Wat een klap moet dit zijn geweest!!!

Dit is ons algemene autoforum.
HSR
Berichten: 5499
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 30 jul 2008, 18:21

Heb als bijrijder eens een keer een CLK 430 zijwaarts tegen een boompje geprakt met een keer 50km/h. Je staat versteld hoeveel schade je dan nog genereert.

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2247
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Bericht door Stefan R » 30 jul 2008, 18:41

Mark de Jager schreef:Huh? Kwalificatie: Klein ongeval :roll:
1 TS + HV= kleine hulpverlening.
2 TS + HV= Middel hv.
3 TS + 2 HV= Grote HV
4 TS + 2 HV= Zeer grote HV.

TS= Tankauto spuit (6 man)
HV= Hulpverleningvoertuig (2man)

Voor dit ongeval was niet meer dan 1 TS + HV nodig, dus is het een kleine hv.
Officieel zijn het zelfs 2 incidenten, er is ook een WO (waterongevallen voertuig) ingezet.

Gebruikersavatar
skinnybmw
Berichten: 449
Lid geworden op: 10 mei 2007, 18:16
Locatie: Dokkum/Leeuwarden, Frl.

Bericht door skinnybmw » 30 jul 2008, 19:46

partyondude schreef:Dit was mijn auto na zijdelings net achter het voorwiel een boom gepakt te hebben met +/- 70 km p/u. Het ziet er erger uit dan het was, want de kap en het dak zijn open geknipt en de deur is eruit gehaald.

Ik had echt helemaal niets, zat alleen vast.

[img:640:405]http://members.home.nl/bmdejong/Picture ... 0plat1.jpg[/img]

Als ik dan deze foto's bekijk, lijkt het er sterk op dat het veel harder is gegaan, of dat een Audi A3 niet zo sterk is als een BMW 3 serie Compact, wat ik trouwens niet geloof.
Was dit toevallig vlakbij Garderen s'avonds?

Gebruikersavatar
Jeroen van Emmerik
Berichten: 665
Lid geworden op: 15 apr 2008, 17:09
Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992

Bericht door Jeroen van Emmerik » 30 jul 2008, 19:56

Mark Nauta schreef:
Mark de Jager schreef:Huh? Kwalificatie: Klein ongeval :roll:
Viel mij ook al op ja.
ja, hoe groot is een A3?!

nee, niet fijn om dit te zien, geen enkele die hier (o waar dan ook) staan, indrukwekkend dat wel, betreurenswaardig van de overledenen

dit is er ook zo een:


[img:1024:768]http://static.autojunk.nl/pictures/2008 ... age_01.jpg[/img]
pas ergens gebeurt..

Kees Bunk
Berichten: 1046
Lid geworden op: 21 apr 2008, 19:41

Bericht door Kees Bunk » 30 jul 2008, 20:14

Erg trieste berichten dit, elke keer weer.

Overigens: "De man werd door hulpdiensten levenloos naast een van de wrakstukken gevonden". Die zin klopt niet. Zie ook Wikipedia. Ziet er misschien uit als mierenneukerij in het licht van dit onderwerp, maar een journalist van de Telegraaf zou beter moeten weten.

Paul

Bericht door Paul » 30 jul 2008, 20:15

Das echt nooit en te nimmer met 70 gebeurd... reken zeker maar op het dubbele!!!!!!! hele chassis is weg... en dat krijg je met 50 niet voor elkaar..

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Bericht door Peric » 30 jul 2008, 20:29

Denk dat het 'klein ongeval' duidt op het feit dat er 1 voertuig bij betrokken is en dat er verder geen hinder voor het verkeer is.

BRAM!! Dit doet mijn Compact-hart heel veel pijn die zo te zien... :?

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Bericht door DF-user-278 » 30 jul 2008, 20:31

Ik ben het eens wat de meesten hier zeggen. Denk dat de snelheid minimaal 140-150 moet zijn geweest, waarschijnlijk nog wel een stuk hoger.

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2247
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Bericht door Stefan R » 30 jul 2008, 20:38

Peric schreef:Denk dat het 'klein ongeval' duidt op het feit dat er 1 voertuig bij betrokken is en dat er verder geen hinder voor het verkeer is.

BRAM!! Dit doet mijn Compact-hart heel veel pijn die zo te zien... :?
Zie mijn uitleg een paar posts hierboven :idea:

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Bericht door RutgerK » 30 jul 2008, 20:50

Echt een bizarre schade.

Zo te zien is het een A3 van de eerste generatie. Impact precies tussen de a-stijl en b-stijl van de bijrijderszijde.
Vervolgens lijkt de bodemplaat van de a-stijl bijrijderszijde tot de c-stijl bestuurderszijde afgescheurd te zijn. De afgebroken voorkant heeft vervolgens weer het gehele dak mee gesleurd en afgerukt bij de c-stijl bestuurderszijde.

Wat ik alleen nog niet helemaal snap is dat de bestuurdersstoel in de sloot kwam (waar de vrouw is gevonden) en de bijrijdersstoel ergens bij de boom ligt. Misschien dat de vrouw heeft gereden maar anders is het helemaal een freak ongeluk.

De scheuren van de bodemplaat kun natuurlijk niet moeten kunnen tenzij er zwakke plekken of zwakke lasplekken in zaten. :?:

Luco

Bericht door Luco » 30 jul 2008, 22:01

Dennis Schroyen schreef:
Tristan schreef:Misschien klapband of andere mechanical failure? Wie zal het zeggen, de inzittende helaas niks meer... Maar dat ze veel te hard gereden hebben is wel duidelijk.
Juist...

Maar een slachtoffer gaan beoordelen met je eigen kortzichtige denkwijze vind ik er zwaar over en hoort niet thuis op een forum zoals D-F.

Uit de automotive testing wereld weet ik heel goed hoe groot de impact van een klein defect kan zijn...
@Dennis, technisch mankement of niet, als je auto er zo uitziet heb je geen 50 gereden.
Vermoedelijk zelfs een stuk harder dan 100, dan ben je in mijn ogen gewoon stom bezig, vandaar de opmerking

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 30 jul 2008, 22:05

Rutger, wel eens de dikte van een bodemplaat bekeken ? Dat is slechts een paar mm dik plaatstaal. Van de bodemplaat moet je het niet hebben bij een crash, wel van de kokerbalken. Maar ja die hebben bij dit ongeluk ook geen dienst kunnen bewijzen door de harde klap.

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Bericht door RutgerK » 30 jul 2008, 22:58

Door de hefboomwerking kreeg je inderdaad wel de meeste kracht op linksachter. Ik ben zo verbaasd dat die linker dwarsbalk nog bijna kaarsrecht is namelijk.

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Bericht door Casper » 30 jul 2008, 23:08

Denk dat het feit dat het niet zulke dikke bomen waren ook heeft geholpen de auto doormidden te kliefen. Bomen zijn eigenlijk zo gevaarlijk naast de weg, of wegen naast bomen :roll:

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Bericht door Femme » 31 jul 2008, 00:32

Al die boompjes naast onze wegen zijn inderdaad moeilijk te rijmen met de maniakale aandacht voor verkeersveiligheid in Nederland.

In Duitsland zie je regelmatig lange stukken vangrails langs buitenwegen. In Nederland kom ik dat nauwelijks tegen.

Hier in mijn woonplaats is recentelijk voor de zoveelste keer een dode te betreuren geweest in een vrij uitdagende bocht van een provincale weg. Ik weet niet waarom bestuurders steeds van de weg af raken, maar wel zeker is dat je meteen contact met een boom hebt als je buiten het asfalt komt. Bij het voorlaatste ongeval is er tien meter aan slappe vangrail geplaatst in de buitenzijde van de bocht. Dit heeft bij het laatste ongeval kennelijk niet geholpen (omdat de bestuurder aan de binnenkant van de bocht tegen een boom klapte?). Je kon er op wachten. Nu is het asfalt zodanig aangepast dat het lijkt alsof het er spiegelglad is :?: .

Als men serieus werk wil maken van verkeersveiligheid moet men in dit soort bochten aan beide zijden over voldoende lengte vangrails plaatsen.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16606
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 31 jul 2008, 00:35

skinnybmw schreef:
partyondude schreef:Dit was mijn auto na zijdelings net achter het voorwiel een boom gepakt te hebben met +/- 70 km p/u. Het ziet er erger uit dan het was, want de kap en het dak zijn open geknipt en de deur is eruit gehaald.

Ik had echt helemaal niets, zat alleen vast.

[img:640:405]http://members.home.nl/bmdejong/Picture ... 0plat1.jpg[/img]

Als ik dan deze foto's bekijk, lijkt het er sterk op dat het veel harder is gegaan, of dat een Audi A3 niet zo sterk is als een BMW 3 serie Compact, wat ik trouwens niet geloof.
Was dit toevallig vlakbij Garderen s'avonds?
Nope, dit is in 1999 gebeurd, ergens in Brabant :wink:

Zonde hé Peric, ik heb er ook ff goed stuk van gezeten, maar heb het zonder ook maar enig letsel overleefd, ik was een paar uur later thuis. Een ervaring rijker, een in mijn ogen erg fraaie Compact armer :(

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1977
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Bericht door Erik » 31 jul 2008, 00:37

die audi met 80 km/u impactsnelheid zijdelings op een boom en hij ziet er zo uit

Gebruikersavatar
Jan Visser
Berichten: 1873
Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Jan Visser » 31 jul 2008, 00:39

Shit happens, niks aan te doen, maar in elke bocht vangrail plaatsten vind ik geen optie. Dat is echt geen porum................vind ik.

Als de mensen nou eens wat beter gingen opletten en wat geconcentreerder gingen rijden zou een hoop ongelukken schelen. Ik denk dat meer dan 90% van dit soort ongelukken gewoon komt door menselijk falen. Te hard rijden, niet opletten, verkeerd inschatten en noem maar op..........

Kees Bunk
Berichten: 1046
Lid geworden op: 21 apr 2008, 19:41

Bericht door Kees Bunk » 31 jul 2008, 00:42

Doet me denken aan dit ongeval.

[img:212:171]http://brandweervoorthuizen.punt.nl/upl ... 9-1-07.jpg[/img]

De trein ramde de Audi vol in de flank en heeft 'm zo'n 100 meter vooruitgeduwd.
De bestuurder was op sterven na dood, maar mag het nu redelijk goed maken. Zijn bezig met revalideren.

Metchu
Berichten: 15240
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Bericht door Metchu » 31 jul 2008, 00:48

mannen, jullie hebben het over een vangrail plaatsen in bochten.... DIT IS GEEN BOCHT!!

hier even mijn fotootje toen ik er vanmiddag langsreed:

[img:1280:1024]http://img520.imageshack.us/img520/1717/spa0387cz6.jpg[/img]


zoals je kan zien is er met een FLINKE snelheid gereden. Hij is namelijk een heel stuk doorgegleden over het asfalt, gelanceerd door de stoep, nog een stuk door het gras om tot stilstand te komen tegen de boom...

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 31 jul 2008, 07:18

Hoe dan ook; triest dat het weer mensenlevens kost....................


Het zet iedereen weer met beide benen op de grond; autorijden neemt verantwoordelijkheden met zich mee......................

Gebruikersavatar
Geelhoed
Berichten: 1476
Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51

Bericht door Geelhoed » 31 jul 2008, 08:30

Kees Bunk schreef:maar een journalist van de Telegraaf zou beter moeten weten.
Ik dacht juist dat telegraaf journalisten daar werken omdat ze niet beter weten.

Gebruikersavatar
Mack
Berichten: 553
Lid geworden op: 09 feb 2008, 15:24
Locatie: Rotterdam ~ Mustang!

Bericht door Mack » 31 jul 2008, 09:26

Femme schreef:Al die boompjes naast onze wegen zijn inderdaad moeilijk te rijmen met de maniakale aandacht voor verkeersveiligheid in Nederland.

In Duitsland zie je regelmatig lange stukken vangrails langs buitenwegen. In Nederland kom ik dat nauwelijks tegen.

Hier in mijn woonplaats is recentelijk voor de zoveelste keer een dode te betreuren geweest in een vrij uitdagende bocht van een provincale weg. Ik weet niet waarom bestuurders steeds van de weg af raken, maar wel zeker is dat je meteen contact met een boom hebt als je buiten het asfalt komt. Bij het voorlaatste ongeval is er tien meter aan slappe vangrail geplaatst in de buitenzijde van de bocht. Dit heeft bij het laatste ongeval kennelijk niet geholpen (omdat de bestuurder aan de binnenkant van de bocht tegen een boom klapte?). Je kon er op wachten. Nu is het asfalt zodanig aangepast dat het lijkt alsof het er spiegelglad is :?: .

Als men serieus werk wil maken van verkeersveiligheid moet men in dit soort bochten aan beide zijden over voldoende lengte vangrails plaatsen.
Ik mag hopen dat men niet overal vangrails gaat neerzetten langs de wegen. Op gevaarlijke punten misschien (zoals in bovenbeschreven bocht?) maar verder niet.

Een weg heeft een maximumsnelheid gebaseerd op de omstandigheden (=ook bomen). Als iemand ervoor kiest om harder te rijden, loop je zelf dat risico. Ik vind het geen stijl om eerst harder te rijden dan de weg toestaat, en na een ongeluk te klagen dat het onveilig is. Hou je dan aan de snelheid.

Staat voor mij gelijk aan een huis kopen naast een vliegveld en vervolgens klagen over geluidsoverlast.

Hunter
Berichten: 1448
Lid geworden op: 10 okt 2007, 12:22
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Hunter » 31 jul 2008, 10:15

Stefan R schreef:
Mark de Jager schreef:Huh? Kwalificatie: Klein ongeval :roll:
1 TS + HV= kleine hulpverlening.
2 TS + HV= Middel hv.
3 TS + 2 HV= Grote HV
4 TS + 2 HV= Zeer grote HV.

TS= Tankauto spuit (6 man)
HV= Hulpverleningvoertuig (2man)

Voor dit ongeval was niet meer dan 1 TS + HV nodig, dus is het een kleine hv.
Officieel zijn het zelfs 2 incidenten, er is ook een WO (waterongevallen voertuig) ingezet.
Ok, duidelijk. Weer wat geleerd :)

Gebruikersavatar
Ahmed
Berichten: 2779
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57

Bericht door Ahmed » 01 aug 2008, 01:45

Jeetje.....vader van de bestuurder blijkt vriend van mijn pa te zijn. Ouders zijn in Egypte en onbereikbaar...vreselijk dit.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten