Alpina Roadster S Supercharged (projectsite live! )

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 02 jun 2008, 13:36

Paul schreef:Mooi kutje weer vna de stoelen... kun je er niet langs gaan???????
En dan wil jij wel ff mee neem ik aan? :wink:

LOL @ Anti aliasing verhaal, daarvoor moet je idd. een Tweaker zijn. 8)

GTRene

Bericht door GTRene » 02 jun 2008, 13:41

Tjonge je hebt wel pech of ze nemen gewoon een loopje met jou omdat je zo aardig? bent...in elk geval niet als een angry scary man...dit duurt allemaal te lang en getuigd niet echt van goede wil vanaf hun kant.

succes, hoop dat je snel verder kan en genieten van je auto zoals je gepland had.

Niels v D

Bericht door Niels v D » 02 jun 2008, 15:25

Paul schreef:Mooi kutje weer vna de stoelen... kun je er niet langs gaan???????
O jee, hij heeft de knuppel alweer in de hand :lol:
Wel kut inderdaad dat het allemaal zolang moet duren, succes in ieder geval.. :wink:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 02 jun 2008, 16:11

Femme schreef:
Jan Visser schreef:Ik heb geen flauw idee wat voor remklauwen er standaard op de B10 zitten, maar als er standaard 1 pots klauwen opzitten en je nu bent overgegaan naar 4 pots klauwen ben ik bang dat je hoofdremcilinder nu te weinig remvloeistof verplaatst. Ik denk dat je beter een hoofdremcilinder van een M5 kunt pakken, of in ieder geval een hoofdremcilinder die meer vloeistof verplaatst bij dezelfde slag als de originele hoofdremcilinder.
Thanks voor de info.

Ik heb even gekeken naar de onderdeelnummers van de hoofdremcylinder op de E59 528i en M5. Deze zijn helaas gelijk. Een M5 heeft ook gewoon remklauwen met één zuiger, weliswaar met wat grotere remschijven.

Het pedaalgevoel is niet slechter geworden met de Brembo-remmen. Het rempedaal heeft de eerste paar centimeters altijd een nogal sponzig gevoel gehad. Het zou mooi zijn als daar op een of andere manier wat aan gedaan kan worden. De directe reactie van het gaspedaal in mijn E90 330i vind ik een stuk prettiger.
Meestal kiezen ze bij en vervangingsset de klauw zo dat de zuigeroppervlakten ongeveer in de buurt komen van die van de originele klauw. Enkelpots heeft immers een vrij groot oppervlak.

Toevallig weet ik alleen van Brembo dat die meestal vrij grote zuigerdiameters hanteren, bijvoorbeeld de 322mm sets voor M3's hebben grotere zuigers als de AP 330mm kits. Dus daar kan het deels in zitten.

Mar het kan ook iets vrij simpels zijn, kwestie van nog een keer ontluchten. Op de moderne BMW's met ABS moet je het systeem eigenlijk ontluchten terwijl hij aan de diagnostic kast aangesloten is. Ze zetten ABS dan in bleed mode, waarbij alle kleppjes open gaan en je zo het hele systeem doorspoelen kan. Doe je het op de ouderwetse manier dan heb je kans dat je na een keer rijden toch nog lucht uit de ABS unit in je systeem hebt, en dan moet je nog een keer ontluchten. Vooral als het systeem een aardig eind leeg geweest is, zoals bij klauwen verwisselen kan je dat oplopen.

Femme

Bericht door Femme » 02 jun 2008, 18:39

Thanks voor de info.

De auto staat nu bij de dealer waar ze in ieder geval de apparatuur hebben om het ontluchten van het systeem volgens de juiste procedures uit te voeren.

De remmen zijn volgens Brembo 'geoptimaliseerd' voor het model auto waarvoor ze zijn bedoeld. Er zou dus nagedacht moeten zijn over zuigeroppervlakte en dergelijke.

Volgens de dealer strooide de krukassensor nog steeds feestelijk met foutmeldingen in het storingsgeheugen. Op basis van een visuele inspectie waren ze er nog niet helemaal van overtuigd of de krukassensor vernieuwd was.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 02 jun 2008, 18:44

Hm nou dat is vaak niet zo hoor :) Veel fabrikanten van remklauwen hebben een range klauwen met standaard maten zuigers. Ze pikken er dan gewoon 1 uit die volgens hun gedachtengang goed past, en de juiste maat schijf hebben kan. Daar maken ze dan een bracket op maat voor omdat elke auto een andere maat montage gaten heeft. Dat is ook de reden dat 99% van de BBK's met aluminium montage brackets komen, dan hoeven ze geen klauw op maat te ontwerpen.

Vaak is de bracket en het hart van de schijf het deel wat op maat gemaakt word voor een auto, de rest dus klauw en schijf zelf trekken ze zo uit het rek.

Femme

Bericht door Femme » 04 jun 2008, 18:19

De B10 was weer klaar. Deze keer is het probleem werkelijk opgelost. Er was iets mis met een ring op de krukas waardoor de krukassensor niet goed de bewegingen van de krukas kon vastleggen of zoiets. Dit was verholpen door de sensor op een andere (de 'originele' :?: ) plek te monteren.

De koppeling is ook meteen vervangen. Die werkt nu zo licht dat je 'm met je kleine teen kunt bedienen. Het aangrijpingspunt ligt veel lager en hij doet geen gekke dingen meer als de koppeling wordt warmgestookt door een potje planken.

Met de Z4 zijn ze nu zover dat alleen nog maar het lichtschakelding vervangen moet worden door een faceliftexemplaar, stoelen gemonteerd moeten worden en de stabilisatorstangen aangepast moeten worden. Daarna kan hij naar de dealer om het lichtschakelding om te programmeren. De leerprutser had toegegeven dat ie incapabel was in het nakomen van beloftes en zou binnen anderhalve week met de stoelen over de brug komen.

Vorige week vrijdag werd ik tot mijn verbazing ook nog gebeld dat de in oktober 2006 bestelde Flevobike Versatile voor mijn vader eindelijk klaar was nadat de oorspronkelijk opgegeven levertijd met een jaar was overschreden...

Nog een paar weken en dan ik rijden.

Rupie

Bericht door Rupie » 04 jun 2008, 18:21

Mooi hoor, wanneer ga je de groene gt3-rs kopen?

Christoph

Bericht door Christoph » 04 jun 2008, 21:52

Ruben schreef:Mooi hoor, wanneer ga je de groene gt3-rs kopen?
:lol:

Tom

Bericht door Tom » 04 jun 2008, 21:53

Hahaha :D

Femme

Bericht door Femme » 04 jun 2008, 22:28

Die GT3 RS hoef ik niet meer als al mijn plannetjes zijn uitgevoerd 8) .

Paul

Bericht door Paul » 05 jun 2008, 14:59

Femme schreef:Die GT3 RS hoef ik niet meer als al mijn plannetjes zijn uitgevoerd 8) .

Mooi! zet je hem maar bij mij neer.. ;)

Sander

Bericht door Sander » 05 jun 2008, 16:00

Spannend, zou het einde dan toch eindelijk in zicht zijn !?

taaffert

Bericht door taaffert » 06 jun 2008, 19:05

Positieve ontknoping, nice!

Femme

Bericht door Femme » 11 jun 2008, 21:35

Hier wat pics van mijn nieuwe ride. Ik kan in ieder geval weer cabriorijden hoewel je in deze zelf voor de aandrijving moet zorgen :) :

[img=700,468:700:468]http://tweakers.net/ext/f/GCmYeTROQgzF2 ... l/full.jpg[/img]

[img=700,468:700:468]http://tweakers.net/ext/f/mhS46GPg8iOlx ... 1/full.jpg[/img]

[img=700,468:700:468]http://tweakers.net/ext/f/Pj5RguqEs1afm ... L/full.jpg[/img]

[img=700,468:700:468]http://tweakers.net/ext/f/7Z14ydRC9ztk0 ... j/full.jpg[/img]

Met geringe oefening haal ik al kruissnelheden van 30 tot 35km/h. Het is wel een echte rechtuitbrander: de bochtensnelheden liggen niet hoog vanwege de drie wielen en het relatief hoge zwaartepunt en door het hoge gewicht komt ie traag op gang (er zit een versnellingsbakje in met veertien verzetten die je grotendeels moet doorlopen om de gang erin te krijgen).

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 11 jun 2008, 21:45

LOL

Wel een GT3RS kleurtje dit. Hoe heet zoiets?

Joy

Bericht door Joy » 11 jun 2008, 21:46

Gaaf ding zeg ! Zit er een achteruit op ? Versnellingen ala gripshift ? Accu voor de verlichting ? Wat weegt dat leeg ?

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 11 jun 2008, 21:58

Joy Jolliffe schreef:Gaaf ding zeg ! Zit er een achteruit op ? Versnellingen ala gripshift ? Accu voor de verlichting ? Wat weegt dat leeg ?
Zeg dan gelijk dat je benieuwd bent naar de BTG tijd :lol:

Tom

Bericht door Tom » 11 jun 2008, 22:12

Kijk maar uit want Macboy zal je de doodstraf geven.

Ding heeft geen xenon.

Macboy

Bericht door Macboy » 11 jun 2008, 22:20

:)

Jochem Vaartjes

Bericht door Jochem Vaartjes » 11 jun 2008, 22:21

Als de brandstofprijzen je te hoog worden, kan je in iedergeval droog naar je werk fietsen!

Geinig apparaat, veel plezier er mee!

Joy

Bericht door Joy » 11 jun 2008, 22:24

EHA schreef:
Joy Jolliffe schreef:Gaaf ding zeg ! Zit er een achteruit op ? Versnellingen ala gripshift ? Accu voor de verlichting ? Wat weegt dat leeg ?
Zeg dan gelijk dat je benieuwd bent naar de BTG tijd :lol:
Hayabusa blokje past toch wel ? :P

Femme

Bericht door Femme » 11 jun 2008, 23:14

Wouter81 schreef:LOL

Wel een GT3RS kleurtje dit. Hoe heet zoiets?
Het is een Versatile van Flevobike.

In oktober 2006 heb ik de bestelling geplaatst. Ik deel 'm met mijn vader die altijd al een velomobiel heeft willen hebben maar niet in de gelegenheid is geweest om er een te kopen. Het leuk me dus wel leuk om dit te regelen voor hem.

Hij heeft bovendien geen rijbewijs (hij is laten we zeggen het tegenovergestelde van een petrolhead en doet het liefst alles op spierkracht) en met dit apparaat kun je ook in de winter en bij regen redelijke afstanden met voor een fiets hoge mate van comfort afleggen.
Je kunt alleen vooruit fietsen. Sturen doe je met de twee stuurhandels aan beide zijde waarvan één handel een gripshift heeft voor het schakelen. Er zit een Rohloff naaf in met 14 versnellingen. Op de handels zitten knopjes voor de knipperlichten, seinen en de claxon (een hoge pieptoon).

De aandrijving is volledig ingesloten en daardoor onderhoudsarm.

De naaf is een mooi stukje techniek:

[img:800:776]http://www.flevobike.nl/images/stories/ ... fopen2.jpg[/img]

De verlichting draait op een accu, het leeggewicht is 38kg.
Tom schreef:Kijk maar uit want Macboy zal je de doodstraf geven.

Ding heeft geen xenon.
haha, het ding heeft bi-led verlichting (normaal en grootlicht/seinen)
:D

De zichtbaarheid voor andere weggebruikers is erg goed dankzij de leds.

Zaterdag hebben we 'm naar huis gefietst. Als je denkt in een Ferrari veel bekijks te hebben moet je hier in gaan rijden. Mensen doen alsof je van Mars komt :D . Overal koppendraaiers, blije gezichten, kinderen die hun mama roepen en honden die blaffen :lol: .

Stéphane

Bericht door Stéphane » 11 jun 2008, 23:37

Mooi ding en ook leuk dat je zoiets voor je vader gekocht hebt! Rohloff naven zijn mooi. Gerrit van IdWorx heeft me dat wel eens uitgelegd en laten zien, hij gebruikt ze ook.

DDX

Bericht door DDX » 11 jun 2008, 23:42

Femme schreef:In oktober 2006 heb ik de bestelling geplaatst.
zo'n extreem lange levertijd ? :shock:

Plaats reactie