AV Time Attack 8-6

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 01 jul 2008, 20:54

Tsja zo is dat. Timeattack kent geen regels dus al wil je een 2000 PK motor gebruiken dan moet je dat natuurlijk zelf weten. Alleen kan je altijd op dit soort reacties wachten. Bouw je een pijlsnelle auto dan zegt iedereen het ligt aan de auto dat je wint, verlies je zeggen ze kijk nou zo'n snelle auto en nog niet winnen. Altijd wat dus :lol:

Als ik het filmpje kijk dan denk ik leuk zo'n skyline maar zoals dat ding rijd dat is toch geen rijden meer. Veel tegenstuur momentjes, die wel vlot opgevangen worden maar ik denk dat ze toch aardig wat tijd kosten. Zit een sequenciele bak in zo te zien. Op zich denk ik wel dat er potentie in zit als er wat meer op het gebied van wegligging gesleuteld word, niet zozeer op max vermogen. Dus bijvoorbeeld vermogen terugschroeven naar een PK of 500 en een echt goed onderstel er onder zetten, dan kom je waarschijnlijk ook wel dik onder die 2 minuten.

Jeroen van Emmerik
Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992

Bericht door Jeroen van Emmerik » 01 jul 2008, 21:12

oplossing: luco in de skyline, kevin in de 5, 3 ronden rijden, kijken naar de tijd en dan klaar! :D

gaskleppie

Bericht door gaskleppie » 01 jul 2008, 21:55

Nu ik met beide principes heb gereden (licht, racy en weinig vermogen tegen groot, zwaar en heel veel vermogen) kan ik zeggen dat de prestaties van beide heren op hoog niveau ligt.
Hoeveel ervaring je ook hebt staat daar los van.

De Renault van Luco rijd waarschijnlijk een stuk makkelijker. Veel bochten zullen een kwestie van laat remmen, strak insturen, op het randje balanceren en na de apex de klepel naar beneden en niet meer los laten zijn.
Veel bochten zijn gewoon volgas.

De Skyline van Kevin is een heel stuk moeilijker en gaat meer ala hopen dat je remmen het trekken als je zo laat remt, insturen en hopen dat dat gewicht niet een kilometer te hard instuurd wat een bak onderstuur oplevert waar je U tegen zegt en tijdens het uitaccelereren zo voorzichtig gas geven dat hij nog net te houden is. Ondertussen de automatische vermogens shiften van voor naar achter proberen op te vangen en voor de turbo's echt de druk er vol op staan al weer vol in de ankers voor die volgende bocht die op Zandvoort toch wel heel dicht achter elkaar liggen.
Geen 1 bocht is volgas.

Wat is de beste prestatie? Tja moeilijk te zeggen...
Persoonlijk vind ik mn Integra ook een stuk makkelijker, maar die is ook langzamer.

Pastorelli is al heel wat gewend (ok, dit net even niet) en reed toch niet sneller dan 2:00 Dat geeft toch wel aan dat 1:59 toch wel een knappe presatie is voor iemand die geen volledig prof is.

btw, "mijn" Skyline was ook net klaar en alles qua onderstel was vervangen voor verstelbaar spul wat dus nog niet afgesteld was. Op het oog stond rechts achter met toespoor en links achter met uitspoor! Voor stond hoger dan achter, dempers stonden ? afgesteld en ga zo nog maar even door.......
Maar dat terzijde..

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 01 jul 2008, 22:17

luco hornsveld schreef:
partyondude schreef:Wat is dat nou weer voor een gelul Luco?

Ieder z'n auto en ieder z'n ervaringen en daardoor prestaties. Ik snap niet wat jij tegen de Skyline of in dit geval de winnaars hebt. Volgens mij hebben ze jou niets gedaan, of zie ik iets over het hoofd?
Party,
Jij mag het gelul vinden, maar als mensen gaan jokken over hun ervaringen en over hun pk's vind ik het weinig sportief meer.
Kevin werd vorig jaar al door diverse mensen op andere fora bekritiseerd vanwege bepaalde uitspraken en opschepperij, daar heb ik hem zelfs nog verdedigd.
Hij heeft vaker dan twee keer gereden op zandvoort, dat is 1

Twee is dat ze aan de organisatie 900 pk opgeven en nu ze met marginaal verschil gewonnen hebben, had de auto ineens "maar" 600 pk.

Komt op mij en beetje over alsof ze zich een beetje willen indekken tegen kritiek omadat met 900 pk meer mogelijk moet zijn.

Ik ben dan de enige die er wat over zegt en dan ben ik onsportief :shock:

Maar jullie hebben gelijk hoor ik ben een zielige stumperd die niet tegen zijn verlies kan :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Nog even een rekensommetje voor de duidelijkheid en dan hou ik erover op.
rechte stuk van zandvoort reed Kevin 267 km/h
weet je hoeveel meter je dan aflegt?
Voor het gemak doe je over het rechte stuk een seconde of 6?
dan hier de verschillen met deze snelheden.
Dan pakt die dus op het rechte stuk bijna zijn volledige winst
Daarom vind ik het dus niet echt een sportieve prestatie
267 km/h= 74,16666667 m/s
210 km/h= 58,33333333 m/s
200 km/h= 55,55555556 m/s
6x 16 meter is 96 meter is dus gewoon 1,2 sec
6x 20 meter is 120 meter is dus gewoon 1,8 sec

Ja ik weet dat je niet heel het rechte stuk die snelheid rijd, maar is een indicatie van wat een recht stuk doet.

Trouwens wel knap dat je 900 pk uit een motorblokkie kan halen, dat meen ik echt, wou dat ik dat kon een blok bouwen en tunen.
Sjeeez meisjes, hou nou eens op met die zinloze discussie :twisted:

go4it

Bericht door go4it » 02 jul 2008, 00:27

partyondude schreef:Ik zeg niet dat jij een zielige stumpert bent die niet tegen zijn verlies kan, maar ben wel benieuwd waar jij dan allemaal stoere verhalen van die mannen gelezen zou hebben, welke fora waren dat dan?
Ja Luco ik ben ook benieuwd waar jij dat allemaal gelezen zou hebben?

gaskleppie

Bericht door gaskleppie » 02 jul 2008, 07:06

Hij zal wel bedoelen dat de Skyline al jaren door alles en iedereen ver-afgod wordt terwijl er op zandvoort schijnbaar niet zomaar harder mee gereden kan worden dan een 1:59. En dat valt hem dan een beetje tegen.

Beetje jammer dat je niet verder kijkt dan dat.....

Marc R

Bericht door Marc R » 02 jul 2008, 07:49

Pff vermoeiend hoor deze discussie.......beetje jammer van de sfeer hier.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 02 jul 2008, 09:15

Idd, zo hoort het niet te zijn.

go4it

Bericht door go4it » 02 jul 2008, 10:28

gaskleppie schreef:Hij zal wel bedoelen dat de Skyline al jaren door alles en iedereen ver-afgod wordt terwijl er op zandvoort schijnbaar niet zomaar harder mee gereden kan worden dan een 1:59. En dat valt hem dan een beetje tegen.

Beetje jammer dat je niet verder kijkt dan dat.....
Nee Partyondude refereert naar post van Luco waarin Luco zegt dat kevin op andere fora aan het opscheppen was over zichzelf.
luco hornsveld schreef:
partyondude schreef:Wat is dat nou weer voor een gelul Luco?

Ieder z'n auto en ieder z'n ervaringen en daardoor prestaties. Ik snap niet wat jij tegen de Skyline of in dit geval de winnaars hebt. Volgens mij hebben ze jou niets gedaan, of zie ik iets over het hoofd?
Party,
Jij mag het gelul vinden, maar als mensen gaan jokken over hun ervaringen en over hun pk's vind ik het weinig sportief meer.
Kevin werd vorig jaar al door diverse mensen op andere fora bekritiseerd vanwege bepaalde uitspraken en opschepperij, daar heb ik hem zelfs nog verdedigd.
Hij heeft vaker dan twee keer gereden op zandvoort, dat is 1

Twee is dat ze aan de organisatie 900 pk opgeven en nu ze met marginaal verschil gewonnen hebben, had de auto ineens "maar" 600 pk.

Komt op mij en beetje over alsof ze zich een beetje willen indekken tegen kritiek omadat met 900 pk meer mogelijk moet zijn.

Ik ben dan de enige die er wat over zegt en dan ben ik onsportief :shock:

Maar jullie hebben gelijk hoor ik ben een zielige stumperd die niet tegen zijn verlies kan :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Nog even een rekensommetje voor de duidelijkheid en dan hou ik erover op.
rechte stuk van zandvoort reed Kevin 267 km/h
weet je hoeveel meter je dan aflegt?
Voor het gemak doe je over het rechte stuk een seconde of 6?
dan hier de verschillen met deze snelheden.
Dan pakt die dus op het rechte stuk bijna zijn volledige winst
Daarom vind ik het dus niet echt een sportieve prestatie
267 km/h= 74,16666667 m/s
210 km/h= 58,33333333 m/s
200 km/h= 55,55555556 m/s
6x 16 meter is 96 meter is dus gewoon 1,2 sec
6x 20 meter is 120 meter is dus gewoon 1,8 sec

Ja ik weet dat je niet heel het rechte stuk die snelheid rijd, maar is een indicatie van wat een recht stuk doet.

Trouwens wel knap dat je 900 pk uit een motorblokkie kan halen, dat meen ik echt, wou dat ik dat kon een blok bouwen en tunen.

Dus Luco, nogmaals: waar staat dat? Ben erg benieuwd nog steeds.... :roll:

Greetzz,
Henk

Metchu

Bericht door Metchu » 02 jul 2008, 14:29

Ik vind het jammer, want ik heb hier nog wat dingen te posten, maar ik zeg Slotje. Wat een slap geouwehoer... Luco geef het op en Kevin ook... Lijkt wel wie het verst kan pissen en het langst volhoudt... Haantjes gedrag met het laatste woord willen hebben :lol: Het hele feestelijke en LOL stemming van dit topic wordt zo verneukt...

slotje :!:

Erik K.

Bericht door Erik K. » 02 jul 2008, 14:40

Metchu schreef:Ik vind het jammer, want ik heb hier nog wat dingen te posten, maar ik zeg Slotje. Wat een slap geouwehoer... Luco geef het op en Kevin ook... Lijkt wel wie het verst kan pissen en het langst volhoudt... Haantjes gedrag met het laatste woord willen hebben :lol: Het hele feestelijke en LOL stemming van dit topic wordt zo verneukt...

Stop allemaal maar, jullie redden het geen van allen, de wedstrijd ver plassen is al gestreden!
http://www.rtl.nl/shows/ikweddatikhetkan/uitdagingen/ 2e linkje links aanklikken
:mrgreen:

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 02 jul 2008, 15:19

Metchu schreef: slotje :!:
Niks slotje, kom op met die filmpies. :)

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 02 jul 2008, 15:54

Lijkt wel extreme machines hier. lol.

Elmar

Bericht door Elmar » 02 jul 2008, 16:01

Ja, al dat uitschot is hier naar toe gekomen. :lol:

Roel SpeedCars

Bericht door Roel SpeedCars » 02 jul 2008, 16:06

Dit vraagt om een ander toelatingsbeleid [img:15:15]http://www.speedcars.nl/forum/images/sm ... n_hehe.gif[/img] ;)

RVV

Bericht door RVV » 02 jul 2008, 16:53

Eh.. beetje non discussie, de snelste is de winnaar. De rest is niet relevant.

Ach en dat het allemaal een beetje geromantiseerd word is toch dikke prima. Toen ik de autovisie las en dat stukje over Kevin, dacht ik goh knappe prestatie hoor. Dan zit je echt niet te rekenen met allerlei formules van 900pk dit rondetijd dat.. Er is maar 1 op dat moment terechte winnaar.

Doet me gelijk denken aan, toen Andre de Vries een paar jaar geleden met zijn straatauto (M3) aan kwam rijden op Zandvoort en tijden de DSC de beker reed.

En als die bobo's meesmuilend toekijken hoe die kentekenplaten aan het afschroeven was en een racekuipje omwisselde..

Dit soort verhalen zijn toch prachtig !

go4it

Bericht door go4it » 02 jul 2008, 16:55

Metchu schreef:Ik vind het jammer, want ik heb hier nog wat dingen te posten, maar ik zeg Slotje. Wat een slap geouwehoer... Luco geef het op en Kevin ook... Lijkt wel wie het verst kan pissen en het langst volhoudt... Haantjes gedrag met het laatste woord willen hebben :lol: Het hele feestelijke en LOL stemming van dit topic wordt zo verneukt...

Sorry jongens(Kevin Hier) ik wil dit ook helemaal niet maar Luco beschuldigd mij van dingen die ik gezegd zou hebben en uitspraken die ik gemaakt zou hebben welke volledig uit de luchtgezogen zijn. Dus dit is niet wie het verste pist dit is mezelf moeten verdedigen tegen iemand die dingen over je zegt die niet waar zijn.. Thats all.

Jullie doen het er maar mee ik vind het beetje jammer dat dit hier zo moet gaan en dat iedereen z'n mond er maar over houdt. Maar goed adios.

Kevin

RVV

Bericht door RVV » 02 jul 2008, 16:59

Kevin ik zeg er toch wat van :wink:

Iedereen die nu nog wat te zeiken heeft gaat op flufferauditie bij het modteam :lol:

go4it

Bericht door go4it » 02 jul 2008, 17:06

Rico v Velzen schreef:Kevin ik zeg er toch wat van :wink:

Iedereen die nu nog wat te zeiken heeft gaat op flufferauditie bij het modteam :lol:
I'm sorry ;)

Luco

Bericht door Luco » 02 jul 2008, 17:44

go4it schreef:

Sorry jongens(Kevin Hier) ik wil dit ook helemaal niet maar Luco beschuldigd mij van dingen die ik gezegd zou hebben en uitspraken die ik gemaakt zou hebben welke volledig uit de luchtgezogen zijn. Dus dit is niet wie het verste pist dit is mezelf moeten verdedigen tegen iemand die dingen over je zegt die niet waar zijn.. Thats all.

Jullie doen het er maar mee ik vind het beetje jammer dat dit hier zo moet gaan en dat iedereen z'n mond er maar over houdt. Maar goed adios.

Kevin
Beetje wat gaskleppie bedoelt

@Kevin, maak even een eigen account aan is zo lastig op deze manier :D
Maar om op je vraag terug te komen, Jij bent Kevin Go van het automaxx forum?
Zo niet bied ik mijn nederige excuses aan en zijn er meerdere Kevin Go's
Ben je het wel hoef ik het niet uit te leggen denk ik?

RVV

Bericht door RVV » 02 jul 2008, 17:57

Luco nou gewoon ophouden. Kevin Go dit/dat automaxx zus zo,, dit is DF. en dat lijkt me alleen relevant in deze discussie.

En op de persoon doorhameren is niet bepaald constructief voor de discussie.

Luco

Bericht door Luco » 02 jul 2008, 18:06

Rico v Velzen schreef:Luco nou gewoon ophouden. Kevin Go dit/dat automaxx zus zo,, dit is DF. en dat lijkt me alleen relevant in deze discussie.

Sorry hij vraagt het netjes en ik geef antwoord, maar zal me verder wel onthouden van commentaar

go4it

Bericht door go4it » 02 jul 2008, 18:22

luco hornsveld schreef:
Rico v Velzen schreef:Luco nou gewoon ophouden. Kevin Go dit/dat automaxx zus zo,, dit is DF. en dat lijkt me alleen relevant in deze discussie.

Sorry hij vraagt het netjes en ik geef antwoord, maar zal me verder wel onthouden van commentaar
Luco,
Ik ben idd Kevingo op het automaxx forum en heb welgeteld 2 berichten achter gelaten daar en welke beide totaal niks met mezelf of de auto te maken hebben. Ik ben ook totaal niet actief op dat forum ze hebben me zelfs gedeactiveerd omdat ik nooit online ben.
Hier ff een linkje naar m'n posts:
http://www.automaxx.nl/forum/search.php?searchid=293030
Zoek er maar ff op...

Ik accepteer je EXCUUS! :wink: :!:

Ik ben wel benieuwd wie er dan zich voor doet als mij kun je even de links doorsturen?

Ps. Ik heb al een eigen account aangemaakt maar die is nogsteeds niet geaccepteerd..

Groetjes,
Kevin

go4it

Bericht door go4it » 02 jul 2008, 18:54

@Luco

PM ontvangen en ook van mijn kant: je excuus is geaccepteerd. Wees de volgende keer wat voorzichtiger met je beschuldigingen.
Wat mij betreft, zand erover en ik neem straks graag je biertjes in ontvangst :D

Greetzz, Henk

Hubert D

Bericht door Hubert D » 02 jul 2008, 19:23

Toch nog een happy end :lol:

Plaats reactie