Keuze e91 325i, vs 330i vs 335i

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gino

Bericht door Gino » 18 jun 2008, 15:26

Hoe vaak gebruik je het gezinshok voor een goed potje gummen, en hoe vaak doe je dat met je woon-werk auto. Als je het eerste vaker dat dan het tweede zou ik voor een 335i gaan en een verstandige (niet per definitie saaie!) dagelijkse woon-werk cruiser.
Anders voor een 325 gaan en iets leuks voor de dagelijkse sleur richting werk ;) Dat zou mijn keuze zijn.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 18 jun 2008, 16:01

De 325i Touring lijkt mij de verstandigste keuze. Kan je voor het geld dat je bespaart alvast twee schermpjes in de hoofdstukken laten zetten waarop de kids DVD'tje kunnen kijken. :lol:

Trouwens als de branstofprijzen blijven stijgen kan een diesel toch nog wel eens interessant worden. Al gaat Euro95 naar € 2,00 en diesel naar € 1,90 dan gaat het verbruik van een diesel behoorlijk meespelen.

GTRene

Bericht door GTRene » 18 jun 2008, 16:13

Rico, misschien is dit em voor je, komt dit jaar uit de Audi S4 avant, dat lijken mooie daklijnen zeg...ala sportieve BMW touring, zo op de foto zeg ik voor dit type wow, best gaaf.

[img:800:490]http://www.autoweek.nl/images/800/b/5a5 ... 4ba51b.jpg[/img]

HSR

Bericht door HSR » 18 jun 2008, 17:31

Driving-Fun, Het forum voor the inconclusive. :lol: :lol:

Man, je wil ruimte, luxe, power en een wagen die representatief is. Daarbij wil je wel de blits blijven maken op DF dus het zal en moet een BMW zijn.
Koop gewoon een 535D. Dan heb je, even resumerend: ruimte, power, luxe, een wagen die representatief is en afsluitend ook nog door de DF ballotage komt. Kat in't bakkie, me dunkt.

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 18 jun 2008, 18:50

Rico,

in mijn ogen kan je een RWD BMW nooit met een FWD Audi vergelijken. Een (torsen)quattro is echt een hele andere auto, totaal andere geometrie en mechanische krachten.

Neemt niet weg dat je bij BMW nu goed kan shoppen. 325i is meer dan zat voor de familie. Ik zou zoals hiervoor is gezegd voor 130 euro het stuur af fabriek doen en voor volleer gaan. Zwarte hemelbekleding en klaar! Eventueel nog een upgrade van de speakers.

WJ

Bericht door WJ » 18 jun 2008, 19:16

325i, prima als fam auto.
Auto rijden word al duur zat. :wink:

Wel wat leuks ernaast uitzoeken dan voor woon-werk. :D

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 jun 2008, 19:33

Pak het mooiste wat je kan......................

Nu kan het nog, met een paar jaar is de lol er af, of kan het helemaal niet meer.................................enjoy it while it lasts

Tom

Bericht door Tom » 18 jun 2008, 19:44

Alleen waarom nieuw? Je S3 was gebruikt, al je BMW's waren gebruikt, alleen je Cooper S was nieuw? Maargoed, die dingen zijn (of waren) zo waardevast, die zou ik ook nieuw kopen. Een 3 serie van dik 50k waarbij je liever een pre-facelift hebt, ik zou de komende twee maanden lekker de huisselectie in de gaten houden. Je kan op die manier aardig wat geld besparen, dat geld zou ik liever in je woonwerk-kar stoppen en niet in een familieauto. Huisselectie met max. 30k km op de teller is bijna allemaal zo goed als nieuw. Eventueel sierlijstjes vervangen en M stuur erin en je bent klaar :)
Of is je E90 niet zo goed bevallen dat je nu nieuw wilt?

Sander

Bericht door Sander » 18 jun 2008, 20:12

Ik zou om dezelfde reden als Tom lekker gaan voor een huisselectie auto!
Hou je een boel geld op zak en je schrijft minder af!

Tom

Bericht door Tom » 18 jun 2008, 20:15

Overigens is een nieuwe auto natuurlijk ook super, lekker alles zelf bepalen, alles helemaal nieuw etc... snap dat je dat wilt. Maargoed, je koopt straks (misschien) een nieuwe 325i voor meer geld als je (ook zo goed als nieuwe) M3 weg gaat... als je autokeuze een weegschaal is zou ik misschien iets eerlijker de boel verdelen qua dagelijkse auto en woonwerk auto... :) (al kan ik niet in je portemonnee kijken natuurlijk)

Tom

Bericht door Tom » 18 jun 2008, 20:27

Paul

Bericht door Paul » 18 jun 2008, 20:32

335i touring... huisselectie... of een 535D huisselectie...

Femme

Bericht door Femme » 18 jun 2008, 21:05

Ik zou ook een gebruikte nemen. Na drie jaar is er inmiddels een leuk aanbod ontstaan. Bij de E90 is de aankleding enorme belangrijk voor het uiterlijk en de beleving van de auto. Een 330i Touring met wat leuke opties gaat snel richting 65K. Mijn voorkeur zou dan uit gaan naar een jong gebruikt exemplaar dat goed in de opties zit.

Tom

Bericht door Tom » 18 jun 2008, 21:16

Rico even iets anders, niet lachen:
http://www.autoweek.nl/videodisp.php?id ... 1&cache=no
Is dat niks (saai filmpje maargoed)? Die zijn echt gruwelijk groot, prijs is erg goed, kwaliteit is super en nog waardevast ook.
De vorige vond ik echt een gaaf ding. Heb eens een Octavia II station met DSG-bak gereden en dat rijd echt fijn.

Daniel

Bericht door Daniel » 18 jun 2008, 21:20

Deze staat al een tijdje bij Ekris (in ieder geval in februari ook al)

[img:480:360]http://www.bmwdealerteam.nl/OccasionPictures/6491-3.jpg[/img]

[img:480:360]http://www.bmwdealerteam.nl/OccasionPictures/6491-4.jpg[/img]

[img:480:360]http://www.bmwdealerteam.nl/OccasionPictures/6491-6.jpg[/img]

330i van begin 2006, 54k gereden, lekker vol in de spulletjes, M-pakket, Gigh Executive. Ik heb serieus naar deze auto gekeken maar wilde toch liever de extra ruimte van een 5-serie (en een V8 ;)) Maar met deze wielen echt een hele gave auto. Die prijs kan echt nog wel wat vanaf.

Femme

Bericht door Femme » 18 jun 2008, 21:28

Die is tegelijkertijd afgeleverd met mijn 330i (86-SG-GP). Die van mij heeft er nog gebroedelijk naast gestaan op de parkeerplaats achter de werkplaats van Ekris Nijkerk met Kerst 2005, wachtend op aflevering in de eerste dagen van 2006 :) .

23 dec 05:

[img=580,386:580:386]http://tweakers.net/ext/f/345551b3ad761 ... 0/full.jpg[/img]

Alleen de automaat is misschien jammer voor Rico.

Daniel

Bericht door Daniel » 18 jun 2008, 21:33

Ach je gaat toch niet rammen met zo'n touring met kinderzitjes. Automaat is alleen maar relaxed rijden ;)

Joop

Bericht door Joop » 18 jun 2008, 23:05

Daniel schreef:Deze staat al een tijdje bij Ekris (in ieder geval in februari ook al)

[img:480:360]http://www.bmwdealerteam.nl/OccasionPictures/6491-3.jpg[/img]

[img:480:360]http://www.bmwdealerteam.nl/OccasionPictures/6491-4.jpg[/img]

[img:480:360]http://www.bmwdealerteam.nl/OccasionPictures/6491-6.jpg[/img]

330i van begin 2006, 54k gereden, lekker vol in de spulletjes, M-pakket, Gigh Executive. Ik heb serieus naar deze auto gekeken maar wilde toch liever de extra ruimte van een 5-serie (en een V8 ;)) Maar met deze wielen echt een hele gave auto. Die prijs kan echt nog wel wat vanaf.
Dit is echt een prachtkar, heb 'm laatst ook al op de gevoelige plaat vastgelegd (als persoonlijke overweging tussen E91/E92)...

'k Zou ook zeker voor een huisselectie auto gaan ipv een nieuwe zeker als je hem toch als family-bak gebruikt. Kun je een hele leuke 330i/335i voor vinden inmiddels (incl. M-sport pakket dat de auto toch echt nodig heeft visueel gezien dan...).

RVV

Bericht door RVV » 18 jun 2008, 23:34

Nou nou mooie bijdrages en meningen weer. Om met het belangrijkste maar te beginnen.. het gaat weer niet zoals ik had uitgezocht :cry: Voor 52500 een nieuwe 325i.

Een standaard 325i met high ex, 162 styling. stof leer etc.

WANT de BMW.nl site is weer eens niet duidelijk, leuk dat ze een high ex paket doen voor 1940 euro. Maar ALLEEN op de voorraad auto's in NL (allemaal automaten en een handbak in de verkeerde samenstelling)

Een high ex is überhaupt niet meer te bestellen vanaf fabriek ook niet als je het volle pond zou willen betalen. Wat wel mogelijk is een Carbonzwart sport uitvoering (17 inch wielen, sportstoelen icm met een business line (i drive/navi) Maar dan moet je nog extra opties aankruisen die bij high ex standaard waren + 18 inch 162M ipv 17 inch en dan kom je uit op 55600 euro. Opzich wel een mooie samenstelling, alleen met navigatie en da's leuk maar dat hoef ik eigenlijk niet. (voor de restwaarde wel weer beter)
Als ik het vergelijk met mijn oorspronkelijke berekening dan betaal ik de "gratis" navigatie er gewoon bij :?

Wat ook mogelijk is, een ex. ipv high ex. met dezelfde opties als de eerste keuze kom ik uit 54800,- en dan heb je geen navigatie.

Ik had dus op 52500 gerekend, goh 2300 euro meer is dat dan een halszaak, ja want je praat namelijk over exact dezelfde uitrusting.

Nu zitten bij die 54800 wel velgen twv 2800 euro styling 162. Dit is zo'n groot verschil omdat de 325i standaard op veel te kleine 16 inch word geleverd.

Nu geeft de link van Martijn wel weer interessante feed back, want aus die heimatt haal je dus een knap setje voor 1500 tot 1800 euro. Dat scheelt dus weer 1000 euro.

Al met al een boel getalletjes en cijfertjes, maar het komt er op neer dat BMW.nl zijn potentiële klanten gewoon blij zit te maken met een dooie mus :?

Martijn schreef, waarom zo'n haast, en niet wachten op de face lift, nou de haast was ingegeven door het grote voordeel van 4000 euro. Nu is dat voordeel gereduceerd tot 1700 euro. En dat verschil is me te klein om voor het pre face lift model te kiezen. Dus nu ga ik wel wachten.
Velgen haal ik straks ook wel uit Duitsland, daar is veel winst te halen blijkbaar.

Tom en anderen, waarom geen 2e hands..

Goeie vraag, ten eerste vind ik de 2e hands huisselecties TE duur tov een nieuwe. 2 tot 3 jaar oude huisselectie auto's kosten nog steeds tussen de 45000 en 58000 euro (voor een 330i of 335i) Een 2 a 3 jaar oude 325i is wel goedkoper, alleen heeft de "oude" motor en ik wil de nieuwe motor. Als ik dan een nieuwe 325i touring geheel naar het zin vergelijk met een 2, a 3 jaar oude huisselectie dan doet het bij mij de weegschaal doorslaan naar een nieuwe auto. Liever een nieuwe 325i dan een 2 jaar oude 335i. Nogmaals voor het gebruiksdoel is meer dan de 325i echt niet nodig.. Sommigen zullen wel denken, goh maar een 325i. Maar een 325i is gewoon een erg snelle auto, ik denk erg onderschat. Ik kan hem vergelijken met de M3 en de 130i. qua real life power is die maar een beetje minder dan de 130i en die is al gewoon heel snel. Alles wat onder de 7 seconden naar de 100 gaat is gewoon snel. Ik ga mezelf niet de kop gek maken dat een 335i noodzakelijk is in een familie auto, wang dat is het niet, en een 325i rijd ook alles behalve saai, net even wezen rijden op de plaatselijke binnendoor weggetjes en de auto is gewoon sportief te gebruiken (ik sta er weer zelf versteld van)

Kortom liever een nieuwe 325i dan een oude 330i of 335i. Ik wil ook een jaar of 5 rijden in zo'n auto. Dus dan is een frisse een lekker uitgangspunt.

Tom, qua nieuw rijden.. Mijn S3 was een nieuwe auto, mijn Arosa 16v Was een nieuwe auto, mijn Cooper S, BMW 120d en BMW 130i waren ook nieuwe auto's . Daarintegen heb ik ook een 4 tal gebruikte BMW's gekocht.
Mijn huidige 325i, een prima auto, geen slecht woord er over, maar je koopt het zoals die is en dat is niet 100% naar het zin, Het stuur was een voorbeeld wat ik vervangen heb, her en der wat krasjes en schrammen, is wel bij te werken natuurlijk, geen stof/leer danwel leer, is ook op te lossen, maar wel een machanische airco en die kan bv niet vervangen worden.. kortom mooie auto, geen spijt van, de prijs was gewoon erg goed en daarom heb ik hem gekocht.

Tom de touring in jouw link is een 4 cylinder, en die wil ik in ieder geval niet !

Nog even over het Audi verhaal, tja blijft ook deels een gevoelskwestie, de nieuwe A4 doet me eigenlijk niks. Een 4 cylinder turbo wil ik niet, deels emotie deels ratio. Las ook al her en der dat het een "dure" auto is.. En dat word ie helemaal met quattro. Ik wil ook helemaal geen quattro.. ik wil RWD. sorry, maar dat vind ik prettig.. en nose heavy is een 325i echt niet, Niels vergelijk hem maar met de 130i van Arthur. Komt ie voor 95% mee overeen. Met een Z3 is die echt niet te vergelijken. M3 is zelfs meer nose heavy dan de 325i.

Lang verhaal kort te maken..

Ik ben weer geen steek verder :lol:

Volgende stap is, wachten op de vernieuwde e90.. begin september staat ie in de showroom.

Tom

Bericht door Tom » 19 jun 2008, 00:16

Rico v Velzen schreef:
Goeie vraag, ten eerste vind ik de 2e hands huisselecties TE duur tov een nieuwe. 2 tot 3 jaar oude huisselectie auto's kosten nog steeds tussen de 45000 en 58000 euro (voor een 330i of 335i) Een 2 a 3 jaar oude 325i is wel goedkoper, alleen heeft de "oude" motor en ik wil de nieuwe motor.
Klopt, veel huisselectie auto's vragen ze echt de hoofdprijs voor. Terwijl inruil vaak janken is want dan is het weer net niet de juiste uitvoering of iets dergelijks. Blijft lastig.
Ik ga mezelf niet de kop gek maken dat een 335i noodzakelijk is in een familie auto, wang dat is het niet, en een 325i rijd ook alles behalve saai, net even wezen rijden op de plaatselijke binnendoor weggetjes en de auto is gewoon sportief te gebruiken (ik sta er weer zelf versteld van)
Een 325i is natuurlijk meer dan genoeg, snelle auto die inderdaad onderschat is. Geef je daar groot gelijk in!
Daarom rijd ik ook nog in de 330i, wat dat betreft vind ik het gewoon een perfecte auto.. niet echt licht maar zeker niet zwaar met 1400kg, een Toyota Auris (opvolger Corolla) gaat er al bijna overheen. Dan heb je 231pk uit een heerlijke 6-in-lijn die lekker klinkt en oppakt, rwd, kwaliteit is dik in orde. 3 serie met lekkere 6 cilinder is gewoon een ontzettend fijne auto 8) dus wat dat betreft de perfecte keuze.

Alleen ik vind bijna 55k een hele berg geld voor een auto voor dat doeleinde (namelijk vooral A naar B met je familie), waarbij je de eerste drie jaar bijna 20k afschrijft :)

RutgerK

Bericht door RutgerK » 19 jun 2008, 00:23

Hier even de plussen en minnen van de 3-serie ten opzichte van de A4 Avant volgens de marketing boys van Audi.

Strengths:
+ short overhangs/compact design
+ more powerful, more economical engines compared to
predecessor
+ 6-cylinder engines are refined and free-revving
(especially 335i)
+ fuel-saving measures
+ high level of driving pleasure and good handling
+ good steering (especially Active Steering)
+ improved build quality and higher class materials than
in predecessor
+ high prestige (especially in USA)
+ BMW 3 Series Touring also comes with a rear window
that opens separately

Weaknesses:
– restricted ride comfort, partly due to the run-flat tyres
fitted as standard
– rear side airbags not even available as an option
– cockpit and centre console no longer oriented towards
the driver (as they were on predecessor)
– i-Drive operation cannot be learned intuitively
– i-Drive operating system only available in conjunction
with navigation system
– limited headroom and insufficient space in the rear
– narrow luggage compartment opening
– no guarantee (only basic warranty)

RVV

Bericht door RVV » 19 jun 2008, 00:23

nouja alleen maar van en naar familie is ook wel weer erg zwart wit natuurlijk. Alsof er dan geen DF meer te beleven is :lol:

Uit ervaring weet ik dat bv in tegenstelling tot een Prius achtig iets, nog voldoende DF te halen uit een 325i met dit soort ritten.. En dan heb ik daar wel weer wat geld voor over. De M3 is danwel verkocht, maar ik heb mijn plezier in autorijden niet verkocht.

Ik realiseer me wel dat het een andere manier van DF zal worden in de toekomst.

Wel grappig, ik was vandaag dus bij de dealer, 2 kleintjes had ik, en de oudste wis mij haarfijn uit te leggen dat ik een Z4 of een Mini Cooper moest kopen, die laatste is ze sinds haar 2e HELEMAAL gek van :lol:

Tom

Bericht door Tom » 19 jun 2008, 00:29

http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=5205089
Serieus, dat zou mijn keus zijn. 150pk met DSG (mooi systeem!) in ruime auto. 25k voor een bijna nieuwe auto. Lul je nog wel wat af zonder inruil. Na die drie jaar inruilen en een keer lachen om die paar k afschrijving... kan nooit veel zijn :D
En je houd dus 30k over voor een woonwerk auto, daar kun je met wat geluk wel een 130i voor halen. Of je blijft nog een jaartje doorrijden in de E90 325i.
(ik luister niet, ik weet het :P)

RVV

Bericht door RVV » 19 jun 2008, 00:33

Tom je luistert niet :lol:

Zo'n octavia met alle respect. Maar dat wil ik gewoon niet, niet om verwend te klinken, maar zo'n auto zou me na 5 jaar BMW rijden na een week al vervelen. FWD in een middenklasser zonder enige guts is echt zaaddodend.. (ook wel weer handig ter voorkoming van een vierde :lol: )

RVV

Bericht door RVV » 19 jun 2008, 00:34

Optie 130i staat overigens nog altijd open hoor.

Plaats reactie