Plug and Play Tuning binnen eigen merk.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
HSR

Re: Plug and Play Tuning binnen eigen merk.

Bericht door HSR » 19 sep 2008, 17:10

VLA schreef:Bij Honda is het teveel om op te noemen, maar veel onderdelen van verschillende type wagens zijn onderling uit te wisselen. Meestal nog plug n play ook. Zelfs verschillende onderdelen van motorblokken zijn onderling uitwisselbaar zodat je zelf een killer setup kunt creeren.

Dat uitwisselgebeuren bij Honda vind ik zelf een van de leukere kanten van dat merk. Denk dat dat ook wel een reden is waarom het in de USA en Japan zo populair is onder de tuners.
verbaast me ook altijd als Honda rijders zich voorstellen op een form ze 5 A4'tjes nodig hebben voor alle aanpassingen. Het allermooiste vind ik dan de ''custom'' aanpassingen. Werkelijk alles dat zelf gebeund / gefabriekt is, is Custom. ''Custom tailgate '' als je de typeaanduiding eraf gehaald hebt. En als out of the box vind ik de Cusco rolkooien nog de meest merkwaardige. :beer:

Verder natuurlijk niks tegen de serieuse honda rijders en liefhebbers. De hele rijstraket cultuur er om heen is soms een beetje te 2F2F :angel:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 19 sep 2008, 17:40

1.4 8V bj 2001

VLA

Bericht door VLA » 19 sep 2008, 17:54

hugo schreef:
VLA schreef:Bij Honda is het teveel om op te noemen, maar veel onderdelen van verschillende type wagens zijn onderling uit te wisselen. Meestal nog plug n play ook. Zelfs verschillende onderdelen van motorblokken zijn onderling uitwisselbaar zodat je zelf een killer setup kunt creeren.

Dat uitwisselgebeuren bij Honda vind ik zelf een van de leukere kanten van dat merk. Denk dat dat ook wel een reden is waarom het in de USA en Japan zo populair is onder de tuners.
verbaast me ook altijd als Honda rijders zich voorstellen op een form ze 5 A4'tjes nodig hebben voor alle aanpassingen. Het allermooiste vind ik dan de ''custom'' aanpassingen. Werkelijk alles dat zelf gebeund / gefabriekt is, is Custom. ''Custom tailgate '' als je de typeaanduiding eraf gehaald hebt. En als out of the box vind ik de Cusco rolkooien nog de meest merkwaardige. :beer:

Verder natuurlijk niks tegen de serieuse honda rijders en liefhebbers. De hele rijstraket cultuur er om heen is soms een beetje te 2F2F :angel:
Hahaha.. ja snap wel wat je bedoeld hoor. De Honda "scene" in NL is echt waardeloos: veel tupperware, weinig performance. Beetje een petjes cultuur.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 19 sep 2008, 19:41

De Honda scene in Lotus land is helaas nog veel te klein. Damned, wat zou een K20A blok het lekker doen in mijn Elise ;)

RVV

Bericht door RVV » 19 sep 2008, 23:05

Nouja de reeds bekende achterdemper wisseling bij de pre face lift 130i M paket.. met 130i/135i face lift dempers.. gewoon voor iedereen een dikke aanrader.

Of een mooi sportuitlaatgeluidje door het stekkertje los te trekken naar de vacuum pomp.

Hansv (Hans van Velzen)

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 20 sep 2008, 00:35

Ha, die Drivers;

Met name bij de massaproducenten is dit schering & inslag. Bij de oude Ford Pintomotoren (de 1300-2000cc OHC) bijvoorbeeld viel er veel te combineren; een tweeliter met de kop van een 1600, zuigers van een Scorpio 2.9, uitlaat en carburateur van een RS2000 levert leuke resultaten op.
Ik herinner me ook een artikel in AMuS waarin een standaard Mercedes Benz 300E (W124) van de achterastandwielen van een 300D werd voorzien waardoor de acceleratie, elasticiteit, topsnelheid & verbruik verbeterden ten koste van een iets hogere dB-productie bij flink gasgeven. Leuke materie.

VLA

Bericht door VLA » 20 sep 2008, 11:33

Stéphane schreef:De Honda scene in Lotus land is helaas nog veel te klein. Damned, wat zou een K20A blok het lekker doen in mijn Elise ;)
Lotus + k20 is de ultieme combo. Hoop ik ooit nog een keer te bezitten. Dit filmpje al gezien ? :

http://www.youtube.com/watch?v=ZqD9B027ZGA" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie