Specs.
- Volledig M3 uitgevoerd
- M3 onderstel
- Créme lederen bekleding
- Climatronic/airco gescheiden
- Elektrische spiegels
- Elektrische ramen
- Elektrisch schuif/kanteldak
- M-Tech 2 sportstuur
- Alarm
- Centrale vergrendeling
De kleur is groen, absoluut niet mijn eerste keuze, maar ik moet zeggen dat hij IRL echt erg mooi is. Er zijn zeker nog een paar dingen die gedaan moeten worden, maar ik kon hem gelukkig voor een schappelijke prijs meenemen. Ik wil de wagen in eerste instantie als dagelijks vervoermiddel gebruiken, maar ook op trackday's als CPZ en Malmedy moet hij schitteren. Om hem netjes en naar mijn zin te maken moeten er de volgende dingen gebeuren.
Vóór 14 feb CPZ
- Olieservice
- Remolie dot 5.1
- Remblokken, zit nog de juiste uit te zoeken
- Uitlaat stukje verhangen (zit tegen bumper)
- Blok laten nakijken voor zekerheid
Op termijn
- Nieuwe banden, na CPZ

- Nieuw stuur
- Nieuwe pookknop
- Sierstripje in het interieur
- Orginele uitlaat
- Paar plekjes bij laten werken voor de netheid
Ben vast nog wel wat vergeten, maar daar loop ik nog wel tegenaan. Oprit foto's komen er zo van Mark.
Hoe rijdt de auto?
In vergelijking met de 318is heel anders, écht heel anders. Ik begrijp echt dat er mensen zijn die zweren bij e30's. Het verschil zit hem vooral in het onderstuur gevoel wat die zware 6 cilinder heeft. Het onderstel is lekker soepel maar toch sportief in het bochtenwerk. Het drempel probleem van de e30 kent deze e36 niet, hij is laag maar niet té laag. In het stuur is hij na het oppompen van de banden lekker direct en heerlijk rustig, ook op hogere snelheid. De remmen zijn ronduit ruk, hier moet echt wat aan gedaan worden. Bij een paar keer flink trappen kwam de geur van dampende remmen het interieur 'verfrissen'. Ik denk dat een setje remblokken + verse olie hier veel aan kunnen veranderen. De acceleratie wordt daarintegen afgesloten met een dikke voldoende. De dikke dubbele einddemper die boven de 4000rpm compleet Franeker laat mobiliseren geven een extra gevoel aan deze dimensie. Heb hem qua topsnelheid nog niet uitgeprobeerd maar hij liep lekker vlot naar snelheden van dik 2x110.