BMW Z4 M Roadster van M-Roadster (Scuderia pagina 4)
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW Z4 M Roadster van M-Roadster
Reken met een Alpha N (gewone luchtmassa meter vervalt) op zo'n 15% meer brandstof verbruik... en als je gek doet mischien wel 20%.
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: BMW Z4 M Roadster van M-Roadster
Hoe vergelijk je de Z4M met de GT3 of is deze inmiddels vervangen voor een F430?
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Re: BMW Z4 M Roadster van M-Roadster
Welkom hier M-Roadster!
Mooie kleur heb je wagen,met de prestaties geloof ik wel dat het goed zit.
Mooie kleur heb je wagen,met de prestaties geloof ik wel dat het goed zit.
-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: BMW Z4 M Roadster van M-Roadster
@ Ion, er komt wat nieuws, maar hij houd et nog geheim, geloof ik.... :twisted:
- M-Roadster
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 22 sep 2008, 19:45
- Locatie: Noord-Brabant
Re: BMW Z4 M Roadster van M-Roadster
Dat is best wel veel meer zelfs...Rico schreef:Reken met een Alpha N (gewone luchtmassa meter vervalt) op zo'n 15% meer brandstof verbruik... en als je gek doet mischien wel 20%.


Zo'n intake zou ik inderdaad alleen voor het geluid doen, jammer dat er dan weer zo'n nadeel aan vast zit...

@Marc RS4:
Ja dat zit inderdaad wel goed. Gaat hard zat.

-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: BMW Z4 M Roadster van M-Roadster
Blijkt. Postings worden genegeerd.Erik Stoffelsen schreef:@ Ion, er komt wat nieuws, maar hij houd et nog geheim, geloof ik.... :twisted:

- Rivanov
- Berichten: 1449
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
- Auto: '25 Tesla Model Y Juniper
Re: BMW Z4 M Roadster van M-Roadster
Jammer dat het Autoweek topic van GT3(2) ook stil is gevallen. Was altijd zeer interessant om te volgen! Vlak nadat ze de M5 hadden ontvangen werd het ineens stil..
- M-Roadster
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 22 sep 2008, 19:45
- Locatie: Noord-Brabant
Re: BMW Z4 M Roadster van M-Roadster
Hahaha, vond het al lang duren voor er zo'n opmerking moest komen.indobesar schreef:Blijkt. Postings worden genegeerd.Erik Stoffelsen schreef:@ Ion, er komt wat nieuws, maar hij houd et nog geheim, geloof ik.... :twisted:

Ja, mee eens, het is jammer dat je niet achter de schermen mee kan kijken, anders weet ik zeker dat je hetzelfde had gedaan.Rivanov schreef:Jammer dat het Autoweek topic van GT3(2) ook stil is gevallen. Was altijd zeer interessant om te volgen! Vlak nadat ze de M5 hadden ontvangen werd het ineens stil..

Hoor net dat m'n CSL-wielen morgenochtend worden opgehaald om terug te sturen. Eerst zien, want vorige week zijn ze ook niet gekomen terwijl dat wel was afgesproken.

- Rivanov
- Berichten: 1449
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
- Auto: '25 Tesla Model Y Juniper
Re: BMW Z4 M Roadster van M-Roadster
Ik kan inderdaad niet achter de schermen meekijken dus ik respecteer verder ook al je beslissingen.
Wil alleen maar zeggen dat ik altijd genoot van je verhalen en je eerlijke meningen over de bolides op jullie oprit, zonder enige afgunst of opschepperij.
Wil alleen maar zeggen dat ik altijd genoot van je verhalen en je eerlijke meningen over de bolides op jullie oprit, zonder enige afgunst of opschepperij.
- M-Roadster
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 22 sep 2008, 19:45
- Locatie: Noord-Brabant
Re: BMW Z4 M Roadster van M-Roadster
Dat is alleen maar leuk om te horen
Thanks!

-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: BMW Z4 M Roadster van M-Roadster
Hahaha, vond het al lang duren voor er zo'n opmerking moest komen.M-Roadster schreef:indobesar schreef:Blijkt. Postings worden genegeerd.Erik Stoffelsen schreef:@ Ion, er komt wat nieuws, maar hij houd et nog geheim, geloof ik.... :twisted:

[/quote]
Terecht! :jenna:
- stefan740
- Berichten: 1419
- Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
- Locatie: Nijmegen
Re: BMW Z4 M Roadster van M-Roadster
Ik denk dat zijn post in het 430 scuderia topic wel genoeg zegt 

- Rivanov
- Berichten: 1449
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
- Auto: '25 Tesla Model Y Juniper
Re: BMW Z4 M Roadster van M-Roadster
Lees het nu ook in dat topic..


-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: BMW Z4 M Roadster van M-Roadster
Brochure & prijslijst voor je snufferd?stefan740 schreef:Ik denk dat zijn post in het 430 scuderia topic wel genoeg zegt

- StefanW
- Berichten: 1950
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
- Auto: 106 Rallye S2
- Locatie: Nurnbergring
Re: BMW Z4 M Roadster van M-Roadster
Welkom ex mini rijder!
Dik wagenpark thuis!
Dik wagenpark thuis!
- M-Roadster
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 22 sep 2008, 19:45
- Locatie: Noord-Brabant
Re: BMW Z4 M Roadster van M-Roadster
@Femme:
Sinds ik mijn Z4 naar beneden heb geschroefd wil hij nog wel eens aanlopen op het plastic binnenscherm (met zulke wielen als van Alpina moet dat toch een bekend probleem zijn lijkt me?) Straks met die CSL wielen (komen naar mijn berekeningen ietsje verder naar buiten) zal dat helemaal 'vaak' voorkomen. Hoe heb je dit opgelost?
Zat al te denken om het plastic warm en zacht te maken zodat ik het naar binnen kan duwen, maar voor ik met dat soort lompe dingen aan de slag ga toch even navragen aan een ervaren persoon.
Sinds ik mijn Z4 naar beneden heb geschroefd wil hij nog wel eens aanlopen op het plastic binnenscherm (met zulke wielen als van Alpina moet dat toch een bekend probleem zijn lijkt me?) Straks met die CSL wielen (komen naar mijn berekeningen ietsje verder naar buiten) zal dat helemaal 'vaak' voorkomen. Hoe heb je dit opgelost?
Zat al te denken om het plastic warm en zacht te maken zodat ik het naar binnen kan duwen, maar voor ik met dat soort lompe dingen aan de slag ga toch even navragen aan een ervaren persoon.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW Z4 M Roadster van M-Roadster
bij mijn auto waren de plastic binnenschermen gewoon netjes met een tapijt/stanleymes wat afgesneden zodat de rand die naar beneden liep in de motorkap weg viel...
Ik heb nu 2 nwe binnenspatschermen maar nog niet afgesneden, rechts loopt ie sowieso wat aan onder druk/bocht maar die veer heb ik iets harder gezet, ik kijk het ff aan, morgen testen op Assen anders snij ik ze weer wat af, en met zo'n krom tapijt snijder gaat dat erg mooi, dat mesje haakt er mooi omheen.
Ik heb nu 2 nwe binnenspatschermen maar nog niet afgesneden, rechts loopt ie sowieso wat aan onder druk/bocht maar die veer heb ik iets harder gezet, ik kijk het ff aan, morgen testen op Assen anders snij ik ze weer wat af, en met zo'n krom tapijt snijder gaat dat erg mooi, dat mesje haakt er mooi omheen.

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW Z4 M Roadster van M-Roadster
He M-roadster ! Welkom (lekker op tijd) en geweldige auto in een geweldige kleur. De Z4 roadster is een begrip, maar helemaal in de M-uitvoering. Je hebt duidelijk meer auto's, heb je daar ook meer informatie over ?
-
- Berichten: 22287
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: BMW Z4 M Roadster van M-Roadster
Hoe merk je dat ie aanloopt?
Ik rijd nog maar kort in de Z4 (M onderstel en 19 inch) maar ik merk wel dat ik flink voor drempels moet afremmen. Heb al zo'n schrapend geluid gehoord. Ook afgelopen zondag bij Rotterdam op een stuk weg hoorde we een beetje schrapend geluid bij hogere snelweg op ongelijk wegdek. Maar ik weet niet of het de voorbumper is of de wielkasten bijvoorbeeld. Hoe kom je erachter? Neem nu drempels bijna stilstaand maar zondag op de snelweg verwachtte ik dat niet.
Ik rijd nog maar kort in de Z4 (M onderstel en 19 inch) maar ik merk wel dat ik flink voor drempels moet afremmen. Heb al zo'n schrapend geluid gehoord. Ook afgelopen zondag bij Rotterdam op een stuk weg hoorde we een beetje schrapend geluid bij hogere snelweg op ongelijk wegdek. Maar ik weet niet of het de voorbumper is of de wielkasten bijvoorbeeld. Hoe kom je erachter? Neem nu drempels bijna stilstaand maar zondag op de snelweg verwachtte ik dat niet.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: BMW Z4 M Roadster van M-Roadster
Even in de spatborden kijken Tom, als je af en toe aanlopen kun je dat ziet door de schaafplekjes.
Michel
Michel
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: BMW Z4 M Roadster van M-Roadster
Checken op aanloopsporen in je wielkasten?
- MoNkToNk
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:32
Re: BMW Z4 M Roadster van M-Roadster
Aanlopen geeft een schurend geluid. Ik heb er zelf ook soms last van bij de Z4 bij erge oneffenheden in de weg door de Eibach verlaging en spoorverbreders. Als ik zie hoe je wielen in de wielkasten staan moeten deze bijna zeker aanlopen.Tom schreef:Hoe merk je dat ie aanloopt?
Ik rijd nog maar kort in de Z4 (M onderstel en 19 inch) maar ik merk wel dat ik flink voor drempels moet afremmen. Heb al zo'n schrapend geluid gehoord. Ook afgelopen zondag bij Rotterdam op een stuk weg hoorde we een beetje schrapend geluid bij hogere snelweg op ongelijk wegdek. Maar ik weet niet of het de voorbumper is of de wielkasten bijvoorbeeld. Hoe kom je erachter? Neem nu drempels bijna stilstaand maar zondag op de snelweg verwachtte ik dat niet.
De voorbumper zou de grond niet moeten raken op de snelweg of er moet wel een enorm gat in de weg zitten

- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Re: BMW Z4 M Roadster van M-Roadster
Ik heb tot nu alleen aanloopgeluiden gehoord in enkele bochten op de ring en een keer bij een diepte kuil in de weg die niet goed zichtbaar was waardoor ik er met hoge snelheid overheen ging. Mijn auto staat niet extreem laag maar zakt nog wel aardig in de veren als er twee personen in plaatsnemen. Met bestuurder en een Macboy in de auto ziet het er zo uit qua ruimte in de wielkasten:

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW Z4 M Roadster van M-Roadster
Femme schreef:Met bestuurder en een Macboy in de auto ziet het er zo uit qua ruimte in de wielkasten:
[img]http://tweakers.net/ext/f/JHTvFJGILcTrt ... M/full.jpg[/\img]
Gewoon voor de schade aansprakelijk stellen die Macedoniër. Dit wist ie van te voren. Zo heeft ie mij eens met een doorgezakte stoelframe opgezadeld. En hij heeft ook een keer mijn M stuur met een onbekend goedje besmeurd.. rechtzaken en procedures lopen hier nog over.
Nouja straks zien jullie live om 17.15 hoe die met andermans auto's omgaat


- M-Roadster
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 22 sep 2008, 19:45
- Locatie: Noord-Brabant
Re: BMW Z4 M Roadster van M-Roadster
Heb even een fotootje gemaakt van "het probleem".


Tussen de twee uiteinden van de rode lijn zit de schaafplek van de foto erboven.
Bij mij loopt hij overigens ook alleen aan als je een flinke put o.i.d. tegenkomt. Maar met die CSL wielen gaat hij zeker weten makkelijker aanlopen. In ieder geval bedankt voor je tip, tapijtsnijdertje. 8)
Hij rijdt zelf in een BMW M5 zijn zakelijke kilometers, Een 2006 model in het Saphire zwart met Caramel individual interieur. De M5 is ontdaan van de snelheid-begrenzer door Carli motors (als ik het zo goed schrijf) en heeft volgens de testbank destijds daardoor 534 pk. Ook is er bij aflevering meteen een set Hartge verlagingsveren onder gegaan, dan komen die 19" wielen pas echt goed tot hun recht. Ondanks zijn gewicht blijft het een waanzinnige machine als je, na het indrukken van de M knop, het gas er vol op gooit.
Mijn moeder hebben we zo gek gekregen dat ze in een 2008 Cayenne GTS rond is gaan rijden. Zandwit van buiten, zwart alcantara van binnen. Hier is hét knopje dé Sport-knop. Kleppen in de uitlaat schieten open en je hoort een machtig V8 geluid. Voor een auto van 2300 kilo met 21" wielen gaat hij erg goed vooruit en wat helemaal bizar is, is het bochtenwerk. Dat ding ligt zo verschrikkelijk strak op de weg, werkelijk ongelofelijk! (Of nou ja, ik durf met de Cayenne harder door 'de Philip-Morris-bocht' dan met m'n Z4 of de M5, maar dat ligt aan mijn coureurs-kunsten
)
Mijn zusje heeft, net als ik toen ik 18 was, een MINI Cooper S gekregen om in rond te tuffen. Zij heeft gekozen voor een Pepper White Chili uitvoering met Pepper White leer en zwart stof. Hele leuke kar. 175 pktjes, 260 Nm koppel en 1115 kg. Hij van 2007 en heeft nét, haar eerste mijlpaal, 10000 km gereden.
Mijn vader heeft veel Porsches gehad voor mooie- en circuitdagen. In 1999 werd hij verliefd op de 996 GT3 mk1. Een circuit-kar voor op straat. Beter kan niet, toch? In 4 jaar tijd ruim 80.000 km mee gereden. Hij was uni-zwart, met zwart leer, Recaro kuipstoelen erin, sportuitlaat (wát een geluid!). In 2003 is deze ingeruild voor een nieuwe 996 GT3 mk2, ook uni-zwart mét Recaro's. Duidelijk minder "GT3" dan we gewend waren, maar met veel ideeën in het hoofd (ook sportuitlaat eronder gooien e.d.) om eraan te veranderen toch gekocht. 4,5 jaar in bezit gehad, net 25.000 km op de teller gereden.
In de tussentijd was er al nieuw speelgoed gereserveerd (een wonder, want normaal is m'n pa altijd te laat nét met beslissen). Ongeveer 4 maanden geleden helemaal opgegeven hoe-en-wat het moest worden. Het zal nog een kleine 4 weken duren eer hij bij de dealer staat, maar wij kijken er onwijs naar uit (jammer voor m'n pa dat hij net op vakantie is als de auto bij de dealer staat
). Een Bianco Fuji (wit dus) Ferrari 430 Scuderia. De gekozen opties zijn: antraciet kleurige wielen, gele remklauwen, racelivrei (de strepen), alcantara interieur (zwart) met gele onderstof, dorpels in alcantara, rolbeugel, stuur in carbon met schakel-LEDs, navigatie, bluetooth, Ipod, 4-punts gordels in zwart met geel logo, zwart stiksel en het bandendrukcontrolesysteem.
Hopelijk is de 'overstap' van Porsche naar Ferrari een goede keuze. Hoe dan ook bij de testrit hadden we beiden (ik en pa) hetzelfde gevoel als bij de eerste GT3, een 'wow-auto'. 8)
Genoeg info?

Tussen de twee uiteinden van de rode lijn zit de schaafplek van de foto erboven.
Ja, weghalen kan natuurlijk ook, maar liever beetje buigen dan weghalen. Weet niet wat erachter zit...GTRene schreef:bij mijn auto waren de plastic binnenschermen gewoon netjes met een tapijt/stanleymes wat afgesneden zodat de rand die naar beneden liep in de motorkap weg viel...
Ik heb nu 2 nwe binnenspatschermen maar nog niet afgesneden, rechts loopt ie sowieso wat aan onder druk/bocht maar die veer heb ik iets harder gezet, ik kijk het ff aan, morgen testen op Assen anders snij ik ze weer wat af, en met zo'n krom tapijt snijder gaat dat erg mooi, dat mesje haakt er mooi omheen.

Dank u, dank u! Ik heb een auto. De rest is van de andere auto-freak in het gezin, de persoon waar ik mijn autoliefde van heb, mijn pa.Macboy schreef:He M-roadster ! Welkom (lekker op tijd) en geweldige auto in een geweldige kleur. De Z4 roadster is een begrip, maar helemaal in de M-uitvoering. Je hebt duidelijk meer auto's, heb je daar ook meer informatie over ?
Hij rijdt zelf in een BMW M5 zijn zakelijke kilometers, Een 2006 model in het Saphire zwart met Caramel individual interieur. De M5 is ontdaan van de snelheid-begrenzer door Carli motors (als ik het zo goed schrijf) en heeft volgens de testbank destijds daardoor 534 pk. Ook is er bij aflevering meteen een set Hartge verlagingsveren onder gegaan, dan komen die 19" wielen pas echt goed tot hun recht. Ondanks zijn gewicht blijft het een waanzinnige machine als je, na het indrukken van de M knop, het gas er vol op gooit.
Mijn moeder hebben we zo gek gekregen dat ze in een 2008 Cayenne GTS rond is gaan rijden. Zandwit van buiten, zwart alcantara van binnen. Hier is hét knopje dé Sport-knop. Kleppen in de uitlaat schieten open en je hoort een machtig V8 geluid. Voor een auto van 2300 kilo met 21" wielen gaat hij erg goed vooruit en wat helemaal bizar is, is het bochtenwerk. Dat ding ligt zo verschrikkelijk strak op de weg, werkelijk ongelofelijk! (Of nou ja, ik durf met de Cayenne harder door 'de Philip-Morris-bocht' dan met m'n Z4 of de M5, maar dat ligt aan mijn coureurs-kunsten

Mijn zusje heeft, net als ik toen ik 18 was, een MINI Cooper S gekregen om in rond te tuffen. Zij heeft gekozen voor een Pepper White Chili uitvoering met Pepper White leer en zwart stof. Hele leuke kar. 175 pktjes, 260 Nm koppel en 1115 kg. Hij van 2007 en heeft nét, haar eerste mijlpaal, 10000 km gereden.
Mijn vader heeft veel Porsches gehad voor mooie- en circuitdagen. In 1999 werd hij verliefd op de 996 GT3 mk1. Een circuit-kar voor op straat. Beter kan niet, toch? In 4 jaar tijd ruim 80.000 km mee gereden. Hij was uni-zwart, met zwart leer, Recaro kuipstoelen erin, sportuitlaat (wát een geluid!). In 2003 is deze ingeruild voor een nieuwe 996 GT3 mk2, ook uni-zwart mét Recaro's. Duidelijk minder "GT3" dan we gewend waren, maar met veel ideeën in het hoofd (ook sportuitlaat eronder gooien e.d.) om eraan te veranderen toch gekocht. 4,5 jaar in bezit gehad, net 25.000 km op de teller gereden.
In de tussentijd was er al nieuw speelgoed gereserveerd (een wonder, want normaal is m'n pa altijd te laat nét met beslissen). Ongeveer 4 maanden geleden helemaal opgegeven hoe-en-wat het moest worden. Het zal nog een kleine 4 weken duren eer hij bij de dealer staat, maar wij kijken er onwijs naar uit (jammer voor m'n pa dat hij net op vakantie is als de auto bij de dealer staat

Hopelijk is de 'overstap' van Porsche naar Ferrari een goede keuze. Hoe dan ook bij de testrit hadden we beiden (ik en pa) hetzelfde gevoel als bij de eerste GT3, een 'wow-auto'. 8)
Genoeg info?

Hahahaha, ja dat is die rare bobbel onder je auto aan de voorkant die je bij drempels hoort. Als je schrapend geluid hoort tijdens het rijden kan ook het wiel tegen je veer aanlopen, kleine kans dat het dat is, maar zou ik ook even checken als ik jou was.Tom schreef:Hoe merk je dat ie aanloopt?
Ik rijd nog maar kort in de Z4 (M onderstel en 19 inch) maar ik merk wel dat ik flink voor drempels moet afremmen. Heb al zo'n schrapend geluid gehoord.

Zou je voor mij een foto kunnen maken van je wielkast aan de voorkant, waar je bumper, zijpaneel en binnenscherm samen komen? Is zit dat rare bobbeltje misschien alleen bij een M? Lijkt me sterk, maar daarentegen heb ik al meer rare dingen meegemaakt...Femme schreef:Ik heb tot nu alleen aanloopgeluiden gehoord in enkele bochten op de ring en een keer bij een diepte kuil in de weg die niet goed zichtbaar was waardoor ik er met hoge snelheid overheen ging. Mijn auto staat niet extreem laag maar zakt nog wel aardig in de veren als er twee personen in plaatsnemen.

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot], Rogerb en 4 gasten