Wat een klap moet dit zijn geweest!!!
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
So-de-knetters. Niets van over!!!
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1583 ... val__.html
So-de-knetters. Niets van over!!!
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1583 ... val__.html
-
Hej! Dat heb ik vanmorgen gehoord!!!! Ik hoorde al brandweer sirene's e.d. loeien!
wat Tristan zegt, het is alleen maar rechtuit inderdaad, maar er zit op dat punt waar hij eraf is gegaan een kleine knik (in de wegbelijning), ik ben bang dat het daar fout is gegaan... Bovendien is het in de stad en inderdaad gewoon 50. Er zit ertussen nog wel verkeerslichten, maar sochtends vroeg rijdt er in principe niet zoveel en springen die krengen meteen op groen!
wat Tristan zegt, het is alleen maar rechtuit inderdaad, maar er zit op dat punt waar hij eraf is gegaan een kleine knik (in de wegbelijning), ik ben bang dat het daar fout is gegaan... Bovendien is het in de stad en inderdaad gewoon 50. Er zit ertussen nog wel verkeerslichten, maar sochtends vroeg rijdt er in principe niet zoveel en springen die krengen meteen op groen!
-
- Downforce Dennis
Lekker doordachte reactie weer... Je moet voor de politie gaan werken joh, dan besparen ze een hoop aan onderzoekswerk!luco hornsveld schreef:Zal wel stoer hebben willen doen, nou stoer was het, voor heel evenTristan schreef:Ik ken die weg en die is gewoon puur rechtuit. En het moet heel hard zijn gegaan, aangezien de max. daar 50 km/u betreft.
Was je erbij? Zonee hou gewoon de commentaar voor jezelf... Je weet niet wat er is gebeurt...
- Downforce Dennis
Juist...Tristan schreef:Misschien klapband of andere mechanical failure? Wie zal het zeggen, de inzittende helaas niks meer... Maar dat ze veel te hard gereden hebben is wel duidelijk.
Maar een slachtoffer gaan beoordelen met je eigen kortzichtige denkwijze vind ik er zwaar over en hoort niet thuis op een forum zoals D-F.
Uit de automotive testing wereld weet ik heel goed hoe groot de impact van een klein defect kan zijn...
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
- Casper
Zo, daar werd ik dus wakker van vanochtend vroeg. Woon naast de brandweerkazerne in Haarlem en ik slaap altijd door alles heen daar, maar vanochtend was het echt een gekkenhuis.

Ik zie dit ook op de P2000 staan. Beetje nerdy, maar als ik thuis achter de PC zit en er vertrekken 5 brandweerauto's kijk is meestal uit interesse even wat is het is0127907 05:25:57 30-07-08 PRIO 1 SPOORSINGEL 1 BEVERWIJK VOERTUIG TE WATER (HERBEZETTING: velsen) (BOT PROCEDURE BRW: ja) ]brandweer Regionaal / Reserve Coördinator BOT (Persoonlijke code) / Ken Google Maps
0127900 05:25:57 30-07-08 PRIO 1 SPOORSINGEL 1 BEVERWIJK VOERTUIG TE WATER (HERBEZETTING: velsen) (BOT PROCEDURE BRW: ja) ]brandweer Regionaal / Coördinatoren BOT (Groepsoproep) / Kennemerland Google Maps
0126999 05:21:40 30-07-08 12803 A1 SPOORSINGEL BEVERWIJK VKO MET LETSEL RITNR 29102ambulance Regionaal / Monitorcode / Kennemerland Google Maps
0126803 05:21:40 30-07-08 12803 A1 SPOORSINGEL BEVERWIJK VKO MET LETSEL RITNR 29102Regio 12 Kennemerland AMBULANCE Google Maps

-
- Mark Nauta
- Casper
Het is inderdaad best gaaf om te zien wat er allemaal gebeurt, en wanneer ze groot/klein uitrukken. Ook heel veel loos-alarmen btwRené130i schreef:Nerdy? is toch gaaf. Heb zelf altijd een scanner gehad
Wat een klap moet dat zijn geweest! Overigens hoeft de snelheid echt niet heel hoog zijn geweest. Ik weet uit ervaring wat er gebeurt als je met 55km/u tegen een boom klapt. En zo te zien is dit zijdelings gebeurt, en daar kunnen auto's nooit zo goed tegen. Het zou mij niks verbazen als de bestuurder slechts 70-75km/u zou hebben gereden...
- Mark Nauta
Nou, ik denk dat de snelheid wel wat hoger heeft gelegen. Vorige week is hier iets buiten Franeker een meisje met een Opel Tigra op een boom geklapt. Zijwaarts tegen de boom, met de boom in de bestuurdersdeur. Dat ging met een snelheid van +-90 á 100km. De auto was gewoon in één stuk, maar duidelijk met een boom in de deur. Hier bracht wonderbaarlijk genoeg het meisje het er met wat kneuzingen en 2 gebroken benen vanaf.
De berging haalde de auto op en bracht hem naar de sloop, dat moet als mensen zijn overleden bij een ongeluk. Dat geeft maar aan hoe die auto er uit heeft moeten zien. Zij waren er stelling van overtuigd dat daar niemand levend uit gekomen zou kunnen zijn. Wel dus.
De berging haalde de auto op en bracht hem naar de sloop, dat moet als mensen zijn overleden bij een ongeluk. Dat geeft maar aan hoe die auto er uit heeft moeten zien. Zij waren er stelling van overtuigd dat daar niemand levend uit gekomen zou kunnen zijn. Wel dus.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Dit was mijn auto na zijdelings net achter het voorwiel een boom gepakt te hebben met +/- 70 km p/u. Het ziet er erger uit dan het was, want de kap en het dak zijn open geknipt en de deur is eruit gehaald.
Ik had echt helemaal niets, zat alleen vast.
[img:640:405]http://members.home.nl/bmdejong/Picture ... 0plat1.jpg[/img]
Als ik dan deze foto's bekijk, lijkt het er sterk op dat het veel harder is gegaan, of dat een Audi A3 niet zo sterk is als een BMW 3 serie Compact, wat ik trouwens niet geloof.
Ik had echt helemaal niets, zat alleen vast.
[img:640:405]http://members.home.nl/bmdejong/Picture ... 0plat1.jpg[/img]
Als ik dan deze foto's bekijk, lijkt het er sterk op dat het veel harder is gegaan, of dat een Audi A3 niet zo sterk is als een BMW 3 serie Compact, wat ik trouwens niet geloof.
- Mark Nauta
Ja, daar heb je toen echt superveel mazzel gehad Bram!!
Maar bij jou is het dak open geknipt, maar verder gewoon veel ingedeukt etc. Maar bij die A3 is gewoon alles kapot gescheurd, zelfs het hele chassis. Dat moet dan echt wel met een behoorlijk hogere snelheid gebeurd zijn lijkt mij. Zie ook maar hoe dat ene paneel ook echt helemaal rond om de boom zit....das wel heavy hoor.
Maar bij jou is het dak open geknipt, maar verder gewoon veel ingedeukt etc. Maar bij die A3 is gewoon alles kapot gescheurd, zelfs het hele chassis. Dat moet dan echt wel met een behoorlijk hogere snelheid gebeurd zijn lijkt mij. Zie ook maar hoe dat ene paneel ook echt helemaal rond om de boom zit....das wel heavy hoor.
-
Ik ben net langs de plek gereden en heb er even een fotootje van genomen. Haal em later wel even van me tel om te laten zien. Er zijn slipsporen vanaf waar de "knik" in de weg begint (verdrijvingsvlak). Dus hij heeft daar iets te enhousiast gestuurd denk ik waardoor hij vol zijdelings is gaan glijden! richting de boom. Dat MOET echt hard gegaan zijn, want hij heeft een flinke afstand afgelegd, bovendien zit er ook nog een stoep en een hoop hoog gras... daar is hij allemaal overheen gegaan om tot stilstand te komen tegen de boom...