BMW Z4 M Roadster van M-Roadster (Scuderia pagina 4)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
RVV

Re: BMW Z4 M Roadster van M-Roadster

Bericht door RVV » 25 sep 2008, 20:19

Reken met een Alpha N (gewone luchtmassa meter vervalt) op zo'n 15% meer brandstof verbruik... en als je gek doet mischien wel 20%.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 25 sep 2008, 20:29

Hoe vergelijk je de Z4M met de GT3 of is deze inmiddels vervangen voor een F430?

Marc R

Bericht door Marc R » 25 sep 2008, 20:34

Welkom hier M-Roadster!

Mooie kleur heb je wagen,met de prestaties geloof ik wel dat het goed zit.

ErikS

Bericht door ErikS » 25 sep 2008, 20:39

@ Ion, er komt wat nieuws, maar hij houd et nog geheim, geloof ik.... :twisted:

M-Roadster

Bericht door M-Roadster » 25 sep 2008, 20:46

Rico schreef:Reken met een Alpha N (gewone luchtmassa meter vervalt) op zo'n 15% meer brandstof verbruik... en als je gek doet mischien wel 20%.
Dat is best wel veel meer zelfs... :shock: Gaat hem niet worden. Om over de compressor die Femme nog maar te zwijgen. 525 pk, bijna €9000 euro, het verbruik zal er niet bepaald op vooruit gaan vermoed ik, ook een vrij prijzige ingreep. :shock:

Zo'n intake zou ik inderdaad alleen voor het geluid doen, jammer dat er dan weer zo'n nadeel aan vast zit... :(

@Marc RS4:
Ja dat zit inderdaad wel goed. Gaat hard zat. :lol:

indobesar

Bericht door indobesar » 25 sep 2008, 20:57

Erik Stoffelsen schreef:@ Ion, er komt wat nieuws, maar hij houd et nog geheim, geloof ik.... :twisted:
Blijkt. Postings worden genegeerd. :whistle:

Rivanov
Auto: '25 Tesla Model Y Juniper

Bericht door Rivanov » 25 sep 2008, 21:07

Jammer dat het Autoweek topic van GT3(2) ook stil is gevallen. Was altijd zeer interessant om te volgen! Vlak nadat ze de M5 hadden ontvangen werd het ineens stil..

M-Roadster

Bericht door M-Roadster » 25 sep 2008, 21:19

indobesar schreef:
Erik Stoffelsen schreef:@ Ion, er komt wat nieuws, maar hij houd et nog geheim, geloof ik.... :twisted:
Hahaha, vond het al lang duren voor er zo'n opmerking moest komen. :mrgreen:
Rivanov schreef:Jammer dat het Autoweek topic van GT3(2) ook stil is gevallen. Was altijd zeer interessant om te volgen! Vlak nadat ze de M5 hadden ontvangen werd het ineens stil..
Ja, mee eens, het is jammer dat je niet achter de schermen mee kan kijken, anders weet ik zeker dat je hetzelfde had gedaan. :wink:

Hoor net dat m'n CSL-wielen morgenochtend worden opgehaald om terug te sturen. Eerst zien, want vorige week zijn ze ook niet gekomen terwijl dat wel was afgesproken. :x

Rivanov

Bericht door Rivanov » 25 sep 2008, 21:21

Ik kan inderdaad niet achter de schermen meekijken dus ik respecteer verder ook al je beslissingen.
Wil alleen maar zeggen dat ik altijd genoot van je verhalen en je eerlijke meningen over de bolides op jullie oprit, zonder enige afgunst of opschepperij.

M-Roadster

Bericht door M-Roadster » 25 sep 2008, 21:42

Dat is alleen maar leuk om te horen :) Thanks!

indobesar

Bericht door indobesar » 25 sep 2008, 21:50

M-Roadster schreef:
indobesar schreef:
Hahaha, vond het al lang duren voor er zo'n opmerking moest komen. :mrgreen:
[/quote]

Terecht! :jenna:

stefan740

Bericht door stefan740 » 25 sep 2008, 21:57

Ik denk dat zijn post in het 430 scuderia topic wel genoeg zegt :angel:

Rivanov

Bericht door Rivanov » 26 sep 2008, 10:24

Lees het nu ook in dat topic..
:shocking:

indobesar

Bericht door indobesar » 26 sep 2008, 12:24

stefan740 schreef:Ik denk dat zijn post in het 430 scuderia topic wel genoeg zegt :angel:
Brochure & prijslijst voor je snufferd? :bignews:

StefanW
Auto: 106 Rallye S2

Bericht door StefanW » 26 sep 2008, 16:43

Welkom ex mini rijder!
Dik wagenpark thuis!

M-Roadster

Bericht door M-Roadster » 30 sep 2008, 13:28

@Femme:
Sinds ik mijn Z4 naar beneden heb geschroefd wil hij nog wel eens aanlopen op het plastic binnenscherm (met zulke wielen als van Alpina moet dat toch een bekend probleem zijn lijkt me?) Straks met die CSL wielen (komen naar mijn berekeningen ietsje verder naar buiten) zal dat helemaal 'vaak' voorkomen. Hoe heb je dit opgelost?

Zat al te denken om het plastic warm en zacht te maken zodat ik het naar binnen kan duwen, maar voor ik met dat soort lompe dingen aan de slag ga toch even navragen aan een ervaren persoon.

GTRene

Bericht door GTRene » 30 sep 2008, 13:36

bij mijn auto waren de plastic binnenschermen gewoon netjes met een tapijt/stanleymes wat afgesneden zodat de rand die naar beneden liep in de motorkap weg viel...
Ik heb nu 2 nwe binnenspatschermen maar nog niet afgesneden, rechts loopt ie sowieso wat aan onder druk/bocht maar die veer heb ik iets harder gezet, ik kijk het ff aan, morgen testen op Assen anders snij ik ze weer wat af, en met zo'n krom tapijt snijder gaat dat erg mooi, dat mesje haakt er mooi omheen. :df:

Macboy

Bericht door Macboy » 30 sep 2008, 14:06

He M-roadster ! Welkom (lekker op tijd) en geweldige auto in een geweldige kleur. De Z4 roadster is een begrip, maar helemaal in de M-uitvoering. Je hebt duidelijk meer auto's, heb je daar ook meer informatie over ?

Tom

Bericht door Tom » 30 sep 2008, 14:17

Hoe merk je dat ie aanloopt?

Ik rijd nog maar kort in de Z4 (M onderstel en 19 inch) maar ik merk wel dat ik flink voor drempels moet afremmen. Heb al zo'n schrapend geluid gehoord. Ook afgelopen zondag bij Rotterdam op een stuk weg hoorde we een beetje schrapend geluid bij hogere snelweg op ongelijk wegdek. Maar ik weet niet of het de voorbumper is of de wielkasten bijvoorbeeld. Hoe kom je erachter? Neem nu drempels bijna stilstaand maar zondag op de snelweg verwachtte ik dat niet.

Michel P

Bericht door Michel P » 30 sep 2008, 14:24

Even in de spatborden kijken Tom, als je af en toe aanlopen kun je dat ziet door de schaafplekjes.

Michel

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 30 sep 2008, 14:25

Checken op aanloopsporen in je wielkasten?

MoNkToNk

Bericht door MoNkToNk » 30 sep 2008, 14:27

Tom schreef:Hoe merk je dat ie aanloopt?

Ik rijd nog maar kort in de Z4 (M onderstel en 19 inch) maar ik merk wel dat ik flink voor drempels moet afremmen. Heb al zo'n schrapend geluid gehoord. Ook afgelopen zondag bij Rotterdam op een stuk weg hoorde we een beetje schrapend geluid bij hogere snelweg op ongelijk wegdek. Maar ik weet niet of het de voorbumper is of de wielkasten bijvoorbeeld. Hoe kom je erachter? Neem nu drempels bijna stilstaand maar zondag op de snelweg verwachtte ik dat niet.
Aanlopen geeft een schurend geluid. Ik heb er zelf ook soms last van bij de Z4 bij erge oneffenheden in de weg door de Eibach verlaging en spoorverbreders. Als ik zie hoe je wielen in de wielkasten staan moeten deze bijna zeker aanlopen.

De voorbumper zou de grond niet moeten raken op de snelweg of er moet wel een enorm gat in de weg zitten :)

Femme

Bericht door Femme » 30 sep 2008, 14:28

Ik heb tot nu alleen aanloopgeluiden gehoord in enkele bochten op de ring en een keer bij een diepte kuil in de weg die niet goed zichtbaar was waardoor ik er met hoge snelheid overheen ging. Mijn auto staat niet extreem laag maar zakt nog wel aardig in de veren als er twee personen in plaatsnemen. Met bestuurder en een Macboy in de auto ziet het er zo uit qua ruimte in de wielkasten:

Afbeelding

RVV

Bericht door RVV » 30 sep 2008, 16:35

Femme schreef:Met bestuurder en een Macboy in de auto ziet het er zo uit qua ruimte in de wielkasten:

[img]http://tweakers.net/ext/f/JHTvFJGILcTrt ... M/full.jpg[/\img]

Gewoon voor de schade aansprakelijk stellen die Macedoniër. Dit wist ie van te voren. Zo heeft ie mij eens met een doorgezakte stoelframe opgezadeld. En hij heeft ook een keer mijn M stuur met een onbekend goedje besmeurd.. rechtzaken en procedures lopen hier nog over.

Nouja straks zien jullie live om 17.15 hoe die met andermans auto's omgaat :bag: Kijk niet in het donker want dan word je er bang van :bag:

M-Roadster

Bericht door M-Roadster » 30 sep 2008, 20:48

Heb even een fotootje gemaakt van "het probleem".

Afbeelding

Afbeelding
Tussen de twee uiteinden van de rode lijn zit de schaafplek van de foto erboven.
GTRene schreef:bij mijn auto waren de plastic binnenschermen gewoon netjes met een tapijt/stanleymes wat afgesneden zodat de rand die naar beneden liep in de motorkap weg viel...
Ik heb nu 2 nwe binnenspatschermen maar nog niet afgesneden, rechts loopt ie sowieso wat aan onder druk/bocht maar die veer heb ik iets harder gezet, ik kijk het ff aan, morgen testen op Assen anders snij ik ze weer wat af, en met zo'n krom tapijt snijder gaat dat erg mooi, dat mesje haakt er mooi omheen. :df:
Ja, weghalen kan natuurlijk ook, maar liever beetje buigen dan weghalen. Weet niet wat erachter zit... :oops: Bij mij loopt hij overigens ook alleen aan als je een flinke put o.i.d. tegenkomt. Maar met die CSL wielen gaat hij zeker weten makkelijker aanlopen. In ieder geval bedankt voor je tip, tapijtsnijdertje. 8)
Macboy schreef:He M-roadster ! Welkom (lekker op tijd) en geweldige auto in een geweldige kleur. De Z4 roadster is een begrip, maar helemaal in de M-uitvoering. Je hebt duidelijk meer auto's, heb je daar ook meer informatie over ?
Dank u, dank u! Ik heb een auto. De rest is van de andere auto-freak in het gezin, de persoon waar ik mijn autoliefde van heb, mijn pa.

Hij rijdt zelf in een BMW M5 zijn zakelijke kilometers, Een 2006 model in het Saphire zwart met Caramel individual interieur. De M5 is ontdaan van de snelheid-begrenzer door Carli motors (als ik het zo goed schrijf) en heeft volgens de testbank destijds daardoor 534 pk. Ook is er bij aflevering meteen een set Hartge verlagingsveren onder gegaan, dan komen die 19" wielen pas echt goed tot hun recht. Ondanks zijn gewicht blijft het een waanzinnige machine als je, na het indrukken van de M knop, het gas er vol op gooit.

Mijn moeder hebben we zo gek gekregen dat ze in een 2008 Cayenne GTS rond is gaan rijden. Zandwit van buiten, zwart alcantara van binnen. Hier is hét knopje dé Sport-knop. Kleppen in de uitlaat schieten open en je hoort een machtig V8 geluid. Voor een auto van 2300 kilo met 21" wielen gaat hij erg goed vooruit en wat helemaal bizar is, is het bochtenwerk. Dat ding ligt zo verschrikkelijk strak op de weg, werkelijk ongelofelijk! (Of nou ja, ik durf met de Cayenne harder door 'de Philip-Morris-bocht' dan met m'n Z4 of de M5, maar dat ligt aan mijn coureurs-kunsten :mrgreen: )

Mijn zusje heeft, net als ik toen ik 18 was, een MINI Cooper S gekregen om in rond te tuffen. Zij heeft gekozen voor een Pepper White Chili uitvoering met Pepper White leer en zwart stof. Hele leuke kar. 175 pktjes, 260 Nm koppel en 1115 kg. Hij van 2007 en heeft nét, haar eerste mijlpaal, 10000 km gereden.

Mijn vader heeft veel Porsches gehad voor mooie- en circuitdagen. In 1999 werd hij verliefd op de 996 GT3 mk1. Een circuit-kar voor op straat. Beter kan niet, toch? In 4 jaar tijd ruim 80.000 km mee gereden. Hij was uni-zwart, met zwart leer, Recaro kuipstoelen erin, sportuitlaat (wát een geluid!). In 2003 is deze ingeruild voor een nieuwe 996 GT3 mk2, ook uni-zwart mét Recaro's. Duidelijk minder "GT3" dan we gewend waren, maar met veel ideeën in het hoofd (ook sportuitlaat eronder gooien e.d.) om eraan te veranderen toch gekocht. 4,5 jaar in bezit gehad, net 25.000 km op de teller gereden.
In de tussentijd was er al nieuw speelgoed gereserveerd (een wonder, want normaal is m'n pa altijd te laat nét met beslissen). Ongeveer 4 maanden geleden helemaal opgegeven hoe-en-wat het moest worden. Het zal nog een kleine 4 weken duren eer hij bij de dealer staat, maar wij kijken er onwijs naar uit (jammer voor m'n pa dat hij net op vakantie is als de auto bij de dealer staat :mrgreen: ). Een Bianco Fuji (wit dus) Ferrari 430 Scuderia. De gekozen opties zijn: antraciet kleurige wielen, gele remklauwen, racelivrei (de strepen), alcantara interieur (zwart) met gele onderstof, dorpels in alcantara, rolbeugel, stuur in carbon met schakel-LEDs, navigatie, bluetooth, Ipod, 4-punts gordels in zwart met geel logo, zwart stiksel en het bandendrukcontrolesysteem.

Hopelijk is de 'overstap' van Porsche naar Ferrari een goede keuze. Hoe dan ook bij de testrit hadden we beiden (ik en pa) hetzelfde gevoel als bij de eerste GT3, een 'wow-auto'. 8)

Genoeg info? :wink:
Tom schreef:Hoe merk je dat ie aanloopt?

Ik rijd nog maar kort in de Z4 (M onderstel en 19 inch) maar ik merk wel dat ik flink voor drempels moet afremmen. Heb al zo'n schrapend geluid gehoord.
Hahahaha, ja dat is die rare bobbel onder je auto aan de voorkant die je bij drempels hoort. Als je schrapend geluid hoort tijdens het rijden kan ook het wiel tegen je veer aanlopen, kleine kans dat het dat is, maar zou ik ook even checken als ik jou was. :wink:
Femme schreef:Ik heb tot nu alleen aanloopgeluiden gehoord in enkele bochten op de ring en een keer bij een diepte kuil in de weg die niet goed zichtbaar was waardoor ik er met hoge snelheid overheen ging. Mijn auto staat niet extreem laag maar zakt nog wel aardig in de veren als er twee personen in plaatsnemen.
Zou je voor mij een foto kunnen maken van je wielkast aan de voorkant, waar je bumper, zijpaneel en binnenscherm samen komen? Is zit dat rare bobbeltje misschien alleen bij een M? Lijkt me sterk, maar daarentegen heb ik al meer rare dingen meegemaakt... :blabla:

Plaats reactie