Dat dacht ik ook. Die 2500 euro, is dat een afspraak die jij met de Bd hebt gemaakt? Normaal gesproken ligt de grens toch op 450 euro (voor zelfstandige tenminste).luco hornsveld schreef:Ligt eraan wat het kost enzoSteV6 schreef:Volgens mij zijn dat gewoon autokosten ... dus betalen met de zakelijke rekening en opnemen in de boeken als kosten.
Zou wel heel apart zijn om dat als investering op te voeren, investeringsaftrek genieten en over 3, 5 of 10 jaar af te schrijven![]()
SteV6
Ik mag alle kosten/investeringen tot 2500 euro in 1 jaar afschrijven, alles daarboven kan/mag/moet je over enkele jaren afschrijven.
Als het min of meer normaal onderhoud is, dan zijn dat geen investeringen en hoef je het niet over meerdere jaren af te trekken. Maar hoe zit het met accessoires?
BTW. Waarom zou het fijner zijn om een investering over 3, 5 of 10 jaar af te trekken dan in 1 jaar? Ik zou het liefst de investering aftrekken in het jaar dat ik em doe. Maar ik heb geen BV, ben ZZPer.
Als ik investeringen in hetzelfde jaar kan aftrekken, dan doe ik de uitgave van mijn bruto omzet en dat drukt mijn winst. Oftewel, dan kost het me grofweg de helft.
Als ik over meerdere jaren moet afschrijven, dan kost me dat dit jaar meer: mijn winst is groter en ik betaal meer belasting. Ja, volgend jaar kan ik afschrijven en mijn winst drukken, maar wie weet hoe volgend jaar eruit ziet? Alles wat ik nu meer kan verdienen heb ik toch maar verdiend