Cayenne-S aanschaffen, ja of nee?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
wjn

Re: Cayenne-S aanschaffen, ja of nee?

Bericht door wjn » 09 sep 2008, 22:42

Joy Jolliffe schreef:Heb je nog aan een Audi Q7 gedacht ? Ook een flinke auto kwa formaat en ruimte. 3500 kg aanhanger en 775 - 2035 l kofferruimte.
Inderdaad, waarom geen Q7?

Zelfde basis als de Cayenne, nieuwer en daardoor meer opties e.d. Luchtvering is ook erg handig. Remmen e.d. zijn ook identiek. (Turbo / - S hebben wel grotere remmen.) Etc.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 09 sep 2008, 22:47

Denk dat de prijs van de Q7 hoger ligt dan de categorie waarin hij kijkt?

NSXRS

Bericht door NSXRS » 09 sep 2008, 22:59

Ravin ///M schreef:Denk dat de prijs van de Q7 hoger ligt dan de categorie waarin hij kijkt?
Yep,
Goed gezien :'(

[quote="Macboy"Zelf vind ik je opmerking dat je geen X5 wenst vanwege het imago vreemd, als je vervolgens wel in de Cayenne wilt rondrijden. Dat jij er geen schijt aan hebt wat anderen van je keuze vinden is tot daar aan toe, maar vervolgens wel in een Cayenne rijden is een beetje een contradictio in terminis :)[/quote]

Heb je gdeels gelijk in, maar de mening van anderen boeit me niet echt, ik verwoordde dat ik ZELF van het imago vd X5 gewoon fout vind :jenna: en bovendien vind ik het dash niet mooi, dus een X5 komt er niet :angel:

Vanmiddag een volgens tel beschrijving "perfekte" schadevrije Cayenne ZONDER lakreparaties bezichtigd bij Allcar in Eindhoven.
Zaten dus wel 2 putjes in (niet echt een probleem), maar er was dus wel degelijk aan re achterscherm gespoten (hechting in deursponning niet goed) commentaar van de verkoper "goh ja, foutje dat dit niet is verteld, misschien klein spuitplekje geweest??". Tevens werkte achterklepslot niet goed, hemelbekleding bij achterklep was los geweest en paste niet meer goed (waarom??) Toen ik in eerste instantie toch om een proefrit vroeg was commentaar vd verkoper: kunnen we dan na een geslaagde proefrit zaken doen?? DAT VIND IK TOCH ZO VERSCHRIKKELIJK FOUT!!!!
In eerste instantie zo de pest erin dat ik er doordrukte dat ik toch een proefrit wilde maken, maar na paar minuten toch maar besloten dat proefrit tijdverspilling was.

Ik was daar dus heel snel klaar en heb zonder proefrijden rechtsomkeert gemaakt. Weer 250Km voor L@L gereden :hammer:

Tom

Bericht door Tom » 10 sep 2008, 01:04

Tja je moet ook vragen of de auto een schadeverleden heeft. Want als schade gerepareerd is dan is de auto ook schadevrij. Beetje jammer dat het zo moet maar het zijn natuurlijk wel twee verschillende dingen.

All Cars zit hier vlakbij, ben er dus ook meerdere malen geweest. Beetje gemengde gevoelens over het bedrijf, maar kan niet zo goed beschrijven waar em dat in zit. Pand e.d. is gewoon erg netjes. Opzich zijn de auto's die er staan ook netjes/goed heb ik het idee maar iets is er waardoor ik er geen volledig vertrouwen in heb. Ik heb er ook nooit zaken mee kunnen doen trouwens. En er is nooit een verhaal bij een auto, alsof er daar 's nachts mensen zijn die de auto in de showroom zetten en het voor de verkopers een grote verrassing is als ze 's ochtends op de zaak komen wat er staat. Sowieso kijken ze je raar aan als je het woord garantie laat vallen. Ze bekijken het allemaal vanaf hun kant (zie oa opmerking over proefrit) en niet vanuit de klant z'n kant die in die auto meer ziet dan een object waar handel in zit.

NSXRS

Bericht door NSXRS » 10 sep 2008, 07:56

Tom schreef:Tja je moet ook vragen of de auto een schadeverleden heeft. Want als schade gerepareerd is dan is de auto ook schadevrij. Beetje jammer dat het zo moet maar het zijn natuurlijk wel twee verschillende dingen.
Dat had ik dus ook wel degelijk gevraagd.
Ik vraag bij tel info altijd direkt of de auto ooit schade en/of lakreparaties heeft gehad. Ik vertel er dan altijd ook direkt bij dat dit geen probleem hoeft te zijn mits perfekt gerepareerd (in de hoop dat dit ze dan aanzet om er eerlijk over te zijn).
Ook vraag ik altijd of als ik kom, een proefrit mogelijk is, antwoord was dat proefrit geen probleem was.

Volgens tel info had de auto dus GEEN schade gehad en was er nooit aan gespoten!
Dit in kombinatie met het proefrit verhaal...... trek je conclusies over de werkwijze daar.

In tegenstelling hiermee heb ik wel een redelijk goede ervaring met HAI in Rijnsburg.
Zag daar een vermoedelijk mooie Cayenne geadverteerd staan en ging daar onaangekondigd langs (was in de buurt).
Deze Cayenne was echt in nieuwstaat.
Verkoper vertelde me op mijn vragen eerlijk dat de voorbumper was overgespoten (was dus echt NIETS van te zien).
Helaas hadden ze wegens op dat moment reeds geplande afspraken voor een auto aflevering en een andere proefrit, niet direkt tijd om mij een proefrit te laten maken, maar was op een ander tijdstip geen enkel probleem.
Had eergisteren tijd en belde op om daarvoor langs te gaan, bleek deze smetteloze Cayenne (terwijl de auto daar vermoedelijk 4 mnd te koop heeft gestaan) net te zijn verkocht :wtf:
Het zit dus niet echt mee :shithappens:

Ben_968CS

Bericht door Ben_968CS » 10 sep 2008, 10:12

Wil niet in herhaling vallen, maar een (vooral electronisch) geavanceerde en gecompliceerde auto kopen bij een ander dan een dealer met een andere dan (of zelfs geen) fabrieksgarantie is echt vragen om financiele problemen. Gewoon bij een Duitse dealer een auto kopen met jaar fabrieksgarantie (en de zekerheid dat de auto geen schade heeft gehad, wordt in Duitsland heel streng en goed bijgehouden), dealer een maand kenteken laten regelen op je naam en bij een autobedrijf in Nederland de invoer laten regelen. Voor rond EUR 30,000 heb je al een Cayenne S bij de Duitse dealer, tel daar de Bos BPM bij op van zeg EUR 10,000 en iets van EUR 1,000- 2,000 invoerkosten, dan heb je de zekerheid van een perfecte Cayenne voor rond EUR 40,000-EUR 45,000. Veel goedkoper kan het echt niet als je een goede auto wilt en geen risico's wilt lopen.

Voorbeeldje van wat er mis kan gaan in het jaar na de aankoop: de knopjes van de tiptronic op het stuur werkten niet. Om dat te verhelpen moest de bestuurdersstoel er compleet uit (heel geval) en moest er 1 of ander computertje vervangen worden. In de eerste instantie werkte dat niet, later bleek dat toevallig alleen een computertje van de Turbo wel werkte. Kostte een stevig dagje in de garage om dat te ontdekken en op te lossen en bovendien een computertje van een Turbo. Zo waren er wel meer dingen die niet zo eenvoudig waren op te lossen. Mocht je al bij een vrije garage garantie hebben, dan zou het me niets verbazen als ze bij problemen niet in staat zouden zijn de problemen ook daadwerkelijk op te lossen.

Arne

Bericht door Arne » 10 sep 2008, 10:26

Lexus LX 570?

Betrouwbaar en exclusief!

Niall

Bericht door Niall » 10 sep 2008, 12:52

Tom All Cars is hetzelfde als Van Roy cars. Zijn gewoon auto's die uit duitsland gehaald worden met bv steenslag of deukjes. Deze zijn goedkoper dan een strak exemplaar, dus goede handel. Naderhand worden deze auto's strak gemaakt voordat ze verkocht worden

Mijn advies zou hetzelfde zijn als van de andere mensen hier, koop er gewoon eentje in duitsland met porsche garantie. Die garantie kan je als het goed is verlengen als je weer in NL bent.

Macboy

Bericht door Macboy » 10 sep 2008, 14:00

NSXRS schreef:Heb je gdeels gelijk in, maar de mening van anderen boeit me niet echt, ik verwoordde dat ik ZELF van het imago vd X5 gewoon fout vind :jenna: en bovendien vind ik het dash niet mooi, dus een X5 komt er niet :angel:
Dit had je in het begin anders verwoord, vandaar dat ik mij verbaasde, maar nu ben je duidelijk :)
NSXRS schreef: Ik was daar dus heel snel klaar en heb zonder proefrijden rechtsomkeert gemaakt. Weer 250Km voor L@L gereden :hammer:
In dit soort gevallen zou ik altijd schadevergoeding vragen bij de dealer voor de gereden kilometers. Gewoon benzine bonnetje inleveren. Hier heb je ook recht toe, omdat jij nooit 250km zou rijden als zij eerlijk waren geweest. Kortom: je kunt als consument in dit geval gewoon je recht uitoefenen (kost je wel moeite, maar als we het over principes hebben zeg ik: stuur een fax naar die eikels).

Plaats reactie