel onderdeel meer aan
- Adje ///M3
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:33
- Locatie: Golfke
Re: Je eerste auto!?
Aad Hoogendoorn schreef:Toen waren ze ook al schaars hij was 5 jaar oud , verraad gelijk mijn leeftijd nogalSteven Nauta schreef:Zo Aad, wat een geweldige wagen zeg! Ben nog altijd enorm gecharmeerd van de Turbo.
Helaas ben jij debet aan de hoge prijzen tegenwoordig![]()
Had ik er eindelijk eentje , rij ik hem in puin , fontaal , motorblok lag onder de auto , zat geen heel onderdeel meer aan
Eeuwig zonde...! Shit happens. Jij kan in ieder geval zeggen dat je er één gehad hebt
-
OnlineErikS
- Berichten: 18979
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Je eerste auto!?
Peugeot rallye 1.6:
Rothok, alleen maar onderhoud
Toch reed het wel lekker, dus nu weer een
foto van n'n ex:

Rothok, alleen maar onderhoud
Toch reed het wel lekker, dus nu weer een
foto van n'n ex:
-
René130i
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
Re: Je eerste auto!?
Haha aad, nu snap ik waarom jij zo anti-drift bent
Je hebt al je auto's dwars de muur in gezet 
- Aad
- Berichten: 761
- Lid geworden op: 06 sep 2007, 13:02
Re: Je eerste auto!?
Nee, hoor reed gewoon als een debiel , en ben niet anti drift , vindt het alleen niet leuk als iemandRené130i schreef:Haha aad, nu snap ik waarom jij zo anti-drift bent![]()
Je hebt al je auto's dwars de muur in gezet
daarmee bezig is niet oplet op andere deelnemers
kans dat je vol in zijn zijkant tercht komt is erg groot en weet zeker dat de drifter het dan ook niet meer leuk vindt
- David R.
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32
Re: Je eerste auto!?
Ingevoerde Golf III turbo diesel met 150.000 km op klok toen ik hem kocht. Eerste en gelijk laatste auto waarmee ik 2 jaar heb gereden zonder afschrijving
. Daarna van alles gehad maar altijd met afschrijving. Kreeg toen ook verkering dus het maakte eigenlijk toch niet meer uit (linksom of rechtsom je bent het toch kwijt).
David
David
- Marcel H.
- Berichten: 281
- Lid geworden op: 22 mar 2008, 22:21
- Locatie: Midden NL
Re: Je eerste auto!?
Mooie Coupé!Jeroen Watermulder schreef:In de zomer van 1996 (na mijn eerste uitzending naar Bosnië) een toen 1 ½ jaar jonge Audi Coupé 2.8E gekocht. Helemaal standaard op een paar 17 inch Azev A wielen na.
Auto beviel goed, maar na een paar weken plofte het blok. Lang leve de garantie en er kwam een nieuwe in.
Toen besloten dat het anders moest. Setje 17” RH-Cup wielen. Blistein schroefset eronder en een Prosport DTM eindstuk en tussendemper.
http://i44.photobucket.com/albums/f23/J ... p28E05.jpg
http://i44.photobucket.com/albums/f23/J ... p28E06.jpg
Mijn eerste auto was een Audi Coupé 2.0 uit december 1991.
Ik heb em begin 2005 gekocht. Toen had ik genoeg geld bijelkaar gespaard voor een eerste auto en wilde ik een betrouwbare, sportieve auto. Ik ben toen bewust opzoek gegaan naar een Audi Coupé. Bij een handelaar in klassiekers vond ik toen deze auto met zo'n 80.000 KM op de teller en geheel origineel (behalve dan de Borbet C velgen). Ik heb er 2,5 jaar met veel plezier en naar volle tevreden in gereden. Het blijft een mooi model vind ik.
- Joop
- Berichten: 9078
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Je eerste auto!?
Even copy-paste voorsteldraadje
:
Als liefhebber van de Bauhaus-architectuur ("Less is More"en "Form Follows Function") kan ik de vormgeving van Duitse auto's dan ook erg waarderen. Het merk BMW staat bovenaan mijn lijstje, op gelijke voet met Porsche, gevolgd door Audi (vind jammer dat ze geen achterwielaangedreven auto's maken).
Het BMW-virus heb ik opgepakt na een stuk gestuurd te hebben in een E34-M5 en tot op heden rijd ik nog steeds BMW.
De auto's die ik voor mijn huidige auto heb gehad zijn:
- BMW E36-318i (M40) sedan (1992);
- BMW E36-318i (M43) sedan (1998);
- BMW E46-320Ci (M54) coupe (2001);
Als eerste auto was ik eigenlijk op zoek naar een zwarte E36 320Ci (VANOS) coupe, maar kan geen aardige auto vinden en moest ook vanwege mijn werk snel een auto hebben, omdat mijn pa zijn eigen auto weer nodig had. Het is uiteindelijk een E36 318i sedan geworden. Geld dat ik over hield had ik uiteindelijk ook nog nodig om de reparaties te betalen. De eerste was een rampenbak eerste klas, via een handelaartje gekocht. Heb bij deze auto het motorblok opgeblazen (Tom Coronel zou er een dikke tien voor hebben gegeven) door tot op heden onbekende oorzaak. Blokje vervangen voor een exemplaar uit een sloopauto, bij deze nog dank aan Ekris Veenendaal voor het vinden van het motorblok. Vervangend blok was lekker stevig ingereden, maar heb de auto toch kort daarna verkocht na de auto 5 maanden te hebben gehad en er veel te veel aan te hebben besteed aan reparaties.
Het freude am Fahren gevoel is door dit voorval niet beschadigd en heb daarom destijds besloten om toch weer een BMW aan te schaffen. Om via een E46-320Ci coupe (prefacelift) te eindigen bij mijn huidige auto.
Het is wederom een E46-320Ci maar nu het gefacelifte exemplaar in exact dezelfde kleur en uitvoering als de vorige. Achteraf een beetje spijt dat ik geen 325Ci of 330Ci gekocht heb, maar ja...
Ik ben nu aan het rondkijken voor een E92-325i/330i/335i, maar feit blijft wel dat de E46 coupe-koets tijdloos mooi blijft.
Eerste auto: E36 318i (M40)

Tweede auto: E36 318i (M43) Edition:

Derde auto: E46-2 320Ci (2.2L M54) Executive:

Huidige auto: E46-2 320Ci (2.2L M54) Executive LCI:

Als liefhebber van de Bauhaus-architectuur ("Less is More"en "Form Follows Function") kan ik de vormgeving van Duitse auto's dan ook erg waarderen. Het merk BMW staat bovenaan mijn lijstje, op gelijke voet met Porsche, gevolgd door Audi (vind jammer dat ze geen achterwielaangedreven auto's maken).
Het BMW-virus heb ik opgepakt na een stuk gestuurd te hebben in een E34-M5 en tot op heden rijd ik nog steeds BMW.
De auto's die ik voor mijn huidige auto heb gehad zijn:
- BMW E36-318i (M40) sedan (1992);
- BMW E36-318i (M43) sedan (1998);
- BMW E46-320Ci (M54) coupe (2001);
Als eerste auto was ik eigenlijk op zoek naar een zwarte E36 320Ci (VANOS) coupe, maar kan geen aardige auto vinden en moest ook vanwege mijn werk snel een auto hebben, omdat mijn pa zijn eigen auto weer nodig had. Het is uiteindelijk een E36 318i sedan geworden. Geld dat ik over hield had ik uiteindelijk ook nog nodig om de reparaties te betalen. De eerste was een rampenbak eerste klas, via een handelaartje gekocht. Heb bij deze auto het motorblok opgeblazen (Tom Coronel zou er een dikke tien voor hebben gegeven) door tot op heden onbekende oorzaak. Blokje vervangen voor een exemplaar uit een sloopauto, bij deze nog dank aan Ekris Veenendaal voor het vinden van het motorblok. Vervangend blok was lekker stevig ingereden, maar heb de auto toch kort daarna verkocht na de auto 5 maanden te hebben gehad en er veel te veel aan te hebben besteed aan reparaties.
Het freude am Fahren gevoel is door dit voorval niet beschadigd en heb daarom destijds besloten om toch weer een BMW aan te schaffen. Om via een E46-320Ci coupe (prefacelift) te eindigen bij mijn huidige auto.
Het is wederom een E46-320Ci maar nu het gefacelifte exemplaar in exact dezelfde kleur en uitvoering als de vorige. Achteraf een beetje spijt dat ik geen 325Ci of 330Ci gekocht heb, maar ja...
Ik ben nu aan het rondkijken voor een E92-325i/330i/335i, maar feit blijft wel dat de E46 coupe-koets tijdloos mooi blijft.
Eerste auto: E36 318i (M40)
Tweede auto: E36 318i (M43) Edition:
Derde auto: E46-2 320Ci (2.2L M54) Executive:
Huidige auto: E46-2 320Ci (2.2L M54) Executive LCI:
-
Metchu
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: Je eerste auto!?
Joop, dat is dus niet de bedoeling he! Het gaat puur om je eerste auto en een apart verhaaltje daaromheen
Niet valsspelen 
- Geelhoed
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51
Re: Je eerste auto!?
Eenvoudig!
Vlnr:
De eerste: vanaf juni 2004 (eigenlijk december 2003 maar dat was in onderdelen :playcar: ) Westfield
De tweede: vanaf augustus 2006 Gran Move
De derde: vanaf juli 2008 tot mei 2009 Fabia combi lease

Vlnr:
De eerste: vanaf juni 2004 (eigenlijk december 2003 maar dat was in onderdelen :playcar: ) Westfield
De tweede: vanaf augustus 2006 Gran Move
De derde: vanaf juli 2008 tot mei 2009 Fabia combi lease
- Aston Martine
- Berichten: 266
- Lid geworden op: 11 aug 2008, 17:35
- Locatie: Leersum
Re: Je eerste auto!?
Gewoon m'n Fordje Fiesta die ik nu nog steeds als dagelijks vervoersmiddel rijd.
- 2000USA
- Berichten: 957
- Lid geworden op: 22 aug 2008, 10:14
Re: Je eerste auto!?
Mijn eerste: Rover 114 GTI (gekocht in 2000)

Lastig te verzekeren op eigen naam, vooral duur.
Heerlijk 'underdog'-autotje, 102 pk op nog geen 900 kilo. Daar heeft nog menig medeweggebruiker zich in vergist, in mijn kleine witte gebakje...!
Volledig origineel gehouden, verlagen was lastig ivm een aparte achterasconstructie. Interieur met goede stoelen, rode gordels en 'echt hout'!
Was altijd vlot weg, en een tellersnelheid van 210 viel ook niets tegen. Eveneens een redelijke wegligging, hoewel ik eenmaal tijdens het rijden op de bochtige Arnhemse Rijndijk (destjids het dagelijkse circuit, steeds een tandje harder) wel voor altijd geleerd heb om in een bocht nooit meer plots gas te liften.... dan kwam hij rap om, en stond je naast de dijk ('niet omslaan, niet omslaan, niet omslaan..... ah gelukkig...!').
Heeft me nooit echt laten staan, hoewel ze niet echt goed tegen vocht konden. Ook is eens - na een flink potje sturen - bij het tanken een pakking van het koelsysteem geploft en de garagist verblijdt met een pindakaas-achtige sludge-substantie all-over zijn nieuw aangelegde vloer... > vloerbare pakking, alles weer goed. Ondanks de sludge gelukkig geen lekke koppakking, derhalve kreeg de auto van vrienden een extra toevoeging in de typeaanduiding: PPI voor peanut-power-injection.
Uiteindelijk weggedaan, helaas is de DR-BF-21 (volgens de RDW) niet meer. Gelukkig blijven de goede herinneringen.
Helaas zelf geen foto's meer digitaal, vandaar de internetfoto's.
Detailpics
Grappig, heb een keer dezelfde foto gemaakt met een vriend met zn R5
Voor mijn anderen: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =2&t=11847
Lastig te verzekeren op eigen naam, vooral duur.
Heerlijk 'underdog'-autotje, 102 pk op nog geen 900 kilo. Daar heeft nog menig medeweggebruiker zich in vergist, in mijn kleine witte gebakje...!
Volledig origineel gehouden, verlagen was lastig ivm een aparte achterasconstructie. Interieur met goede stoelen, rode gordels en 'echt hout'!
Was altijd vlot weg, en een tellersnelheid van 210 viel ook niets tegen. Eveneens een redelijke wegligging, hoewel ik eenmaal tijdens het rijden op de bochtige Arnhemse Rijndijk (destjids het dagelijkse circuit, steeds een tandje harder) wel voor altijd geleerd heb om in een bocht nooit meer plots gas te liften.... dan kwam hij rap om, en stond je naast de dijk ('niet omslaan, niet omslaan, niet omslaan..... ah gelukkig...!').
Heeft me nooit echt laten staan, hoewel ze niet echt goed tegen vocht konden. Ook is eens - na een flink potje sturen - bij het tanken een pakking van het koelsysteem geploft en de garagist verblijdt met een pindakaas-achtige sludge-substantie all-over zijn nieuw aangelegde vloer... > vloerbare pakking, alles weer goed. Ondanks de sludge gelukkig geen lekke koppakking, derhalve kreeg de auto van vrienden een extra toevoeging in de typeaanduiding: PPI voor peanut-power-injection.
Uiteindelijk weggedaan, helaas is de DR-BF-21 (volgens de RDW) niet meer. Gelukkig blijven de goede herinneringen.
Helaas zelf geen foto's meer digitaal, vandaar de internetfoto's.
Detailpics
Grappig, heb een keer dezelfde foto gemaakt met een vriend met zn R5
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Je eerste auto!?
Mijn allereerste auto was in 1997 een Nissan Micra 1.3 16v GX. Deze auto was toen 1,5 jaar oud en van mijn moeder geweest. Deze heb ik toen van mijn ouders gekregen nadat ik klaar was met mijn studie, omdat mijn moeder een nieuwe auto had. Best een geinig karretje wat eigenlijk ook nog best vlot was met 75pk op 800kg. Ik heb er zelf een andere radio en luidsprekers ingezet en jawel, een uitlaatsierstuk
Hij was precies zoals deze, dezelfde kleur en ook 3 deurs:


Toen ik vervolgens binnen een maand in mijn eentje met die auto naar Parijs moest rijden voor mijn werk was dat gelijk mijn vuurdoop. Zonder TomTom maar puur op de kaart. Is allemaal goed gegaan, dus wat dat betreft wel een mooie ervaring. Ik heb de Micra ruim een jaar gereden en toen is hij naar mijn jongere broer gegaan. Later daarna weer naar mijn zusje trouwens. De auto is uiteindelijk weer terug gegaan naar mijn moeder en helaas in 2005 door een niet oplettende bestuurder total loss gereden. Die reed namelijk op een rotonde vol er tegenaan, met mijn moeder achter het stuur en mijn zusje op de passagiersstoel. Geen persoonlijk letsel gelukkig, maar de auto was niet meer herstelbaar. Dus wel ruim 10 jaar in de familie geweest als een trouwe hond, want hij deed het echt altijd.
Hij was precies zoals deze, dezelfde kleur en ook 3 deurs:
Toen ik vervolgens binnen een maand in mijn eentje met die auto naar Parijs moest rijden voor mijn werk was dat gelijk mijn vuurdoop. Zonder TomTom maar puur op de kaart. Is allemaal goed gegaan, dus wat dat betreft wel een mooie ervaring. Ik heb de Micra ruim een jaar gereden en toen is hij naar mijn jongere broer gegaan. Later daarna weer naar mijn zusje trouwens. De auto is uiteindelijk weer terug gegaan naar mijn moeder en helaas in 2005 door een niet oplettende bestuurder total loss gereden. Die reed namelijk op een rotonde vol er tegenaan, met mijn moeder achter het stuur en mijn zusje op de passagiersstoel. Geen persoonlijk letsel gelukkig, maar de auto was niet meer herstelbaar. Dus wel ruim 10 jaar in de familie geweest als een trouwe hond, want hij deed het echt altijd.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Je eerste auto!?
Stéphane schreef:Zonder TomTom maar puur op de kaart. Is allemaal goed gegaan, dus wat dat betreft wel een mooie ervaring.
Vroeger deden we niet anders....
- Robin
- Berichten: 56108
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Je eerste auto!?
De eerste auto waar ik echt mee van A naar B reed met m'n pa naast me was in 1984 in z'n Volvo 240. Ik reed van Lauwersoog naar Dokkum op een zondagochtend ergens 9 uur, eigenlijk geen kip op de weg. Ik ben van 1970:)
Bij binnenkomst in Dokkum durfde ik de stad niet in dus zette ik 'm half in het (drassige) gras geparkeerd weet ik nog. Pa had vloekend en razend de grootste moeite de sperloze rwd uit de drek te krijgen...
M'n eerste auto was een 1981er Golf1 LX 4 bak 1100cc (55pk?Nu heb ik er bijna 8x zoveel en 2x zo zwaar....)in goudmetallic en geen hoofdsteunen voorin
Bij binnenkomst in Dokkum durfde ik de stad niet in dus zette ik 'm half in het (drassige) gras geparkeerd weet ik nog. Pa had vloekend en razend de grootste moeite de sperloze rwd uit de drek te krijgen...
M'n eerste auto was een 1981er Golf1 LX 4 bak 1100cc (55pk?Nu heb ik er bijna 8x zoveel en 2x zo zwaar....)in goudmetallic en geen hoofdsteunen voorin
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Je eerste auto!?
Ja, is ook wel zo maar ging meer even om mijn eerste grote autoreis toen. Da's natuurlijk wel spannendPeric schreef:Stéphane schreef:Zonder TomTom maar puur op de kaart. Is allemaal goed gegaan, dus wat dat betreft wel een mooie ervaring.Stéphane, je doet net of het een hele prestatie is..
Vroeger deden we niet anders....
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: Je eerste auto!?
Allereerste auto was een VW Bus T2

Allereerste personenauto was een Fiat Ritmo 70 CL met een verbruiksmeter en het vooruitstrevende "cylinder deactivation-systeem" waarbij het motormanagement de vierde cilinder uitschakelde als deze niet nodig werd geacht.

Allereerste personenauto was een Fiat Ritmo 70 CL met een verbruiksmeter en het vooruitstrevende "cylinder deactivation-systeem" waarbij het motormanagement de vierde cilinder uitschakelde als deze niet nodig werd geacht.
-
Metchu
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: Je eerste auto!?
Dat had later de tempra toch ook? Dat herinner ik me nog wel, die hadden ook een digitale meter erin. Dat vond ik toedertijd zo... ...knightrider (cool) 8)
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Re: Je eerste auto!?
Even wat uitleg over de roze broek op de foto. Ik ben het niet! De foto is uit 1991 en de persoon in kwestie is gaan werken op een groot cruiseschip. 
-
Metchu
- Berichten: 15240
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: Je eerste auto!?
LOL @ Rutger...
Er zijn trouwens vast nog wel meer mensen die hun eerste auto nog niet gepost hebben 8)
Er zijn trouwens vast nog wel meer mensen die hun eerste auto nog niet gepost hebben 8)
- Erik dB
- Berichten: 2491
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: Je eerste auto!?
Klopt Metchu, en zie hier waarom:
Een BX 1.4i Cannes
De eerste weken nadat ik mijn rbw (op mijn 18e) had gehaald reed ik ongeveer 500km per week in de Passat 1.8T van mijn ouders. Ik betaalde de benzine zelf, dus dat was het punt niet, maar mijn Pa heeft een hekel aan fietsen --> tijd voor een eigen auto dus
Een BX 1.4i Cannes
De eerste weken nadat ik mijn rbw (op mijn 18e) had gehaald reed ik ongeveer 500km per week in de Passat 1.8T van mijn ouders. Ik betaalde de benzine zelf, dus dat was het punt niet, maar mijn Pa heeft een hekel aan fietsen --> tijd voor een eigen auto dus
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Je eerste auto!?
Mijn eerste auto was een Fiat Uno (what's in a name). Het was een bijzondere Abarth versie op basis van 1.5 75 DGT*. Andere inlaat en uitlaat, snelle nok en 100pk, 25 meer dan standaard, die ook al niet langzaam was. Erg snel bakkie, woog niets. Klonk erg rauw, niet echt mooi, maar wel leuk! Prima als eerste auto en erg cool met het volledig lederen interieur. Ik kocht de auto voor 4000 gulden van mijn zus.
Met gas los brak de kont snel uit zoals een Hot Hatch hoort te doen. De handrem deed 't niet echt, dus ik heb daar weldoor geleerd om een auto een bocht in te smijten. Daardoor heb ik weleens 't linker achterwiel op een stoepje gezet bij een bocht die ik altijd netjes in 3 nam en nu vol een keer in 2. Het achterwiel stond scheef, maar de auto reed er niet minder om, dus dat heb ik maar zo gelaten.
De roest begon er door te komen, zelfs na een antiroest behandeling, en ik wilde heel graag een achterwielaandrijver, een Alfa 75. Dus uiteindelijk ingeruild. De auto is naar Libanon gegaan. Ik heb er bijna een jaar lol van gehad.
Mooiste moment. Met een Surinaamse klasgenoot (pimp
) even een rondje knallen tijdens 2 tussenuren. Naar Lage Vuursche, ik over een onverhard pad. Komen we bij een modderplas van 20 meter en staan dus precies in 't midden vast. Kon niet meer voor of achteruit. Toen ik de deur open deed stond de modder tot aan 't randje. Zeg ik tegen hem: Stap jij even uit om te duwen? (Hij had schoenen van 500 gulden aan). Die kop van hem!
Daarna wist ik dat nog te overtreffen door te zeggen: Joh, leg je jas (dure Armani jas van >1000 gulden) even onder 't voorwiel. Hij deed 't ook nog bijna! hehe. Met takken en dergelijke probeerden we de auto los te krijgen, hetgeen uiteraard niet lukte. Toen door 't bos gelopen tot we bij een golfbaantje uitkwamen waar iemand met een grasmaaiertje het gras aan 't maaien was. Die zegt: 'ow ik krijg jullie er wel uit'. Wij: hoeveel pk heb je dan, 0,1? Gaat nooit lukken! Hij keek nors en reed richting de Uno, die volledig onder de bagger zat.
Met 1 ruk was de auto los. Wij danken en toen volgas naar school.
Komen we in de les, loopt die leraar te ijsberen voor 't raam en ziet de Uno. 'Heej die auto was toch wit?'.
Foto's met coole dude kapsel


Let op het asbakje. Die kun je verschuiven over 't dashboard, leuke gadget, maar tijdens snelle bochten vloog ie dus van links naar rechts. Heel irritant.
Als je goed door die laatste foto kijkt, zie je 't muurtje van Jordy's Avatar staan:
De foto's van de Uno zijn namelijk geschoten door zijn moeder of Jordy zelf.
*DGT = digitale tellers, zoals hierboven ook al een aantal mensen in Fiat's uit die tijd hadden. De mijne deed 't prima, tot je bij een drempel kwam, dan ging ie uit. De volgende drempel ging 'ie weer aan. Typische Italiaanse degelijkheid op 't gebied van electrotechniek! :morecoffee:
Met gas los brak de kont snel uit zoals een Hot Hatch hoort te doen. De handrem deed 't niet echt, dus ik heb daar weldoor geleerd om een auto een bocht in te smijten. Daardoor heb ik weleens 't linker achterwiel op een stoepje gezet bij een bocht die ik altijd netjes in 3 nam en nu vol een keer in 2. Het achterwiel stond scheef, maar de auto reed er niet minder om, dus dat heb ik maar zo gelaten.
De roest begon er door te komen, zelfs na een antiroest behandeling, en ik wilde heel graag een achterwielaandrijver, een Alfa 75. Dus uiteindelijk ingeruild. De auto is naar Libanon gegaan. Ik heb er bijna een jaar lol van gehad.
Mooiste moment. Met een Surinaamse klasgenoot (pimp
Daarna wist ik dat nog te overtreffen door te zeggen: Joh, leg je jas (dure Armani jas van >1000 gulden) even onder 't voorwiel. Hij deed 't ook nog bijna! hehe. Met takken en dergelijke probeerden we de auto los te krijgen, hetgeen uiteraard niet lukte. Toen door 't bos gelopen tot we bij een golfbaantje uitkwamen waar iemand met een grasmaaiertje het gras aan 't maaien was. Die zegt: 'ow ik krijg jullie er wel uit'. Wij: hoeveel pk heb je dan, 0,1? Gaat nooit lukken! Hij keek nors en reed richting de Uno, die volledig onder de bagger zat.
Met 1 ruk was de auto los. Wij danken en toen volgas naar school.
Komen we in de les, loopt die leraar te ijsberen voor 't raam en ziet de Uno. 'Heej die auto was toch wit?'.
Foto's met coole dude kapsel
Let op het asbakje. Die kun je verschuiven over 't dashboard, leuke gadget, maar tijdens snelle bochten vloog ie dus van links naar rechts. Heel irritant.
Als je goed door die laatste foto kijkt, zie je 't muurtje van Jordy's Avatar staan:
*DGT = digitale tellers, zoals hierboven ook al een aantal mensen in Fiat's uit die tijd hadden. De mijne deed 't prima, tot je bij een drempel kwam, dan ging ie uit. De volgende drempel ging 'ie weer aan. Typische Italiaanse degelijkheid op 't gebied van electrotechniek! :morecoffee:
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 27 nov 2008, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: BMWDennis, Google [Bot], Semrush [Bot] en 10 gasten
