Porsche 997 Mk II - UPDATE - Turbo Scoop

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Porsche 997 Mk II - UPDATE - Turbo Scoop

Bericht door Mark Nauta » 06 jun 2008, 12:18

Dit is de nieuwe Porsche 997, die waarschijnlijk net als de 996 door het leven zal gaan als de Mk II.

[img:1280:853]http://autovisie.nl/_internal/cimg!0/2t ... q5lx9n.jpg[/img]

De Duitse technici hebben weer een aantal noviteiten toegepast die niet eerder gebruikt zijn in een Porsche sportwagen.

Porsche onthult in eerste instantie de Carrera Coupé(s) en Cabriolet(s), die allen gebruik maken van een compleet nieuwe zescilinder boxermotor. De 911 heeft nu directe benzine-inspuiting, voor extra vermogen en een lager verbruik. Met de optionele Porsche-Doppelkupplung (PDK) heb je als 911 rijder de beschikking over een dubbele koppeling en zeven versnellingen. Voorzien van de PDK-transmissie haalt de nieuwe 911 een verbruik van 9,8 l/100 km, voor alle andere nieuwe modellen van de 911 zonder deze dubbele koppeling blijft het verbruik onder de 11 l/100 km.

De nieuwe 3.6-liter boxermotor levert 345 pk (254 kW), een toename van 20 pk ten opzichte van de vorige motor. En de 3.8-liter boxer uit de 911 Carrera S kan nu 385 pk (283 kW) op straat leggen. Dat is 30 pk meer dan de vorige generatie en daarmee kan de Carrera S Coupé ruim 300 km/uur halen.

De Carrera Coupé met PDK gaat van 0 tot 100 km/u in 4.5 sec. Dat is volgens Porsche nog eens 0.2 sec. sneller dan de handgeschakelde zesbak. Mocht dat allemaal nog niet genoeg zijn, dan is het Sport Chrono Plus-pakket misschien een aanrader, inclusief Launch Control. Met Launch Control zijn wederom 0.2 sec. te winnen en komt de acceleratie uiteindelijk op 4.3 sec.

Porsche heeft nu ook het licht gezien, want de nieuwe 911 is uitgerust met LED-dagverlichting, bi-xenonkoplampen en ook de achterlichtunits zijn voorzien van LED’s. Om nog veiliger de bocht door te kunnen sturen is de 911 bovendien verkrijgbaar met adaptieve bochtverlichting.

De prijzen voor de nieuwe 911 beginnen bij €116.000,- voor de Carrera, de Carrera S kost €131.500,-. Open rijden kan met de Carrera Cabriolet en Carrera S Cabriolet voor respectievelijk €131.000,- en €147.000,-.
Bron: Autovisie


Ik vind hem zo op deze foto best geslaagd. Zou graag ook de voorkant willen zien trouwens!
Laatst gewijzigd door Mark Nauta op 16 okt 2008, 17:21, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 06 jun 2008, 12:22


Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 06 jun 2008, 12:25

Nette updrage, vond de mk1 nog steeds super maar dit is geen verslechtering

[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/0/d85 ... 372320.jpg[/img]

[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/9/83e ... ef7959.jpg[/img]

[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/d/fcc ... e0926d.jpg[/img]

[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/a/dbe ... 1a181a.jpg[/img]

[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/e/666 ... 2f77de.jpg[/img]

Voor Macboy
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/7/012 ... 1b4b47.jpg[/img]

Ik ben ook enorm benieuwd hoe die nieuwe versnellingsbak zal bevallen. Het ziet er zeer veel belovend uit. Carerra S gaat al in 4,3 sec. naar 100, nooit geweten dat de 911 zo snel is.
Laatst gewijzigd door Steven N. op 06 jun 2008, 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16601
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 06 jun 2008, 12:26

Kwijl :P

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 06 jun 2008, 12:28


allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 06 jun 2008, 12:36

Drie dingen. Achterlichten vind ik een buitengewoon jammer door de hoekjes onder aan de binnenzijde. De + en - van de pook zitten voor mijn gevoel verkeerd en om. Niet dat dat uitmaakt daar er waarschijnlijk theelepels aan het stuur zitten, maar toch... Als laatste de verlichting boven de luchtinlaten voor. Die vind ik wat minder mooi gevormd.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 jun 2008, 12:44

Gevoelsmatig zou ik ook zeggen; opschakelen, pookje naar achter, terug; pookje naar voren..................
Raar dat daar geen standaard voor is.................................

Wouter81
Berichten: 9424
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 06 jun 2008, 13:09

allen schreef:Drie dingen. Achterlichten vind ik een buitengewoon jammer door de hoekjes onder aan de binnenzijde.
Viel mij ook gelijk op, minder mooi dan bij de huidige 997. Jammer, verder geilllll.

Tom
Berichten: 22260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 06 jun 2008, 13:33

Gaaf, zeker een vooruitgang.

Robin
Berichten: 55112
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 06 jun 2008, 13:40

Netjes en mooie techniek. Rap ding.
Kortom de enige echte Porsche is een 911.
GT3/2 krijgt ook die facelift dan?

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 06 jun 2008, 14:03

Robin schreef:Netjes en mooie techniek. Rap ding.
Kortom de enige echte Porsche is een 911.
GT3/2 krijgt ook die facelift dan?
Jep. De GT3 en RS krijgen ook meer vermogen. Er wordt op dit moment gezegd dat de RS zelfs 450pk gaat krijgen. Natuurlijk nog steeds atmosferisch.

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Bericht door Xave30 » 06 jun 2008, 14:30

True.

De kont wordt steeds vrouwelijker maar tegelijktijd meer elegant. Zo'n Aston flair.

Gebruikersavatar
StefanW
Berichten: 1949
Lid geworden op: 28 dec 2007, 21:43
Auto: 106 Rallye S2
Locatie: Nurnbergring

Bericht door StefanW » 06 jun 2008, 16:26

De achterlichten moet ik even aan wennen.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 06 jun 2008, 16:38

Voor 't eerst sinds de 993 dat ik er echt kriebels van krijg!!

Wow, ik ben verliefd.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 06 jun 2008, 17:09

Heel apart, maar geheel met Allen eens.

Porsche jat het design voor de velgen van Ferrari en de lijn van de luchthapper naar de mistlampen van Techart :)

Mijn punten:

- Het hoekje bij de achterlichten vind ik wat jammer.
- De voorkant is voor mij iets minder mooi, omdat de mistlampen boven de luchthapper zijn geplaatst en eindigen met de lijn van de luchthapper, terwijl de oude mistlampen breder waren en verder doorliepen. De luchthapper an sich past wel bij het model, met name die buiging aan het einde naar de mistlampen toe lijkt wel ok te zijn.
- De standaard velgen zijn minder mooi vind ik dan de oude
- De +/- zijn inderdaad verkeerd om. Dat ze dit bij Mercedes en Audi al 100 jaar niet snappen is tot daar aan toe, maar dat Porsche dit verkeerd doet vind ik echt een SCHANDE. Andere woorden heb ik er niet voor.

Voor meer info zie Autovisie forum 8 jaar geleden (voor de insiders ;))

Ik zie het uiterlijk dan ook niet meteen als een verbetering. Moet de wagens nog in het echt zien natuurlijk, denk dat met name de achterkant fraaier zal zijn (ondanks of juist dankzij het hoekje) maar voor de voorkant vrees ik een beetje.

Een echte verslechtering is het natuurlijk ook niet ...

Hier een foto van de oude, met de oude velgen

[img:480:360]http://image.automobilemag.com/f/car-ra ... t-view.jpg[/img]

Zal wel kwestie van even wennen zijn.
Laatst gewijzigd door Macboy op 06 jun 2008, 17:18, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 06 jun 2008, 17:15

Vind de facelift helemaal niet verkeerd. achterlampen wel op het randje, weet niet of het knikje had gemoeten.

Maar als geheel ziet het er nog steeds heel knap uit.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 06 jun 2008, 17:18

Joop schreef:Maar als geheel ziet het er nog steeds heel knap uit.
Ja logisch, zijn toch minieme wijzigingen :)

Hier de Ferrari velg:

[img:1600:1200]http://www.seriouswheels.com/pics-2005/ ... 0x1200.jpg[/img]
[img:1280:853]http://www.autoblog.nl/gallery/Porsche/ ... big-09.jpg[/img]

Hier de liplijn van de luchthapper naar de mistlamp (die bij Techart natuurlijk doorloopt naar beneden in een punt, echt prachtig!!)
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/e/666 ... 2f77de.jpg[/img]
[img:450:300]http://www.autocult.com.au/img/gallery/RevNews502.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Macboy op 06 jun 2008, 20:42, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 06 jun 2008, 17:24

Macboy schreef:
Joop schreef:Maar als geheel ziet het er nog steeds heel knap uit.
Ja logisch, zijn toch minieme wijzigingen :)
Maar minimale wijzigingen kunnen een auto-ontwerp wel helemaal breken..., dus zo logisch is dat nog niet.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 06 jun 2008, 17:34

Oh nee laat maar, ik zie dat ze de voorkant van de Boxster gewoon hebben gebruikt

[img:450:300]http://www.onlyporsche.net/images/stori ... oxster.jpg[/img]

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 06 jun 2008, 17:41

[img:480:360]http://image.automobilemag.com/f/car-ra ... t-view.jpg[/img]

Overduidelijk voorbeeld waarom ik de pre-facelift mooier vind. Dat heeft met de vorm van die lichtbalken en de gril eronder te maken. De nieuwe 911 vind ik een voorbeeld van een facelift die eigenlijk afbreuk doet aan het originele ontwerp. Ook de velgen van de pre-facelift zijn imho een stuk mooier. Brengt me eigenlijk op de vraag of de verkopen nu echt inkakken als Porsche de 911 ongewijzigd had gelaten tot aan de 'werkelijke' modelwisseling. :?:

----
edit:
Verdorie Ilja. Kom dan eerder met die foto. Achterkant van de oude vind ik ook mooier. Misschien ben ik geen 'led' fanaat?

Ik heb overigens ook best wel pluspunten hoor. Het gehele interieur oogt perfect imho. Er zijn niet veel fabrikanten meer die zo'n simpele middenconsole en dashboard fabriceren. De ventilatieroosters zijn geweldig. Geen grap. :shock:
Laatst gewijzigd door allen op 06 jun 2008, 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 06 jun 2008, 17:41

[img:1280:960]http://www.seriouswheels.com/pics-2006/ ... 80x960.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/d/fcc ... e0926d.jpg[/img]

Hier zie je de oude en nieuwe bumperlijn alsmede het effect van het hoekje in de achterlichten die de lijn tussen de achterlichten "vastpakt".

Zoals je kunt zien is het hoekje bij de achterlichten dus weliswaar een stilistisch logische stap, maar het maakt het minder krachtig.

Daarnaast moet je goed kijken om de onderkant van de bumper te zien: daar loopt een rechte lijn van links helemaal naar rechts bij de oude en geeft dit een krachtig voorkomen. De lijn loopt pal boven de uitlaten en pal onder de nummerplaat door. De nieuwe heeft dat niet, die heeft enkel een gebogen lijn die links en rechts naast de uitlaten eindigt.

De oude was door de rechte achterlichten met sterke middellijn ertussen en de sterke lijn aan de onderkant van de bumper die volledig doorloopt toch echt krachtiger. De nieuwe is vrouwelijker.

De oude was stoer, de nieuwe lijkt een beetje te huilen :(

Ben er dus NIET helemaal kapot van maar vind het stilistisch zeker geslaagd. Denk dat ik in het echt helemaal om zal zijn :)

Peter van den Berg
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 apr 2008, 13:03
Locatie: Het Noorden

Bericht door Peter van den Berg » 06 jun 2008, 17:54

doe mij de 'oude' maar

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 06 jun 2008, 18:18

Die 'oude' is voor mij ook nog steeds mooier dan de opgefriste.

Faceliften is enkel om de verkoop lopende te houden. Wordt er 9 van 10 keer niet beter (lees: mooier/zuiverder) van.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 06 jun 2008, 18:59

Joop schreef:Faceliften is enkel om de verkoop lopende te houden. Wordt er 9 van 10 keer niet beter (lees: mooier/zuiverder) van.
Zie http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=10514

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Bericht door Topfuel » 06 jun 2008, 19:39

Jammer van de achterlichten, ik weet niet waarom maar ze doen met een beetje aan Audi denken en dat is jammer. Waarom een schitterende auto faceliften alleen maar om te faceliften. De auto is gewoon nog helemaal niet toe aan vernieuwing. Het nieuwe stuurwiel vind ik ook aan de lelijke kant, iemand al opgevallen?

De enige pluspunten zijn de motor + 7 bak imo...

Gr. TF

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bimmer M, jvb, Kasteel, Majestic-12 [Bot], Semrush [Bot] en 29 gasten