Nou het gaat de goede kant op met de nep m3. Voor komende zondag is hij sowieso helemaal klaar.
Het interieur is nu volledig gestript, alleen deurpanelen, dashboard, en middenconsole zitten er nog in. Zo lever ik niks in qua gebruiksgemak alleen qua comfort maar dat boeit me niet. De CL RC6 remblokken zitten er weer onder, de clipjes van de originele blokken heb ik eraf gesloopt en deze op de CL blokken geschroefd met zelfborgende moertjes. Volledig trillingsvrij, heb ik net bij een proefrit ondervonden.
Ik weet niet precies hoeveel kilo zo'n leren interieur + isolatie weegt maar in het rijgedrag merk ik een significant verschil. Echt mooi om te voelen wat gewicht nu precies doet met precies dezelfde auto. Hij is veel scherper en een enorm stuk directer in het stuurgevoel. Het geluidsniveau geniet ik elke keer weer van, wil soms in de 2e of 3e versnelling nog wel eens de toerenbegrenzer kort aantikken voor een heerlijk sound binnenin. De airbox wordt perfect gecompenseerd met het uitlaatgeluid van achteren, prima in balans.
Ook zijn er nieuwe banden gemonteerd en is de camber een stukje terug gezet. Voorkant zitten nu RE050A's om en achterkant zitten gewone RE050's. Hiervoor was ik nog niet bekent met dergelijke harde wangen, maar in combinatie met het Bilstein onderstel en de harde rubbers in de ophanging is de wagen nu een stuk harder dan hiervoor. Ook de gewichtsbesparing zal hier in meewerken. Camber op de voorkant is nog steeds stevig (-3,2), hier konden we eventueel wel minder van maken (zeg -2,5) maar de banden slijten dan ook wel snel en nu ook wel dus daarom op deze stand gelaten. Lammert van der Meulen heeft een zeer vakkundig oog op het uitlijnen en de auto is er dan ook wederom super strak vandaan gekomen.
Nu heb ik in de garage nog een tweede kuipstoel staan welke in van Joost gekocht heb. Het is een Sparco Evo replica, dus de zit is goed. Hij moet er alleen nog even in. Ik heb een stoel frame laten lassen, hier komt de stoel zonder rail op zodat het zwaartepunt lager zal liggen en verstelling is toch niet nodig aan die kant. Voor de Nurburgring zit deze er nog niet in omdat ik daar nu simpelweg geen zin meer in heb na het strippen

Ik moet alleen nog eens traanplaten laten maken voor de voetjes (bij iemand?

)
Ik kan eigenlijk wel zeggen dat de auto nu redelijk naar mijn zin is. Wat er nog aan zit te komen is een Vanos revisie en een m3 3.0 sper. Begin volgend jaar eens uitkijken naar een kooi als het budget het toe gaat laten. Ik wil ook rijden natuurlijk, maar het moet wel veilig.