Kan bijna geen toeval zijn dat het weer een blauwe is geworden. Om precies te zijn BMW's M-kleur Interlagos blauw. Het interieur wordt Walknappa zwart genoemd en is uiteraard van leather. Hij is voorzien van alle opties op cruise control (*zucht*) en de grote navigatie na, er zit een zogenaamde "Business" navigatie in.
De 343 pk sterke 6 cilinder in lijn motor levert 365 Nm koppel en zorgt ervoor dat de 1410 kg zware soft-top roadster in 5,0 seconde de 100 km/h aan tikt. De begrenzer zorgt ervoor dat het niet harder gaat dan 250 km/h.
Vlekje op de lens...

Wat is er tot zover aan geknutseld?
Bij de aanschaf zag ik dat er wat afdekkingplaatjes zoals die van de stoelen en de zijkant/voorkant van het dashboard beschadigd waren. Deze zijn vervangen voor nieuwe exemplaren zodat het interieur er weer keurig netjes uit ziet.
Vorige week ben ik samen met een goede vriend bezig geweest om er andere veren op te zetten. Schroefveren om precies te zijn. KW Clubsport 3-way coilovers om helemaal precies te zijn. Tot zover bevallen ze geweldig, alleen moet de uitgaande slag nog goed ingesteld worden. Hij ligt duidelijk veel strakker (en lager 8) ) op het asfalt. Bochtjes zijn alleen nog maar leuker geworden. Ik heb het idee dat de Z harder optrekt?! Lijkt dat het tussen de oren zit, maar voel voor mijn idee verschil. Ik heb er verder (nog) weinig verstand van en ervaring mee, maar ik hoop dat er hier wat mensen bekend mee zijn die tips kunnen geven over een juiste instelling van het spul.
Resultaat:
Alsof DF-er "Martijn Koevoets" het wist ligt er een set CSL wielen klaar. Helaas was er bij transport eentje beschadigd geraakt en had de beste verkoper er gebruikte banden omheen gewrongen terwijl dit niet de afspraak was. Resultaat is dat het hele zooitje weer terug moest. Ik krijg van hem een nieuwe velg en alsnog de juiste banden eromheen. Alles nog beter verpakt dan op de heenweg hier naartoe. Wel jammer dat het allemaal zo lang duurt. Maar goed uiteindelijk zal het er geweldig uit gaan zien

Heb er stiekem een fotootje van gemaakt toen ik ze binnen kreeg, kan niet wachten!!
Plannen?
Ja er zijn plannen. Sowieso moet die begrenzer op standje pensioen gezet worden. Ook al ga ik de topsnelheid vermoedelijk nooit rijden, alleen het idee dat hij harder kan dan de eerste beste Volvo 850R uit 1996 vind ik al prima!
Verder kietelt het idee van zo'n CSL airbox enorm. Kost wel weer een behoorlijke knaak, maar als ik kenners er naar vraag zeggen ze allemaal: DOEN! Het is wat dat betreft misschien maar goed dat ik nog geen echte CSL ben tegen gekomen of voorbij heb horen blazen. Daar ben ik nog niet uit.
Groetjes, M-Roadster