Nou nou mooie bijdrages en meningen weer. Om met het belangrijkste maar te beginnen.. het gaat weer niet zoals ik had uitgezocht

Voor 52500 een nieuwe 325i.
Een standaard 325i met high ex, 162 styling. stof leer etc.
WANT de BMW.nl site is weer eens niet duidelijk, leuk dat ze een high ex paket doen voor 1940 euro. Maar ALLEEN op de voorraad auto's in NL (allemaal automaten en een handbak in de verkeerde samenstelling)
Een high ex is überhaupt niet meer te bestellen vanaf fabriek ook niet als je het volle pond zou willen betalen. Wat wel mogelijk is een Carbonzwart sport uitvoering (17 inch wielen, sportstoelen icm met een business line (i drive/navi) Maar dan moet je nog extra opties aankruisen die bij high ex standaard waren + 18 inch 162M ipv 17 inch en dan kom je uit op 55600 euro. Opzich wel een mooie samenstelling, alleen met navigatie en da's leuk maar dat hoef ik eigenlijk niet. (voor de restwaarde wel weer beter)
Als ik het vergelijk met mijn oorspronkelijke berekening dan betaal ik de "gratis" navigatie er gewoon bij
Wat ook mogelijk is, een ex. ipv high ex. met dezelfde opties als de eerste keuze kom ik uit 54800,- en dan heb je geen navigatie.
Ik had dus op 52500 gerekend, goh 2300 euro meer is dat dan een halszaak, ja want je praat namelijk over exact dezelfde uitrusting.
Nu zitten bij die 54800 wel velgen twv 2800 euro styling 162. Dit is zo'n groot verschil omdat de 325i standaard op veel te kleine 16 inch word geleverd.
Nu geeft de link van Martijn wel weer interessante feed back, want aus die heimatt haal je dus een knap setje voor 1500 tot 1800 euro. Dat scheelt dus weer 1000 euro.
Al met al een boel getalletjes en cijfertjes, maar het komt er op neer dat BMW.nl zijn potentiële klanten gewoon blij zit te maken met een dooie mus
Martijn schreef, waarom zo'n haast, en niet wachten op de face lift, nou de haast was ingegeven door het grote voordeel van 4000 euro. Nu is dat voordeel gereduceerd tot 1700 euro. En dat verschil is me te klein om voor het pre face lift model te kiezen. Dus nu ga ik wel wachten.
Velgen haal ik straks ook wel uit Duitsland, daar is veel winst te halen blijkbaar.
Tom en anderen, waarom geen 2e hands..
Goeie vraag, ten eerste vind ik de 2e hands huisselecties TE duur tov een nieuwe. 2 tot 3 jaar oude huisselectie auto's kosten nog steeds tussen de 45000 en 58000 euro (voor een 330i of 335i) Een 2 a 3 jaar oude 325i is wel goedkoper, alleen heeft de "oude" motor en ik wil de nieuwe motor. Als ik dan een nieuwe 325i touring geheel naar het zin vergelijk met een 2, a 3 jaar oude huisselectie dan doet het bij mij de weegschaal doorslaan naar een nieuwe auto. Liever een nieuwe 325i dan een 2 jaar oude 335i. Nogmaals voor het gebruiksdoel is meer dan de 325i echt niet nodig.. Sommigen zullen wel denken, goh maar een 325i. Maar een 325i is gewoon een erg snelle auto, ik denk erg onderschat. Ik kan hem vergelijken met de M3 en de 130i. qua real life power is die maar een beetje minder dan de 130i en die is al gewoon heel snel. Alles wat onder de 7 seconden naar de 100 gaat is gewoon snel. Ik ga mezelf niet de kop gek maken dat een 335i noodzakelijk is in een familie auto, wang dat is het niet, en een 325i rijd ook alles behalve saai, net even wezen rijden op de plaatselijke binnendoor weggetjes en de auto is gewoon sportief te gebruiken (ik sta er weer zelf versteld van)
Kortom liever een nieuwe 325i dan een oude 330i of 335i. Ik wil ook een jaar of 5 rijden in zo'n auto. Dus dan is een frisse een lekker uitgangspunt.
Tom, qua nieuw rijden.. Mijn S3 was een nieuwe auto, mijn Arosa 16v Was een nieuwe auto, mijn Cooper S, BMW 120d en BMW 130i waren ook nieuwe auto's . Daarintegen heb ik ook een 4 tal gebruikte BMW's gekocht.
Mijn huidige 325i, een prima auto, geen slecht woord er over, maar je koopt het zoals die is en dat is niet 100% naar het zin, Het stuur was een voorbeeld wat ik vervangen heb, her en der wat krasjes en schrammen, is wel bij te werken natuurlijk, geen stof/leer danwel leer, is ook op te lossen, maar wel een machanische airco en die kan bv niet vervangen worden.. kortom mooie auto, geen spijt van, de prijs was gewoon erg goed en daarom heb ik hem gekocht.
Tom de touring in jouw link is een 4 cylinder, en die wil ik in ieder geval niet !
Nog even over het Audi verhaal, tja blijft ook deels een gevoelskwestie, de nieuwe A4 doet me eigenlijk niks. Een 4 cylinder turbo wil ik niet, deels emotie deels ratio. Las ook al her en der dat het een "dure" auto is.. En dat word ie helemaal met quattro. Ik wil ook helemaal geen quattro.. ik wil RWD. sorry, maar dat vind ik prettig.. en nose heavy is een 325i echt niet, Niels vergelijk hem maar met de 130i van Arthur. Komt ie voor 95% mee overeen. Met een Z3 is die echt niet te vergelijken. M3 is zelfs meer nose heavy dan de 325i.
Lang verhaal kort te maken..
Ik ben weer geen steek verder
Volgende stap is, wachten op de vernieuwde e90.. begin september staat ie in de showroom.