Wat een klap moet dit zijn geweest!!!
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
1 TS + HV= kleine hulpverlening.Mark de Jager schreef:Huh? Kwalificatie: Klein ongeval
2 TS + HV= Middel hv.
3 TS + 2 HV= Grote HV
4 TS + 2 HV= Zeer grote HV.
TS= Tankauto spuit (6 man)
HV= Hulpverleningvoertuig (2man)
Voor dit ongeval was niet meer dan 1 TS + HV nodig, dus is het een kleine hv.
Officieel zijn het zelfs 2 incidenten, er is ook een WO (waterongevallen voertuig) ingezet.
- skinnybmw
Was dit toevallig vlakbij Garderen s'avonds?partyondude schreef:Dit was mijn auto na zijdelings net achter het voorwiel een boom gepakt te hebben met +/- 70 km p/u. Het ziet er erger uit dan het was, want de kap en het dak zijn open geknipt en de deur is eruit gehaald.
Ik had echt helemaal niets, zat alleen vast.
[img:640:405]http://members.home.nl/bmdejong/Picture ... 0plat1.jpg[/img]
Als ik dan deze foto's bekijk, lijkt het er sterk op dat het veel harder is gegaan, of dat een Audi A3 niet zo sterk is als een BMW 3 serie Compact, wat ik trouwens niet geloof.
- Jeroen van Emmerik
- Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992
ja, hoe groot is een A3?!Mark Nauta schreef:Viel mij ook al op ja.Mark de Jager schreef:Huh? Kwalificatie: Klein ongeval
nee, niet fijn om dit te zien, geen enkele die hier (o waar dan ook) staan, indrukwekkend dat wel, betreurenswaardig van de overledenen
dit is er ook zo een:
[img:1024:768]http://static.autojunk.nl/pictures/2008 ... age_01.jpg[/img]
pas ergens gebeurt..
-
Erg trieste berichten dit, elke keer weer.
Overigens: "De man werd door hulpdiensten levenloos naast een van de wrakstukken gevonden". Die zin klopt niet. Zie ook Wikipedia. Ziet er misschien uit als mierenneukerij in het licht van dit onderwerp, maar een journalist van de Telegraaf zou beter moeten weten.
Overigens: "De man werd door hulpdiensten levenloos naast een van de wrakstukken gevonden". Die zin klopt niet. Zie ook Wikipedia. Ziet er misschien uit als mierenneukerij in het licht van dit onderwerp, maar een journalist van de Telegraaf zou beter moeten weten.
-
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
- RutgerK
Echt een bizarre schade.
Zo te zien is het een A3 van de eerste generatie. Impact precies tussen de a-stijl en b-stijl van de bijrijderszijde.
Vervolgens lijkt de bodemplaat van de a-stijl bijrijderszijde tot de c-stijl bestuurderszijde afgescheurd te zijn. De afgebroken voorkant heeft vervolgens weer het gehele dak mee gesleurd en afgerukt bij de c-stijl bestuurderszijde.
Wat ik alleen nog niet helemaal snap is dat de bestuurdersstoel in de sloot kwam (waar de vrouw is gevonden) en de bijrijdersstoel ergens bij de boom ligt. Misschien dat de vrouw heeft gereden maar anders is het helemaal een freak ongeluk.
De scheuren van de bodemplaat kun natuurlijk niet moeten kunnen tenzij er zwakke plekken of zwakke lasplekken in zaten.
:
Zo te zien is het een A3 van de eerste generatie. Impact precies tussen de a-stijl en b-stijl van de bijrijderszijde.
Vervolgens lijkt de bodemplaat van de a-stijl bijrijderszijde tot de c-stijl bestuurderszijde afgescheurd te zijn. De afgebroken voorkant heeft vervolgens weer het gehele dak mee gesleurd en afgerukt bij de c-stijl bestuurderszijde.
Wat ik alleen nog niet helemaal snap is dat de bestuurdersstoel in de sloot kwam (waar de vrouw is gevonden) en de bijrijdersstoel ergens bij de boom ligt. Misschien dat de vrouw heeft gereden maar anders is het helemaal een freak ongeluk.
De scheuren van de bodemplaat kun natuurlijk niet moeten kunnen tenzij er zwakke plekken of zwakke lasplekken in zaten.

@Dennis, technisch mankement of niet, als je auto er zo uitziet heb je geen 50 gereden.Dennis Schroyen schreef:Juist...Tristan schreef:Misschien klapband of andere mechanical failure? Wie zal het zeggen, de inzittende helaas niks meer... Maar dat ze veel te hard gereden hebben is wel duidelijk.
Maar een slachtoffer gaan beoordelen met je eigen kortzichtige denkwijze vind ik er zwaar over en hoort niet thuis op een forum zoals D-F.
Uit de automotive testing wereld weet ik heel goed hoe groot de impact van een klein defect kan zijn...
Vermoedelijk zelfs een stuk harder dan 100, dan ben je in mijn ogen gewoon stom bezig, vandaar de opmerking
- Joy
- Femme
Al die boompjes naast onze wegen zijn inderdaad moeilijk te rijmen met de maniakale aandacht voor verkeersveiligheid in Nederland.
In Duitsland zie je regelmatig lange stukken vangrails langs buitenwegen. In Nederland kom ik dat nauwelijks tegen.
Hier in mijn woonplaats is recentelijk voor de zoveelste keer een dode te betreuren geweest in een vrij uitdagende bocht van een provincale weg. Ik weet niet waarom bestuurders steeds van de weg af raken, maar wel zeker is dat je meteen contact met een boom hebt als je buiten het asfalt komt. Bij het voorlaatste ongeval is er tien meter aan slappe vangrail geplaatst in de buitenzijde van de bocht. Dit heeft bij het laatste ongeval kennelijk niet geholpen (omdat de bestuurder aan de binnenkant van de bocht tegen een boom klapte?). Je kon er op wachten. Nu is het asfalt zodanig aangepast dat het lijkt alsof het er spiegelglad is
: .
Als men serieus werk wil maken van verkeersveiligheid moet men in dit soort bochten aan beide zijden over voldoende lengte vangrails plaatsen.
In Duitsland zie je regelmatig lange stukken vangrails langs buitenwegen. In Nederland kom ik dat nauwelijks tegen.
Hier in mijn woonplaats is recentelijk voor de zoveelste keer een dode te betreuren geweest in een vrij uitdagende bocht van een provincale weg. Ik weet niet waarom bestuurders steeds van de weg af raken, maar wel zeker is dat je meteen contact met een boom hebt als je buiten het asfalt komt. Bij het voorlaatste ongeval is er tien meter aan slappe vangrail geplaatst in de buitenzijde van de bocht. Dit heeft bij het laatste ongeval kennelijk niet geholpen (omdat de bestuurder aan de binnenkant van de bocht tegen een boom klapte?). Je kon er op wachten. Nu is het asfalt zodanig aangepast dat het lijkt alsof het er spiegelglad is

Als men serieus werk wil maken van verkeersveiligheid moet men in dit soort bochten aan beide zijden over voldoende lengte vangrails plaatsen.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Nope, dit is in 1999 gebeurd, ergens in Brabantskinnybmw schreef:Was dit toevallig vlakbij Garderen s'avonds?partyondude schreef:Dit was mijn auto na zijdelings net achter het voorwiel een boom gepakt te hebben met +/- 70 km p/u. Het ziet er erger uit dan het was, want de kap en het dak zijn open geknipt en de deur is eruit gehaald.
Ik had echt helemaal niets, zat alleen vast.
[img:640:405]http://members.home.nl/bmdejong/Picture ... 0plat1.jpg[/img]
Als ik dan deze foto's bekijk, lijkt het er sterk op dat het veel harder is gegaan, of dat een Audi A3 niet zo sterk is als een BMW 3 serie Compact, wat ik trouwens niet geloof.

Zonde hé Peric, ik heb er ook ff goed stuk van gezeten, maar heb het zonder ook maar enig letsel overleefd, ik was een paar uur later thuis. Een ervaring rijker, een in mijn ogen erg fraaie Compact armer

- Jan Visser
Shit happens, niks aan te doen, maar in elke bocht vangrail plaatsten vind ik geen optie. Dat is echt geen porum................vind ik.
Als de mensen nou eens wat beter gingen opletten en wat geconcentreerder gingen rijden zou een hoop ongelukken schelen. Ik denk dat meer dan 90% van dit soort ongelukken gewoon komt door menselijk falen. Te hard rijden, niet opletten, verkeerd inschatten en noem maar op..........
Als de mensen nou eens wat beter gingen opletten en wat geconcentreerder gingen rijden zou een hoop ongelukken schelen. Ik denk dat meer dan 90% van dit soort ongelukken gewoon komt door menselijk falen. Te hard rijden, niet opletten, verkeerd inschatten en noem maar op..........
-
Doet me denken aan dit ongeval.
[img:212:171]http://brandweervoorthuizen.punt.nl/upl ... 9-1-07.jpg[/img]
De trein ramde de Audi vol in de flank en heeft 'm zo'n 100 meter vooruitgeduwd.
De bestuurder was op sterven na dood, maar mag het nu redelijk goed maken. Zijn bezig met revalideren.
[img:212:171]http://brandweervoorthuizen.punt.nl/upl ... 9-1-07.jpg[/img]
De trein ramde de Audi vol in de flank en heeft 'm zo'n 100 meter vooruitgeduwd.
De bestuurder was op sterven na dood, maar mag het nu redelijk goed maken. Zijn bezig met revalideren.
-
mannen, jullie hebben het over een vangrail plaatsen in bochten.... DIT IS GEEN BOCHT!!
hier even mijn fotootje toen ik er vanmiddag langsreed:
[img:1280:1024]http://img520.imageshack.us/img520/1717/spa0387cz6.jpg[/img]
zoals je kan zien is er met een FLINKE snelheid gereden. Hij is namelijk een heel stuk doorgegleden over het asfalt, gelanceerd door de stoep, nog een stuk door het gras om tot stilstand te komen tegen de boom...
hier even mijn fotootje toen ik er vanmiddag langsreed:
[img:1280:1024]http://img520.imageshack.us/img520/1717/spa0387cz6.jpg[/img]
zoals je kan zien is er met een FLINKE snelheid gereden. Hij is namelijk een heel stuk doorgegleden over het asfalt, gelanceerd door de stoep, nog een stuk door het gras om tot stilstand te komen tegen de boom...
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Mack
Ik mag hopen dat men niet overal vangrails gaat neerzetten langs de wegen. Op gevaarlijke punten misschien (zoals in bovenbeschreven bocht?) maar verder niet.Femme schreef:Al die boompjes naast onze wegen zijn inderdaad moeilijk te rijmen met de maniakale aandacht voor verkeersveiligheid in Nederland.
Hier in mijn woonplaats is recentelijk voor de zoveelste keer een dode te betreuren geweest in een vrij uitdagende bocht van een provincale weg. Ik weet niet waarom bestuurders steeds van de weg af raken, maar wel zeker is dat je meteen contact met een boom hebt als je buiten het asfalt komt. Bij het voorlaatste ongeval is er tien meter aan slappe vangrail geplaatst in de buitenzijde van de bocht. Dit heeft bij het laatste ongeval kennelijk niet geholpen (omdat de bestuurder aan de binnenkant van de bocht tegen een boom klapte?). Je kon er op wachten. Nu is het asfalt zodanig aangepast dat het lijkt alsof het er spiegelglad is: .
Een weg heeft een maximumsnelheid gebaseerd op de omstandigheden (=ook bomen). Als iemand ervoor kiest om harder te rijden, loop je zelf dat risico. Ik vind het geen stijl om eerst harder te rijden dan de weg toestaat, en na een ongeluk te klagen dat het onveilig is. Hou je dan aan de snelheid.
Staat voor mij gelijk aan een huis kopen naast een vliegveld en vervolgens klagen over geluidsoverlast.
-
Ok, duidelijk. Weer wat geleerdStefan R schreef:1 TS + HV= kleine hulpverlening.Mark de Jager schreef:Huh? Kwalificatie: Klein ongeval
2 TS + HV= Middel hv.
3 TS + 2 HV= Grote HV
4 TS + 2 HV= Zeer grote HV.
TS= Tankauto spuit (6 man)
HV= Hulpverleningvoertuig (2man)
Voor dit ongeval was niet meer dan 1 TS + HV nodig, dus is het een kleine hv.
Officieel zijn het zelfs 2 incidenten, er is ook een WO (waterongevallen voertuig) ingezet.