Inmiddels terug en was toch een beetje een tegenvaller. Weinig echte urbex foto's kunnen maken.
De eerste locatie was inmiddels verbouwd tot een restaurant/terras met als thema een station. Er stonden nog een hoop oude treinstellen. Wel wat foto's kunnen maken, maar de 'urbex'-sfeer is wat ver te zoeken. Ze stonden buiten en het was nogal mooi weer.
De tweede locatie was ook een oude hal bij een rangeerterrein. Dit was letterlijk en figuurlijk een grote hal, weinig leuke details. Er stonden wat treinstellen maar dat was het wel. Bovendien waren er twee andere fotografen bezig met modelshoots.
Daarna zijn we nog even naar een andere locatie gereden (oud kasteel), maar het was al laat en we konden daar moeilijk naar binnen. Zeker met mij want ik heb wat aan m'n voeten, loop dus wat lastig op ongelijke ondergrond e.d. Toen we weer huiswaarts wilden keren zagen we dat het hek wel gesloten was met ketting, maar dat het slot de kettingdelen niet eens aan elkaar hield, maar dat een tiewrap dat deed. Was dus erg makkelijk binnenkomen, maargoed vanwege de tijd zijn we huiswaarts gegaan (er hing ook wat volk rond, niet echt ideaal dus). Misschien dat we daar nog eens teruggaan, was een oud kasteel en zag er behoorlijk groot uit.
Foto's komen morgen denk ik, ga nu ff filmpje kijken.
RutgerK schreef:
Ik heb nog een een hele andere vraag. Zo nu en dan worden foto's gebruikt voor een site. Dat vind ik natuurlijk geweldig. In de meeste gevallen word ook gevraagd of ze gebruikt mogen worden. Soms echter ook niet. Wat is redelijk, voor een niet professionele fotograaf, om te vragen? Ik heb werkelijk geen flauw idee.
Is een beetje wat de gek ervoor geeft denk ik. Er bestond zo'n site (richtprijzen.org geloof ik?) maar die heeft het over, in mijn ogen, belachelijke bedragen.