Project Impreza Group-N
- Niels v D
- Aram
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
Rustig.EHA schreef:Misschien heb ik wat gemist hoor, maar hoe staat het hier eigenlijk mee ??????

Rustig.GTRene schreef:tis stil....aan de overkant, tis stil....aan de overkant, ja Aram das niet zo mooi hoe ver staat het kerel

Het gras zal nooit meer hetzelfde zijn.Neluhz schreef:Ik zie dat het donorvoertuig op de achtergrond staat?

Je kan je woorden wel heel bewust gekozen hebben maar ik snap er geen zak van.Stéphane schreef:Ik ken moment dit wel. Woorden heel bewust gekozen.

- Aram
Kleine update,
Vandaag heb ik weer wat gedaan na een kleine zomerdip gehad te hebben.
Het was de beurt voor de intercooler en radiateur.
De core van de standaard GTT radiateur is erg goed, het is dus niet nodig om een aftermarket versie te kopen.
Wat niet zo goed is aan het standaard item zijn de kunststof end tanks, die kunnen scheuren op de naden na verloop van tijd.
Dus worden die van aluminium.
Ik moest eerst kijken of het mogelijk was om er aluminium endtanks op te zetten, dus gingen de oude er af.
Gelukkig had ik nog een oude radiateur liggen om op te experimenteren.
Als dit werkt koop ik een nieuwe om aan te gaan passen.
Oude radiateur:

Alvast wat eraf gesloopt:

En na wat geslijp kwamen de endtanks er mooi uit, en het blijkt dat de core erg goed bruikbaar is om er alu tanks op te lassen.

Ik ben niet zo overtuigd van de 300 euro Taiwanese FMIC kitjes die er te koop zijn, en na wat na gevraagd te hebben blijkt dat de beste intercooler cores die je kunt krijgen, buiten de mega dure race versies, gewoon degene zijn die in productie auto zitten.
Enige nadeel is dat je ook hier zelf de cores op moet lassen.
Er zijn een aantal dingen waar je op moet letten, natuurlijk de maatvoering, de bouw, met name het aantal fins, en of er andere endtanks op gemaakt kunnen worden natuuurlijk.
Ik moest een core hebben met een breedte tussen de 50 en 55cm.
De dikte mag niet meer dan 5cm zijn, liever 4cm zelfs.
Die mega dikke cores die je ziet werken niet, nog voordat de lucht voor de helft door zo'n core is heeft het al dezelfde temperatuur als de core zelf en heeft dus geen nut meer, sterker nog, de lucht die nog door de IC gaat op dat moment koelt niet meer af, dus je werkt de koeling zelfs tegen.
De hoogte moest ongeveer 40cm zijn
Dus moest ik gaan zoeken, eerst bij Bijl in Haarlem in een dik boek gekeken, maar daar zie je niet hoeveel fins er per inch het ding heeft.
Uiteindelijk ben ik naar een grote sloperij gereden in de achterhoek om daar een IC uit te zoeken.
En ze hadden er een!!
Hij komt uit een Renault Trafic van 2007 en hij is niet hoog genoeg.
Dus ik moet er nog een hebben om er aan vast te maken, dan komt hij precies op de goede hoogte uit.
Ook hier moesten de endtanks eraf, zo zag hij er nieuw uit:

Daarna de zaag erin voor de eerste brokken die eraf moesten:

Brokstukken:

Nu met de slijptol:

Viola:

De rode pakking waarmee ze de kunststof endtanks afsluiten, check de fins in de core:

En een core klaar voor verdere aanpassingen:

Dat was het weer voor deze keer!
Vandaag heb ik weer wat gedaan na een kleine zomerdip gehad te hebben.

Het was de beurt voor de intercooler en radiateur.
De core van de standaard GTT radiateur is erg goed, het is dus niet nodig om een aftermarket versie te kopen.
Wat niet zo goed is aan het standaard item zijn de kunststof end tanks, die kunnen scheuren op de naden na verloop van tijd.
Dus worden die van aluminium.
Ik moest eerst kijken of het mogelijk was om er aluminium endtanks op te zetten, dus gingen de oude er af.
Gelukkig had ik nog een oude radiateur liggen om op te experimenteren.
Als dit werkt koop ik een nieuwe om aan te gaan passen.
Oude radiateur:
Alvast wat eraf gesloopt:
En na wat geslijp kwamen de endtanks er mooi uit, en het blijkt dat de core erg goed bruikbaar is om er alu tanks op te lassen.

Ik ben niet zo overtuigd van de 300 euro Taiwanese FMIC kitjes die er te koop zijn, en na wat na gevraagd te hebben blijkt dat de beste intercooler cores die je kunt krijgen, buiten de mega dure race versies, gewoon degene zijn die in productie auto zitten.
Enige nadeel is dat je ook hier zelf de cores op moet lassen.
Er zijn een aantal dingen waar je op moet letten, natuurlijk de maatvoering, de bouw, met name het aantal fins, en of er andere endtanks op gemaakt kunnen worden natuuurlijk.
Ik moest een core hebben met een breedte tussen de 50 en 55cm.
De dikte mag niet meer dan 5cm zijn, liever 4cm zelfs.
Die mega dikke cores die je ziet werken niet, nog voordat de lucht voor de helft door zo'n core is heeft het al dezelfde temperatuur als de core zelf en heeft dus geen nut meer, sterker nog, de lucht die nog door de IC gaat op dat moment koelt niet meer af, dus je werkt de koeling zelfs tegen.
De hoogte moest ongeveer 40cm zijn
Dus moest ik gaan zoeken, eerst bij Bijl in Haarlem in een dik boek gekeken, maar daar zie je niet hoeveel fins er per inch het ding heeft.
Uiteindelijk ben ik naar een grote sloperij gereden in de achterhoek om daar een IC uit te zoeken.
En ze hadden er een!!
Hij komt uit een Renault Trafic van 2007 en hij is niet hoog genoeg.

Dus ik moet er nog een hebben om er aan vast te maken, dan komt hij precies op de goede hoogte uit.
Ook hier moesten de endtanks eraf, zo zag hij er nieuw uit:
Daarna de zaag erin voor de eerste brokken die eraf moesten:
Brokstukken:
Nu met de slijptol:
Viola:
De rode pakking waarmee ze de kunststof endtanks afsluiten, check de fins in de core:
En een core klaar voor verdere aanpassingen:
Dat was het weer voor deze keer!
Laatst gewijzigd door Aram op 18 sep 2008, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- InjectTheVenom
- Nero_Serpente
- Aram
Gisteren wat onderdelen voor het remsysteem gehaal op de sloop.
Onder andere van de fantastische BMW 1 serie in de staat waarin we hem het liefste zien.

DSC OFF anyone?

Onder andere van de fantastische BMW 1 serie in de staat waarin we hem het liefste zien.

DSC OFF anyone?

Laatst gewijzigd door Aram op 18 sep 2008, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Niels
- Auto: Prius+
- Downforce Hans
Kijk daar horen nou alle beamers thuis, op de sloop of in de vangrailAram schreef:Gisteren wat onderdelen voor het remsysteem gehaal op de sloop.
DSC OFF anyone?

Zo te zien heeft die zon reflectorpaaltje geraakt die in de berm staan.
Zwakke hokken die beamers.
- Downforce Hans
- Stéphane
LOLAram schreef:Je kan je woorden wel heel bewust gekozen hebben maar ik snap er geen zak van.Stéphane schreef:Ik ken moment dit wel. Woorden heel bewust gekozen.

ROFL @ de rest van het topic weer

- Downforce Hans
- Aram
Opdam, Zwaanshoek.Casper schreef:Op welke sloop(ahum demontagebedrijf) was dat?

Oh ja, wachten op anderen en voldoende cash is veruit het meest irritante!!Stéphane schreef: LOLIk bedoelde: ik ken dit moment wel. Was bij mij toen met de roadster dat het niet vooruit en niet achteruit ging. Zit je overal op te wachten en je kunt er niets aan doen. Dat idee

Ja, jij moet je toch een beetje thuis voelen bij het testen toch?Andre schreef:uiteindelijk willen ze allemaal een bmw dan maar sloop onderdelen op de subaru stroomt er toch nog bmw bloed doorheen.

Maar ik heb ook onderdelen van een Mercedes B-klasse, een Citroen C3, een Golf 4, een Opel Meriva, Fiat Ducato en nog wat andere wrakken afgesloopt hehehe.

Ik kan niet achter blijven Rico, en het is altijd leuk om de BMW boys wat te narren heheheRico v Velzen schreef:goh leuk weer eens een 1 serie topic

Een 1 serie topic.....maar dan anders.

- Aram
Ben met de remleidingen bezig geweest.
Eerst moest ik nog wat spullen hebben, nipples en 2 T-stukken.
Nu had ik maanden geleden al eens nagevraagd wat die kosten, maar als je al weet dat alleen zo'n T-stuk al 40 euro kost word je niet blij.
Dus ik naar de sloop en van de nieuwste auto's (want dan glimmen ze nog) 16 nipples afgehaald en van 2 achterassen de T-stukken.
De nipples:

T-stukken:

Dat ziet er natuurlijk niet uit, dus maar even de elektrische staalborstel erover gehaald.
Als nieuw!!:

En alles bij elkaar, in de winkel iets van 100 euro, op de sloop voor 10
:

Daarna maar even wat gaan buigen, daar moet ik nog even inkomen.
Op de remcilinders komen nog 2 reservoirs, die had ik nog niet maar ik wilde er wel rekeningen mee houden als ik de leiding erin ging buigen.
Dus op de site van AP racing de tekening gevonden en van kunstof een dummy gedraaid:

Van een vriend had ik een "bead" machine geleend om de trompetjes aan de leiding te persen.
Eerst even een stukje afsnijden:

Leiding in het apperaat, de rest laat zich raden:

Als hulpmiddel bij het bepalen van de vorm had ik een stuk solid core kabel gevonden, die blijft mooi in de vorm staan:

Daarna het echte werk:

Dat zat redlijk, maar ik was niet tevreden.
Teveel gebuig maakt het materiaal er niet beter op en het zat me te schots en scheef.
Dus vandaag over gedaan en nu ben ik zeer tevreden, het zit nu mooi vind ik:

Nu de rest nog.
Eerst moest ik nog wat spullen hebben, nipples en 2 T-stukken.
Nu had ik maanden geleden al eens nagevraagd wat die kosten, maar als je al weet dat alleen zo'n T-stuk al 40 euro kost word je niet blij.
Dus ik naar de sloop en van de nieuwste auto's (want dan glimmen ze nog) 16 nipples afgehaald en van 2 achterassen de T-stukken.
De nipples:
T-stukken:
Dat ziet er natuurlijk niet uit, dus maar even de elektrische staalborstel erover gehaald.
Als nieuw!!:
En alles bij elkaar, in de winkel iets van 100 euro, op de sloop voor 10

Daarna maar even wat gaan buigen, daar moet ik nog even inkomen.
Op de remcilinders komen nog 2 reservoirs, die had ik nog niet maar ik wilde er wel rekeningen mee houden als ik de leiding erin ging buigen.
Dus op de site van AP racing de tekening gevonden en van kunstof een dummy gedraaid:
Van een vriend had ik een "bead" machine geleend om de trompetjes aan de leiding te persen.
Eerst even een stukje afsnijden:
Leiding in het apperaat, de rest laat zich raden:
Als hulpmiddel bij het bepalen van de vorm had ik een stuk solid core kabel gevonden, die blijft mooi in de vorm staan:
Daarna het echte werk:
Dat zat redlijk, maar ik was niet tevreden.
Teveel gebuig maakt het materiaal er niet beter op en het zat me te schots en scheef.
Dus vandaag over gedaan en nu ben ik zeer tevreden, het zit nu mooi vind ik:
Nu de rest nog.

Laatst gewijzigd door Aram op 18 sep 2008, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.