Na het passen en meten in de 325i sedan ben ik er achter gekomen dat het kinderstoeltjes probleem is opgelost. Dat geeft me de mogelijkheid om een 3 serie te blijven rijden ipv een 5 serie of X3 wat ik eigenlijk niet zo zag zitten. Alleen zal de sedan met meesleepzooi voor 3 kids te klein zijn en is een touring (ook gezien de e46 ervaring een must)
Momenteel heeft BMW in verband met het uitloopmodel van de e91 serie die een face lift krijgt een leuke aanbieding High ex is 4000 euro goedkoper dan normaal, mischien dat er nog meer acties zijn maar dat zou ik moeten informeren bij de dealer.
Dus druk aan het configureren geweest op een 335i en een 330i, want ik was van mening dat een 330i minimaal nodig was tov huidige sedan. De 335i is ongeveer 3500 euro duurder dan een 330i die op zijn beurt weer 5500 euro duurder is dan de 325i touring.
In principe ben ik dik tevreden over de presaties van de 325i sedan, meer vermogen is leuk, maar zal in de praktijk en gezien het doel van de auto eigenlijk nooit gebruikt worden. Een 335i is gezien de hoge meerprijs gewoon overkill, ik krijg er alleen maar een hoger brandstofvebruik voor terug en kan de prestaties en het vermogen toch niet gebruiken.
Dus gaat mijn keuze uit naar een 330i, want een 330i moet het minimaal wel worden. 272pk dikke prima, prijs ongeveer 56500 euro.
Maar ineens realiseer ik me dat de huidige 325i exact dezelfde motor heeft als de 330i, dus geen 2500 cc maar een kleine 3000 cc. Alleen heeft ie 218pk ipv 272pk, 218pk is netzo veel als de 325i sedan. Maar de auto heeft iets betere prestaties. 0-100 bv in 6,9 seconden, de huidige sedan doet het in 7,0 seconden.
Dus even rekenen in precies dezelfde configuratie is de 325i touring 51780 euro, dat is 4720 euro

Rationeel is dat geringe verschil in prestaties bijna niet goed te praten. Gezien het prijsverschil van 4720 euro.
De 325i sedan ga ik denk ik inruilen op een 325i touring. Ik hoef niet zo nodig te wachten op het face lift model. Gezien de foto's die ik tot heden heb gezien is dat niet echt de moeite waard, helemaal omdat je nu een dik voordeel kunt krijgen op de huidige modellen.
Het idee is dus een 325i touring High ex.
Kleur, nog nader te bepalen, maar in ieder geval metallic.
Stof leren interieur, geslepen allu lijsten, M sportstuur zet ik over (is net nieuw) 18 inch styling 162, sportstoelen, zonneschermpjes achter, xenon, bekerhoudertjes, airco automatisch etc. radio proffesional.