Porsche beschuldigt Nissan van oplichting op Nurburgring

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Francisco

Re: Nissan GT-R: 7 min 29 Ring !

Bericht door Francisco » 01 okt 2008, 11:16

merk je hoe BMW in dit hele verhaal niet meer meeteld?

terwijl het bmw was, met zijn geniale M3 CSL, die de eerste productie auto op semi-slikcs zetten. dit scheelt overigens 10 sec en niet 15.

en nu doet Datsun het en nag nag, zeik zeik, :blabla:

niet eerlijk zeggen de propelorheads 8)

wakker worden jongens, haal een bekertje water en slik de bittere pil door.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 01 okt 2008, 12:00

????

Welke bittere pil? Ben geen Porschegek in hart en nieren hoor en al helemaal geen Nissan gek. Hoewel een GTR wel in mijn boekje voorkomt als iets speciaals.

Zoals 't er nu voor staat en uit de berichten op 't autoblog, neig ik naar Porsche. Die pakten een STOCK GTR, reden ermee over de NS en haalden bij lange na niet de 7:29. Dus wat BMW ermee te maken heeft, keine Ahnung.

Nissan is al vaker op de vingers getikt betr acties. Wel lullig en ook weer mooi dat de Amerikanen nu de Jappen en Moffen het snot voor de ogen rijden.

Kortom, ik gun het de Yanks en eigenlijk de Jappen niet. Maar dat is MIJN idee. :bag: :mrgreen:
De EVO X en STI van anno 2008/9 zijn ook lamme dweilen, dus who cares anyway: Japan moet tóch 1 kar hebben die uitblinkt nietwaar? De NSX is al 20 jaar oud, dus dan maar de GTR :twisted:

Francisco, ik vind het dus geen tegenargumentatie op mijn bericht eigenlijk. :hmmm:

2 honden vechten om een been(Porsche vs Nissan) en de derde loopt ermee heen...(Corvette/Viper)

BMW komt nicht im Frage :angel:

Stefan van Elst

Bericht door Stefan van Elst » 01 okt 2008, 12:22

Ik blijf het maar vreemd vinden.
Elke niet-Duitse coureur/journalist is sneller met een Skyline vrijwel elk circuit rond dan een Porsche, maar zodra er een Duitser achter het stuur stapt is de Porsche ineens sneller. :roll:
Een beetje verdacht niet?

Michel zei het ook al; volgens hun o-zo eerlijke test is een GT-R langzamer dan een Porsche 911 Carrera S en maar 4 sec. sneller dan een 'antieke' R33 GT-R Vspec.
Yeah right! :nah:

Robin

Bericht door Robin » 01 okt 2008, 12:35

[zwart/wit modus]Ja de Duitsers waren fout en blijven fout. Eeuwig.

Met de Jappen is niks mis, nooit geweest ook.Vonden de Yanks ook hoor :bag: [zwart/wit]

:|

Stefan van Elst

Bericht door Stefan van Elst » 01 okt 2008, 12:54

Volwassen reactie hoor... :hmmm:

Tristan

Bericht door Tristan » 01 okt 2008, 13:18

Dat de Jappen niet altijd correct zijn laten ze wel zijn tijdens Best Motoring, waarbij de GT-R zowel een GT3 als GT2 volledig wegreed. Sorry, maar dat gaat er bij mij echt niet in, ondanks dat de GT-R een dijk van een auto is.

Francisco

Bericht door Francisco » 01 okt 2008, 13:27

Flame on! :beer:

Die jappen belazeren en de duisters ook. Overiend blijft dat de GT-R alles onder een GT2 wegvaagt. get over it Bratwursten!

Robin

Bericht door Robin » 01 okt 2008, 13:46

Beter een DUIDELIJKE onvolwassen reactie waar geen tegenargumenten tegen te gebruiken zijn(waarvan akte) dan een loze onvolwassen reactie.

:mrgreen:

Tristan heeft volkomen gelijk. :beer:

Zijn er hier mensen die wellicht 1 negatief puntje aan de GTR kunnen ontdekken, of is het de McLaren F1 van het nieuwe millenium. :banaan:

Francisco

Bericht door Francisco » 01 okt 2008, 14:16

Robinho

- Duidelijke minpunten

1.) VEEL TE ZWAAR. snel is leuk en aardig. maar 1700 kg moffel je niet weg

2.)Het geluid is niet spannend genoeg. Veel te gedempt. Geef mij dat R34 mine's geluid maar.

Robin

Bericht door Robin » 01 okt 2008, 15:42

Mee eens Frisco.

MIJN keus hoe STOER, TECHNISCH,BRUUT een GTR ook is(want mooi is subjectief, maar bij mooi denk ik aan zo'n kar in m'n avatar bijvoorbeeld) tov een Z06 is nog steeds de Z06, dan maar glijden/driften etc en 'minder snel'. Lijkt mij een puurder ding. en 1400kg ofzo....

EN: At the end of the day kies ik nog steeds een 997 GT2 8) Hoe beroerd zo'n ding blijkbaar ook rijdt.LOL

Ik krijg 1 dezer weken een Seiko Velatura Automaat Chron0 binnen, meesterwerkje:Prachtig, 2500 euro. (...)De NSX/GTR onder de horloges bij wijze van. Maar ik draag SWISS MADE, die klok komt mij never om MIJN pols. ook al verkoop ik bergen Seiko. Ik weet wel beter.... :roll: :mrgreen:

Macboy

Bericht door Macboy » 01 okt 2008, 16:22

Robin schreef:EN MACBOY JAMMER DAT JE IN HET ALGEMENE AUTODRAADJE HET TOPIC GESLOTEN HEBT, STOND DAAR PRIMA IN HET ZICHT EN GING OVER PORSCHE VERSUS NISSAN DUS ALGEMEEN IMHO
Zo had ik het niet bekeken. In Japanse Sushi gaat het inderdaad meer om de Nissan GT-R zelf en hier over de discussie. Alles maar even teruggezet :)

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 01 okt 2008, 16:24

Francisco schreef:Robinho

- Duidelijke minpunten

1.) VEEL TE ZWAAR. snel is leuk en aardig. maar 1700 kg moffel je niet weg

2.)Het geluid is niet spannend genoeg. Veel te gedempt. Geef mij dat R34 mine's geluid maar.
+1. Echter: aan dat geluid is best wat te doen met een leuk uitlaatje denk ik zo ;) )

Blijft dat het (de nieuwe Skyline) een knap stukje engineering is, wat tegen zeer scherpe prijs in de markt wordt gezet. Zou er zelf niet 1-2-3 een kopen al had ik het geld, omdat alleenal vanwege het gewicht deze auto mij niet specifiek aanspreekt. Los van liever een pure hard-core auto die moeilijk te rijden is: geeft veel meer voldoening.
Aan de andere kant: de nieuwe GT-R rijdt inderdaad de Porsches van de baan qua specs...
Hoeveel mensen zijn er nu werkelijk die kunnen rijdne met dit soort auto's: GT-R, GT2 porker etc. En met rijden bedoel: echt op de limiet rijden. Dat zijn er maar heel erg weinig. Kortom: de meeste mensen kopen zo'n auto puur voor de heb en/of de 'pronk' ; die laatste faktor weegt volgens mij vaak zwaar mee (als ik alleen al kijk naar wat ik zo tegen kom op/rond de Ring (oude kerels met een vriendin die hun dohcter had kunnen zijn...))

GT2 lijkt mij leuker om te (be)rijden dan deze GT-R, puur vanwege de uitdaging. (zou ik overigens ook niet kopen indien voldoende geld: Porsche is nu niet bepaald een merk dat mij aanspreekt, zeker niet vanwege hun gedrag/opstelling in de internationale racerij.. op z'n minst arrogant en concurentiebeperkend te noemen. Bah.)

Macboy

Re: Porsche beschuldigt Nissan van oplichting op Nurburgring

Bericht door Macboy » 01 okt 2008, 16:32

Ik ben het overigens eens met Francisco. Nissan kondigde zelf volgens mij al aan semi-slicks te gebruiken en daar is niets mis mee, want andere merken deden en doen het ook en daar wordt ook niet over gezeurd !

Wie de bal kaatst ...

Tristan

Bericht door Tristan » 01 okt 2008, 16:33

Aernoudt schreef: Porsche is nu niet bepaald een merk dat mij aanspreekt, zeker niet vanwege hun gedrag/opstelling in de internationale racerij.. op z'n minst arrogant en concurentiebeperkend te noemen. Bah.)
Dus om bovenstaande reden zou je geen Porsche willen kopen? Zou wel het laatste waarover ik druk zou maken als ik voor de keuze sta. Boeie, als de Porker maar rijdt. :wink:

Robin

Bericht door Robin » 01 okt 2008, 16:51

I :love: Macboy :banaan:

Tja elk merk heeft z'n shit/beweegredenen. Ik was nooit Corvette minded, integendeel, maar nu met de z06 en ZR1 doemaar. Ik was nooit Nissan minded, tot aan de 350Z en nu deze GTR doe maar ook! En bij de Viper dacht ik ook niet aan een jongensdroom, maar met de ACR weer wel. Jongensdromen voor mij waren Ferraris en een 959, ja dat hok van Porsche. En een handvol GruppeB plastic500pkbakjes.

Kortom:GRAAG een SCHAALMODEL van de GTR in 1:18, schaf ik ZUFORT aan:)

Porsche heeft mij mentaal wel een knauw gegeven vooral de Gooische kant/patslui/penose die Elfer rijdt(zonde!!!)en her en der een oplichter in zo'n ding. Maar een GT3/2 is niet te versmaden.

Zelf kies ik waarschijnlijk NU(1 oct 2008) een AM V8 Vantage/DBS en/of een (F)430 Scuderia wanneer ik de lotto win en hou de M3 erbij :blabla: :angel:

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 01 okt 2008, 16:58

Tristan schreef:
Aernoudt schreef: Porsche is nu niet bepaald een merk dat mij aanspreekt, zeker niet vanwege hun gedrag/opstelling in de internationale racerij.. op z'n minst arrogant en concurentiebeperkend te noemen. Bah.)
Dus om bovenstaande reden zou je geen Porsche willen kopen? Zou wel het laatste waarover ik druk zou maken als ik voor de keuze sta. Boeie, als de Porker maar rijdt. :wink:
Er zijn genoeg andere leuke auto's. Die club gun ik de omzet simpelweg niet.

Robin

Bericht door Robin » 01 okt 2008, 17:06

Aernoudt, je lijkt op 'n medewerker. Koopt al jaaaren bij de Lidl en Aldi want:"Dat GROOTKAPITAAL uit Zaandam gun ik de centen niet, ze zijn veel te duur blablabla"

En toen vertelde ik 'm van de gebroeders Albrecht, oprichters van Aldi.... 8)

Ik ken betere argumentatie. :mrgreen:

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 01 okt 2008, 17:14

Als Alfa Romeo, BMW, Maserati, Subaru, TVR en andere merken niet onder de categorie (groot) kapitaal vallen heb je misschien een punt. Groot kapitaal heeft er dus niets mee te maken Robin maar dat wist je zelf ook wel toen je het schreef...

Robin

Bericht door Robin » 01 okt 2008, 17:24

door arrogant gedrag van Porsche gun jij Porsche de centen niet, kortom.
door arrogant gedrag van Albert Heijn gunt mijn medewerker de Appie de centen niet.

Wel nadenken Aernoudt, dat zie je nu zelf ook wel....

Erik K.

Bericht door Erik K. » 01 okt 2008, 18:28

Francisco schreef:merk je hoe BMW in dit hele verhaal niet meer meeteld?

terwijl het bmw was, met zijn geniale M3 CSL, die de eerste productie auto op semi-slikcs zetten. dit scheelt overigens 10 sec en niet 15.

en nu doet Datsun het en nag nag, zeik zeik, :blabla:

niet eerlijk zeggen de propelorheads 8)

wakker worden jongens, haal een bekertje water en slik de bittere pil door.
Scheelt inderdaad hooguit 10s op de ring. Ooit heb ik eens 2 testen gelezen van de Porsche 911 GT3 met en zonder semi-slicks op de ring, verschil was <10s.

Hier http://www.drivers-republic.com/communi ... 04adf46650 staat dat Sport Auto met de Nissan 7:50 heeft gereden.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 01 okt 2008, 18:50

Lees eens een boek over het sales vak Robin; begin bij het hoofdstuk: gunning...

Macboy

Bericht door Macboy » 01 okt 2008, 18:51

Hier de uitslag CAR test op hun circuitje (een deel maar genoteerd):

59,4 Gumpert Apollo
1.00,5 Lambo Gallardo LP-560
1.00,5 Ariel Atom
1.00,6 Nissan GT-R (kost maar € 70.000,= in UK :shock: )
1.01,2 Porsche GT2
1.01,9 Lotus 211
1.02,8 Aston Martin DBS
1.03,2 Porsche 911

Dit is toch een ongelooflijke prestatie of niet ? Die rijder was helemaal onder de indruk van de Nissan :shock:

Daarmee ben ik erg benieuwd naar Afbeelding op de Ring.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 okt 2008, 19:34

Ik vind die Nissan ( met alle respect voor de prestaties) overkomen als een ge-update Leopard 2 tank :bag: :mrgreen:
Het ziet er niet uit dus IMHO ( over schoonheid valt niet te twisten idd, daarom maar even mijn bescheiden mening)
Zelf kies ik waarschijnlijk NU(1 oct 2008) een AM V8 Vantage/DBS en/of een (F)430 Scuderia wanneer ik de lotto win en hou de M3 erbij
+1

Laat nou net de postcode kanjer in mijn woonwijk gevallen zijn ( ik zweer het je, ik lieg niet :mrgreen: :shock: ) Maar uiteraard heb ik geen loten, ik doe niet aan die onzin............................................egh auw :bag: :shithappens:

8 M I L J O E N kan er verdeeld worden..........................( niet over nadenken.........................egh ik heb therapie nodig :mrgreen: :please: :thnx:

Dus voorlopig houd ik de M3 ook nog maar even aan, alvast veel geluk gewenst aan mijn mede buurtgenoten die wel een lot( en) gekocht hebben...........................................

Vrijdag avond de bekendmaking van de gouden letter combinatie in de postcode.................................als ik in het weekend niet online ben, nou dan weet je het wel, dan lig ik aan het infuus om bij te tanken...................... :mrgreen:
Laatst gewijzigd door romo op 01 okt 2008, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 01 okt 2008, 19:44

Da's best balen Romo ;)

Niels v D

Bericht door Niels v D » 01 okt 2008, 20:53

Porsche kan beter zorgen dan ze met de nieuwe panamera die Gtr verslaan..want die zal ook wel 1700 kilo wegen.

Plaats reactie