AV Time Attack 8-6

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
Xave30

Bericht door Xave30 » 12 jun 2008, 22:58

Mooi set foto's Mike. 8)

I wanna be like Mike :lol: :)

Tommy

Bericht door Tommy » 12 jun 2008, 23:00

als ik afga op wat de pers over de R8 zegt dan moet het aankomen op de vuistregel... whenever you make a foolproof car, there will always be a bigger fool... wist niet dat hij al meerdere keren eraf was gedonderd.
Mooie RS btw Jd, zag er op de baan van afstand ook dik uit.

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 12 jun 2008, 23:00

Mtechnik schreef:Mooi set foto's Mike. 8)

Hahaha, ja ik moet zeggen dat het me niks tegenviel voor de allereerste keer op het circuit fotograferen :lol:

Kan nog wat worden :lol:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 12 jun 2008, 23:27

luco hornsveld schreef:Het is al meer gezegd he, dat je een sportwagen hebt of het nou een ferrari is of een r8 wil nog niet zeggen dat je kan rijden :D
Of een r5 :wink:

Metchu

Bericht door Metchu » 12 jun 2008, 23:29

Mike Spanjersbergh schreef: Kan nog wat worden :lol:

oh oh, krijgen we dan ook mikespanjersbergh.nl ? :lol:

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 12 jun 2008, 23:34

Metchu schreef:

Of de Mike&Metchu.nl jij zorgt voor de films en ik voor de plaatjes :lol: :lol: :mrgreen:

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 12 jun 2008, 23:36

Stéphane schreef: Dat compilatiefilmpje is trouwens ook leuk!
Ja, je kan nog net zien dat die blauwe Audi door mij wordt verslonden net voor de Tarzan. :mrgreen: :wink:

Tom V

Bericht door Tom V » 12 jun 2008, 23:56

Tommy schreef:als ik afga op wat de pers over de R8 zegt dan moet het aankomen op de vuistregel... whenever you make a foolproof car, there will always be a bigger fool... wist niet dat hij al meerdere keren eraf was gedonderd.
Mooie RS btw Jd, zag er op de baan van afstand ook dik uit.
Was dit niet 1 van die 2 R8's die voor het circuit met alleen RWD gebouwd was door een Nederlands bedrijf? Deze auto's deden ook mee met de Dubai 24 u.

In de Gerlach gebeurt het inderdaad vaker. Een beetje zoals eerder genoemd : midden in de bocht loopt de baan weer naar beneden waardoor de kont makkelijk een stap opzij wil zetten. Op snelheid is die bocht nog best tricky.

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 13 jun 2008, 00:16

Tinus_TDI schreef:Helaas is de voormalig 90pk TDI niet zo spectaculair als het geweld waar de meeste van jullie mee rond rijden :( .
Maar ik heb met (enigste) diesel afgelopen zondag de 8e plaats gehaald op zandvoort.
Nou 190pk/480Nm (zoiets toch?) is ZAT vermogen om aardig hard te gaan hoor.. 8e plaats is toch ook netjes ? Ik vind het jammer dat de organisatie iets teveel (imo dan..) naar pk's / show kijkt en daar de deelnemers op heeft geselecteerd.. er zijn/waren zat aanmeldingen die sneller zijn dan sommige deelnemers die nu hebben meegedaan maar helaas geen skyline/supra/rs4/400pk hebben.. en dan ben je niet zo interessant voor de organisatie en/of het publiek.

Tom Verhaaf

Bericht door Tom Verhaaf » 13 jun 2008, 00:24

Michel Huisman schreef:
Nou 190pk/480Nm (zoiets toch?) is ZAT vermogen om aardig hard te gaan hoor.. 8e plaats is toch ook netjes ? Ik vind het jammer dat de organisatie iets teveel (imo dan..) naar pk's / show kijkt en daar de deelnemers op heeft geselecteerd.. er zijn/waren zat aanmeldingen die sneller zijn dan sommige deelnemers die nu hebben meegedaan maar helaas geen skyline/supra/rs4/400pk hebben.. en dan ben je niet zo interessant voor de organisatie en/of het publiek.
Als ik het gemiddelde publiek op Zandvoort zag denk ik dat er ook meer behoefte was aan pk's en stickers dan aan snelle rondetijden. :wink:

Miesjel
Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4

Bericht door Miesjel » 13 jun 2008, 00:34

Mwah.. op 't paddock stond inderdaad veel tupperware maar het gaat toch om de rondetijden op het circuit , er zitten een paar serieuze rijders tussen ( met name de DF-ers hier) maar er zaten er ook een paar bij die misschien beter op het paddock konden blijven staan, daar maakten ze misschien meer indruk.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 13 jun 2008, 00:53

Mark Nauta schreef:Knappe foto's Mike!!

Maar GVD waarom heeft niemand mij gezegd dat er een Wiesmann GT stond. Die heb ik dus echt niet gezien verdorie!!!
Ik was rond 9 uur op het circuit en toch kwam die Duitse Wiesmann net aanrijden. De twee Wiesmanns stonden rond die tijd direct na de tunnel links.

Ward

Bericht door Ward » 13 jun 2008, 00:54

Tinus_TDI schreef:Helaas is de voormalig 90pk TDI niet zo spectaculair als het geweld waar de meeste van jullie mee rond rijden :( .
Maar ik heb met (enigste) diesel afgelopen zondag de 8e plaats gehaald op zandvoort.

Hier twee fimpjes tijdens het trainen.

http://www.youtube.com/watch?v=ZjGgUGll78k
http://www.youtube.com/watch?v=c3hVs0cl ... re=related
Ik ben wel onder de indruk, vooral bocht-uit kan ik me voorstellen dat het koppel van je TDI plezant is! Vlotte wagen en toch de kosten enigszins kunnen drukken, ideaal! Keep it up!

RutgerK

Bericht door RutgerK » 13 jun 2008, 00:59

jd schreef:
RutgerK schreef:
Tristan schreef:Mooie foto's. Die RS4 van JD Engineering / Jeroen Dik is heel DIK. :shock: 8)
Ik ben eigenlijk benieuwd of Jeroen Dik nog iets kon veranderen aan zijn RS4 qua onderstel. Volgens mij wordt in het filmpje van Metchu over burenruzie Jeroen's Golf op een trailer het terrein op gereden. Helaas voor Jeroen Dik dat de Golf uiteindelijk vervangen moest worden door de RS4.
Super mooie foto's Mark !
Het onderstel is origineel DRC die ik voor iets heb gemodificeerd en achter met een set andere veren, waardoor de auto nog iets lager ligt, karakter is hetzelfde gebleven. Moet nog wel een beetje "comfortabel" blijven, is ook 'moeders' auto, die ik stiekem als T-car heb ingezet :wink: nadat de Golf 's morgens bij de training problemen kreeg met de koppeling van de 1,3 en 5 (DSG).

Dat een quattro niet heilig is, klaar. Maar dat je met een R8 er (meerdere keren?) afgaat vind ik wel byzonder. Ik rijd de RS met alle hulpelektronica uit(op het circuit), en is DAN zeer contoleerbaar met een veel meer overstuurd karakter dan wanneer je de elektronica aan laat..
Jeroen, je hebt dus ter plekke niets aan de afstelling van het onderstel gedaan. Gewoon zoals je hem 'dagelijks' rijdt?

De auto maakte een mooi ingetogen geluid. Er waren toeschouwers die zeker wisten dat de RS4 van een compressor voorzien was door het geluid dat de auto maakte.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 13 jun 2008, 01:03

Mike Spanjersbergh schreef:
Metchu schreef:

Of de Mike&Metchu.nl jij zorgt voor de films en ik voor de plaatjes :lol: :lol: :mrgreen:
maakt er dan maar de Mike&Metchushow.nl van

Luco

Bericht door Luco » 13 jun 2008, 07:45

HANZ06 schreef:
luco hornsveld schreef:Het is al meer gezegd he, dat je een sportwagen hebt of het nou een ferrari is of een r8 wil nog niet zeggen dat je kan rijden :D
Of een r5 :wink:
:D :lol: :lol:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 13 jun 2008, 15:12

Michel Huisman schreef:Mwah.. op 't paddock stond inderdaad veel tupperware maar het gaat toch om de rondetijden op het circuit , er zitten een paar serieuze rijders tussen ( met name de DF-ers hier) maar er zaten er ook een paar bij die misschien beter op het paddock konden blijven staan, daar maakten ze misschien meer indruk.
Ben ik met je eens, Michel. Ik zag mensen voorbij komen tijdens het fotograferen en toen vroeg ik me af of ze nog aan het warmrijden waren. Bleek dat ze al bezig waren met de kwalificatie :roll: Ik wil niet zeggen dat ik meteen zelf zo veel sneller zal zijn, maar als je de tijden dan ziet vraag je toch af waar al die PKs dan heen gaan of gebleven zijn ;)

GTRene

Bericht door GTRene » 13 jun 2008, 15:45

Mark Nauta schreef:Knappe foto's Mike!!

Maar GVD waarom heeft niemand mij gezegd dat er een Wiesmann GT stond. Die heb ik dus echt niet gezien verdorie!!!
Ik wilde je het wel zeggen maar ik was te druk met praten>>>

stond bijna een uur lang met die lui te praten op de Wiesmann "stand" stonden er 2 een roadster en een nwe GT met SMG veel over tuning e.d. gehad en andere auto's en scheuren in een wiesmann...waren 2 broers geloof ik de 1 heeft Hoefa en de ander een ander bedrijf, was wel ff gezellie :lol:

Iemand tipte mij namelijk wel :wink:

Metchu

Bericht door Metchu » 13 jun 2008, 15:47

GTRene schreef: Iemand tipte mij namelijk wel :wink:
geen dank daarvoor 8)

Xave30

Bericht door Xave30 » 13 jun 2008, 15:51

Mike Spanjersbergh schreef:
Mtechnik schreef:Mooi set foto's Mike. 8)

Hahaha, ja ik moet zeggen dat het me niks tegenviel voor de allereerste keer op het circuit fotograferen :lol:

Kan nog wat worden :lol:
Tuurlijk! Doe je eigen ding op je eigen pace. :wink: Langzamerhand je eigen photography stlye ontwikkelen.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 13 jun 2008, 18:24

Hier een publicatie van mijn foto's op de site Speedhunters. Gaat om de Pro Street klasse.

De info bij de foto's klopt echter niet geheel ;).

http://speedhunters.com/archive/2008/06 ... treet.aspx

Stéphane

Bericht door Stéphane » 13 jun 2008, 18:45

Mark Nauta schreef:De info bij de foto's klopt echter niet geheel ;)
Uhm, inderdaad ;) Leuk voor Corvette :)
This brand new Corvette Z06 belonged to Cor Dame, the car is completely standard except from the color coded wheels.
Leuke publicatie verder, kende de site niet. Zo te lezen ook lekker stukje Engelse tekst, if you ask me :P
Kevin came with the car in the morning, not on a trailer but just with the car itself. Driving to an event with a 900bhp car and take the win is quite a achievement if you ask me.

Jeroen van Emmerik
Locatie: Haarlem; auto: toyota supra mk3; Ruska classika 1966/1977; Lexus LS400 UCF10 1992

Bericht door Jeroen van Emmerik » 13 jun 2008, 20:16

ach, de strekking is duidelijk toch?

Topfuel

Bericht door Topfuel » 13 jun 2008, 23:30

Tom944 schreef:In de Gerlach gebeurt het inderdaad vaker. Een beetje zoals eerder genoemd : midden in de bocht loopt de baan weer naar beneden waardoor de kont makkelijk een stap opzij wil zetten. Op snelheid is die bocht nog best tricky.
Behoorlijk tricky, vooral met een tailhappy Celica, een flink momentje gehad een paar jaar terug door te laat remmen i.c.m. liften... :roll:

[img:550:368]http://pic80.picturetrail.com/VOL949/39 ... 047386.jpg[/img]

Stéphane

Bericht door Stéphane » 13 jun 2008, 23:45

Jeroen van Emmerik schreef:ach, de strekking is duidelijk toch?
Dat wel, maar ik vind het persoonlijk wel een beetje sneu dat het zo nét niet is.

Plaats reactie