Lotus Elise S2 135R

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Stéphane

Re: Lotus Elise

Bericht door Stéphane » 08 sep 2008, 23:57

Martijn Koevoets schreef:Knapt de auto inderdaad flink van op, mooie upgrade!
Dank je, Martijn!

@Rob: Gaat nog steeds goed. Heb mijn eigen bod nog verhoogd voor de zekerheid en morgenavond even de boel in de gaten houden :D

RobS

Bericht door RobS » 09 sep 2008, 08:24

Als je nog intresse hebt in remschijven, blokken, staal omvlochten remleidingen, gordelstang en Willans harnas dan hoor ik het graag van je :)

Stéphane

Bericht door Stéphane » 09 sep 2008, 08:28

Rob Schouten schreef:Als je nog intresse hebt in remschijven, blokken, staal omvlochten remleidingen, gordelstang en Willans harnas dan hoor ik het graag van je :)
Ik houd het in de gaten en laat het je weten :D

RobS

Bericht door RobS » 09 sep 2008, 08:37

Stéphane schreef:
Rob Schouten schreef:Als je nog intresse hebt in remschijven, blokken, staal omvlochten remleidingen, gordelstang en Willans harnas dan hoor ik het graag van je :)
Ik houd het in de gaten en laat het je weten :D
Mooi, kan ik m'n mx5 projectje weer bekostigen :banaan: ;)

Stéphane

Bericht door Stéphane » 09 sep 2008, 22:11

Damned, op het laatste moment net overboden op het Bilstein onderstel. Die heb ik dus gemist :|

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 09 sep 2008, 22:38

Volgende keer een Sniper gebruiken? ;)

Stéphane

Bericht door Stéphane » 09 sep 2008, 22:48

Martijn Koevoets schreef:Volgende keer een Sniper gebruiken? ;)
Op zich een goed idee, maar ik ben altijd een beetje huiverig met dat soort dingen. Welke is betrouwbaar? Mijn handmatige refresh-sniper was net te laat nu ;)

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 09 sep 2008, 23:14

Zou ik zo niet weten. :oops: Ff Googlen naar ervaringen en dan bij kleinere/minder belangrijke aankopen testen?

Stéphane

Bericht door Stéphane » 09 sep 2008, 23:18

Net al gezocht, maar die snipers vragen er ook geld voor. Logisch, want ze besparen je ook geld. Maar ze schijnen verboden te zijn op eBay, omdat het de biedingen tegen houdt. Andere kant is ook dat als je een bepaald maximum bedrag in gedachten hebt je dat dan gewoon moet hanteren. Gaan ze daarboven, heb je pech. Blijft toch lastig, ook met een sniper. Als er 2 snipers op staan geldt uiteindelijk het laatst hoogste bod. En dat is echt pure timing.

allen

Bericht door allen » 09 sep 2008, 23:19

Ik tik meestal m'n maximum bod in bij de laatste 3-5 seconden. Succes gegarandeerd en anders had ik er toch al niet zoveel voor willen neertellen. :angel:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 09 sep 2008, 23:36

allen schreef:Ik tik meestal m'n maximum bod in bij de laatste 3-5 seconden. Succes gegarandeerd en anders had ik er toch al niet zoveel voor willen neertellen. :angel:
Ja, dat is dus het dilemma. Je wilt ook niet meer betalen dan nodig, maar van de andere kant als je iets persé wilt hebben moet je gewoon betalen. Set is nu voor $355 verkocht. Dat had ik er ook best voor willen betalen. Maar dan moet je voor jezelf dus van te voren bepalen wat je aan maximum wilt betalen. Tot 1 minuut voor sluiting had ik max. $282 ingevoerd. En dat was toen nog genoeg. Volgende keer gewoon gelijk echt een maximum voor jezelf stellen (b.v. $353) en dan afwachten. Is dan trouwens nog steeds gewoon supercheap voor zo'n onderstel.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 12 sep 2008, 14:37

Ha! Nu gewoon rechtstreeks contact met een Amerikaanse jongen die nog een set heeft liggen. Hij had ze eerst te koop voor $800, maar dat was wat steep qua prijs. Hem dus even berichtje gestuurd en hij gaf zelf al aan dat-ie eigenlijk geen flauw idee had wat hij er voor moest vragen.

Dus hem gemeld over de bovenstaande set en de prijs, dus hij zou het even bekijken en met een betere prijs komen :D

Stéphane

Bericht door Stéphane » 14 sep 2008, 23:01

Vandaag was een beetje een rare dag om allerlei redenen. Verder niet belangrijk hier, maar wat rijden en de lol daaraan betreft vandaag even tot aan Noord-Frankrijk gereden. Net niet in Frankrijk geweest, maar dat is meer puur toeval dan bewust. In de buurt van Nouvelles, Binche en Morlanwelz een beetje rondgehobbeld for no apparent reason. Het was lekker weer, dus de hele middag met het dak open gereden. Eind van de rit nog stukje binnendoor door Vlaanderen en Zuid-West Brabant gereden. Was wel grappig weer. Uiteindelijk uurtje of 4-5 aan het rijden geweest met een paar tussenstops. En ik ben nergens geweest :P

Afbeelding

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 14 sep 2008, 23:04

Lekker km's maken, genieten van het weer, omgeving en vooral de auto. Super toch?! 8)

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 15 sep 2008, 00:00

Heerlijk toch? Heb zelf die behoefte soms ook, alleen niet zo'n fraaie Elise tot m'n beschikking. 8)

Michel P

Bericht door Michel P » 15 sep 2008, 10:05

DF in optima forma, doel loos toeren om van de auto te genieten!!

Michel

Stéphane

Bericht door Stéphane » 15 sep 2008, 11:34

Martijn Koevoets schreef:Heerlijk toch? Heb zelf die behoefte soms ook, alleen niet zo'n fraaie Elise tot m'n beschikking. 8)
Ja, inderdaad zoals jullie het zeggen is het ook inderdaad :D Heb nog even getwijfeld om richting de Ring te rijden, maar na het lezen van de verhalen vandaag ben ik blij dat ik het niet heb gedaan :roll:

Dit was gewoon prima. Terrasje gepakt, flesje goede wijn gekocht en lekker toeren in de zon 8)

Edit: Met het Ringverhaal bedoel ik met name van wat ik op Nurburgring.nl heb gelezen over baansluitingen, ongelukken en (bio)diesel op de baan. Dat zijn dingen waar ik niet blij mee ben in die context.

Metchu

Bericht door Metchu » 15 sep 2008, 23:32

Je bent echt niet de enige daarin idd 8) Top

Stéphane

Bericht door Stéphane » 16 sep 2008, 22:52

Metchu schreef:Je bent echt niet de enige daarin idd 8) Top
En zo is het, kerel :D

Trouwens nog een goede tip van Elise (nickname op het forum) gekregen. Die S2 Elise Bilsteins passen alleen als het die met de K-series motor is. Domme fout mijnerzijds, dus maar goed dat ik ze vorige week gemist heb :oops: Maar goed, dan gewoon een andere set zoeken natuurlijk :D

Verder ook nog een gear linkage kit lopen nu:
Afbeelding:

Bedoeling van de set is om de ruimte in de versnellingsbediening veroorzaakt door de rubberen bushes die Lotus gebruikt te vervangen door nylatron bushes en fosfor bronzen rod ends te gebruiken, waardoor een soepelere en meer precieze wissel van versnelling mogelijk moet zijn. Dan nog short shifter erbij vanwege de lange versnellingspook en dan is dat ook geregeld :)

@allen: Sorry, ben los nu :P

VLA

Bericht door VLA » 17 sep 2008, 09:12

Stéphane schreef:Vandaag was een beetje een rare dag om allerlei redenen. Verder niet belangrijk hier, maar wat rijden en de lol daaraan betreft vandaag even tot aan Noord-Frankrijk gereden. Net niet in Frankrijk geweest, maar dat is meer puur toeval dan bewust. In de buurt van Nouvelles, Binche en Morlanwelz een beetje rondgehobbeld for no apparent reason. Het was lekker weer, dus de hele middag met het dak open gereden. Eind van de rit nog stukje binnendoor door Vlaanderen en Zuid-West Brabant gereden. Was wel grappig weer. Uiteindelijk uurtje of 4-5 aan het rijden geweest met een paar tussenstops. En ik ben nergens geweest :P

Afbeelding
Zo herkenbaar, dat doe ik regelmatig met mijn vriendin als we een dagje niks te doen hebben, gewoon de auto pakken en doelloos ergens naartoe rijden. Vaak ontdekken we dan hele leuke plaatsjes en gaan we er vaker naartoe.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 24 sep 2008, 21:57

Gear linkage kit op eBay laten lopen. Er werd boven de nieuwprijs geboden, dus dat is zinloos.

Sinds maandag heb ik een iPhone. Daarop kun je Dynolicious installeren, zie http://www.dynolicious.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Een soort mini-performancebox dus. Vanavond even een beetje getest op acceleratie. Gewoon even gekeken hoe het een beetje werkt.
4 runs gedaan nu en de beste 0-100 km/u die ik haalde was 6,6 seconden (5,9s volgens de boekjes) dus dat was wel aardig eigenlijk.

Nu had ik het gewicht nog niet ingesteld met mij erbij gerekend (niet dat dat veel uitmaakt :P) dus vermogen aan de wielen is dan nog niet juist berekend. Kwam eigenlijk ook weinig bijzonders uit met zo'n 93pk aan de wielen. De snelste 1/4 mile was 14.73s op 158 km/u, maar ik heb daar verder niet op gelet omdat daarvoor geen ruimte was.

Maximale versnelling was 2,00G maar dat zal waarschijnlijk dan niet kloppen lijkt me? Ik weet niet wat die andere dingen daarop meten? Alles bij elkaar wel een grappige gadget :D

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 25 sep 2008, 01:30

He, dat is wel een idee. Heb ook een Iphone en het lijkt me een leuke gadget. Toch eens even proberen.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 25 sep 2008, 11:51

Inderdaad een grappige gadget. Je moet er wel iets van €10 voor betalen of zoiets, maar daar kun je je geen buil aan vallen natuurlijk. En ik vind het zeker wel de moeite waard om een beetje mee te spelen :df:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 26 okt 2008, 15:55

Vandaag even naar Cars and Coffee geweest en daar nog even wat mensen gesproken. Ook nog wat andere Lotus-rijders daar gezien en gesproken. Het regende vandaag en nu had ik me al een tijdje voorgenomen om eens wat te gaan spelen in de regen. Daarom naar een parkeerplaats hier in de buurt gegaan waar lekker veel glad asfalt was en ook nogal wat boombladeren. Ik snap nu ook de verhalen van treinen met boombladeren, want dat is dus echt spekglad. Ik kon hem een klein beetje dwars houden, maar op die bladeren begon hij gelijk te schuiven en stond ik zo achterstevoren. Wel grappig om te doen zo :D

Meest bijzondere was dat een motoragent even polshoogte kwam nemen. Hij reed toen door en toen heb ik even rustig aan gedaan. Even later kwam hij weer terug. Even met hem gesproken of hij het goed vond. En hij vond het helemaal prima. Er was geen gevaarzetting en er was verder geen overlast.

Dus zo kon ik onder toeziend oog van een motoragent een beetje glijden en dwars gaan :clap:

Elise breekt vrij vlot uit en in deze omstandigheden is het geen gemakkelijke driftauto. Gewoon even leuk om te spelen. Je moet echt op een circuit zijn om een beetje vaart er in te krijgen ook, want op zo'n parkeerplaats is het hooguit een beetje bocht uit acceleratie waar je dan wat mee kan spelen.

Hoe dan ook wel grappig zo :df:

Christoph

Bericht door Christoph » 26 okt 2008, 17:15

Stephane, was dat in Rotterdam die parkeerplaats? Want dan heb ik wel interesse :)

Beetje glijden is altijd leuk :mrgreen:

Plaats reactie