Bericht
door Ben_968CS » 08 jun 2008, 21:34
Was een goede dag, met minder einde, maar dat mag de pret niet drukken.
Veel bekenden gezien en gesproken, Ludo, Wim, Twan, Cor, Elmar, Metchu, Hans, Mark, etc. Mooie auto's, fijn DF sfeertje. Prettige (grijze) DF sticker van Elmar gekregen en geplakt, waarvoor dank. Verder was het mooi weer, de meisjes keken we dit keer niet in het decollete maar ergens anders in (ahum) en er waren bijzondere auto's.
De 968 reed prima tijden (4e tijdens vrije training en 3e tijdens quali, op ongeveer 1 sec van nr. 1 (900 pk Skyline...) en 2, en maar iets van 7/10 voor Elmar die belachelijk hard ging met dat rode apparaat). Ik reed de hele dag al niet lekker, enorm onderstuur, maar alleen in rechterbochten (en daar zijn er een aantal van in Zandvoort). De Tarzan heb ik alleen aan de buitenkant gezien en de auto was enorm listig. Verder fiks lawaai in linkerwielkuip bij bochten naar rechts. Maar ach, ik reed flink op de limiet van de auto dus dat zou best kunnen kloppen.
Na de quali de Intrax voor zachter gezet en achter harder om onderstuur te verhelpen, bandendruk was perfect volgens Klaas van Beek Motorsport (hartelijk bedankt voor de fijne assistentie!) en de achtervleugel een tikje vlakker gezet voor de finale (niet dat dat wat uitmaakt, maar dan had ik wat te doen).
Ik wist zeker dat de auto 1 tot 2 seconden sneller zou kunnen als het onderstuur er uit te krijgen zou zijn, zodat ik al stilletjes van het hoogste trappetje droomde. In de finale de banden enorm wild opgewarmd in de outlap, paar keer keihard geremd en met de linkervoet op de rem gereden om er warmte in te krijgen. In de vliegende ronde ging de Tarzan al niet erg best (maar dat hoort er bij), maar de rest van de ronde heb ik als een woesteling gereden. De auto deed niet wat ik wilde (de binnenkant van het Scheivlak heb ik ook niet gezien), maar ik heb hem tot het uiterste gedwongen en wist zeker dat ik sneller was. Audi S enorm over de rechtercurb gegooid, mooi en hard uitgeaccelereerd en naar (wat ik maar noem) Bos In.
Daar net over het heuveltje in de weg links hard geremd en hard rechts ingestuurd. Oppeens was de auto helemaal weg, onderstuur, overstuur, dwars, slinger links, slinger rechts en met veel moeite in de grindbak links terecht gekomen (de vangrail rechts ken ik nog van de laatste DF dag in de stromende regen). Door het grind nog een paar slingers links en rechts gemaakt, daarna doorgehobbeld. In de spiegels gekeken en langzaam rijdend gewacht tot de Evo die achter mij was gestart langs was gekomen voordat ik de baan weer op ging op weg naar de finish. Het was de dood of de gladiolen. Het werd voor mij de dood en voor Elmar de gladiolen (super gedaan, Elmar!).
Met gek gevoel naar Aalsmeer gereden (eerst nog even met vrouw en zoon uurtje op het strand gezeten, totaal ander universum), waar de 968 bij Harry werd afgeleverd om geprepareerd te worden voor volgend weekend (Super Race Weekend in Zandvoort). Besproken waarom de auto zo'n vreemd onderstuur in bochten naar rechts had. Beetje aan de wielen getrokken, en wat bleek: de rechterfusee (of zoiets) zat zo los dat bij het insturen het wiel recht werd gedrukt en iedere keer het negatieve camber werd opgeheven. Er zat enorme speling in het wiel.
Kortom: de auto had veel harder gekund als het wiel goed vast had gezeten (het zat goed vast, maar heeft zich losgewrikt), maar ik had minder wild rond moeten gaan omdat de auto raar aanvoelde en tevreden moeten zijn met een 4e of 5e plaats. Maar ja, dat is geen racen.
Dus: hopen dat ik ondanks mijn 2.20 (valt nog mee voor de eeuwigheid die ik in de zandbak heb doorgebracht) mee mag doen in Assen. Dan zit er een spagetti geval en een nieuwe intake manifold op de auto. Dit samen met een dan goede Intrax afstelling en een langzamere baan dan Zandvoort, doet mij hopen op een podiumplaats!
Laatst gewijzigd door
Ben_968CS op 08 jun 2008, 21:53, 3 keer totaal gewijzigd.