Alpina Roadster S Supercharged (projectsite live! )
-
René130i
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Ik neem deze reactie volledig over:René130i schreef:My god... zojuist de Z4 irl mogen aanschouwen...
Dit is niet normaal!
Stoelen, sper, laag, cabrio, looks...
My god... zojuist de Z4 irl mogen aanschouwen...
Dit is niet normaal!
Stoelen, sper, laag, cabrio, looks...
En voeg nog toe dat ik hem graag voordraag als DF-auto-2008
Grote klasse Femme. Mijn complimenten over de keuzes die je gemaakt hebt bij deze wagen. Het geheel ziet er werkelijk waar fantastisch uit!!!
- Femme
-
René130i
-
Leonie
Oke dan, eerste post op DF
Misschien kennen jullie me nog van de CBR (ik was namelijk met Femme mee). Wilde toch even uit ervaring meedelen dat de Z4 echt geweldig is!! Afgelopen zaterdag met Femme een stukje rondgecruised (beter: geraced) en w00t wat een geweldige auto! Het geluid, eventjes door een 'tunneltje' gereden: wauw
En hij is ook zooo mooi 8) Zat met een grote grijns naast Femme
Dus als je een keer de kans krijgt om mee te rijden: vooral doen!
En hij is ook zooo mooi 8) Zat met een grote grijns naast Femme
Dus als je een keer de kans krijgt om mee te rijden: vooral doen!
-
René130i
- Mark Nauta
-
Leonie
ThanksMichel Pol schreef:Hoi Leonie, je had bij de CBR toch je persoonlijke snelheidsrecord gezet in de 330i
Welkom op DF, blijkt toch besmettelijk te zijn![]()
![]()
Michel
@Rene: idd, heb tijdens de CBR bij jou in de auto gezeten, wat overigens ook erg gaaf was
- Mark Nauta
-
Leonie
Klopt!! Was heel gaaf! Btw ik heb, om te voorkomen dat het hier wel heel off topic wordt, even een draadje aangemaakt in het "even voorstellen" forumMark Nauta schreef:Volgens mij zat je toen samen met mij in de RS6 of niet Leonie?? Welkom hier trouwens!!!Sander schreef:Offtopic, maar ik denk dat je snelste ritje de RS6 tot op heden nog steeds is ? (320kmpu)
- Femme
Het kon het niet laten en heb er zondag weer twee tanks doorheen gereden voor een heen en weertje naar Nurburg en omgeving. Aldaar twee rondjes gereden en vervolgens een route naar Vaals gereden via het gehucht Wallenborn waar ik vorig jaar met de familia vakantie heb gehouden. Op de route die volgde kwam ik een totaal briljante strecke tegen. Kilometers lang links rechts omhoog omlaag en er woont niemand!
Helaas bedacht mijn nav dat het handig zou zijn om via België te rijden. Het ontbreekt hier aan tankstations langs snelwegen waardoor ik een half uur kwijt was om een tankstation te vinden waar je met een modern betaalmiddel kunt afrekenen. De kortste route in België is ook geen succes tenzij je met een terreinauto komt aanzetten. Potholes waar je een koe in kunt gaar koken, het leek wel of de schade van de bominslagen in WOII nog niet was hersteld.
Inmiddels was ik drie keer nat geregend door het wisselvallige weer.
Op de terugweg op de Autobahn goot het van de regen. Het was echt oppassen met aquaplaning. De banden zijn redelijk breed (235/265 voor/achter) voor het gewicht van de auto. Een 911 met 315 achter moet geen pretje zijn als het zeikt van de regen.
Anyway, het was weer vermakelijk.
Hier nog een paar foto's:
[img=700,468:700:468]http://tweakers.net/ext/f/0m3kbke0axZtT ... 7/full.jpg[/img]
[img=600,399:600:399]http://tweakers.net/ext/f/mDJ5fVCY8KkjP ... Q/full.jpg[/img]
De keerzijde van het feit dat de Alpina me nu zoveel DF verschaft is dat de 330i nogal een Das Boot Ervaring geeft. Toen ik vorige week voor het eerst weer in klom na een paar dagen met de roadster gereden te hebben, viel in eerste instantie de hoge zit op en het feit dat je met je neus bijna op de bumper zit. Ik waande me chauffeur op een touringcar en dit gevoel werd niet beter door het wollige rijgedrag. Ook erg vermoeiend is de extreme gevoeligheid voor spoorvorming. Ik moet hier toch eens wat aan laten doen. Er moeten nieuwe banden onder en dat is een mooi moment om wat aan de uitlijning te doen. Misschien moeten er ook een paar midlife onderstelupgrades komen om de wegligging wat te verbeteren, maar dat hangt samen met de vraag hoe lang ik nog met deze auto moet rijden (de lease loopt tot mei volgend jaar, maar ik voel eigenlijk geen behoefte om iets anders te leasen en er dan vijf jaar aan vast te zitten).
Helaas bedacht mijn nav dat het handig zou zijn om via België te rijden. Het ontbreekt hier aan tankstations langs snelwegen waardoor ik een half uur kwijt was om een tankstation te vinden waar je met een modern betaalmiddel kunt afrekenen. De kortste route in België is ook geen succes tenzij je met een terreinauto komt aanzetten. Potholes waar je een koe in kunt gaar koken, het leek wel of de schade van de bominslagen in WOII nog niet was hersteld.
Inmiddels was ik drie keer nat geregend door het wisselvallige weer.
Op de terugweg op de Autobahn goot het van de regen. Het was echt oppassen met aquaplaning. De banden zijn redelijk breed (235/265 voor/achter) voor het gewicht van de auto. Een 911 met 315 achter moet geen pretje zijn als het zeikt van de regen.
Anyway, het was weer vermakelijk.
Hier nog een paar foto's:
[img=700,468:700:468]http://tweakers.net/ext/f/0m3kbke0axZtT ... 7/full.jpg[/img]
[img=600,399:600:399]http://tweakers.net/ext/f/mDJ5fVCY8KkjP ... Q/full.jpg[/img]
De keerzijde van het feit dat de Alpina me nu zoveel DF verschaft is dat de 330i nogal een Das Boot Ervaring geeft. Toen ik vorige week voor het eerst weer in klom na een paar dagen met de roadster gereden te hebben, viel in eerste instantie de hoge zit op en het feit dat je met je neus bijna op de bumper zit. Ik waande me chauffeur op een touringcar en dit gevoel werd niet beter door het wollige rijgedrag. Ook erg vermoeiend is de extreme gevoeligheid voor spoorvorming. Ik moet hier toch eens wat aan laten doen. Er moeten nieuwe banden onder en dat is een mooi moment om wat aan de uitlijning te doen. Misschien moeten er ook een paar midlife onderstelupgrades komen om de wegligging wat te verbeteren, maar dat hangt samen met de vraag hoe lang ik nog met deze auto moet rijden (de lease loopt tot mei volgend jaar, maar ik voel eigenlijk geen behoefte om iets anders te leasen en er dan vijf jaar aan vast te zitten).
Laatst gewijzigd door Femme op 05 aug 2008, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bert ///M3
-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Mooi, die perceptie. Wollig rijgedrag bij een 330i, maar net wat je gewend bent.
98% van de Nederlandse bevolking zou het een messscherp sturend apparaat vinden.
Dat van die tankstations ken ik, zo ook wel eens op haren en snaren (met de motor dus sowieso kleine tank) de camping gehaald. Tankstation op 800 meter verderop haalde ik niet meer, dat werd duwen.
Je hebt het over een briljante weg, zou je kunnen posten waar dit precies is?
Ben zeer benieuwd, leuke stuurmanswegen zijn altijd welkom, zeker als ze bijna verlaten zijn.
Mooi te lezen dat de Z4 je bevalt! Nu niet al te veel in rijden, anders is het straks niet meer speciaal. Ben benieuwd naar een onboard filmpje, volgens mij heb ik eens gelezen dat je behoorlijk profi video-apparatuur hebt, eens een high-res filmpje van maken. 8)
Dat van die tankstations ken ik, zo ook wel eens op haren en snaren (met de motor dus sowieso kleine tank) de camping gehaald. Tankstation op 800 meter verderop haalde ik niet meer, dat werd duwen.
Je hebt het over een briljante weg, zou je kunnen posten waar dit precies is?
Mooi te lezen dat de Z4 je bevalt! Nu niet al te veel in rijden, anders is het straks niet meer speciaal. Ben benieuwd naar een onboard filmpje, volgens mij heb ik eens gelezen dat je behoorlijk profi video-apparatuur hebt, eens een high-res filmpje van maken. 8)
-
siegerdehaan89
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
Femme, zoals ik in mijn voorstel topic al schreef, Alle respect voor jou en je meer dan beeldschone Z4.
Ik ben totáál geen BMW fan, maar deze is waanzinnig gaaf. Goede smaak hoor.
Eh, ennehm, ehhm... Zou je zo vriendelijk willen zijn om eens wat kleurnummers te PB/Mailen van deze kleur? Zit er ernstig over na te denken om mijn volgende alfaatje deze kleur te laten geven mits de prijzen een beetje binnen het normale blijven...

Eh, ennehm, ehhm... Zou je zo vriendelijk willen zijn om eens wat kleurnummers te PB/Mailen van deze kleur? Zit er ernstig over na te denken om mijn volgende alfaatje deze kleur te laten geven mits de prijzen een beetje binnen het normale blijven...
- Mark Nauta
- Femme
Het moet ongeveer deze route zijn geweest.Wouter81 schreef:Je hebt het over een briljante weg, zou je kunnen posten waar dit precies is?Ben zeer benieuwd, leuke stuurmanswegen zijn altijd welkom, zeker als ze bijna verlaten zijn.
Het maakt overigens niet zo heel veel uit waar je heen rijdt in dit gebied, rijplezier is toch wel verzekerd.
Klopt inderdaad, je moet er niet teveel in rijden. Doordeweeks probeer ik 'm zoveel mogelijk te laten staan. Aan een video wil ik tzt gaan beginnen.Mooi te lezen dat de Z4 je bevalt! Nu niet al te veel in rijden, anders is het straks niet meer speciaal. Ben benieuwd naar een onboard filmpje, volgens mij heb ik eens gelezen dat je behoorlijk profi video-apparatuur hebt, eens een high-res filmpje van maken. 8)
Thankssiegerdehaan89 schreef:Femme, zoals ik in mijn voorstel topic al schreef, Alle respect voor jou en je meer dan beeldschone Z4.
Eh, ennehm, ehhm... Zou je zo vriendelijk willen zijn om eens wat kleurnummers te PB/Mailen van deze kleur? Zit er ernstig over na te denken om mijn volgende alfaatje deze kleur te laten geven mits de prijzen een beetje binnen het normale blijven...![]()